Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

A fenti videó szerint a J-50 szárnyvégi vezérsíkjai nem csak függőleges síkban térnek ki, hanem vízszintesen is +/- 15 fokban.
Hm...
Indukált ellenállás szabályzására a legjobb helyen van, és mivel nagy sebességre is be van lőve ez a gen, a weaverider kialakítás része ebben a tartományban.
Lásd XB-70 compression lift.
 
Indukált ellenállás szabályzására a legjobb helyen van, és mivel nagy sebességre is be van lőve ez a gen, a weaverider kialakítás része ebben a tartományban.
Lásd XB-70 compression lift.
Pont ezt emlegetik a belinkelt videóban is. Eddig ez a legjobban összeszedett anyag amit youtuben valakitől láttam.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Kína új J-50-es vadászgépe folytatja a tesztrepüléseket
GxODi-LXMAEYyV2
 
Ez a kép annyiban különbözik hogy az előzőtől hogy a j-20 helyett j-35 van .

GyH81J0aEAM-33H


Viszont van egy érdekes leírás is

J-20A/B/S vs F-22A/B□
J-35A/N vs F-35A/C□
J-50 vs F/A-XX□
JXX vs NGAD□
H-20 vs B-2□


Vagyis a j36 nem egy váltó gép hanem egy oylan gép aminek nincs elődje és egyedi nehéz gép .
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Lehet hogy CGI ? Várjuk ki a végét !
Ezt még nem tudni, de nekem idáig a jóslatom az volt az eddig látottak alapján, hogy ebben már majdnem feküdni fog a pilóta, ami mégkomolyabb túlterhelések elviselése mellett jóval kedvezőbb légellenállású kabintetőt is jelent, ezzel ráadásul tovább csökkentve az aerodinamikai különbséget az esetleges pilótanélküli, tehát kabintető nélküli verzióhoz képest.

Az F-16-osban, Gripenben, Rafale-ban, Raptorban, meg még pár gépben (az egykori Szu-27M/Szu-35 is ilyen volt) az ülés 30 fokra hátra van döntve.
Ez a túlterhelések elviseléséhez jó, de pl a katapultálás során hiába van az ülőpozíció erősen döntött helyzetben, mert az ülés síne is 30 fokos, tehát a delikvens kivetése sajnos ugyanúgy a gericoszlopra (agy-szív tengelyre) szinte párhuzamos vektorral történik.
Mert az ideális az lenne, ha a katapultálás, mint extrém terhelés iránya a legkisebb keresztmetszeten, tehát mellkas - hát vektorral érné a testet. De mivel az ülések sínen mozognak kifelé, így a megindulás első pár métere erre mindig merőleges lesz.
Azonban a modern üléseknél két dolgot megoldottak: az ülés kivetése nem puskalövés szerű, tehát nem a megindulás első fázisára esik a legnagyobb gyorsulás; illetve az ülés vetési röppályája során a maximális gyorsuláskor közel mellkas - hát vektorú a mozgás vektora.

Vissza a kínai géphez, ha a látottaknak hinni lehet, az üléspozíció akár a Bessenyei Péter műrepülőgépeihez hasonló is lehet és akkor ez egy nagyon energikus manőverekre képes gép lesz.
Nem szupermanőverezésre gondolok, azaz nem helyben, nulla sebességgel pörgésre-forgásra, hanem mondjuk valahogy megoldották, hogy akár még Mach 2 felett, nagy magasságon, ritka levegőben is képes legyen 6-7g-vel manőverezni.
Ebben az esetben ugyanis ezek a manőverek a szubszonikus, földközelihez képest jóval hosszabb ideig tarthatnak.
Ez egy teljesen új területe lenne a légi harcászatnak.