Ezt már sokszor beszéltük, hogy nem pénz kérdése.Meg mint az j20nak f35 és az f-22 nek , sokkal kényelmesebb a válnak! Nem értem az oroszok miért nem vették át ezt! A szu37 Terminator gépnek volt talán jobb oldalon! De miért nem alkalmazták ezt a 35 és az 57 gépnél nem tudom! Vagy pénz kérdés volt akkoriban?
A bal kéz eddig is oldalt volt és katapultáláshoz azzzal is fogni kellett a kart, szóval hiába ért oda előbb a jobb kéz, ha meg kellett várni a ballt.Ezt már sokszor beszéltük, hogy nem pénz kérdése.
Van pár gyártó, amelyik kitart, vagy kitartott a középre helyezett bot koncepció mellett.
A Typhoon, a Gripen, a Super Hornet, vagy az F-15-ös új változatai ilyenek. Érdekes, hogy a bot utólagos oldalra kihelyezése a Fly by Wire installálásával már jóval egyszerűbb lehetne.
Például a Strike Eagle félig hagyományos kormányvezérlése után az FbW modelleknél lehetett volna váltani, de nem tették. Habár ha valahol, akkor pont itt a pénz lehetett az ok, mert a profithajhász Boeing menedzsment garantált, hogy egy fillért se adott volna az átalakításra.
Az oroszok viszont az ilyet gond nélkül behozták volna, ha máshol nem, legkésőbb a Szu-57-esnél, de ők meg konzervatívak.
Amúgy a glass cockpit óta tényleg már inkább átok a középen hagyott joystick, semmint áldás, elvégre a műszerfal láthatósága minden másnál fontosabb.
Persze itt is mondhatnánk, hogy az informatív HMD-k korában már nem is a műszerfali képernyők a legfontosabbak, de ez pont nincs meg az oroszoknál.
Vagyis ők még erre se hivatkozhatnak.
Még lehet soványka ellenérv az oldalsó joystick esetében az, hogy a katapult elérhetősége esetleg plusz fél tizedmásodperccel hosszabb időt igényel. Max ennyi, mert nem tudni arról, hogy valaki azért halt meg, mert az ő gépében a bot oldalt volt és nem középen.
Ez már nem proto, max előszéria. Valahol mintha írták is volna, hogy alacsony ütemű sorozatgyártásban van.Ez a j-35 még proto ! Nem a cápa van a függőleges farkán ami valódi széria gép és aminek atlátszó az eots !
Ezt már sokszor beszéltük, hogy nem pénz kérdése.
Van pár gyártó, amelyik kitart, vagy kitartott a középre helyezett bot koncepció mellett.
A Typhoon, a Gripen, a Super Hornet, vagy az F-15-ös új változatai ilyenek. Érdekes, hogy a bot utólagos oldalra kihelyezése a Fly by Wire installálásával már jóval egyszerűbb lehetne.
Például a Strike Eagle félig hagyományos kormányvezérlése után az FbW modelleknél lehetett volna váltani, de nem tették. Habár ha valahol, akkor pont itt a pénz lehetett az ok, mert a profithajhász Boeing menedzsment garantált, hogy egy fillért se adott volna az átalakításra.
Az oroszok viszont az ilyet gond nélkül behozták volna, ha máshol nem, legkésőbb a Szu-57-esnél, de ők meg konzervatívak.
Amúgy a glass cockpit óta tényleg már inkább átok a középen hagyott joystick, semmint áldás, elvégre a műszerfal láthatósága minden másnál fontosabb.
Persze itt is mondhatnánk, hogy az informatív HMD-k korában már nem is a műszerfali képernyők a legfontosabbak, de ez pont nincs meg az oroszoknál.
Vagyis ők még erre se hivatkozhatnak.
Még lehet soványka ellenérv az oldalsó joystick esetében az, hogy a katapult elérhetősége esetleg plusz fél tizedmásodperccel hosszabb időt igényel. Max ennyi, mert nem tudni arról, hogy valaki azért halt meg, mert az ő gépében a bot oldalt volt és nem középen.
A gázkar meg csak bal oldalon van, hiába van középen a botkormány.Középen elhelyezett botkormányt jobb és balkezes pilóta is használhat, joystick esetén a balkezes populáció kb. ki van zárva a pilótáskodásból.
Megvan !Tessék, ott a cápa is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..