Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Az a nevében Dacia annyira román, mint amilyen Magyar a nálunk gyártott Merci vagy Audi...
Inkább, mint a "magyar suzuki". A Mercedesben szerintem van magyar fejlesztésű (és gyártású) főalkatrész. (extrapolálok korábbi tapasztalatomból, dolgoztam Mercedesbe kerülő főelem fejlesztésén.)
 
Ez a formanyelv dolog egy olyan rejtély, mint a slágergyártás.

Elvileg megvannak a tuti receptek, elkészülnek a produktumok, aztán a nép, az istenadta nép választ.
Én az első, 2010-től gyártott Nissan Juke sikerére egy lyukas garast nem tettem volna, s mégis sikeres lett, az én szememben pofás, stílusos, szintén akkor gyártani kezdett Alfa Romeo Giulietta meg nem.


...bár amilyen előnytelenül tudnak öltözködni olyan emberek (meg asszonyok), akik láthatóan nem kevés pénzt öltek a göncökre...
im02166-1-nissan-juke.jpg

man-ce871f04-7962-41b3-a7af-192b744589db.jpeg
Azóta beugrott, hogy az angol nyelvű wikipedia szokott hozni értékesítési adatokat is.

Úgyhogy megvannak az európai eladási adatok, nos gyakorlatilag kétszer annyit adtak el Európában a formabontó kinézetű Juke-ból, mint az európai hagyományokat szerintem jó ízléssel továbbvivő Giuliettából.


 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
Azóta beugrott, hogy az angol nyelvű wikipedia szokott hozni értékesítési adatokat is.

Úgyhogy megvannak az európai eladási adatok, nos gyakorlatilag kétszer annyit adtak el Európában a formabontó kinézetű Juke-ból, mint az európai hagyományokat szerintem jó ízléssel továbbvivő Giuliettából.



Én úgy emlékszem, hogy a nissan olcsóbb volt az alfánál, ráadásul az alfát nem igen reklámozták sehol sem, érdemben.
Miközben a rádióban és a TV-ben is a mai napig rendszeresen látok nissan reklámokat.
 
Én úgy emlékszem, hogy a nissan olcsóbb volt az alfánál, ráadásul az alfát nem igen reklámozták sehol sem, érdemben.
Miközben a rádióban és a TV-ben is a mai napig rendszeresen látok nissan reklámokat.
Egyrészt-másrészt.
Egyrészt lehet, hogy rossz a példám (az általad említett vételár, ismeretlenség, az olasz autók/Alfák rossz híre, miközben a Nissan nagyon oda tudta tenni magát minőségben).
Talán más, szintén hagyományosabb formatervű/koncepciójú, de szintén rosszabbul szereplő modellt kellett volna néznem.

Másrészt meg talán hagyományosabb értékrendbeli beágyazódottságot gondoltam volna az európai agyakban a formavilágokat tekintve.
 
Egyrészt-másrészt.
Egyrészt lehet, hogy rossz a példám (az általad említett vételár, ismeretlenség, az olasz autók/Alfák rossz híre, miközben a Nissan nagyon oda tudta tenni magát minőségben).
Talán más, szintén hagyományosabb formatervű/koncepciójú, de szintén rosszabbul szereplő modellt kellett volna néznem.

Másrészt meg talán hagyományosabb értékrendbeli beágyazódottságot gondoltam volna az európai agyakban a formavilágokat tekintve.

A hagyományos formatervű nissan qashqai-ból kétszer annyit adtak el évente, mint a nissan Juke-ból, Európában.
Emlékeim szerint utóbbi a drágább autó. :rolleyes:
De az Opel Mokka A-ból is több ment el évente, mint Juke-ból.
De nehéz összehasonlítani ezeket a dolgokat. Főleg, hogy minden model esetén más a megtérülés.
Extrém példával élve, a ferrari 360/430/458/488/F8 sorozaton vagyonokat keresett a Ferrari , miközben évi pár ezer db-ot gyártottak.
Eközben a Fiat Stilo óriási bukás volt anyagilag , miközben több mint 620,000 db-ot adtak el belőle Európában.
Ugyanis 1 millió fölé kellet volna menniük a nyereségességhez.
És ugyan arról a konszern két terméktípusáról beszélgetünk és mindegyik modell kifejlesztése milliárd eurós összegbe került.
(A ferrari esetén az alap vázak 3 ciklusosak, F-355/360/430 új váz F-458/488/F8, de a belső technika mindig megújul)
 
Azóta beugrott, hogy az angol nyelvű wikipedia szokott hozni értékesítési adatokat is.

Úgyhogy megvannak az európai eladási adatok, nos gyakorlatilag kétszer annyit adtak el Európában a formabontó kinézetű Juke-ból, mint az európai hagyományokat szerintem jó ízléssel továbbvivő Giuliettából.


A köztudatban a japán kocsik megbizhatóak, az olaszok nem.
 
Az oroszok elszigetelődtek, mint mindig...de most a lengyelek helyében én tapsikolnék, és keletnek fordítanám a vitorlát.
 
 
Miért kell és miért rendre életek árán újra és újra feltalálni a meleg vizet!?:mad:
jelen esetben a mechanikus kilincset, de idetartozik az optikai tükör, a fizikai gombok kiirtására irányuló törekvés is.
Kicsi a merítés, de akiket kamionosokat kérdeztem, az eddig egyik sem kedvelte a a csak kamerás megoldást hagyományos tükör nélkül.
Érdekes, nem tudta beverni az ablakot (volt nála pl. poroltó), vagy ha mindenki eszméletlenre sérült hogy nem tört ki egy ablak sem?
(Nem azt akarom mondani, hogy egy fizikai kilincs nem lenne kötelező elem nálam. Azzal a résszel teljesen egyetértek)
 
Miért kell és miért rendre életek árán újra és újra feltalálni a meleg vizet!?:mad:
jelen esetben a mechanikus kilincset, de idetartozik az optikai tükör, a fizikai gombok kiirtására irányuló törekvés is.
Kicsi a merítés, de akiket kamionosokat kérdeztem, az eddig egyik sem kedvelte a a csak kamerás megoldást hagyományos tükör nélkül.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...autok-az-eu-megkongatta-a-veszharangot-789582
"Halálos veszélyt jelenthetnek az elektronikus ajtónyitó rendszerek a járművekben, miután több esetben is előfordult, hogy a bent ülők nem tudtak kiszabadulni vészhelyzetben - hívta fel a figyelmet az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács."
 
Nem szabadna tochscreenes kezelési eszközöket engedni az autókon,csak gombosat stb. amit vakon is tud a vezető kezelni. Én még a navit is csak álló kocsinál engedném kezelni.
Minden, amihez le kell vedd a szemedet az útról, életveszélyes mások és magad számára,szerinem.
Gátat kellene emelni a kocsik felesleges folyamatos méretbeli, súlybeli növekedésének is, gondolom én.
 
Úgy hiányzik, mint zsebbe a szar, de erre is lehet majd meg sem valósuló tervekre pénzt osztogatni / vissza osztogatni….