Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Robot
Reactions: enzo
Shit happens...:)
2023 áprilisában egy német ICE Hildesheimröl Berlin felé kellett volna menjen, aztán Braunschweignél Magdeburg felé ment.
Aztán észrevették és a jó irányba terelték. Az utasok egy percig nem voltak veszélyben.
PS: Nem azèrt irom, hogy "bezzeg a DB", hanem csak érdekességnek.
 
2x2 sáv, nagyon hasznos lesz.

Ha egyszer bekötik az új vajdasági kelet-nyugati gyorsforgalmi útba, esetleg. Legalábbis erre hivatkoztak

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7
2x2 sáv, nagyon hasznos lesz.
Tök jól összeszedte a cikk az adatokat. Alapvetően támogatom a híd megépítését, de számomra érthetetlen, hogy miért hízlalták ekkorára ezt a projektet?!?!?
Pl. 2x1 helyett 2x2 sáv.
Mindezt úgy, hogy a hídépítő szakma bőven kaphatna még egyéb akár sokkal jobban indokolható projekteket is…
Végtelenül szomorú, hogy a túlzással mennyi egyéb szükséges, indokolt és fontos projekttől szívják el a forrást :((
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and krisss
Tök jól összeszedte a cikk az adatokat. Alapvetően támogatom a híd megépítését, de számomra érthetetlen, hogy miért hízlalták ekkorára ezt a projektet?!?!?
Pl. 2x1 helyett 2x2 sáv.
Mindezt úgy, hogy a hídépítő szakma bőven kaphatna még egyéb akár sokkal jobban indokolható projekteket is…
Végtelenül szomorú, hogy a túlzással mennyi egyéb szükséges, indokolt és fontos projekttől szívják el a forrást :((

Várjuk meg talán amig megépül és meg lehet rajta számolni a tényleges forgalmat pár év után. Ha kevés lesz, a zselex majd megírja, ha sokkal több lesz akkor meg majd kussol róla. Addig meg becslések vannak.

Azért sem kell elfelejteni hogy az M6-ot most kapcsolaták össze végre a horvát autopalya szakasszal, illetve egyre kevésbé távlati tervekben ez egy fontos átkelőhely lesz a Budapestet, illetve az M3-M0-M7 szentharomságot végre tehermentesítő deli autópályával, az M9-essel. Arra pedig majd kell a 2x2 sáv és nem akkor kell elkezdeni bővíteni.


 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell
Várjuk meg talán amig megépül és meg lehet rajta számolni a tényleges forgalmat pár év után. Ha kevés lesz, a zselex majd megírja, ha sokkal több lesz akkor meg majd kussol róla. Addig meg becslések vannak.

Azért sem kell elfelejteni hogy az M6-ot most kapcsolaták össze végre a horvát autopalya szakasszal, illetve egyre kevésbé távlati tervekben ez egy fontos átkelőhely lesz a Budapestet, illetve az M3-M0-M7 szentharomságot végre tehermentesítő deli autópályával, az M9-essel. Arra pedig majd kell a 2x2 sáv és nem akkor kell elkezdeni bővíteni.


Jó-jó várjuk meg, csak egy kicsit tartok ettől, lásd Pentele híd Dunaújváros:
Elvileg ez is azért készült, hogy az M8 épülhessen, lehessen oldani az ország centrális közlekedési fixáltságát. (Erősen indokolt lenne)
Ehhez képest eltelt lassan 20 év az M8 meg ugyan úgy a fasorban sincs….

De ugyan ide sorolható az M1 bővítés vs. alternatív útvonal építése (Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét-)….
Szóval legyen híd, csak akkor vigyük végig a koncepciót és csináljuk jól, mert az aránytalan/ félig végigcsinált projektes pénzégetéséhez valóban csórók vagyunk és ezek nem is segítik így a felzárkózást.
 
ez egy fontos átkelőhely lesz a Budapestet, illetve az M3-M0-M7 szentharomságot végre tehermentesítő deli autópályával, az M9-essel. Arra pedig majd kell a 2x2 sáv és nem akkor kell elkezdeni bővíteni.
Az M9 nem Szekszárd felé megy? Ott már építettek neki egy hidat. Igaz hogy csak 2x1 sávosat. :) Szerintem itt is lehetett volna 2x1 sávval kezdeni, és ha indokolt, akkor bővíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A mohácsi Duna-híd azonban ezekhez képest is kirívó: közel 300 milliárd forintért épül egy olyan átkelő, amelynek forgalma várhatóan napi mintegy 600 autó lesz. És ezt nem mi mondjuk, hanem a beruházás megvalósíthatósági tanulmánya.
 
Az M9 nem Szekszárd felé megy? Ott már építettek neki egy hidat. Igaz hogy csak 2x1 sávosat. :)

Én ebből a képből most az szűröm le, hogy a Debrecen - Szeged - PÉCS - Nagykanizsa - Szombathely a legújabb nyomvonal (Pécs felé szerintem több értelme van). Persze, mivel 25 éve megy rajta a szarakodás, de állítólag most megint feléledőben van, még bármi lehet.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q4NGQ1Yzg2ZDZhNjRjNzM4MjljM2IxZWZkYTM2YTM4.jpg



Szerintem itt is lehetett volna 2x1 sávval kezdeni, és ha indokolt, akkor bővíteni.

Egy hidat azért elég macerás bővíteni utólag.
 
Én ebből a képből most az szűröm le, hogy a Debrecen - Szeged - PÉCS - Nagykanizsa - Szombathely a legújabb nyomvonal (Pécs felé szerintem több értelme van). Persze, mivel 25 éve megy rajta a szarakodás, de állítólag most megint feléledőben van, még bármi lehet.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q4NGQ1Yzg2ZDZhNjRjNzM4MjljM2IxZWZkYTM2YTM4.jpg

Szóval ez egy fél körgyűrű? Kérdés mennyi tranzitforgalom menne át rá...

Egy hidat azért elég macerás bővíteni utólag.

Ha elő van készítve, akkor nem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Na sràcok az előző oldalon lévő autó témàhoz kapcsolódva:
2014-2017 ig dolgoztam Rastattban a Mercedes gyárban. Borzasztó volt hallgatni a sor mellett ahogy a műanyag alkatrészek törnek beszereléskor és ha nem mozog akkor marad úgy azt leszarjàk mert hajtás van.... Gondolom nem kell mondanom hogy mindenki balkáni, közel keleti, afrikai a soron. Akkortàjt éd azutàn ment a sorról nyugdíjjba a nagyja gárda aki még német volt. Maga a mérnök mondta hogy ezeket az autókat ő eladnà 150 ezer km futás előtt... nem tudom mi lehet a Dacia gyárban de ott tuti nincs olyan szakszervezet mint a Mercinél és lehet jobban figyelnek bizonyos dolgokra hogy ne rúgjàk ki őket.
Nepperkedtem is amúgy, ismerem az autók műszaki gondjat (németben is tekerik az óràt a kedves kereskedők sajnos, szóval nagyon nehèz jót kifogni). Pont autót akarok magamnak, de építkezés utàn max 5 milláig fogok tudni elmenni. Személy szerint nézek egy szívóbenzines opelt, kia-t, hyundait és kibekkelem vele amíg egy vagon 400-500 km es hatótàvú villanyautó leszivàrog az 5 millàs ársávba. Nagyon csàbítóak a turbóbenzines és turbódízel autók de olyan horror összeget lehet rákölteni egy autóra hogy én ezt nem vàllalom be félig meddig hozzàértőként sem. Tuti tipp a toyota de nekem nem adja hogy egy 2015-2020 as autónak majdnem 90-es évekbeli beltere van. Ezt tudom jó szívvel mindenkinek ajánlani.
 
Én ebből a képből most az szűröm le, hogy a Debrecen - Szeged - PÉCS - Nagykanizsa - Szombathely a legújabb nyomvonal (Pécs felé szerintem több értelme van). Persze, mivel 25 éve megy rajta a szarakodás, de állítólag most megint feléledőben van, még bármi lehet.
Gondolom annyira valid project mint a HÉV fejlesztés, ami érdekes módon mindig 4 évente jön elő majd felejtődik el :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and enzo
Gondolom annyira valid project mint a HÉV fejlesztés, ami érdekes módon mindig 4 évente jön elő majd felejtődik el :D

Ez valahol azért nemzeti szégyenletes. Értelmes mérnökök kb 50 éve kitalálták hogyan kellene megvalósítani a főváros és az ország megfelelő közlekedését, és azóta csak szarakodás meg a rendszer független nyerészkedés megy rajta, közben ugyanazok a problémák jönnek elő újra meg újra.
 
Csehországban tesztelik a vezető nélküli vonatot... ami egy "Studenka" (nálunk: BZ)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Gondolom annyira valid project mint a HÉV fejlesztés, ami érdekes módon mindig 4 évente jön elő majd felejtődik el :D

A HÉV-hez csak annyit, hogy 50 éve áll dugóban több tízezer ember napi szinten, mert Szigetszentmiklós-szigethalom (gyártelep) ponton van egy HÉV átjáró ami szintben metszi a legfontosabb közúti csomópontot.
És a HÉV miatt 1 órából 20 percet zárva van! Ezzel megbénítva Halásztelek, Dél-Szigetszentmiklós, Szigethalom, Tököl teljes közlekedését közvetlenül, és a teljes Dél-Csepel sziget tranzit közlekedését közvetve.
És 50 éve ígérik, hogy megoldják végre valahogy de nem sikerült!
Azóta kétszer annyian laknak itt, kb. 10-szer annyi autóval, és brutál nagy ipartelepek épültek ki, ahova ingázva járnak melózni az emberek.
Napi szinten kell állnom a dugóban, reggel amikor beállok a sorba a Tököli reptér Tököl felöli végén kezdek és az M0-is araszolok!
Bárki lemérheti a térképen ez 10 km-nyi dugó!
És ezt kb. 40 perc alatt teszem meg a kocsival. Minden áldott nap! És aztán haza felé is ugyan ez megy....
Ilyenkor kinek a k*rva anyját kell szídni? o_O
 
Volt ez a szám 200 ezer felett is. Még talán a 300 at is elérte. 20 éve a Honda ár/ érték arányban nagyon jó volt. Csak elkezdték az árakat az egekbe emelni.

Az EU miatt. Kivezették a szívó benzines kocsikat, mert nem hozták a hülyébbnél hülyébb normákat meg CO kvótákat, szóval ide csak a High-tech Benzin+Elektromos hajtás érkezik. Az meg nagyon nem olcsó!
Külföldön meg nagyrészt még mindig a szívó benzin 2 liter + örök élet Honda K motorral, vagy a sportos Honda L 1.5 turbóval szerelik.
Megkockáztatom, hogy előbbit negyed utóbbi fele annyiba kerül legyártani mint a B+E hajtásláncot, ami tényleg szuper csak ember nincs aki ki tudná fizetni.
Ennek megfelelően csak Japánban és Európában forgalmazzák ezzel a hajtással.
A világ többi részén meg olcsó és jó szívó benzin meg 1.5 turbó. :hadonaszos: