Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ez vicces, mert ahogy csúszik mindig az a hivatalos átadási dátum amit utoljára mondanak. Merthogy mondták 2018 véget is :).
"A Soroksár és Kelebia országhatár közötti vasúti korszerűsítés finanszírozását biztosító támogatási szerződést az Innovációs és Technológiai Minisztériummal 2020 tavaszán kötötte meg a MÁV, ezt követően 2020 júliusában kezdődött el a tervezés és engedélyeztetés, a beruházásnak 2025-re kell elkészülnie."

2021 végén volt az alapkő letétel. Áruld el, hogyan lett volna ebből 2018 végére valami? :)
 
"A Soroksár és Kelebia országhatár közötti vasúti korszerűsítés finanszírozását biztosító támogatási szerződést az Innovációs és Technológiai Minisztériummal 2020 tavaszán kötötte meg a MÁV, ezt követően 2020 júliusában kezdődött el a tervezés és engedélyeztetés, a beruházásnak 2025-re kell elkészülnie."

2021 végén volt az alapkő letétel. Áruld el, hogyan lett volna ebből 2018 végére valami? :)
Cuki vagy.
2013-14-ben állapodtak meg róla (https://2010-2014.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/a-budapest-belgrad-vasutvonal-korszerusiteserol-targyalt-pekingben-szijjarto-pete https://2010-2014.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/magyar-szerb-kinai-megallapodas-a-budapest-belgrad-vasutvonal-korszerusiteserol)
2016-ban meg már törvényt is hoztak róla. (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1600024.tv)
Tényleg működik a 24 órás felejtés ha eleget döntik az új adatokat a fejedre, látod Winston?
 

Nem felejt ő, csak tetű lassan mennek nálunk a dolgok, nagyrészt a bürokratikus szarrágás miatt.
Paks II se tart sehol se, Indiában ennyi idő alatt fölrántottak egy ilyen erőművet, pedig az egy alja ország.
Más helyeken sokszor határidő előtt végeznek. Nálunk ennyi idő alatt a gödör lett kiásva....
Nem hiszem, hogy a vasút ez alól kivétel lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Nem felejt ő, csak tetű lassan mennek nálunk a dolgok, nagyrészt a bürokratikus szarrágás miatt.
Paks II se tart sehol se, Indiában ennyi idő alatt fölrántottak egy ilyen erőművet, pedig az egy alja ország.
Más helyeken sokszor határidő előtt végeznek. Nálunk ennyi idő alatt a gödör lett kiásva....
Nem hiszem, hogy a vasút ez alól kivétel lenne.
Igazából ennek a vasútnak az EU eljárás adott plusz két évet, valamennyit a Covid is. Jövő év végére meglesz :)
 
A fórumon használt neved alapján élek a gyanúval, hogy valszeg a nemed végett nem lettél manöken :) , igy köszönöm, de udvariasan visszautasitanám a bókjaidat. :rolleyes:
2013-14-ben állapodtak meg róla
Az idézett forrásod szerint (2014 júniusa) "a kínai, a magyar és a szerb miniszterelnök abban állapodott meg, hogy kínai hitel segítségével újítják fel a magyar és a szerb főváros közötti vasútvonalat." :oops:
2016-ban meg már törvényt is hoztak róla.
Ezt meg el sem olvastad miről szól,...csak bedobtál egy google találatot. Sebaj. :) Megint semmi köze ahhoz, amiről a beszélgetés szólt.
Ha 25-végére nem végeznek, rugózhatsz rajta. Addig csak bla-bla
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A fórumon használt neved alapján élek a gyanúval, hogy valszeg a nemed végett nem lettél manöken :) , igy köszönöm, de udvariasan visszautasitanám a bókjaidat. :rolleyes:

Az idézett forrásod szerint (2014 júniusa) "a kínai, a magyar és a szerb miniszterelnök abban állapodott meg, hogy kínai hitel segítségével újítják fel a magyar és a szerb főváros közötti vasútvonalat." :oops:

Ezt meg el sem olvastad miről szól,...csak bedobtál egy google találatot. Sebaj. :) Megint semmi köze ahhoz, amiről a beszélgetés szólt.
Ha 25-végére nem végeznek, rugózhatsz rajta. Addig csak bla-bla

Kb. 4-5 hónapos csúszással ér véget aberuházás, azonban, ennek a csúszásnak a többségét nem a kivitelező követte el. a BUBE vonalat Kelebiáig 2025.06.30-ig kellett volna átadni, ez volt az eredeti határidő. Azonban a megrendelő Magyar Állam részben a MÁV-val közösen az engedélyezéssel nagyjából 12 hónapot csúszott - hatósági reakcióidő, és reagálásról érdenes lenne beszélgetni, meg a "szolgáltató Állam" szerpeiről.

A megrendelő elvérésa az volt, hogy ezt a kivitelező hozza be az építkezési időben, de ez nem lehetséges.

Határidőt nem módosítottak végül a szerződésben tudomásom szerint (kínaiak azt modták, hogy ilyet náluk senki nem mer aláírni), hanem a szerződésben nem szereplő elemeket is belevettek (pl. szerződésben nem szereplő további műtárgyak /hidak/ felújítása) ezzel adva maguknak némi plusz határidőt.

A végén gondok voltak a bizberrel is, részben az említett EU-s szabályok (ECTS2 GSM-R rendszer) részben a saját hülyeségünk miatt. Szerbekné la pálya nagy része 200 km/h sebességre alkalmas, azaz nincs szintbeli közúti-vasúti kereszteződés (ahogy a kínaiak sem építenek így vasútat már tegy évtizede).

A magyar szakaszon összesen 72 db közúti-vasúti kereszteződés található, a pályasebesség is csak 160 km/h lett.

A legnagyobb baj az, hogy én kevés értelmét látom ennek a beruházásnak így. A vonal a nagyvárosokat - Kecskemét, Szeged - iparilag fontosabb részeket elkerüli. Fel kellett volna vállalni a nyomvonalmódosítást és a 200 km/h pályasebességet jópár részen, csökkenteni a közúti-vasúti átkelők számát. Akkor lenne értelme belföldi IC forgalomnak

Így a nagyvárosokat elkerüli, a tehervonatok meg sosem fognak 160-nal menni, mivel a teherkocsik egy része is csak max. 120-szal vontatható...
 
A végén gondok voltak a bizberrel is, részben az említett EU-s szabályok (ECTS2 GSM-R rendszer) részben a saját hülyeségünk miatt. Szerbekné la pálya nagy része 200 km/h sebességre alkalmas, azaz nincs szintbeli közúti-vasúti kereszteződés (ahogy a kínaiak sem építenek így vasútat már tegy évtizede).

A magyar szakaszon összesen 72 db közúti-vasúti kereszteződés található, a pályasebesség is csak 160 km/h lett.

A legnagyobb baj az, hogy én kevés értelmét látom ennek a beruházásnak így. A vonal a nagyvárosokat - Kecskemét, Szeged - iparilag fontosabb részeket elkerüli. Fel kellett volna vállalni a nyomvonalmódosítást és a 200 km/h pályasebességet jópár részen, csökkenteni a közúti-vasúti átkelők számát. Akkor lenne értelme belföldi IC forgalomnak
Az én véleményem szerint egy új nyomvonal megtervezése, az ehhez szükséges az önkorikat érintő fejlesztési/rendezési tervek módositása, telkek tulajdonjogi viszonyainak rendezése stb. még 10 évvel eltolta volna a megvalósitást...az egyszerűbb/kényelmesebb/kivitelezhetőbb megoldást válaszották, ami magán viseli az általad emlitett negativumokat, amik lehet -elismerem- megkérdőjelezhetik az egész projekt értelmét.
 
Az én véleményem szerint egy új nyomvonal megtervezése, az ehhez szükséges az önkorikat érintő fejlesztési/rendezési tervek módositása, telkek tulajdonjogi viszonyainak rendezése stb. még 10 évvel eltolta volna a megvalósitást...az egyszerűbb/kényelmesebb/kivitelezhetőbb megoldást válaszották, ami magán viseli az általad emlitett negativumokat, amik lehet -elismerem- megkérdőjelezhetik az egész projekt értelmét.
Igen, ebben van valami, de nem kellet volna feltalálni a meleg vizet ismét. Nem volt szükség új nyomvonalra, megvan az, csak másik vasúrtvonalat kellett volna felújítani.

Budapest-Kelebia vonal helyett inkább a Budapest - Cegléd (100-as vonal) - Kecskemét (140--es vonal) -Kiskunfélegyháza - Szeged - Röszke (határ) - (Szabadka) útvonalat kellett volna erőltetni ,azaz a 100-as és 140-es vonalakat felújítani a 150-es helyett (ami Budapest-Kelebia-Szabadka útvonalon megy). Bár nagyobb kitérő, de több nagyobb várost és ipari központot is összeköt.

Több értelme lett volna szerintem.

A 150-es vonalnál értem ,hogy vissza akartuk építeni a Trianon után elbontott második vágányt, talán Kiskőrösig indokolt is lehetett volna, de tovább nem.

Azért még a 140-est fel lehet újítani... :)
 
Budapest-Kelebia vonal helyett inkább a Budapest - Cegléd (100-as vonal) - Kecskemét (140--es vonal) -Kiskunfélegyháza - Szeged - Röszke (határ) - (Szabadka) útvonalat kellett volna erőltetni ,azaz a 100-as és 140-es vonalakat felújítani a 150-es helyett (ami Budapest-Kelebia-Szabadka útvonalon megy). Bár nagyobb kitérő, de több nagyobb várost és ipari központot is összeköt.

Több értelme lett volna szerintem.
Ne haragudj, ebben nincs igazad. A 100-as vonalra ráterhelni még a kínai gyorsterheket nem lett volna célszerű!
1.) A százason sok az egymást követő település, ebből következik ugye hogy rengeteg szintbeli kereszteződést kellet volna megszüntetni, + költség!
2.) A 100-on már akkora a forgalom hogy nem bírta volna el. A szolnoki elővárosi ingák, a ceglédi elővárosi ingák a debreceni, nyíri, szegedi személyek, gyorsok eléggé beterhelik azt a szakaszt! A reptér miatt is. 3 percenként suhannak a szerelvények a Cegléd-Budapest szakaszon! Akkor szerinted mennyi esélye lenne a Kínai tehervonatoknak? Nem véletlen lett a 150-es!
3.) A 100-as vonal állapota sem bír ki mindent! Ahogy az el van készítve! Nem beszélve az emelkedőkről, kanyarokról a terep miatt. Nem lehet 160-al az íveket terhelni! Műszaki okok!
4.) Budapesten lassan minden rendező pályaudvar meg fog szűnni. Szerinted akkor minek felvinni minden tehervonatot Budapestre? Vajon miért akar a vasút Székesfehérvár magasságába a Dunán egy új vasúti hidat építeni? Amit Lázár már bejelentet 2024-ben

Dunán átívelő vasúti hídja "a folyam átjárhatósága miatt csak egy helyen épülhet meg Magyarországon, Dunaújvárostól néhány kilométerre északra". Nézz rá a térképre!

Akkor szerinted mi a cél? Vagy halad a vonatuk vagy hagyják a fenébe az egészet. Ők nem topognak.
A kínainak nem mi vagyunk az érdekesek! Minket a térképen egy rajszög fejével letakarnak!
Németország a célállomás! Onnan az É-i részek. Nekünk se pénzünk, se felvásárlási erőnk nincs!
A lakosság 10 mill. durván számolva is, kint Kínában egy város létszáma.
Szóval maradjunk a relativitások talaján.
 
Ne haragudj, ebben nincs igazad. A 100-as vonalra ráterhelni még a kínai gyorsterheket nem lett volna célszerű!
1.) A százason sok az egymást követő település, ebből következik ugye hogy rengeteg szintbeli kereszteződést kellet volna megszüntetni, + költség!
2.) A 100-on már akkora a forgalom hogy nem bírta volna el. A szolnoki elővárosi ingák, a ceglédi elővárosi ingák a debreceni, nyíri, szegedi személyek, gyorsok eléggé beterhelik azt a szakaszt! A reptér miatt is. 3 percenként suhannak a szerelvények a Cegléd-Budapest szakaszon! Akkor szerinted mennyi esélye lenne a Kínai tehervonatoknak? Nem véletlen lett a 150-es!
3.) A 100-as vonal állapota sem bír ki mindent! Ahogy az el van készítve! Nem beszélve az emelkedőkről, kanyarokról a terep miatt. Nem lehet 160-al az íveket terhelni! Műszaki okok!
4.) Budapesten lassan minden rendező pályaudvar meg fog szűnni. Szerinted akkor minek felvinni minden tehervonatot Budapestre? Vajon miért akar a vasút Székesfehérvár magasságába a Dunán egy új vasúti hidat építeni? Amit Lázár már bejelentet 2024-ben

Dunán átívelő vasúti hídja "a folyam átjárhatósága miatt csak egy helyen épülhet meg Magyarországon, Dunaújvárostól néhány kilométerre északra". Nézz rá a térképre!

Akkor szerinted mi a cél? Vagy halad a vonatuk vagy hagyják a fenébe az egészet. Ők nem topognak.
A kínainak nem mi vagyunk az érdekesek! Minket a térképen egy rajszög fejével letakarnak!
Németország a célállomás! Onnan az É-i részek. Nekünk se pénzünk, se felvásárlási erőnk nincs!
A lakosság 10 mill. durván számolva is, kint Kínában egy város létszáma.
Szóval maradjunk a relativitások talaján.
A Belgrádi vasút fejlesztésére költöttünk óriási pénzt, ahol alig van forgalom, közben meg nincs pénzünk a forgalmas, tényleg használt vasútvonalak fejlesztésére. És reménykedünk benne, hogy a Belgrádig elkészült 400 km után még majd valamikor megépül a hátralevő 1000 km.

Egyébként ha a 100-as vonal nem bírja a terhelést, akkor fejleszteni kell. Pár éve voltam vonattal Prágában. Prágától Brno felé egy jókora szakaszon 4 vágány volt, és mentünk vagy 200-al.

Egyébként meg nem a kínaiak szempontjainak kellene az elsőnek lenni, hanem a magyar érdeknek.
 
A Belgrádi vasút fejlesztésére költöttünk óriási pénzt, ahol alig van forgalom, közben meg nincs pénzünk a forgalmas, tényleg használt vasútvonalak fejlesztésére. És reménykedünk benne, hogy a Belgrádig elkészült 400 km után még majd valamikor megépül a hátralevő 1000 km.

Egyébként ha a 100-as vonal nem bírja a terhelést, akkor fejleszteni kell. Pár éve voltam vonattal Prágában. Prágától Brno felé egy jókora szakaszon 4 vágány volt, és mentünk vagy 200-al.

Egyébként meg nem a kínaiak szempontjainak kellene az elsőnek lenni, hanem a magyar érdeknek.
A 100a-as vonalon közlekedek minden áldott nap. Az a szerencsétlen vonal agyon van így is terhelve. Az S50-es, Z50-es, a kecskeméti és szolnoki IC-k, tehervonat forgalom románia felé illetve onnan. Az S50-es Pest felé így is átlag 5 perc késésben van, és még el se indult Monorról.

Üllő és Vecséskertekalja között nincs 5 perc a menetidő, Vecséskertekalja és Vecsés állomás között 2 perc sincsen. Vecsés és Ferihegy között már kicsit hosszabb a menetidő, de így is 10 perc alatt van.

4 vágány megoldaná ahogy célzol rá, DE.... hány házat akarsz lebontani hozzá CSAK Üllön és Vecsésen? És ne is beszéljünk Vecsés és Nyugati közötti szakaszról.

Legyenek gyorsabbak ezen a szakaszon a vonatok? Ok, én támogatom, csak Üllönél 3 vasútiátjáró van, Vecsésnél már csak kettő. Megoldás rá? A sinek alá vinni az autókat... Mennyi is lenne, mennyi időre kiütve az a vonal?
 
A Belgrádi vasút fejlesztésére költöttünk óriási pénzt, ahol alig van forgalom, közben meg nincs pénzünk a forgalmas, tényleg használt vasútvonalak fejlesztésére. És reménykedünk benne, hogy a Belgrádig elkészült 400 km után még majd valamikor megépül a hátralevő 1000 km.
Igen ez mind szép és jó! Ugye csak azt a kínaiak pénzén építtetjük! ;) S aki fizet, az petyegtet.
A kínainak az az érdeke hogy minél hamarabb felhúzza a vonatát Görögből németbe! Tehát rohadtul nem érdekli a mi szenvedésünk, mivel nem jó-tündér! Neki a gyorsaság a lényeg! Nem kínlódik hogy félretegyék a tehervonatát, mivel jön a szegedi IC! Vagy bármelyik gyors, IC!
A forgalom pedig be fog indulni mihelyt végig meg lesz a közlekedési útvonala a kínainak!

Egyébként ha a 100-as vonal nem bírja a terhelést, akkor fejleszteni kell. Pár éve voltam vonattal Prágában. Prágától Brno felé egy jókora szakaszon 4 vágány volt, és mentünk vagy 200-al.
Ez is rendben: Csak hová tegyük a másik két vágányt? Dúrjuk el a településeket? Az ingatlanokat bontsuk le? Így is már mindenhol hangtompító betonfalakat kell építenie a MÁV-nak, mivel a lakosok reklamáltak a zajra! A reptértől esetleg megépülő új vasuti pályát is meditálták hogy hová pakolják, mivel ugy be van épülve a vasút környezete.
Két település között az íveket nem lehet csak úgy hirtelen átszabni!
Tudod mekkora a különbség egy 100km-es s egy 200km-es vasúti közlekedési ív között, amin közlekedhet egy vonat? Hidd el nekem nem kevés! Természetesen ehhez a váltók hossza s költsége is beletartozik! Szóval nem csak az egyenes sínpárt kell figyelembe venni egy pályához. + Még a Bizber, Forgalom szabályozó berendezések telepítését, kábelezését!
Egyébként meg nem a kínaiak szempontjainak kellene az elsőnek lenni, hanem a magyar érdeknek.
:D Na de ő fizeti! Te fizeted a szomszédod autóját?
 
A 100a-as vonalon közlekedek minden áldott nap. Az a szerencsétlen vonal agyon van így is terhelve. Az S50-es, Z50-es, a kecskeméti és szolnoki IC-k, tehervonat forgalom románia felé illetve onnan. Az S50-es Pest felé így is átlag 5 perc késésben van, és még el se indult Monorról.

Üllő és Vecséskertekalja között nincs 5 perc a menetidő, Vecséskertekalja és Vecsés állomás között 2 perc sincsen. Vecsés és Ferihegy között már kicsit hosszabb a menetidő, de így is 10 perc alatt van.

4 vágány megoldaná ahogy célzol rá, DE.... hány házat akarsz lebontani hozzá CSAK Üllön és Vecsésen? És ne is beszéljünk Vecsés és Nyugati közötti szakaszról.

Legyenek gyorsabbak ezen a szakaszon a vonatok? Ok, én támogatom, csak Üllönél 3 vasútiátjáró van, Vecsésnél már csak kettő. Megoldás rá? A sinek alá vinni az autókat... Mennyi is lenne, mennyi időre kiütve az a vonal?
A Spanyoloknál utaztam vonattal Barcelonából Valenciába és közben egyetlen nagyobb várost sem láttam. Minden városban levitték a vasutat a föld alá. Nincs szintbeli kereszteződés, zaj, késés amiatt hogy valaki megunja a piros lámpát. Ők erre költötték az EU pénzt.

Egyébként meg elég baj, ha annyira közel vannak a házak a vasúthoz, hogy két új vágány már nem férne el. Ez azt jelenti hogy nincs 10 méter a vasút és a ház között. Én a 120-as mellett lakom, itt általában van elég hely még két vágánynak.