Igen ez igaz. De ennek az az oka, hogy a többiből SUV lett. Ami egy szégyen. Ez legalább kupé.
De simán bele rakhattak volna egy másik hajtásláncot. Ugyanis ebben a platformban létezik az 1.5-ös V-tec turbó, a 2 literes K motoros szívó, és a Type-r 2 literes K motoros turbó is.
Az 1.5-ös L motor 200 LE, a K motor 160 LE a Type-r meg 320 LE.
Én a helyükben az 1.5 turbót vágtam volna bele manuális váltóval. Ez az E hybrid meg lett volna mellette egy opció. Ugyanis ez a drágább hajtás.
Szerintem ráfeküdtek a hibrid hajtásláncra, s azt kell promótálni még a rétegmodellekkel is.
Ehhez meg nem kell más, csak olyan vevőréteg, amelyik már arra van hangolva, hogy ha nem környezetkímélő , pol. korrekt hajtásláncú autót veszel, akkor valahol felsír egy bébifóka...
(...s véletlenül sem az a probléma, hogy emberek milliárdjai akarnak autóval közlekedni, hanem az, hogy rétegmodellekkel néha rossz hatásfokkal benzint égetve veretsz, ahelyett, hogy Atkinson, netán Miller ciklusban tartanád a motort), a szokásos lapozós galéria ide aktuális képpel kezdve:
Szia, jókat és jól szoktál írni, szívesen olvasom. A lenti linkjeiden talalhato görbek nem az igaziak, mint ott is irjak: nehany adat (pl. max. telj. es fordulata, max. nyomatek es fordulata) alapjan kalkulalt, igy nyilvan a motor egyediseget, pl. a valtoztathato szelepvezerlest stb. nem...
forum.index.hu
Amúgy szerintem a vevők meg szépen megnevelhetők, hogy mi a

.
Korszakonként, helyenként persze vannak eltérések számos okból, pl. miközben Európában az érces hangú, forgós, DOHC vezérlésű, zajosan szívó dupla karburátoros motorok voltak az átlagautós vágyak elérhető netovábbjai, addig az USA-ban meg ugye a leginkább vicces fajlagos teljesítményű, de 5-8 literes V8-asok az Európában már lenézett OHV vezérléssel...
Na jó, egy - szintén zajosan szívó - kompresszor...:
Persze voltak kivételek minden irányba (pl. boxer, V6, soröt, sorhat, stb.), de ez már kimerítené egy hozzászólás kereteit.
A technika fejlődésével a prioritások persze változtak, jött az injektor, a hengerenként négy szelep (szigorúan jelölve az autón!), a turbó, s már senkit nem érdekelt a szívás zaj...
Majd a változó vezérlés (Alfa, BMW, Honda, mint nevesebb úttörők).
Aztán meg elszabadult az addig mélyen lenézett traktordízelből kinevelt turbódízel, s már a 7-es BMW-t is majd mindenki azzal vette.
Még a 24 órás Le Mans-on is annak kellett nyernie 6 éven át...
Utána meg - nahát; mily meglepetés - a hibridnek:
en.wikipedia.org
Egyszer Csikósnak volt egy - most nem próbálom megkeresni - írása, emlékezetem szerint egy jómódú ismerőse, no meg annak a fia megkérdezte, hogy milyen autót ajánlana az ifjoncnak.
Ő persze belelendült, a maga prekoncepciói, fiatalkori vágyai alapján kitúrta, hogy akkor hátsókerékhajtás, meg forgós benzinmotor, ami fent él, meg egy szűk, keskeny kétüléses kupé, vagy kabrió, amiben - az autóval elcsábított - mellette intim közelségben nyomorgó csaja combjait fogdoshatja...
Erre a srác
felhomályosította, hogy egy frászt; fronthajtás, hogy ne akadjon el télen a síparadicsomban, nagy 7 személyes egyterű, hogy elférjenek a haverok, meg turbódízel, mert az alul tol...
Egy világ omlott össze Csikósban.
...most meg tartunk a lágyhibridnél, meg a hibridnél, meg próbálják tolni az elektromosat is, de az a sztereotip kígyóvállú geek-eken kívül egyelőre leginkább senkit nem érdekel.
Én öt éve, mint írtam már, VII-es elektromos Golffal dolgozok, mi több, újabban szintén elektromos hajtású

, emelőhátfalas Fiat Ducatóval is. (Hagyok időt feldolgozni)
S próbáltam az első Honda CR-V hibridet is a bemutatásakor, mert kifejezetten szimpatikus, ahogy műszakilag kialakították a hajtásláncot.
A - bár kétségtelenül hatékonyabb -random bőgő Toyota hibridtől nekem mindenképpen barátságosabb, mert legalább néha "analóg"; direkt a benzinmotoros hajtás...
Én így már nem vagyok elájulva az elektromos hajtáslánctól. Napi unalomnak megteszi. Értékelem, hogy munkaeszközként nincs hezitálása hajtásláncnak, rögtön megvan az összes nyomaték a városi helyezkedésekhez, dugóban araszoláshoz, meg forgolódáshoz
tökéletes, de nekem még az 1.0 T-GDI mohamotorka is, a DCT-vel is sokkal szórakoztatóbb a tökéletlen igyekezetével. A 77 lovas OHC (de mégis okoskerekes

) 1.4-es szívó Fiat motor meg 8amikor a lányom hazahozza, (én meg vállalom nagy duzzogva, hogy átöblögessem) egyenesen kéri, hogy kinyomjam a szemét
De nem is az én generációmnak (50+) szól a hibrid Prelude, hanem a mai marketing szerint menőségnek sugallt irányvonallal megdolgozott (még jó derekú) húszasoknak.
Szerintem.
Így múlik el a világ dicsősége.
