Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Honda Prelude bemutató:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyönyörű kocsi, a megjelenéshez képest gyenge hajtással. Ugyan ezt rontották el a CR-Z-nél is :-(

Nem lenne ez rossz, ha nem Prelude plecsnivel próbálnák árulni, hanem CRZ2 valami hasonló alatt, mert amint elhangzik a Prelude név rögtön azt a mai napig istentelenül dögös, fickós kamu kupét várod vissza a 1990-es évek közepéről - ez meg sajnos nem az, még arányaiban sem.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator
Nem lenne ez rossz, ha nem Prelude plecsnivel próbálnák árulni, hanem CRZ2 valami hasonló alatt, mert amint elhangzik a Prelude név rögtön azt a mai napig istentelenül dögös, fickós kamu kupét várod vissza a 1990-es évek közepéről - ez meg sajnos nem az, még arányaiban sem.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A rég múlt silány homoszexualizát változatában élünk. Ez van :-(
 
Nem lenne ez rossz, ha nem Prelude plecsnivel próbálnák árulni, hanem CRZ2 valami hasonló alatt, mert amint elhangzik a Prelude név rögtön azt a mai napig istentelenül dögös, fickós kamu kupét várod vissza a 1990-es évek közepéről - ez meg sajnos nem az, még arányaiban sem.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
S talán még mindig ez van a legközelebb az elődhöz (szolid, közútra való kupé).
Eclipse, Capri, Mustang, úgy hirtelen.
 
S talán még mindig ez van a legközelebb az elődhöz (szolid, közútra való kupé).
Eclipse, Capri, Mustang, úgy hirtelen.

Igen ez igaz. De ennek az az oka, hogy a többiből SUV lett. Ami egy szégyen. Ez legalább kupé.
De simán bele rakhattak volna egy másik hajtásláncot. Ugyanis ebben a platformban létezik az 1.5-ös V-tec turbó, a 2 literes K motoros szívó, és a Type-r 2 literes K motoros turbó is.
Az 1.5-ös L motor 200 LE, a K motor 160 LE a Type-r meg 320 LE.
Én a helyükben az 1.5 turbót vágtam volna bele manuális váltóval. Ez az E hybrid meg lett volna mellette egy opció. Ugyanis ez a drágább hajtás.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Igen ez igaz. De ennek az az oka, hogy a többiből SUV lett. Ami egy szégyen. Ez legalább kupé.
De simán bele rakhattak volna egy másik hajtásláncot. Ugyanis ebben a platformban létezik az 1.5-ös V-tec turbó, a 2 literes K motoros szívó, és a Type-r 2 literes K motoros turbó is.
Az 1.5-ös L motor 200 LE, a K motor 160 LE a Type-r meg 320 LE.
Én a helyükben az 1.5 turbót vágtam volna bele manuális váltóval. Ez az E hybrid meg lett volna mellette egy opció. Ugyanis ez a drágább hajtás.
Szerintem ráfeküdtek a hibrid hajtásláncra, s azt kell promótálni még a rétegmodellekkel is.
Ehhez meg nem kell más, csak olyan vevőréteg, amelyik már arra van hangolva, hogy ha nem környezetkímélő , pol. korrekt hajtásláncú autót veszel, akkor valahol felsír egy bébifóka...
(...s véletlenül sem az a probléma, hogy emberek milliárdjai akarnak autóval közlekedni, hanem az, hogy rétegmodellekkel néha rossz hatásfokkal benzint égetve veretsz, ahelyett, hogy Atkinson, netán Miller ciklusban tartanád a motort), a szokásos lapozós galéria ide aktuális képpel kezdve:

Amúgy szerintem a vevők meg szépen megnevelhetők, hogy mi a :cool:.
Korszakonként, helyenként persze vannak eltérések számos okból, pl. miközben Európában az érces hangú, forgós, DOHC vezérlésű, zajosan szívó dupla karburátoros motorok voltak az átlagautós vágyak elérhető netovábbjai, addig az USA-ban meg ugye a leginkább vicces fajlagos teljesítményű, de 5-8 literes V8-asok az Európában már lenézett OHV vezérléssel...
Na jó, egy - szintén zajosan szívó - kompresszor...:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Persze voltak kivételek minden irányba (pl. boxer, V6, soröt, sorhat, stb.), de ez már kimerítené egy hozzászólás kereteit.

A technika fejlődésével a prioritások persze változtak, jött az injektor, a hengerenként négy szelep (szigorúan jelölve az autón!), a turbó, s már senkit nem érdekelt a szívás zaj...

Majd a változó vezérlés (Alfa, BMW, Honda, mint nevesebb úttörők).

Aztán meg elszabadult az addig mélyen lenézett traktordízelből kinevelt turbódízel, s már a 7-es BMW-t is majd mindenki azzal vette.
Még a 24 órás Le Mans-on is annak kellett nyernie 6 éven át...
Utána meg - nahát; mily meglepetés - a hibridnek:

Egyszer Csikósnak volt egy - most nem próbálom megkeresni - írása, emlékezetem szerint egy jómódú ismerőse, no meg annak a fia megkérdezte, hogy milyen autót ajánlana az ifjoncnak.
Ő persze belelendült, a maga prekoncepciói, fiatalkori vágyai alapján kitúrta, hogy akkor hátsókerékhajtás, meg forgós benzinmotor, ami fent él, meg egy szűk, keskeny kétüléses kupé, vagy kabrió, amiben - az autóval elcsábított - mellette intim közelségben nyomorgó csaja combjait fogdoshatja...

Erre a srác felhomályosította, hogy egy frászt; fronthajtás, hogy ne akadjon el télen a síparadicsomban, nagy 7 személyes egyterű, hogy elférjenek a haverok, meg turbódízel, mert az alul tol...
Egy világ omlott össze Csikósban.

...most meg tartunk a lágyhibridnél, meg a hibridnél, meg próbálják tolni az elektromosat is, de az a sztereotip kígyóvállú geek-eken kívül egyelőre leginkább senkit nem érdekel.
Én öt éve, mint írtam már, VII-es elektromos Golffal dolgozok, mi több, újabban szintén elektromos hajtású o_O, emelőhátfalas Fiat Ducatóval is. (Hagyok időt feldolgozni)
S próbáltam az első Honda CR-V hibridet is a bemutatásakor, mert kifejezetten szimpatikus, ahogy műszakilag kialakították a hajtásláncot.
A - bár kétségtelenül hatékonyabb -random bőgő Toyota hibridtől nekem mindenképpen barátságosabb, mert legalább néha "analóg"; direkt a benzinmotoros hajtás...

Én így már nem vagyok elájulva az elektromos hajtáslánctól. Napi unalomnak megteszi. Értékelem, hogy munkaeszközként nincs hezitálása hajtásláncnak, rögtön megvan az összes nyomaték a városi helyezkedésekhez, dugóban araszoláshoz, meg forgolódáshoz tökéletes, de nekem még az 1.0 T-GDI mohamotorka is, a DCT-vel is sokkal szórakoztatóbb a tökéletlen igyekezetével. A 77 lovas OHC (de mégis okoskerekes:hadonaszos:) 1.4-es szívó Fiat motor meg 8amikor a lányom hazahozza, (én meg vállalom nagy duzzogva, hogy átöblögessem) egyenesen kéri, hogy kinyomjam a szemét;)

De nem is az én generációmnak (50+) szól a hibrid Prelude, hanem a mai marketing szerint menőségnek sugallt irányvonallal megdolgozott (még jó derekú) húszasoknak.

Szerintem.

Így múlik el a világ dicsősége.
:(
 
"Térfogatot semmivel nem lehet helyettesiteni" mondták régebben.
Milyen igazuk volt/van.
Most dobta fel a zalgoritmus, az ezres háromhengeres mellé építenék neki nagy duzzogva egy másik garázst:rolleyes:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Még nem néztem meg.
Volt egy munkatársamnak használtan vett V6 TDI Audija.
A világ összes pénzét ráköltötte - aztán eladta, mert egy másik univerzum pénzét is rá kellett volna költeni...

...éppen ma az fogalmazódott meg bennem, hogy a legrosszabb hírű motorok (pl. Mazda RX-8, Prince, Puretech, Ecoboost, vagy az akkori 1.2-es Renault motor, stb., stb.) is elmentek az első tulajoknak 50-60 ezer kilométert vagy többet, mielőtt kinyúltak volna.
A Trabant motor is tán eddig húzta első felújításig, a Nysa tán eddig se, oszt' az előbbivel közlekedett a fél ország, az utóbbival meg a szocialista vállalatok, meg a mentők (jó; tudom, tönkre is ment a szocialista világrend).

Csak ma sokkal nagyobbak az igények (szoktam nézegetni, hogy a 70-es évekbeli bérekkel mennyi hónapnyi bér volt akkor egy új autó...hááát...
...lassan megint nem állunk jobban).
Ami jogos, s az is jogos, hogy azért fusson már el egy motor 250-300 ezer kilométert (miközben végig tudja az Euro6-ot!), mert ha megkotlik, akkor az nem csak két henger cseréje egy Trabantban...

...tulajdonképpen azt akartam kinyögni, hogy a mai garanciákkal (5-7 év, 150 ezer-kilométer korlátozás nélkül) egy átlagos új autót vásárló bármilyen autót megvehet.
A gond a használt autót vásárlóknál van/lesz.
S ez az igazi gond, mert az autót cserélők igen-igen nagy része nem tud/ s ha tudna sem akar új autót venni. (De az utóbbi nem ítélet a részemről, csak ténymegállapítás)
S ha nincs szerencséje, akkor a használt autói összesítve többe lesznek egy mondjuk 30-40 éves időszakot összesítve per hónap, mint ha akár 2-3 újakat vett volna összesen.

Csak utólag lehet okosnak lenni:(
Mert gyanítom óra állástól fuggetlenul a világ minden kilómétere benne volt plusz egy Tejút oda-vissza. Szervizelve meg annyira volt, mint általában ezek a V6-ok mire magyar földre kerülnek.
Régebben írtam már, hogy nekem is V6-om volt Allroad kaszniban, a 245 lovas, ami meg lett rajzolva 300 körülre. 80 ezret meg egy kicsit mentem vele, soha nem hagyott ott, soha nem szarta össze magát. Elmondom miért, mert én voltam a 3. Tulaj és végig vezetett szervízkönyve volt, meg a palinak akitől vettem egy tucat számlája arról, hogy 9-12 ezrenkét megkapta a normális olajat… ennyi km alatt egy váltó olajhűtöt cseréltem 270€-ért meg egy vezérlést ami ja, egy fél vagyon volt az autó piaci árához képest.
Az egyik legtutibb VW-Audi motorok a nem!!! bitdi V6 dízelek, ha rendes olajat kapnak és időben.
 

tn4-063-web_251017_nm--dji_20251017124318_0925_d.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mert gyanítom óra állástól fuggetlenul a világ minden kilómétere benne volt plusz egy Tejút oda-vissza. Szervizelve meg annyira volt, mint általában ezek a V6-ok mire magyar földre kerülnek.

Az általam betett videót is lesd meg, ahol egy Mo.-i újonnan forgalomba helyezett, első tulajos autó makkant meg 200,000 km körül.
És a VW-nek nem a V6 a legrosszabb motorja, sőt.... Ugye 1.2 meg 1.4 TFSI meg a lidérces 5 hengeres kotványok...
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll
Mert gyanítom óra állástól fuggetlenul a világ minden kilómétere benne volt plusz egy Tejút oda-vissza. Szervizelve meg annyira volt, mint általában ezek a V6-ok mire magyar földre kerülnek.
Régebben írtam már, hogy nekem is V6-om volt Allroad kaszniban, a 245 lovas, ami meg lett rajzolva 300 körülre. 80 ezret meg egy kicsit mentem vele, soha nem hagyott ott, soha nem szarta össze magát. Elmondom miért, mert én voltam a 3. Tulaj és végig vezetett szervízkönyve volt, meg a palinak akitől vettem egy tucat számlája arról, hogy 9-12 ezrenkét megkapta a normális olajat… ennyi km alatt egy váltó olajhűtöt cseréltem 270€-ért meg egy vezérlést ami ja, egy fél vagyon volt az autó piaci árához képest.
Az egyik legtutibb VW-Audi motorok a nem!!! bitdi V6 dízelek, ha rendes olajat kapnak és időben.
Az általam betett videót is lesd meg, ahol egy Mo.-i újonnan forgalomba helyezett, első tulajos autó makkant meg 200,000 km körül.
És a VW-nek nem a V6 a legrosszabb motorja, sőt.... Ugye 1.2 meg 1.4 TFSI meg a lidérces 5 hengeres kotványok...

Pont a legendásan strapabíró motorok/autók sokkal nagyobb arányban köztünk lehetnének még ma is - ha nem pont a túl jó hírük vitte volna őket a sírba...
Horganyzott karosszéria, elpusztíthatatlan, mindent kibíró motorok!?
Akkor nem kell lemosni, pláne nem az alját, alá sem kell nézni évente egyszer, s kijavítani a sérült alvázvédelmet, nem kell bele a gyári ajánlás motorolaj, sőt nem kell cserélni sem, csak után tölteni.
Nem kell fél-egy percig járatni a hideg motort elindulás előtt, rögtön lehet kinyomni a szemét.
Nem kell gyújtógyertyát, pláne nem vezérlést cserélni, nem kell a váltóban, difiben olajat, nem kell kerülgetni az úthibákat, óvni a napfénytől, stb.

Semmit nem kell.
Mer' ez mindent kibír.
Ezért van az, hogy miközben pont emiatt is ezek eltűntek, a kétes, netán jogosan rossz hírű típusok példányai is rendre túl tudták ezeket élni, mert azok tulajai pont a rossz hír miatt óvták, karbantartották azokat.
2006-ban az 1988-as Nagypolszkim (lelakottan vettem meg 3 éves korában, ténylegesen beszámították negyedmillióért aztán, de ez hosszú történet lenne)
Nemrég találtam meg a rozsdásodni kezdő levett gyári sárvédőjét nyugodjon apám egykori tyúkudvarának kinti falnak használt szerepében, ledöbbentem, mert gyakorlatilag nem rozsdásodott tovább, le fogom kezelni/balzsamozni valahogy és felteszem a garázs falára...akkor ha jól számolom most 37 éves a lengyel lemez, talán ha nem szűnik meg a gyár, alkatrészellátásban biztosított lenne, pláne ha egy automata C124 E 230 kupé lett volna, még mindig meglenne... :
40663

40664

A képen látható másik; a német/spanyol legenda kevesebb évet élt meg az ismerősömnél, mert két kormányművet evett meg 80 ezer alatt a nagyobb "könnyű"fém felnik miatt, a következő tulaj meg pikk-pakk lelakta. Az enyém garantáltan élt 18 évet, az meg a bontóig 12-őt...

Visszatérve a V6 TDI-re, szerintem az EURO6-os motorokat általában eleve rövidebb élettartamra méretezik (múltkor linkeltem erről cikket) és/vagy jóval hamarabb lesznek gazdasági totálkárosak, pláne ha nem odafigyelve üzemeltetik.
De lehet, anélkül is.
Amikor meg kiderül, hogy minimum fél-másfél millió lenne egy tisztességes, lelkiismeretes motorjavítás, akkor meg megy a khm. faluvégi lakókhoz, ők meg még az új autókat is kinyírják 1-2 év alatt.

Ja! V6
Egy munkatársam a múlt héten vett egy 2003-as Tuareget. ugye összkerék, légrugó, tikpkptronik, meg V6.
3,2 BENZIN. 1.2 millió volt. (Neki 14 és felet eszik az első hét alapján 100-assal)
Kipróbáltam; nagyon zsír, krémes ám az a hajtáslánc! A motor énekel, istencsászár, újra szól a hatlövetű.
A srác munkába járásra vette a Bükkaljáról Miskolcra, meg persze vadászni...
A sok "legendától" kapott hideget-meleget, mer' dízelt kellett vóna', nem ezt a benzintemetőt, amúgy is mást kellett vóna'',mér nem vettél Jeepet, bármit, csak ezt nem stb., stb..
Csak az a dízel Tuareg, amit talán meg is szabad(?) venni, az 3 millió felett van.
A különbözetből 28 hónapig eljár, s akkor még a dízel be sincs indítva.
Mire egy összegbe kerül üzemanyaggal, akkor már 50 hónapnál jár.

"...Legenda kérdi hunyorogva az ukrán füsttől (cisszen a Red Bull, sercen az ukrán cigi):
  • De mi lesz utána?
  • Hülye vagy? 23 éves, szerinted ez hol lesz 5 év múlva? Amikor először kér látható összeget az üzemanyagon felül, s nem tud kimenni köhögve sem a leshez, akkor megy a bontóba.
Addig meg fülig ér a szám minden beindításkor, elinduláskor, a te tizenéves, háromszor annyiért vett Powershitfes dízel Mondeód biztos, hogy nem robban le hamarabb, mint ez!?..."

Hát így zajlik nálunk az élet a munkahelyen...
 
Csak mert föl szokott merülni a kínai az új kórea ami még az új japán. :D

Az első 20 perc kihagyható.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero