Hogy mi? Donald Trump kei carokat szeretne az Egyesült Államokba — Totalcar
Abba az országba, ahol a Ford F-150 átlagos méretű autónak számít.
Még ehhez hozzátenném, hogy az utolsó 20 30 évtől kezdve nem az üzemanyag költség az autózás legnagyobb gondja, hanem az egységnyi útszakasz megtételéhez szükséges összes költség.Hááát felhasználói oldalról nézve: egy Model 3 eszik nagy átlagban 15 kWh/100 km-t. Tesla Superchargeren töltve 150 Ft/kWh, otthon töltve 70 Ft, napelemmel 5 Ft vagy 0 Ft.
Még tudnék mondani pár dolgot, de ez már elektromos vs belsőégésű dolog. Azt meg mindenki döntse el, hogy neki melyik tetszik/éri meg/válik be a felhasználási szokásaihoz.
Ez is nagyon jól mutatja, hogy Trump egészen más szakértői csapattal dolgozik mint elődje, és eltörölte a klíma vészhelyzetet ( emberi tevékenység hatására ) és helyette energia vészhelyzetet hírdetett - betiltva az új szélmalmok közcélú hálózatra csatlakoztatását. Most meg a CAF előírás felfüggesztése.. Indokok:
Ez a tendencia is mutatja - hogy Európa nem önmaga, az irányvonalát nem itt határozzák meg. Hiszen szinte "szolgai" módon, ugyanakkor ment bele a "Bezöldülésbe" - és ugyanazon problémák egyszerre jöttek ki ezzel kapcsolatban, mint az USA-ban. Csak ott még az utolsó pillanatban mint látjuk félrekapták a kormányt - ezt Trumpnak köszönhetjük , nem Biden-nek és csapatának.A nagy baj az, hogy az elmúlt 2 évtized alatt ideológiai okokból túltoltuk itt Európában a " klimavédelmet" (is) iszonyatos költségekkel. Pl. mindenki, aki 5-ig tud számolni, tudta, hogy a gépkocsipark eröltetett villanyositàsa a tervezett határidőkig a villanytermelés egyidejű "kizölditésével" nemcsak fizikailag lehetetlen, de drámai negativ gazdasági és társadalmi hatàsokkal is fog járni, ahogy ezt most lassan láthatjuk.
Ehhez, sajnos szintén ideológiai okokból a "szakértők" és a " tudomány" is hozzájárultak, elvesztve hitelességük javarészét.
Most az inga kezd visszalendülni, remélem. Mert ha nem, akkor lesüllyedünk 3. vilàg szintre. És akkor még nem is beszèltûnk a covidról, a migrációs politikáról, meg Ukrajna feltètelek nèlküli támogatásáról és EU tagságának katasztrófális kihatàsairól.
Nehèz nem azt gondolni, hogy Európa szándékosan öngyilkosságra törekszik valamilyen okból. És a választók jelentős része (mèg?) egyetért ezzel.
Sokat gondolkoztam, hogy mit írjak erre, mert nagyon másképpen látjuk az autókat/használatot, és másképpen állunk hozzá.Még ehhez hozzátenném, hogy az utolsó 20 30 évtől kezdve nem az üzemanyag költség az autózás legnagyobb gondja, hanem az egységnyi útszakasz megtételéhez szükséges összes költség.
Itt viszont egyetértünk, nem érdekli a gyárakat a másodlagos piac, 4-5 évre, max 200k km-re gyártják az autókat, tervezett elavulásMintha minden új autós konstrukciót úgy gyártanának hogy 5 - 7 év alatt szétrohadjon alatta a kasztni, vagy ha nem, 200 400 e km körül a motor adja meg magát.. A motorjavítás vagy csere ma már 1 milla feletti költségekkel jár.

A töltés és a használat jelentősen befolyásolja, de itt is igaz, hogy nem 800.000 km-re gyártanak kocsikat.Gondolnánk azt hogy normális litiumos autó akkumulátora akár 2000 ciklusszámot is birna, ez a 400 km nem túl magas hatótávot számítva is legalább 800 000 km autózást tehetne lehetővé.
Itt az autógyárak is gondoskodnak arról hogy az autó akksija véletlenül se tudjon ennyit. Ennek az az oka hogy az akku elektromos rendszerét is lehetne jobbá átláthatóvá tenni, de az akksik gyári minősége is nagyon eltér azáltal hogy ki követte el.
Ezért jó early bird-nek lenniTehát ne gondoljuk , hogy az elektromos autózás az frankó lesz az olcsó villany miatt - mert az autógyárak ugyis gondoskodnak majd az extraprofitjukról..
. Jelenleg olcsó, városi-elővárosi közlekedésre fasza, Kecskemétre meg a céges bulira inkább nem a céges vellannyal megyek, hanem kikormolom a GTi-t
Azért azt is tegyük hozzá, hogy a népeknek jobban imponál egy 15 éves dpf nélküli "luxus" amit nem tud fenntartani, mint egy új Suzuki Swift vagy kisebb kategóriás autó, ami az igényeit amúgy ugyanúgy kiszolgálná... és 5 év múlva mindkettőt lehet kidobni. Ha lenne olcsó, és ugannyi lenne is a bukta rajta mint egy roncstelepszökevény bömbösön, a nép akkor sem a neotwingot venné... mert "presztízs" suttyónak tűnni.Az EU ott nagyon tökfej, hogy el lehetetleníti egy olcsó, modern, alacsony fenntartású kategória létezését, és megszabja mit vehetsz.
a szerencsétlen Gubacsi-hidat nem képesek felújítani vazzeKorszerű vasúti, vízi és közúti infrastruktúra épülhet a Csepeli Szabadkikötőben...
![]()
Korszerű vasúti, vízi és közúti infrastruktúra épülhet a Csepeli Szabadkikötőben
Folytatja a MAHART–Szabadkikötő Zrt. a Csepeli Szabadkikötő átfogó fejlesztését. Feltételes közbeszerzési eljárást írtak ki a kikötő logisztikai infrastruktúrájának teljes körű megújítására. Ennek része: a Gabonatárház technológiai rendszerének korszerűsítése, a vasúti hálózat felújítása, a...magyarepitok.hu

Jah ez a szomszédnak imponálva veszek autót, nagyon jelen van még mindig..Azért azt is tegyük hozzá, hogy a népeknek jobban imponál egy 15 éves dpf nélküli "luxus" amit nem tud fenntartani, mint egy új Suzuki Swift vagy kisebb kategóriás autó, ami az igényeit amúgy ugyanúgy kiszolgálná... és 5 év múlva mindkettőt lehet kidobni. Ha lenne olcsó, és ugannyi lenne is a bukta rajta mint egy roncstelepszökevény bömbösön, a nép akkor nem a neotwingot venné... mert "presztízs" suttyónak tűnni.
másik:Az EU ott nagyon tökfej, hogy el lehetetleníti egy olcsó, modern, alacsony fenntartású kategória létezését, és megszabja mit vehetsz.
Ja...az véletlenül nem önkormányzati feladat?a szerencsétlen Gubacsi-hidat nem képesek felújítani vazze![]()
Korlátozni akarod a piaci kínálatot?Első körben ki kellene tiltani az amerikai és amerikai mintájú túl nagy autókat, illetve súlyos adókat kivetni rá, hogy csak az használja akinek mindegy a pénz (mostani Bentley-Lambo-Ferrari vásárló közönség), illetve akik pénzt keresnek vele, és munkaeszköz, de ott sem tátongó székelykapukat hagyni a szabályozáson.


a szerencsétlen Gubacsi-hidat nem képesek felújítani vazze![]()
www.knykk.hu
Nem. Csak meg kellene drágitani és adminisztrativ ( parkolók, mélygarázsok mèrete stb) korlátozni a nagy méretű kocsik eltartását( pl az ami pickupokét...)Ja...az véletlenül nem önkormányzati feladat?
![]()
Zöld lámpa a Gubacsi híd projektjénél, Sopronban pályaudvar-fejlesztés jöhet – számos más beruházással együtt
Szekszárdi elkerülő, új Sopron-környéki vasúti fejlesztések, bicikliút ipari parkhoz Békéscsabán – csak néhány a most jóváhagyott fejlesztések közül. Több projekt uniós támogatással valósulhat meg.magyarepitok.hu
Korlátozni akarod a piaci kínálatot?![]()
nem, nem az.Ja...az véletlenül nem önkormányzati feladat?
Nem. Csak meg kellene drágitani és adminisztrativ ( parkolók, mélygarázsok mèrete stb) korlátozni a nagy méretű kocsik eltartását( pl az ami pickupokét...)
Vagy megszabni a kocsik max mèretét( sz,h,m). Mert hely, az nem lesz több.
A parkolók, utak egységes méretűek és minden elfér rajtuk, a sokat szídott SUV-ok többsége még rövidebb is mint egy hasonló sí,a személyautó - így ezt az irányvonal értelmét - a szimpla proli irigységen túl, amit persze erkölcsnek próbálnak eladni - soha nem tudtam megérteni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..