Valószínüleg ők is külön modulokat írnak. Így ha egyik modulhoz hozzányúlsz, nem kell az egész rendszert újra tesztelni.Az is elég nagy különbség (a Tesla javára), hogy ők egyetlen szoftvert írnak gyakorlatilag, nem százat mint a többi gyártó, ahol a beszállító ír egyet a váltónak, egyet a futóműnek, egyet az ablaktorlonek.
A metánből gyártott hidrogénnek mi az előnye az elégetett metánnal szemben?
- A "Zöld"-nek nevezett hidrogén előállítás villanyból - igen drága , sokkal olcsóbb földgázból gyártani.. Ha ezt csak a 40 Ft-os napelem villanyból gyártanánk ehhez hozzájön még hogy az hol termel - hol nem - most novemberben inkább nem..
kisebb komponenseket könnyebb külön validálni, és könnyebb a hibamódjaikról érvelni, megbízható és minősített szoftvert írni, mint egy nagy mindent bele szoftver esetében.Az is elég nagy különbség (a Tesla javára), hogy ők egyetlen szoftvert írnak gyakorlatilag, nem százat mint a többi gyártó, ahol a beszállító ír egyet a váltónak, egyet a futóműnek, egyet az ablaktorlonek.
A metán parciális oxidációjával gyártják a szerves vegyipar kiinduló termékét, a CO + H2 elegyet (tehát nem CO2 keletkezik). Ez a gázelegy olyan a vegyipar számára mint a svájci bicska - mindent lehet gyártani belőle még pld benzint és gázolajat , aszfaltot festéket műanyagokat műtrágyát is.. tehát bármely olyan szerves anyagot ami széntartalmú. Kérdés az hogy ha hidrogént elválasztjuk a szénmonoxidtól (gyártjuk a Zöldhidrogént)- akkor az mire használható.A metánből gyártott hidrogénnek mi az előnye az elégetett metánnal szemben?
Gondolom nem fekete szén a melléktermék (amit esetleg el lehet ásni...) hanem CO2.
Felhasználói oldalról nézve a Teslának csak egyetlen előnyét tudom a hagyományos szénhidrogénes autóval szemben:A Teslának szerintem az a fő baja, hogy különleges akar lenni, ezért a 100 éve bevált megoldások helyett is saját megoldást talál ki + mindent képernyőről kell vezérelni. Még azt is a képernyőn állítod, hogy mennyi levegőt és hova nyomjon be.
Hááát felhasználói oldalról nézve: egy Model 3 eszik nagy átlagban 15 kWh/100 km-t. Tesla Superchargeren töltve 150 Ft/kWh, otthon töltve 70 Ft, napelemmel 5 Ft vagy 0 Ft.Felhasználói oldalról nézve a Teslának csak egyetlen előnyét tudom a hagyományos szénhidrogénes autóval szemben:
Nincsen kötelezőpénzes garanciális szervizeltetés, pénzlehúzás bizonyos kilométerenként, újkorában. A többi előny most hirtelen nem jut eszembe
Napelem hogy megtérüljön valaha - legalább nettó 36 Ft-ot kell számítanod. Amikor műszaki vezető voltam töltös cégnél, még 22 nettóért kaptuk a villany, erre építve bruttó 99 Ft -ért adhattuk, nyereségesen a töltő villanyt. 2021 végén ezt az alap villanyárat 4 X-resére 88 Ft-ra lökték fel nagykerben, gazdaságilag dobta fel a pacskert a cég, egy rakás belefektetett lóvéval, hitellel és munkával..Hááát felhasználói oldalról nézve: egy Model 3 eszik nagy átlagban 15 kWh/100 km-t. Tesla Superchargeren töltve 150 Ft/kWh, otthon töltve 70 Ft, napelemmel 5 Ft vagy 0 Ft.
Ferrarit sem azért vesznek, mert olyan sok előnye van.Felhasználói oldalról nézve a Teslának csak egyetlen előnyét tudom a hagyományos szénhidrogénes autóval szemben:
Nincsen kötelezőpénzes garanciális szervizeltetés, pénzlehúzás bizonyos kilométerenként, újkorában. A többi előny most hirtelen nem jut eszembe

Az elektromos autózás is olyan, mint a gázos: ha támogatják megéri az embereknek és használják. Ha egyenlő feltételeket kap a hagyomásnyos benzin/gázolajhajtású közlekedési eszközökkel, akkor már mindjárt árnyalódik a kép.Ferrarit sem azért vesznek, mert olyan sok előnye van.![]()
Ha otthon tudod tölteni akkor megéri villanyautót venni.Az elektromos autózás is olyan, mint a gázos: ha támogatják megéri az embereknek és használják. Ha egyenlő feltételeket kap a hagyomásnyos benzin/gázolajhajtású közlekedési eszközökkel, akkor már mindjárt árnyalódik a kép.
PS: napelemről sem 0 forint a tankolás, volt annak a napelemnek ára, van fenntartási költsége (abban is meg tud ez-az makkanni), esetleg biztosítási költsége és élettartama is.
Most mennyi a támogatás az elektromos-autó vásárlásakor? 2.8+ millió? >100.000 km... + még van rezsitámogatás. Kíváncsi lennék, ha a benzin/gázolaj jövedéki adója nélkül mennyi lenne a különbség. Mert ugye az áramon ilyesmi nincs. Már ha jól tudom.Ha otthon tudod tölteni akkor megéri villanyautót venni.
Villannyal 20 kW/100km fogyasztással és 70 Ft./kWh -val számolva 1 km-re az üzemanyag 14 Ft/km.
Benzinnel 7 l/100 km fogyasztással és 570 Ft/l -el számolva 1 km 40 Ft./km
Csak az üzemanyagot számoltam, a nem támogatott áron. Az adókülönbség szerintem fenn fog maradni és más módon fogják az autókat adóztatni.Most mennyi a támogatás az elektromos-autó vásárlásakor? 2.8+ millió? >100.000 km... + még van rezsitámogatás. Kíváncsi lennék, ha a benzin/gázolaj jövedéki adója nélkül mennyi lenne a különbség. Mert ugye az áramon ilyesmi nincs. Már ha jól tudom.
Jah, a benzin/gázolajosokra ráb@sszák a vellanykocsik adóját, hogy előbb dögöljenek meg... aztán lehet adóztani a villanyautókat.Csak az üzemanyagot számoltam, a nem támogatott áron. Az adókülönbség szerintem fenn fog maradni és más módon fogják az autókat adóztatni.
A marketing...A metánből gyártott hidrogénnek mi az előnye az elégetett metánnal szemben?
Gondolom nem fekete szén a melléktermék (amit esetleg el lehet ásni...) hanem CO2.
Még ha 20 kWh/100km-el, és 130al számolok akkor is 2.600 Ft/100km.A szomszéd románok nem rezsisztetnek, minden villanyt a lakossággal megfizettetnek - idény nyáron már 130 Ft /kWh feletti árak is vannak odaát. Ha ebből számolsz töltést - már nem olyan sok az árkülönbség hogy új autót kelljen venni.
Ez lehet, csak felhasználóként nem érdekel.Nálunk az állam több mint 130 milliárddal támogatja havonta a szolgáltatókat hogy össze ne boruljanak, kérdés hogy ezt még meddig bírja? A többi ország úgy fizeti a Zöldenergia miatti 2,5 X ös áremelkedést - hogy ott fizetést adnak a dolgozóknak nem az olcsó energiára hivatkozva - munkasegélyt.
Ugyanigy cselekedett Ukrajna csak nagyobbat rezsizett , 20 év alatt gazdasági csődbe ment (2013 )
Azóta ez az EV piac épphogy csak él, mert ha ismét nyereséget is számolunk, valahol 280 300 Ft-ért kellene adnunk a villanyt.
A TESLA is valahol a nyereség nélkül - vagy az alatt adja a villanyt, mert az érdeke az autói tömeges értékesítése, mert azon kaszál eleget, és tudja hogy töltőhálózat nélkül - nincs eladás..
Rettentő sokszor van -12 fok itthonA TESLA fogyasztás -12 fok alatt inkább 20 kWh környékén van már, + az udvaron állva is fűti magát h el tudjon indulni ..

Az elektromos autózás nem jó mindenre, ahogy a többi sem, viszont nem tudsz most itt 2025ben jobbat mondani mondjuk a feleségemnek a napi otthon-óvoda-iskola-munkahely-bolt-otthon-óvoda-iskola-otthon-munkahely körre, kb 40-50 km-re naponta.Az elektromos autózás is olyan, mint a gázos: ha támogatják megéri az embereknek és használják. Ha egyenlő feltételeket kap a hagyomásnyos benzin/gázolajhajtású közlekedési eszközökkel, akkor már mindjárt árnyalódik a kép.
Előbb utóbb adóztatni kezdik a villanyautókat is mert kell a lóvé.. Most megy a beetetés, hogy milyen olcsó ez adó nélkül üzemeltetni - de angliában már bevezetik az útadót km-enként , és útminőségre számlázva - mert dejó autózni csak NET-el lehet.. Tehát a regisztrált felhasználó havonta meg lesz könnyítve a bankszámláján, autómatikusan behajtva.Jah, a benzin/gázolajosokra ráb@sszák a vellanykocsik adóját, hogy előbb dögöljenek meg... aztán lehet adóztani a villanyautókat.
Jah ... mert közvetlenül nem látod, csak a boritékod jóval könnyebb mint az EU-s átlag..Hááát felhasználói oldalról nézve: egy Model 3 eszik nagy átlagban 15 kWh/100 km-t.
Benzinben Nekem az átlag valóban annyi de akkor számolj 8 liter LPG-vel, (320 Ft / 260 Ft attól függ hol tankolok)... 15 éve ..Még ha 20 kWh/100km-el, és 130al számolok akkor is 2.600 Ft/100km.
Benzinben számoljunk mondjuk 7literes fogyasztással, 570 Ft-os benzin árral 3.990 Ft/100 km..
Rettentő sokszor van -12 fok itthon
Nem jelentős az álló helyzeti fogyasztás, volt már olyan eSprinter amit 100%ra töltve raktam le, 10 hónap után (tél is benne volt) ültünk bele, és 90%-on volt, a 12voltos akku merült le..
pestbuda.hu
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..