Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mondjuk hazánkban a parkolók mérete elég gáz, mert a ladákra vannak méretezve a mai napig.
Ez elsősorban a szélesség miatt gond.

Azért ez inkább a régi panel lakótelepek előtti parkolókra illetve a régi házakhoz épített szűk garázsokra igaz inkább. Na meg a spúr kivitelező újépítésű lakásaira, de a csökkentett méretű parkoló helyekre elvileg oda is befér bármi, ha nem akkor az is inkább a tulaj baja.

Az ember méretei közben viszont nem változtak így nagyjából az is adott, mekkora méretű kocsiban eltérni kényelmesen. Bár ha újra elterjednének a coupek a hosszal nem lenne gond, gyerekek meg legfeljebb a nagyinál lesznek a nyaralás alatt. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azért ez inkább a régi panel lakótelepek előtti parkolókra illetve a régi házakhoz épített szűk garázsokra igaz inkább. Na meg a spúr kivitelező újépítésű lakásaira, de a csökkentett méretű parkoló helyekre elvileg oda is befér bármi, ha nem akkor az is inkább a tulaj baja.

Meg az összes áruház parkolójába stb...
Ott ahol lakom a Honda Civicem tükörtől tükörig kitölti a parkolót...
Az egész ország ilyen. Sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
Korlátozni akarod a piaci kínálatot? :rolleyes::D
Csak annyiban, amennyiben a veszélyes dolgok betiltás a közjó érdekében a piac korlátozása. Van az a kretén rétege a társadalomnak, akik libertariánusnak, itthon pedig illiberálisnak nevezik magunk, akiknek minden muh freedom ami a közjó érdeke az ő személyes nünükéjükkel szemben.

Tudom, RAM pickupok nélkül skanzen leszünk, lemaradunk, ami jajj de gáz, de azért ugyanakkor térjünk is vissza a természethez és magunk fejjük a kecskénket amit a magunk faragta széken a magunk írta instagramra posztolunk... mert különben!!!

A parkolók, utak egységes méretűek és minden elfér rajtuk, a sokat szídott SUV-ok többsége még rövidebb is mint egy hasonló sí,a személyautó - így ezt az irányvonal értelmét - a szimpla proli irigységen túl, amit persze erkölcsnek próbálnak eladni - soha nem tudtam megérteni.
Na és a szélesség, prémium nemzethes uram?

Tulajdonképpen én is ezt mondom: ne is menjen az utakra a jobbágy, ne zavarja ezeket az értékes személyeket a prémium közlekedésben. Én már megfejtettem amúgy is, a betűkben kódolva van minden: Út az Úrnak, Járda a Jobbágynak. (kivéve parkoláskor, akkor a Járda parkoláskor a Jobb Embereknek, pl. Jogászoknak)
 
A parkolók, utak egységes méretűek és minden elfér rajtuk, a sokat szídott SUV-ok többsége még rövidebb is mint egy hasonló sí,a személyautó - így ezt az irányvonal értelmét - a szimpla proli irigységen túl, amit persze erkölcsnek próbálnak eladni - soha nem tudtam megérteni.
Saját illetve a korszakban eléggé elterjedt említett autók tényszerűen:
A Nagypolszki és a Lada, mint a kor középkategóriás autói (legalábbis itthon mindenképp) 160 cm szélesek voltak.
A kis kategóriás Fiat Albea és az akkori Swift 170 cm szélesek voltak.
A Kia Ceed és a Hyundai I30 alsó közép kategóriás autók 180 cm szélesek.
A széles tepsi Volga (24, 2410, 3102) is 180 cm széles volt.
A mai felsőbb kategóriás autók már inkább 185-190 cm szélesek.
Na most (egymással szembe jönnek, vagy egymás mellett parkolnak) két Lada összesen 320 cm széles volt, két Kia Ceed 360 cm széles.

Az a negyven centi, amikor keskeny egy útszakasz, vagy be akarsz szállni a parkolóban az autódban.

Félreértés ne essék dolgoztam Nysa-val, 15 személyes Transittal. Roburral (kenyérszervo!) KCR-es IFA-val, és vezettem Ikarus buszt, oszt' mégis elfértem vele.(Persze, mert nem én térek ki, hanem az irigy jobbágy a tömeghatás miatt...).
A különleges szerelvények is elférnek (tréleren bányagép lánctalpas)...
...de azért ahol számok vannak, ott ne keressünk már elsősorban emberi hitványságokat...
 
Saját illetve a korszakban eléggé elterjedt említett autók tényszerűen:
A Nagypolszki és a Lada, mint a kor középkategóriás autói (legalábbis itthon mindenképp) 160 cm szélesek voltak.
A kis kategóriás Fiat Albea és az akkori Swift 170 cm szélesek voltak.
A Kia Ceed és a Hyundai I30 alsó közép kategóriás autók 180 cm szélesek.
A széles tepsi Volga (24, 2410, 3102) is 180 cm széles volt.
A mai felsőbb kategóriás autók már inkább 185-190 cm szélesek.
Na most (egymással szembe jönnek, vagy egymás mellett parkolnak) két Lada összesen 320 cm széles volt, két Kia Ceed 360 cm széles.

Az a negyven centi, amikor keskeny egy útszakasz, vagy be akarsz szállni a parkolóban az autódban.

Félreértés ne essék dolgoztam Nysa-val, 15 személyes Transittal. Roburral (kenyérszervo!) KCR-es IFA-val, és vezettem Ikarus buszt, oszt' mégis elfértem vele.(Persze, mert nem én térek ki, hanem az irigy jobbágy a tömeghatás miatt...).
A különleges szerelvények is elférnek (tréleren bányagép lánctalpas)...
...de azért ahol számok vannak, ott ne keressünk már elsősorban emberi hitványságokat...

Ezt mondom én is. Számok. Nem nosztalgia a trabantok kora iránt.

Sok féle változó van de ma a standardnak mondható parkolóhely 5.5 m x 2.5 méretű Oda minden befér.

Tessék elolvadni: https://ume.kozut.hu/uploads/docume...rkolas-jogszabalyira-230525-647864bb9f782.pdf

Az meg , hogy a 80-as években a kis polskiba is bepréselődtek valahogy az emberek így 2025-ben engem kimondottan nem érdekel, főleg abban a kontextusban, hogy ha esetleg nem akarnék a szocializmus szintjén létezni (és nem akarok), akkor fizessek valami adót újabb rejtélyes okból, mert pl. különben megszomorodnak a magasemeleti polgártársak hogy beeeee a panel előtt meg még kispolskira méretezettek a parkolók.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Mondjuk hazánkban a parkolók mérete elég gáz, mert a ladákra vannak méretezve a mai napig.
Ez elsősorban a szélesség miatt gond.

Vannak csökkentett szélességű parkoló de azért abból is ki lehet szállni. Ez már alapvetően a tervező / kivitelező reszortja, hogy 5%-al több keskenyet tervez be vagy normális méretűt.. de akármelyiket is csinálja a te szélességi méreted rohadtul nem fog változni és ezért annak a kocsinak a mérete sem, amiben két felnőtt ember egymás mellett normálisan el tud férni.

Vagy áttérünk a Kei Karokra de azt inkább ne.
 
Ezt mondom én is. Számok. Nem nosztalgia a trabantok kora iránt.

Sok féle változó van de ma a standardnak mondható parkolóhely 5.5 m x 2.5 méretű Oda minden befér.

Tessék elolvadni: https://ume.kozut.hu/uploads/docume...rkolas-jogszabalyira-230525-647864bb9f782.pdf

Az meg , hogy a 80-as években a kis polskiba is bepréselődtek valahogy az emberek így 2025-ben engem kimondottan nem érdekel, főleg abban a kontextusban, hogy ha esetleg nem akarnék a szocializmus szintjén létezni (és nem akarok), akkor fizessek valami adót újabb rejtélyes okból, mert pl. különben megszomorodnak a magasemeleti polgártársak hogy beeeee a panel előtt meg még kispolskira méretezettek a parkolók.
Trabiban ültem már nyolcadmagammal, úgy hogy mindenki dohányzott, és be is volt valszeg rúgva...:D
 
Zugló, az egyik lakótelep, két éve. Felbontották a parkolót, csatorna miatt, ahol 8 kocsiállás volt. Ingyenes. Egy hónap volt a munka helyreállították és.... lám...11 parkoló lett ugyanott....9+ két mozgássérült. és fizetős... az ajtót alig lehet kinyitni....... Ennyi.
 
Ezt mondom én is. Számok. Nem nosztalgia a trabantok kora iránt.

Sok féle változó van de ma a standardnak mondható parkolóhely 5.5 m x 2.5 méretű Oda minden befér.

Tessék elolvadni: https://ume.kozut.hu/uploads/docume...rkolas-jogszabalyira-230525-647864bb9f782.pdf

Az meg , hogy a 80-as években a kis polskiba is bepréselődtek valahogy az emberek így 2025-ben engem kimondottan nem érdekel, főleg abban a kontextusban, hogy ha esetleg nem akarnék a szocializmus szintjén létezni (és nem akarok), akkor fizessek valami adót újabb rejtélyes okból, mert pl. különben megszomorodnak a magasemeleti polgártársak hogy beeeee a panel előtt meg még kispolskira méretezettek a parkolók.
Nemcsak a cocoilizmusban, de nyugaton sem a nagy tepsikkel járt a többség, legfeljebb az arányok...(szeretek nézni akkor filmeket és rendre figyelem a hátteret).

Eleve a statisztikai esély nagyobb arra a méretnövekedés, no meg az autók számosságának növekedése miatt, hogy a szembejövő nagy ívben tesz a jobbra tartásra, még ahol megtehetné is (lehet csak az aknafedlapok, úthibák kerülgetése miatt) és oda a komfortérzet.
Parkolás dettó.
(Kedvencem hipermarket parkolója, ahol olyan helyre állok, hogy a környéken sincs autó - gyalogolni meg nem panaszos - s a gyökér meg az autóm mellé parkol - szorosan!
Ilyenkor mi jár abban a gyopár fejében!?
 
Nemcsak a cocoilizmusban, de nyugaton sem a nagy tepsikkel járt a többség, legfeljebb az arányok...(szeretek nézni akkor filmeket és rendre figyelem a hátteret).

Eleve a statisztikai esély nagyobb arra a méretnövekedés, no meg az autók számosságának növekedése miatt, hogy a szembejövő nagy ívben tesz a jobbra tartásra, még ahol megtehetné is (lehet csak az aknafedlapok, úthibák kerülgetése miatt) és oda a komfortérzet.
Parkolás dettó.
(Kedvencem hipermarket parkolója, ahol olyan helyre állok, hogy a környéken sincs autó - gyalogolni meg nem panaszos - s a gyökér meg az autóm mellé parkol - szorosan!
Ilyenkor mi jár abban a gyopár fejében!?
Ijenkor lyó egy lyobbkormányos bentli...:D
 
Ijenkor lyó egy lyobbkormányos bentli...:D
Amikor hazagyönnek anyjaneveNagyBrittaniából az ott dolgozó, itthol lassan többségiek Borsodba, s leparkolnak a cigányosannál (Mer' Miskolcon kettő van, a másikat híjja a heji közbeszéd magyarosannak, tényleg), na akkor látsz ilyeneket. Mind fekete - mármint az autó - , mindegyiken fekete felni van, s igen van Bentli is...
 
Sok féle változó van de ma a standardnak mondható parkolóhely 5.5 m x 2.5 méretű Oda minden befér.

Nem megbántva de pl. a mi 10+ éves társasházunknál 4.8X2.1 méter volt amikor mértem. (emlékeim szerint.)
Ilyen méreteknél nem lehet hibázni a beállással.
De a legtöbb áruházi parkoló sincs 5 méter, mert az ekkora Trafic kilóg belőle ha kopra beállok vele. Jah és abból se lehet kiszállni rendesen.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Nem megbántva de pl. a mi 10+ éves társasházunknál 4.8X2.1 méter volt amikor mértem. (emlékeim szerint.)
Ilyen méreteknél nem lehet hibázni a beállással.
De a legtöbb áruházi parkoló sincs 5 méter, mert az ekkora Trafic kilóg belőle ha kopra beállok vele. Jah és abból se lehet kiszállni rendesen.

Olvasd el a szabványt amit belinkeltem. Többféle méret is van, beálló típustól is függően.

Amit írtam az az “általános”. Van kisebb meg nagyobb is, párhuzamos parkolásra hosszabb a szabvány stb. stb.
 
Olvasd el a szabványt amit belinkeltem. Többféle méret is van, beálló típustól is függően.

Amit írtam az az “általános”. Van kisebb meg nagyobb is, párhuzamos parkolásra hosszabb a szabvány stb. stb.

Én értem ami ott van te meg azt értsd meg, hogy hazánkban ennél fontosabb dolgokban is szarnak a szabványokra (sajnos), nem, hogy a parkolók kérdésében. A de jure meg a de facto ebben az esetben sem ugyan az.
 
Én értem ami ott van te meg azt értsd meg, hogy hazánkban ennél fontosabb dolgokban is szarnak a szabványokra (sajnos), nem, hogy a parkolók kérdésében. A de jure meg a de facto ebben az esetben sem ugyan az.
Vagy korrigálva/tolatgatva próbálsz felmenni a pláza parkoló emeletére, vagy kened a falra a színeket.
Hogy ez milyen szabványnak felel meg...?

...viszont fent mindig van hely dögivel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Mi öli meg a vezetési élményt a modern autókban?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És igen, ha egy autó folyamatosan csipog valamiért az halálra idegesít.

9 olyan funkció, aminek nincs értelme. De legalább sokba kerül és mindig elromlik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Abszolút adom, vagy hogy is mondják mostanában.

Mindenekelőtt elmondom, hogy szuperérzékeny vagyok; ez áldás és átok is egyben.
S sok minden más mellett olyan apróságokat is élénken, élénkebben élek meg, amit átlagos autós talán nem is vesz észre.
Nyilván rengeteget eldönt, hogy évtizedek óta hivatásszerűen vezetek olyan prémiumokkal kezdve, mint UAZ, Barkas, Nysa, Robur (stb., stb.) az elektromos Golfig. (Meg amiket megtudok szerezni kipróbálásra:rolleyes:. 236. Khm.
Ha két tizedet eltér a nyomás, észreveszem. (Pedig a mai gumikon/futóművekkel ez már sokkal nehezebb, mint a régi szervotlan, primitív futóműves tákolmányokkal az akkori radiál, mi több diagonál gumikkal, amik kitépték a kezedből a kormányt)
A saját autón minden tankolás idején ellenőrzöm is a nyomást.
Kormányzás: Én még a szervotlan kormányholtjáték korában szocializálódtam, nekem már az Albea holtjátékmentes széltől szélig 2.5-szörös tekerés is trauma volt, pedig ott még """érdekes""" volt a futómű is.
Ezen az újabb (ami nekünk van) 1.4 8V esetén sem hangoltak, de legalább kisebb lett a kormánykerék...
Ez a régebbi, Időpontra állítva 4:40-ig:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A következő trauma az 1.9 dCi Renault Trafic hidraulikus kormányzása után az elektromos kormányú 2.0 dCi volt.

S igen, az elektromos VII-es Golf kormánya is olyan, mint sokak szerint a rock and roll: Halott.

A ZiL-el tényleg sok mindent meglehetett csinálni, követhetted a búza növekedését betakarításig, akár ezt is megtehetted, bár ez nyilván tréleren készült:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De reálisan is ilyen:
https://www.youtube.com/watch?v=_DhOovCenwg

Egy mai szintetikus autóval, ha nincs bekapcsolva a sávtartó, s oldalra lesel, akkor sunyi módon a sáv valamelyik szélén kötsz ki, mert nincs semmi rohadt visszajelzés GRRR!
S aztán úgy jársz, mint a filmben:confused:
Khm.
49:41-től 53:12-ig

Sebességváltás:
A még asszinkron váltós Csepel teherautó, az UAZ (aminek még nem teleszkópos, hanem karos volt a lengéscsiillapítója) megtanította hogy hol lakik az Úristen :hadonaszos:, ha nem éreztél rá a felkapcsolásnál dupla kuplung, közben érzésre kivárás, visszakapcsolásnál dupla kuplung gázfröccs technikára.
...vagy kezdhetted elölről elindulással.

Most, hogy egy átszervezés miatt az e-Golf helyett kaptam egy leharcolt 1.6 ideges Octaviát, döbbentem rá, hogy azt a hulladékot élvezetesebb, magától értetődőbb vezetnI!

Az elektromos autó úgy fél percig érdekes: Adsz neki két teli"gázt", vigyorogsz, oszt' jónapot.
Attól egy fokkal jobb a pl. DCT-s ezres I30 is, mert
  • van váltásérzet.
  • s a háromhengeres elrendezés a négyhengereshez képest más jellegű vibrációi, hangja miatt mégis van benne valami oldschool gépélmény.
(A turbó és a CVVD vezérlés igen meggyőzően tud dolgozni azon, hogy kulturált legyen).
Bármilyen kicsi is a motorfékje (de nagyobb, mint az Octaviáé, mert a 400 ezres motort csak gyűrűzték és semmi motorfékje nincs, enyhe lejtőn kettesben gyorsul(!) gázelvételkor.

Viszont ennek ellenére megvan az, ami gyengén van meg a DCT-sben sem (bár kézibe állítva lehet vele bohóckodni), az elektromos Golfban viszont nincs meg a különböző áttételek hiánya miatt az, ami a tudatos váltások miatt a különböző sebességtartományokban és fokozatokban jelentkező eltérő erőhatások a motor felől.
A kontroll érzete.
Különben az elektromos autó egy szigorú sávtartós nyavalyás villamos (itt kérek elnézést a villamosvezetőktől).

S (valahol) ezt nem csak én mondom, hanem a Porsche fejesei is:

Most rákerestem, vessetek a mókusok elé, ezt kipróbálnám, időpontra beállítva:

Nem; már nem ZiL-el, Nagypolszkival szeretném szelni a dombokat, ahhoz már túl kopott/összetörött vagyok, legfeljebb pár pecig, fél óráig,

Mindenkinek más a komfortérzete/szükségessége szocializáció/generáció/életkor/eddigi autós múlt/anyagi lehetőség/használati profil/végtelen ciklus/még el nem ért vágyak/frissesség/egészség/fáradtság stb. stb. szerint.

Így ítéljétek meg a soraimat legyetek szívesek.