Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ami ugye KRESZBEN is megfogalmazott dolog; pl. választhatsz, hogy a szabályt tartod (50) vagy igazodsz a körülötted közlekedőkhöz (55-60).
Mondjuk megmutathatnátok azt a szabályt, ami engedélyezi, hogy átlépd a megengedett legnagyobb sebességet, megkülönböztető jelzés nélkül.
Nem választhatsz. Az 50 az maximum 50.

Az egy teljesen más kérdés, hogy persze, az 55 véletlenül is becsúszhat, de erre nem ideológiát kell gyártani, hanem figyelni, hogy ne történjen meg

Az indokolatlan tötymörgéstől én is agyf.szt kapok, de nekem a szabályszegés az 50-es táblánál 80-nal záróvonalon át veri ki inkább a biztosítékot.
Amúgy tényleg érdekelne, hogy honnan tudjátok, hogy nincsen-e indoka? De mondjuk az 50nél 20 már azért elgondolkodtató.
De a városban 45?
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Mondjuk megmutathatnátok azt a szabályt, ami engedélyezi, hogy átlépd a megengedett legnagyobb sebességet, megkülönböztető jelzés nélkül.
Nem választhatsz. Az 50 az maximum 50.

Az egy teljesen más kérdés, hogy persze, az 55 véletlenül is becsúszhat, de erre nem ideológiát kell gyártani, hanem figyelni, hogy ne történjen meg


Amúgy tényleg érdekelne, hogy honnan tudjátok, hogy nincsen-e indoka? De mondjuk az 50nél 20 már azért elgondolkodtató.
De a városban 45?
Ki a náthás f.sz, gyártott it ideológiát rá? Leírtam a napi tapasztalatot. Ha 50-nel megyek, akkor állandóan előzget mindenki az 50-es táblánál (agyatlanul ráadásul).
Mert a forgalom nem 50 (hiába a tábla), hanem 55-60.

A tötymörgés meg a 40 az ötvenes táblánál, mikor a környezet nem indokolja (és igen, erősen kételkedem, hogy pont valami rendkívüli helyzet miatt van a tötymörgés - általában vénasszonyok vezetnek így). Mondjuk a vezetők fele annyira fsz, hogy a saját sávját nem bírja tartani.
 
Nem. Tök mindegy, hogy melóba megyek, v oútizni, ha én nem figyelek, akkor szó szerint naponta legalább 1x meghalnék.
Nagyon tré, ami az utakon van.
Hát, barátom, akkor Te valamit szarul csinálsz, korábban évi 6000km-et tekerve, napi munkába oda-vissza, nem érzékeltem ezt...ja, a 10es úton be, és vissza...napi 60…-70 km...3 évig, télen/nyáron...de utána is közlekedtem/dek bringával...
 
Hát, barátom, akkor Te valamit szarul csinálsz, korábban évi 6000km-et tekerve, napi munkába oda-vissza, nem érzékeltem ezt...ja, a 10es úton be, és vissza...napi 60…-70 km...3 évig, télen/nyáron...de utána is közlekedtem/dek bringával...
És mit csinálok ÉN rosszul, hogy mások nem tartják be miatta a szabályokat?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Azt nem állítom, hogy nem volt olyan helyzet, amikor féltem...mondjuk ónos eső, vagy kamion...de a 25/700 Conti mindig (az esetek többségében) tapadt...
Szutyok időben monti. Féltem az oútit.
De egyébként ezek a mindennaposak:
-jobbkéz
-útszűkületben áthaladásnál elsőbbség
-piros lámpán átgangolás
-faszméregetés, hogy 30-as övezetben megyek 25-tel, de neki 5 centire meg kell előzni
-kibszott telefon nyomogatás vezetés közben, aztán engem meg nem lát, elsőbbséget nem adja meg

Ezek, amik minden nap.
 
A legtöbbjük már ekkor is egész tűrhetőnek, túlélhetőnek tűnik, néhány extrém gyengén szereplőt (Gold 2, Peugeot 205) leszámítva.

Persze, azóta sokat rohadt és tekeredett az a kaszni, egy ilye. most 30 év körüli veterán esetében lehet lennének durva meglepik.
A másik probléma, hogy az idő előrehaladtával nem a kortársával ütközik jó eséllyel, hanem egy, akár több generációval modernebb, mindig csak szigorodó előírások szerint épült cuccal, ami egyre nehezebb is (SUV, villanyautó...), így a puszta fizikai törvényszerűségek miatt is egyre csak csökken az esély régi kocsiban ülve a túlélésre, akkor is, ha nem használódott el a kaszni. :(
 
A legtöbbjük már ekkor is egész tűrhetőnek, túlélhetőnek tűnik, néhány extrém gyengén szereplőt (Gold 2, Peugeot 205) leszámítva.

Persze, azóta sokat rohadt és tekeredett az a kaszni, egy ilye. most 30 év körüli veterán esetében lehet lennének durva meglepik.

Bizony ám.
Engem más videókban pl. meglepet, hogy a W140-es merci, vagy a 850-es Volvo milyen jó védelmet nyújtott ütközésnél.
Szerintem eléggé kiemelkedtek az akkori mezőnyből.
De pl. már a mi első nyugati autónk, amit a 94-ben vettünk, az Opel Astra F is már gyűrődő zónával lett tervezve.
 
A másik probléma, hogy az idő előrehaladtával nem a kortársával ütközik jó eséllyel, hanem egy, akár több generációval modernebb, mindig csak szigorodó előírások szerint épült cuccal, ami egyre nehezebb is (SUV, villanyautó...), így a puszta fizikai törvényszerűségek miatt is egyre csak csökken az esély régi kocsiban ülve a túlélésre, akkor is, ha nem használódott el a kaszni. :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A másik probléma, hogy az idő előrehaladtával nem a kortársával ütközik jó eséllyel, hanem egy, akár több generációval modernebb, mindig csak szigorodó előírások szerint épült cuccal, ami egyre nehezebb is (SUV, villanyautó...), így a puszta fizikai törvényszerűségek miatt is egyre csak csökken az esély régi kocsiban ülve a túlélésre, akkor is, ha nem használódott el a kaszni. :(

Az előbb nem jó videót raktam be, bár az is érdekes. Ezt akartam:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
Reactions: enzo and Hortator
Az előbb nem jó videót raktam be, bár az is érdekes. Ezt akartam:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, homályosan rémlett ez a videó, ezért is írtam. Mindenesetre ilyeneket is érdemes lenne leadni rendszeresen főműsoridőben a TV-ben, népnevelő célzattal.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Igen, homályosan rémlett ez a videó, ezért is írtam. Mindenesetre ilyeneket is érdemes lenne leadni rendszeresen főműsoridőben a TV-ben, népnevelő célzattal.

Sajnos, akinek a "vérében van a vezetés" annak mindegy.
A normális emberek meg tudják. De tényleg lehetne valahogy felhívni a figyelmet az ésszerű közlekedésre.
 
A tötymörgés meg a 40 az ötvenes táblánál, mikor a környezet nem indokolja (és igen, erősen kételkedem, hogy pont valami rendkívüli helyzet miatt van a tötymörgés - általában vénasszonyok vezetnek így). Mondjuk a vezetők fele annyira fsz, hogy a saját sávját nem bírja tartani.
Mindn korcsoport tud rutinosan tyütymörögni, fiatal, öreg és középkorú, férfi és nő... De a csúcs 2 80 körüli mama egy kispolszkiban... de ott legalább látja az ember hogy botorság volna a részükről az 60-et megközelíteni is. És ezekből nincs sok.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Akkor andalító országúton nem lesz nézelődése a legelésző fűnek, meg a növekedő nyúlnak, vagy hogy is van ez...
Valamelyik tesztben olvastam, hogy a stréberebbje még a tükörbe nézésért is rikácsolt, mer' nem előre nézett a tesztelő.
Zseniális...
Különösen szereti a napszemüveget. Milyen jó nappal szemben menni úgy ha napszemüveget hordasz az a baj ha hunyorogsz akkor még az. Kicsit olyan mintha lenne egy új közepesen kedves feleséged vagy főnököd.