Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Elvileg a sportolók mentesítve vannak...outival nem tudsz egyenletes 40-50es tempót menni kerékpárúton, mert bezavar a többi hülye bringás...de a gyalogosok se jobbak a bicikliúton sétálva. kutyázva, vagy az autós, aki a bringaúton parkol...
+a bringautak jó nagy része alkalmatlan kerékpáros közlekedésre, különféle okokból
++ városi forgalomnál maradva a 40-50 bőven elég és egyáltalán nem lassabb, mint autóval
(ahol ugye 50 amúgy is a max), sőt gyorsabb is, mert nem állsz a dugóban

De egyébként nem csak autósok közt vannak balfaszok, ugyan az bringások, gyalog, rollereseknél is.
Sokkal rosszabbnak érzem most a közlekedési morált, mint akár pár éve is.

Az viszont nettó köcsögség, hogy akármiért is veszélyeztet az autós.
Vagy leszaromságból, vagy fogalmatlanságból, vagy sima magyaros jóindulatból.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Elvileg a sportolók mentesítve vannak...outival nem tudsz egyenletes 40-50es tempót menni kerékpárúton, mert bezavar a többi hülye bringás...de a gyalogosok se jobbak a bicikliúton sétálva. kutyázva, vagy az autós, aki a bringaúton parkol...
Na ez szép, Nem kaphatnék én is egy szép egérutat, mert a közúton bezavar a sok ty.... ? :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Attól függeltlenül, hogy igaza van, szerintem nagyon túldramatizálja...
Érteni vélem, hogy mire gondolsz.
Azért lett valahol sikeres újságíró, amiért lettek mások sikeres humoristák.
Mert egy megint más típusú ember még egy faék egyszerű történetet sem tud még egy épkézláb mondattal sem elmondani/leírni.
Ők meg szórakoztató/megosztó/kattintás és letöltésgenerátor cikket, műsort tudnak rittyenteni abból, hogy:

Saját magának kellett elmennie forgalomba helyeztetni egy új Teslát.

Te (meg én:D) megnézted, rápazaroltál az egyszeri, megismételhetetlen, véges életedből, karácsonyi készülődés helyett(!) 23 percet arra, hogy ezt meghallgasd.

S még kommentáltad is;)
(Még jó, hogy én nem:confused:)

Megosztó beszéd/diskurzus téma lett, ...akkor valahol csak elérte a célját...

De megközelítem másik oldalról is, ami szimplán csak arról szól, hogy különböző emberek vagyunk.

Pl. engem sem lehet bezavarni a Metróba, Lidlbe, mert azt érzem, hogy csak egy zavaró tényező vagyok; egy problémaforrás, egy szükséges rossz (mint a betegek a kórházakban), s különben is húzzak már ki, bármennyiért is vásároltam.
Viszont elborzadva nézem a másik magánvásárló embertípust, aki sanda gyanúval méregeti az összes terméket, no meg legfőképp az árát (a pénztárnál meg kizökkenthetetlenül a kijelzőt, ahelyett, hogy az elpakolásra koncentrálva), s felőle lehetne egy otthagyottan használatba vett temperálatlan egykori házgyári csarnok is, csak 2.5%-al olcsóbb legyen.
Természetesen az összes őt érdeklő termék árát tudja fejből - az összes bolthálózatban, s megjegyzi hangosan (megtörtént), hogy ez a tejföl a város másik végében levő boltban öt, azaz öt forinttal olcsóbb volt, így őt itt nem tudták lehúzni...
-:eek:

Az egyik embertípust lenyűgözi a Tesla filozófiája úgy cuzammen, a másik meg az életben nem venne/használna így, egy ilyet.

Bazsónak - is - fontosak a gesztusok, hát így járt...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Elvileg a sportolók mentesítve vannak...outival nem tudsz egyenletes 40-50es tempót menni kerékpárúton, mert bezavar a többi hülye bringás...de a gyalogosok se jobbak a bicikliúton sétálva. kutyázva, vagy az autós, aki a bringaúton parkol...
Van ilyen a KRESZ-ben? Hol?
 
Eső, rossz látási körülmények, vízes útfelület, és egy idióta aki ezekről nem vesz tudomást:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Eső, rossz látási körülmények, vízes útfelület, és egy idióta aki ezekről nem vesz tudomást:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azon se lepődnék meg ha nyári gumin ment volna az a roncs
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem tudom volt e már.

Engem újfent ledöbbent egy ilyen autó ára.

Első percben elmondja.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha jól hallom 4 millió forint. Fele annyiba kerül, mint itt nálunk egy hasonló, full fapados új autó.

Közlekedés biztonsági teszt. A régi nyomógombos volvo agyonverte a mai érintőképernyős kocsikat:
 
Nem tudom volt e már.

Engem újfent ledöbbent egy ilyen autó ára.

Első percben elmondja.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amúgy nem hiszed el, de megtaláltam a kínai autó eredetijét! :D :D :D
Kérlek szépen ez egy 4. Generációs Kia Optima más néven K5-ös.
2560px-2018_Kia_Optima_2_CRDi_ISG_1.6_facelift_Front.jpg

2560px-2018_Kia_Optima_2_CRDi_ISG_1.6_facelift_Rear.jpg

2560px-Kia_Optima_%28JF%29_Interior.jpg



És ez nem illegális kínai másolat, ugyanis konkrétan gyártotta a kínai gyár. És szerintem 2020 után, amikor lejárt a KIA-s modellév, akkor tovább gyárthatták saját dizájnnal, kínai névvel.
Szóval amit a srácok teszteltek, az egy kínában, licenc alapján gyártott Kia Optima. Amit aztán az oroszok is megkaptak, kínából.
És gondolom azért választották ezt a modelt az oroszok, mert, hogy volt náluk KIA gyár, ahol mit ad Isten, pont ezt a modelt és az elődjét gyártották :D
De jó nyomozó vagyok :cool:
 
Folytatom az oroszokkal, a Moszkvics 3/5/6/8 néven kezdett autógyártásba kínai licenc alapján.
Első képen a fentebb már taglalt KIA, amiből kínai majd orosz autó lett (szerintem) ez pedig a Moszkvics 6-os:
346938399986214.jpeg


Van moszkvics 3-as is:
2560px-Moscow_car_show_2025-08-03_Moskvich-3_02.jpg


Ez meg a képen a moszkvics 5-ös:
2560px-Moscow%2C_Moskvich-5_red%2C_Sept_2025_02.jpg


És végül a moszkvics 8-as:
2560px-Moscow_car_show_2025-08-03_Moskvich-8_%28Sehol_X8%29_06-1.jpg


Állítólag nem kirobbanó sikerek, de nem a gyártással van gondjuk hanem az eladással.
Pl. a moszkvics 6 induló ára 2,4 millió rubel, ami 10 millió forintnak felel meg. A kínai eredeti modell kínában 1,4 millió rubelnek megfelelő pénzbe kerül az ottani piacon, ami kb. 6 millió forint.
Bár a magyar videósok szerint (lásd fentebb) a kínai kocsi csak 4 misi körül van, de lehet valamit elszámoltak. Minden esetre olcsó kínában gyártott kínai model. Az orosz verzió drágább.

A moszkvics 8-as SUV ára 3 millió rubel, ami kb. 12.5 millió forint.
A 3/5-re most nem találtam árat.
 
A volga autósorozatról még kevesebb infót találtam, de elvileg 3 modellel támadnának, a Volga C40/K30/K40 modellekkel.
iu

2025 márciusáig még nem sikerült beindítani a gyártást.
Minden esetre érdekes próbálkozások ezek.

És, hogy mi van a Ladával? o_O
Hát, elvileg üzemel, nem is kicsit.
2023-ban az AvtoVAZ 374,077 autót gyártott, ami 1,5-szer több, mint 2022-ben. Az AvtoVAZ oroszországi piaci részesedése 35% volt.
Az eladások elérték a 353,572 autót – majdnem kétszer annyi, mint 2022-ben. Az eladott autók többsége:
Lada Granta - 206 116,
Niva - 92 003 és
Vesta - 49 272 volt.
Vagyis a régi modellek, abból is az olcsóbb autót a Grantát keresték nem is kis számban.
És mennyire olcsó? Nagyon! A weboldaljuk szerint 750,000 rubeltől indul az ára, ami 3.1 millió forint. :D
És nekik bizony bejöttek a szankciók és más gyártók kiszorulása. Pontos bontásom nincsen, de 2025-ben már 525,000 db autót gyártottak le. Ami nem semmi darabszám, főleg, hogy lényegében csak belpiacra gyártanak.
Kicsit foghíjas statisztikájuk:
nt9n6h0lps17wm19kuwqbba1hrgd3j6.png

Gondolom 2020-25 között nagy bezuhanás volt, arra nem büszkék. 23-ban 350 ezret adtak el, 22-ben fele ennyit...
Feltételezem gyártási gondjaik voltak.
A legnépszerűbb modeljük a 2. generációs Lada Granta. Ennek két oka lehet, egyrészt ez saját fejlesztésük volt, vagyis kevésbé érintették a szankciók, mint a többi külföldi eredetű modeljüket, más részt ez a legolcsóbb kocsijuk.
2022-ben a kocsit légzsák, ABS, ESP, és övfeszítő nélkül gyártották a szankciók miatt. Nem tudom azóta pótolták e ezeket, minden esetre 2023-ban és 2024-ben is több, mint 200 ezer darabot adtak el belőle.
Lada_Granta_%282018_facelift%29_in_Tomsk_01.jpg


Új Lada árak Oroszországban:
Lada Granta: 750 ezer rubel, vagyis 3.1 millió forint.
Lada Vesta: 1.2 millió rubel, vagyis 5 millió forint.
Lada Largus: 1.4 millió rubel vagyis 6.1 millió forint.
Lada Niva "LEGEND": 959 ezer rubel vagyis 4 millió forint.
E mellet megemlíteném, hogy az oroszok áttervezték a renault eredetű Vestát és Iskra néven fogják majd árulni.
Ehhez 400 új alkatrészt kellet bele tenni, de egyelőre elég szarul megy a gyártás, de majd felfut. Minden esetre rendelhető az autó.
1.3 millió rubelért rendelhető, ami kb. 5.5 millió forint.
Lada Iskra:
Image_Lada_Iskra_2025.png