Cessna AT-37 TNT (Tandem Naval Training) robbantott képe.
1959-ben nyújtották be a haditengerészeti kiképző tenderre, de veszített a North American/Rockwell T2-vel szemben.
![]()
Sőt, a vietnamban használt gépek közül egyedül ennek engedélyezték az egy hajtóműves repülést normál üzemmódban (nem vészhelyzetiben), üzemanyag megtakarítása céljából.Egész jó. Ha nem siettek sehova, akkor egy hajtóművel "eldöcögött"(ha nem volt fullra megpakolva)!
Ez azért "némi" üzemeltetési, üzem-biztonsági előny!
.

Szerintem én (is) javasoltam.Még egy kép:
![]()
... vagy ezen a nevemen, vagy a 2.0 nélkül javasoltam is (sokkal) korábban átgondolásra/beszerzésre a típust.
Az ilyen-olyan változataival igen szép darabszámban készült, a "Hátsóudvarban" --Dél-Amerika-- asszem' még mindig repül.
Szerintem a kategória legjobb nyugati darabja. Mintha lett is volna olyan időszak amikor lehetett volna gombokért/kilóra venni, de már akkor is "Piackutató" --vagy korrumpálásra vágyó-- Politikusaink voltak, és ez a típus arra nem volt jó!
.
A Bell-el közösen promótált tiltrotoros változat.
Több infóm nincs erről, de legalább makett van róla.
![]()

NEEEEM!Szerintem én (is) javasoltam.
Egyik kedvencem ez a gép.
De Ííííííííígen!NEEEEM!
Ez a jenki Alba.Csak ok mar az 50 es evekben megcsinaltak.Meg egy kicsit jobban sikerult,de akkor is lejart mar az ideje,regen .Andoki COIN haborukban meg elcsuhog,de mar ott is levaltja a celnak sokkal jobban megfelelo Tukan.Vietnamban is azert volt,mert nem volt jobb,hirtelen.Reskitoltonek gyartottak,mig elkeszul a celiranyossan tervwzett gep.Azt viszont addig-addig tervezgettek,noveltek az igenyeket,mig mar a háború utan A10 nem lett belole.( eredetileg egy turbopop modern Skyraidert akartak,de vegen egy Varacskosdisxno lett belole)
Azert repulik,mert ingyen kaptak.De Ííííííííígen!
Ne viccelj, hogy egy lapon említed az Albákkal.
Az Albákkal nincs semmi harci tapasztalat, komoly legalábbis (tudom, egy magyar pilóta Etiópiában ezzel CAS-olt, mázlija volt, hogy nem lőtték le, ő maga mondta egy interjúban).
A Tucano egy koncepcionális zsákutca.
Turboprop esetén a OV-10X Super Bronco, vagy a Pucará a jó választás.
Ha CAS/COIN-ról van szó, alap a 2 hajtómű.
Nem véletlenül addig repülik, amik le nem esik az égből.
Egy új hajtóművel (Williams FJ-44-3), 1/3 fogyasztással, új avionikával,
PL-20 Plamen/GSh-23L/GSh-30-1 gépágyúval, új fegyverekkel, vinnék mint a cukrot.
Meg kell venni a licenszét és itthon gyárthatnánk.
Ennek van értelme, az L-39 NG támadógépnek nincsen.
Sőt,a Bronco,es a Cessna 337 is kepes volt SW raketa indítására....YAT-37D dupla indítósínnel a sidewinderekhez.
Letesztelték, de bevetésen nem használták.
![]()
Érdekes egyébként, hogy a LAU-10 indítókomténert a Zuni 127 mm-es rakétával miért nem rendszeresítették hozzá.Dragonfly robbantott képe.
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..