A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 791
9 594
113
A General Electric J79 és a Ljulka AL-21 egykorú, szinte ugyanolyan méretű hajtómű. De a J79 (J79-GE-17) az 53 és 80 kN tolóerőt ad, míg az AL-21 (AL-21F3) az 76 és 110 kN-t. Hát ez durva különbség... Honnan ez? Más a kompresszor elrendezésük és a J79 az 930 C turbina-hőmérséklettel üzemel, míg az AL-21 az 1100 C-vel. Ez számottevő. Ez adná a különbséget? Akkoriban tudtak valamit az oroszok, vagy a hajtómű élettartamával fizettek ezért vagy mi? Üzemanyag-fogyasztásuk is hasonlónak tűnik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 665
65 691
113
A General Electric J79 és a Ljulka AL-21 egykorú, szinte ugyanolyan méretű hajtómű. De a J79 (J79-GE-17) az 53 és 80 kN tolóerőt ad, míg az AL-21 (AL-21F3) az 76 és 110 kN-t. Hát ez durva különbség... Honnan ez? Más a kompresszor elrendezésük és a J79 az 930 C turbina-hőmérséklettel üzemel, míg az AL-21 az 1100 C-vel. Ez számottevő. Ez adná a különbséget? Akkoriban tudtak valamit az oroszok, vagy a hajtómű élettartamával fizettek ezért vagy mi? Üzemanyag-fogyasztásuk is hasonlónak tűnik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 698
80 079
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 665
65 691
113
Érdemes megfigyelni, hogy az orosz hajtóművek utánégető lángcsóvája kék színű, míg a fejlett nyugatiaké narancssárga.
A szín az égés hőfokát jelzi - a narancssárga alacsonyabb hőmérsékletű, a kék magasabb.
Nem feltétlen. A kék láng szegényebb keveréket feltételez, a sárgásabb az tüzelőnyagban gazdagabbat, ahol magasabb a sárgásan izzó korom képződése is.
Viszont ettől még nem biztos, hogy egyértelműen az egyik lángfront hidegebb, vagy forróbb mint a másik.
Persze a tüzelőanyag-levegő keverási arány determinálja a lánghőfokot, de nem szabad elfeledni az utánégetés áramlási viszonyait, a kamrafal hűtését, a befecskendőző fúvókák számát, eloszlásának egyenleteségét és a befecskendezési nyomást se.