A tengerészeti hadviselés jövője

Kínai drón flotta.... bámulatos....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and Cifu
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Rafael torpedó csali, kommunikációs elképzelések (ha még nem volt).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
shchina-10.jpg

I have been trying to locate the layout model above on Google Earth.
But cannot find it.
That was a practise targetting site in Western China for Chinese missiles to land warheads on.
And supposed to be a representation of the Naval base of Yokosuka Japan.

Will appreciate the help of you folks here if you know the coordinate I need to set on Google Earth to get that.

I have located the practise targetting site representation of Japanese airbases located in Western China on Google Earth for those interested.
Latitude 40°30'10.73"N
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and blogen
érdekes új csak UAV-kel és rakétákkal felszerelt csökkentett radar keresztmetszetű repülő eszköz hordozó hajó koncepció….
LowPro_CarrierArt.jpg


főbb előnyei a koncepciónak a mostani hordozókkal szemben (többek között):
- nehezebben észlelhető. A radar keresztmetszet töredéke a mostani hordozóknak;
- minimális személyzet. A fedélzeten és a hangárban is robotok mozgatnák a gépeket;
- nem kell rá katapult. a UAV.k síugró sáncról startolnak;
- nem kell kövesse a repülő üzemet egy biztonsági helikopter;
- stb...
 
A fő hátránya szerintem meg az ilyen alacsony lapostetejűnek, hogy csak gyengébb szélben használható. Ahogy próbálom a gépek arányaival hasonlítani, a maiakhoz képest elég szerény a hajó oldalmagassága, kicsit is erősebb szélben szerintem sűrű hullámfürdő lenne a fedélzetén.
 
nehezebben észlelhető. A radar keresztmetszet töredéke a mostani hordozóknak;
Már többször akartam kérdezni, hogy a lopakodásnak nem tesz-e
irtóra keresztbe a fejlett műholdas érzékelés? Hiába nem látni annyira a radaron, ha az űrből kellően pontosan lehet látni, hogy merre jár, és kis időjárási szerencsével még halálpontos céladatot is ad a műhold a csapásméréshez? Vagy a csetepaté első áldozatai a műholdak lesznek? :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat
Már többször akartam kérdezni, hogy a lopakodásnak nem tesz-e
irtóra keresztbe a fejlett műholdas érzékelés? Hiába nem látni annyira a radaron, ha az űrből kellően pontosan lehet látni, hogy merre jár, és kis időjárási szerencsével még halálpontos céladatot is ad a műhold a csapásméréshez? Vagy a csetepaté első áldozatai a műholdak lesznek? :)
Az lehet, hogy látják az űrből, de a CM és BM, amit indítanak a végfázisban nem, akkor ez annyit ér, mint halottnak a csók. A bibi az, hogy ha alig pár perc eltérés van az adat és a végfázis között, akkor képalkotó érzékelővel és radarral is meg fogja találni szerintem a célt az ASM. Az kis AAM-ekre ki lett számolva, hogy a 25 éves R-77 és akkor az AIM-120 2 km-ről ráfog egy kb. 0,01 m2-es célra. Ilyen kis RCS-es soha nem lesz egy hajónak, ellenben a legkisebb ASM is nem 15-18 centi átmérőjű, hanem 30+. Az négyszer nagyobb antenna felület.

És felesleges erőlködésnek érzem az egészet.
 
Őszintén szólva én inkább tenném csendesség a tengóveszély miatt a hajót, de a repüzem miatt kérdés, hogy ez mennyire lehetséges. Ha a leszálló és felszálló gépek miatt rendszeres a zaj, akkor az is erőlködés.
 
Őszintén szólva én inkább tenném csendesség a tengóveszély miatt a hajót, de a repüzem miatt kérdés, hogy ez mennyire lehetséges. Ha a leszálló és felszálló gépek miatt rendszeres a zaj, akkor az is erőlködés.

Gondolom az sem csendes dolog,amikor a hullámok nekicsapódnak a hajó testének.
 
érdekes új csak UAV-kel és rakétákkal felszerelt csökkentett radar keresztmetszetű repülő eszköz hordozó hajó koncepció….
LowPro_CarrierArt.jpg


főbb előnyei a koncepciónak a mostani hordozókkal szemben (többek között):
- nehezebben észlelhető. A radar keresztmetszet töredéke a mostani hordozóknak;
- minimális személyzet. A fedélzeten és a hangárban is robotok mozgatnák a gépeket;
- nem kell rá katapult. a UAV.k síugró sáncról startolnak;
- nem kell kövesse a repülő üzemet egy biztonsági helikopter;
- stb...
Talaloskerdes.

Ulsz egy kis csonakban az oceanon. korulotted az atlagos cca 1meteres hullamok csapkodnak. Meddig latsz el kilometerben ?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az lehet, hogy látják az űrből, de a CM és BM, amit indítanak a végfázisban nem, akkor ez annyit ér, mint halottnak a csók. A bibi az, hogy ha alig pár perc eltérés van az adat és a végfázis között, akkor képalkotó érzékelővel és radarral is meg fogja találni szerintem a célt az ASM. Az kis AAM-ekre ki lett számolva, hogy a 25 éves R-77 és akkor az AIM-120 2 km-ről ráfog egy kb. 0,01 m2-es célra. Ilyen kis RCS-es soha nem lesz egy hajónak, ellenben a legkisebb ASM is nem 15-18 centi átmérőjű, hanem 30+. Az négyszer nagyobb antenna felület.

És felesleges erőlködésnek érzem az egészet.
Ezzel az optikai képalkotó végfázis önirányítással nekem mindössze annyi a problémám hogy erősen időjárás függőek. Szép időben biztos hasznosak, de esőben, ködben, vagy egy sorozat ködgránát után, stb...meglehetősen behatároltak a képességeik.
Ilyenkor az egyetlen megoldás a lokátoros végfázis önirányítás, de ezek ellen meg ott van a SeaRAM, amely kifejezetten a támadó ASM-ek radarjára vezeti rá magát.

Ennél a koncepciónál az alacsony észlelhetőségeknek szerintem is kb. zero jelentősége van, de egy csupa UAV-vel és rakétákkal felszerelt hajónak lehet értelme.
Egy ilyen hajó kisebb, kevesebb ember kell hozzá, olcsóbb és a klasszikus hordozók feladatainak cca. 80%-át el tudja látni.

Egy kötelékben lehet szerepe mint rakéta hordozó platform, csapásmérő, felderítő, légi utántöltő, stb bázis.
 
Ezzel az optikai képalkotó végfázis önirányítással nekem mindössze annyi a problémám hogy erősen időjárás függőek. Szép időben biztos hasznosak, de esőben, ködben, vagy egy sorozat ködgránát után, stb...meglehetősen behatároltak a képességeik.
Ilyenkor az egyetlen megoldás a lokátoros végfázis önirányítás, de ezek ellen meg ott van a SeaRAM, amely kifejezetten a támadó ASM-ek radarjára vezeti rá magát.

Ennél a koncepciónál az alacsony észlelhetőségeknek szerintem is kb. zero jelentősége van, de egy csupa UAV-vel és rakétákkal felszerelt hajónak lehet értelme.
Egy ilyen hajó kisebb, kevesebb ember kell hozzá, olcsóbb és a klasszikus hordozók feladatainak cca. 80%-át el tudja látni.

Egy kötelékben lehet szerepe mint rakéta hordozó platform, csapásmérő, felderítő, légi utántöltő, stb bázis.
A baj az, hogy a mai intelligens világban, ha jön 20-40 db CM, akkor azok több irányból is jöhetnek koordináltan és 1 perc eltolással. Ennyi időre egy mozgó hajós optikailalg blokkolni minden irányból fizikai képtelenség. A II. vh alatt a füstfüggöny mögé vonultak vissza. Ma meg a CM fogja magát és megkerülni a célt, ha elég intelligens. Egy szubszonikus CM lazán megfordul és újra próbálkozhat. Ma már ezt nem truváj beleírni szerintem a vezérlésbe...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ma meg a CM fogja magát és megkerülni a célt, ha elég intelligens. Egy szubszonikus CM lazán megfordul és újra próbálkozhat.
Egyenlőre én csak egy ilyen ASM-et ismerek amely v.színűleg elég inteligens egy ilyen "újratervezéshez", ez pedig az USA / Norvég NSM.
Az Orosz / Kínai ASM-ek még nem ilyenek...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Egyenlőre én csak egy ilyen ASM-et ismerek amely v.színűleg elég inteligens egy ilyen "újratervezéshez", ez pedig az USA / Norvég NSM.
Az Orosz / Kínai ASM-ek még nem ilyenek...
De a jövő útja ez lesz. És ezt még utólag is be lehet tenni, hiszen a hardver agyát leszámítva szinte minden ugyanaz marad. Ez azt jelenti, hogy a megtévesztésre irányuló módszerek egyre kevésbé érnek valamit, ha azok nem okozzák egyben a fegyver pusztulását is.