A világ haditengerészeti erői

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
5 895
4 766
113


Latvian Naval Forces (Latvijas Jūras Spēki)


The Latvian Naval Forces in 2018 consists of the following warships:
  • 1 minelayer/command ship (Virsaitis)
  • 1 logistic support/command ship (Varonis)
  • 5 minehunters (Imanta,Viesturs, Tālivaldis, Visvaldis, Rūsiņš)
  • 5 patrol coastal boats (Skrunda, Cēsis, Viesīte, Jelgava, Rēzekne)
  • 6 small coast guard patrol vessels
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
5 895
4 766
113

Lithuanian Naval Force (Lietuvos Karinės jūrų pajėgos)

The Lithuanian Naval Force in 2018 consists of the following warships:
  • 1 minelayer (Jotvingis)
  • 2 minehunters (Skalvis, Kuršis)
  • 4 patrol vessels (Žemaitis, Dzūkas, Aukštaitis, Sėlis)
and very few other auxiliaries such as tugs, transport and training ships.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
5 895
4 766
113


Royal New Zealand Navy (Te Taua Moana o Aotearoa)


The Royal New Zealand Navy in 2018 consists of the following warships:
  • 1 multi-role vessel/landing ship (Canterbury)
  • 2 frigates (Te Kaha, Te Mana)
  • 2 offshore patrol vessels (Wellington, Otago)
  • 4 patrol vessels (Rotoiti, Hawea, Pukaki, Taupo)
and very few other auxiliaries such as small landing craft, transport and training ships.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
203
158
43

Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 349
21 742
113
Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Nem lehet szonárt beleépíteni...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 152
6 421
113
Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
203
158
43
Nem lehet szonárt beleépíteni...
Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.
Vagy lehet továbbra is előre helyezni, de erősen csökkentett hatékonysággal.
Bár nem kicsi ladik most utánaolvasva. 132 méter, lehet nem is olyan kicsi ott a hely mint tűnt elsőre, bár ritka aránytalan hajó.
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
203
158
43
Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.

Ebben nekem az az érdekes, hogy a német Type-XXI hajótest után volt egy Albacore ami jelentősen csökkentette a kiadott zajt.
Namost ez a forma emlékeztet a Type VII tengeralattjárókra amik nem voltak hatékonyak a kialakítás kapcsán sem, még annyira sem mint a XXI.
Persze ennél bonyolultabb a sztori, de érdekes.

Amúgy miért lenne ettől kevesebb a hajótest által keltett zaj, illetve miért tud ő jobban hallgatózni?
Ahogy én gondolom;
egy csepp/körte-forma mivel sokkal egyenletesebb áramlást kelt ezért a teljes 360 fokos tartományban kisebb háttérzajt kelt mint egy olyan forma ami alapvetően a két oldalra erősebb áramlást kelthet (azt kelt?).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 349
21 742
113
Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.
Vagy lehet továbbra is előre helyezni, de erősen csökkentett hatékonysággal.
Bár nem kicsi ladik most utánaolvasva. 132 méter, lehet nem is olyan kicsi ott a hely mint tűnt elsőre, bár ritka aránytalan hajó.

Az orrába nem fér szonár csak az oldalára.De én az orrárról beszélek.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 152
6 421
113
Ebben nekem az az érdekes, hogy a német Type-XXI hajótest után volt egy Albacore ami jelentősen csökkentette a kiadott zajt.
Namost ez a forma emlékeztet a Type VII tengeralattjárókra amik nem voltak hatékonyak a kialakítás kapcsán sem, még annyira sem mint a XXI.
Persze ennél bonyolultabb a sztori, de érdekes.

Amúgy miért lenne ettől kevesebb a hajótest által keltett zaj, illetve miért tud ő jobban hallgatózni?
Ahogy én gondolom;
egy csepp/körte-forma mivel sokkal egyenletesebb áramlást kelt ezért a teljes 360 fokos tartományban kisebb háttérzajt kelt mint egy olyan forma ami alapvetően a két oldalra erősebb áramlást kelthet (azt kelt?).
Egy 2019-ben vízrebocsátott fregatt hajótest alakját szerintem ne hasonlítsuk 2. VH tengeralattjárókhoz. A zajcsökkentés egy tipp volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 387
7 514
113
Nagyon érdekes kialakítás!
Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?

A hajó által elérhető sebességet növeli nyugodt vízen. Hozzávetőleg 1-2 csomó pluszt jelent azonos hajógépek mellett.
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
203
158
43
Az orrába nem fér szonár csak az oldalára.De én az orrárról beszélek.
Tudom, csak arra utaltam ha a hajó orrában esetleg nincs elég hely, akkor hátrébb kerülhet a szonár -> közelebb a hajógépekhez és a hajócsavarhoz -> több interferencia.
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
203
158
43
A hajó által elérhető sebességet növeli nyugodt vízen. Hozzávetőleg 1-2 csomó pluszt jelent azonos hajógépek mellett.

Köszönöm!
Esetleg ez a megoldás véleményed szerint milyen esetleg negatív kompromisszummal járhat?
Vagy tisztán nyereség az alkalmazása?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 518
113
Ha a festés igazodik a vizvonalhoz,akkor ez nem orrkörte(bulbaorr)Annak a viz alatt kell lenni,hogy kifejthesse a hatását.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest