Van valami fejlemény az AH-64E modellek korszerűsítéséről? Az új GE T901-es, ami az ATEC (Honeywell / Pratt&Whittney) T900-asával szemben elnyerte az Apache flotta remotorizációs programját, elvileg 2025 után kerül leszállításra, de nem látom, hogy ezt még mindig tényleg komolyan gondolják-e?
Válasz saját magamnak, ráadasul egy szeptemberi hírrel, de csak most:
“We are ready to respond either way” if the Improved Turbine Engine Program is cut or goes ahead, Terry Jamison, director of attack helicopter programs at Boeing, told Breaking Defense.
breakingdefense.com
Semmi új, csak a szokásos.
Lefutott az ITEP program, a GE megnyerte a T901-el, ez ment volna az AH-64F-be és a modernizált UH-60-asba.
Erre most a US Army törli a programot, indok a szokásos: túl sok költség, túl sok csúszás.
Az USA-ban valahogy mindig a verseny leintése után diszkvalifikálnak és rendre az egész futamot. Mindenkit.
Most derült ki, hogy csúszik a program?
Most derült ki, hogy drága?
A Boeing most megpróbál kompozit elemekkel tömegcsökkentést felajánlani, ha már nem kap több lóerőt a forgószárnyra.
Itt tenném fel a kérdést, hogy értem én, hogy mindenkit jól kell lakatni, de miért nem ezzel kezdték?
Előbb egy megvalósíthatósági tanulmány a költséghatékony tömegcsökkentésre a reülőgépgyártóknak és csak azután az ITEP tender a hajtóműveseknek.
Költői kérdés...