Olyanod nincs, amikor rásüt a nap?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Olyanod nincs, amikor rásüt a nap?
Majd keresek!Olyanod nincs, amikor rásüt a nap?
Majd keresek!
Lakota B = H145M
Az eddig legyártott 460 Lakota-A után jövő év elejétől kezdi el szállítani az Airbus az első 17 Lakota B-t a Nemzeri Gárdának.
Ezek a H145 ök az USA beli (Columbus, Missouri) gyártósoron készülnek.
Nem hinném. A BW- a kezdeti 15 -ös LUH csomag után ugye rendelt 7db SAR helikoptert (azok mondjuk nem M-ek), és múltkor volt róla szó, hogy folyamatosan gyártanak nekik további 60 db-ot. Elvileg ezeket '21-től szállítják. Szóval ez az "évek" az inkább hónapok.Akkor még mindig évekig Magyarország lesz a H145M típusváltozat legnagyobb üzemeltetője 20 darabbal....
Nem hinném. A BW- a kezdeti 15 -ös LUH csomag után ugye rendelt 7db SAR helikoptert (azok mondjuk nem M-ek), és múltkor volt róla szó, hogy folyamatosan gyártanak nekik további 60 db-ot. Elvileg ezeket '21-től szállítják. Szóval ez az "évek" az inkább hónapok.
Ha meg nem vesszük szigorúan az M betűt, akkor már most sem igaz.
A fenti link azt is megadja, hogy a Spike rakéták '22-re lesznek integrálva a helikoterhez. És nem nekünk kell fizetni az integrációt.
Legkésőbb addig, a szárazföldiekhez is be kell majd jelenteni az ATGM-et. De szerintem azért olyan sokat sem kell már arra várni!
A H-Force rendszerbe nem jelent komoly gondot az integráció, ugyanis a spanyol Tigerek már 10 éve tudják őket indítani.Jó meglátás. Csak az exportált gépekre gondoltam. Nyilván a Bundeswehr legalább annyi helikoptert fog kapni, amennyi pénzt ad a gyárnak az állam a koronavírus mentőcsomaggal. A Spike-ot már ígérték néhányszor, meglátjuk... Honnan tudod, hogy nem Magyarország fizette? A magyar H225M-ek miatt úgy is integrálni kell a Hforcehoz, legkésőbb 2023-ban.
A H-Force rendszerbe nem jelent komoly gondot az integráció, ugyanis a spanyol Tigerek már 10 éve tudják őket indítani.
Ha miattunk lenne fontos az integráció, akkor az inkább a H145M-ek szállításához kötődne, és addig nem vettük volna át a gépeket. Holott a H-Force rendszer nem irányított fegyverei már 2018-ban megkapták a certifikációt. Ugye nálunk volt a végső tesztlövészet. Meg ne feledjük, a Spike a BW-ben már rendszeresítve van. Nálunk meg még csak rebesgetik...
Az, hogy 60 darabot megrendelt a BW, annak szerintem semmi köze a COVID-hoz. Hogy maga az aláírás Februárban történt, attól azt még hónapok, vagy inkább évekkel megelőzi a tervezés. A H135-ösök is már 2000 óta vannak rendszerben. Simán mondanám, hogy 20 év után már csereérett lehet a flotta, pláne a németeknél.
Abban igazad van, hogy maga a cikk nem az aláírásról szól, de hogy mennyire nem úgy történt ahogy gondolod, azt mi sem bizonyítja jobban mint ez a másik cikk már 2018-ból, ami egy nyilvánosságra került BW tanulmányról szól, ami pontosan azokat az indokokat sorolja fel, a beszerzés okán, amikre a flightglobal is hivatkozik. Nagyon olcsón és megbízhatóan tud repült órákat biztosítani a BW pilótáinak, mind a kiképzésben, mind a szinten tartásban, miközben le lehet velük váltani a 20-30 éves technikákat, utility feladatokra is. Ezen felül természetesen a már ismert light attack/combat recon. feladatokat is elláthatja, egy minimális átszereléssel. (Ez utóbbit már én teszem hozzá).Az általad linkelt cikkben hol írják, hogy vett 60 gépet a BW? Azt írják cikkben hogy ennyi gépre lenne szükségük és logikus lépés lenne ezt a típust választani, mert már rendszeresítve van és 2021-től szükség lenne a további gépekre. A BW-nek sok mindenre szüksége lenne, de a német kormány dönti el hogy mire kapnak pénzt. Most a koronavírus egy jó indok, mert a munkahelyeket is mentik a rendeléssel. De még nem írtak alá semmit. Az Airbus oldalán sem írják, pedig ott még 1-2 gépes rendelésekről is szoktak írni. A luxemburgi két gépre is milyen büszkék voltak. A 60 db meg több, mint amennyit eddig összesen rendeltek a H145M-ből. Nyilván előbb-utóbb lesz német rendelés is, de még nem jelentették be.
Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
Az Airbus a H145M-mel most nagyon sok helyet tartja a vasat a tűzben.Már 2016-ban Spike-ot ígértek H225M-re a lengyeleknek, de a lengyelek végül nem rendeltek, így azóta sem lett integrálva. Jelenleg 2021/22-re ígérik. Remélem, tényleg Bundeswehr fizeti. Bár az 1 milliárd Euró körüli magyar helikopterrendelésnél a néhány milliós integrálási költség kb. kerekítési hiba.
Abban igazad van, hogy maga a cikk nem az aláírásról szól, de hogy mennyire nem úgy történt ahogy gondolod, azt mi sem bizonyítja jobban mint ez a másik cikk már 2018-ból, ami egy nyilvánosságra került BW tanulmányról szól, ami pontosan azokat az indokokat sorolja fel, a beszerzés okán, amikre a flightglobal is hivatkozik. Nagyon olcsón és megbízhatóan tud repült órákat biztosítani a BW pilótáinak, mind a kiképzésben, mind a szinten tartásban, miközben le lehet velük váltani a 20-30 éves technikákat, utility feladatokra is. Ezen felül természetesen a már ismert light attack/combat recon. feladatokat is elláthatja, egy minimális átszereléssel. (Ez utóbbit már én teszem hozzá).
És akkor a 60 helikopter még nem is a teteje, mert a 2 évvel ezelőtti tanulmány még 70-80-at említ.
Ha belegondolsz, ahhoz, hogy a COVID miatt támogatni tudják az Airbus Helicopters német gyárát, elég lenne 10-20db gépet megrendelni, de az az igazság, hogy már annyi is felesleges. A COVID várhatóan jövő év elejére le kell hogy csengjen. Addig meg a mi megrendelésünk is kitart. És akkor még a civil piacot még nem is említettük.
Az Ecuadori Légierő hamarosan megkapja első két H145M helikopterét.
2019 decemberében rendeltek 6 db-ot. "Escuadrón de Combate 2211 - Cobras" egység fogja használni a gépeket.