X6 - Future Heavy-lift Rotorcraft concept (Airbus Helicopters)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 319
113
FYI a Bellnek 2016 ota Pragaban van az europai support centere. Ez nemcsak megoldja az altalad hianyolt logisztikat, viszont biztosan nyomott is valaki(k)nek rendesen a zsebebe a latba a donteskor, lathatoan dontoen. :D

De ettol meg all a velemenyem, amit fentebb mar irtam, ami vegul is ugyanaz, mint a tied, csak mas okbol:
"A Viper azert er valamit, de egy szinten mostani Tigerhez kepest mar elmarad, meg egy kipimpelt Hindhez kepest is. A Blackhawk igaslo, ennyi, annak jo, viszont legalabb jo draga.
Szerintem ezugyben is addig kombinaltak a csehek, amig siekrult a leghulyebb opciokat megrendelniuk."

Es igen, ehhez kepest a mi Airbus-lineupunk 100x modernebb es jobb valasztas, plane a veluk erkezo gyarral Gyulan, amivel nemcsak megvan az alkatresz a kovetkezo 30 evre, de kivaltjuk az aruknak is egy reszet.
Ha sikerul a Hindjeinket utokepesse tenni es masik 8-10 evig hadrendben tartani, akkor kozben jo sansszal megerkezik a MarkIII a Tigerbol es abba mar bele is ugorhatunk (teljesen logikus dontes lenne.)

Apropo, @pöcshuszár - errol eszembe jut a legutobbi helikopteres fejlesztesi project Maroth cukkolt minket, egy esetben valoban lehet az Airbus: ha esetleg a tervezesi fazisban leledzo, de mar (nemet es francia) finanszirozast kapott heavy-lift civil X6 avagy a military HTH modelleket vinnek oda...
Háát az X6-ról olyat olvastam, hogy leállították, majd megint elindították. Lett rá valami EU-s fejlesztési pénz is felvéve, de én ebben nem nagyon bíznék. Igazság szerint a látványterv arányai szerint az szerintem valahol az AW-101 méretében lesz - ha valaha elkészül.
Az X széria a jelenlegi modellek leváltására készült. A H160M már annak az első tagja.
Azonban a forgószárnyasok egy elég nagy technológiai ugrásban vannak.
És még nem vált el, hogy melyik lesz az üdvös megoldás.
Elvileg az Airbus is kísérletezik kísérleti modellekkel, de szerintem egy ilyen nehéz helikopterbe nem fognak belekezdeni csak úgy újítóként, új repülési modellt felhasználva.
Ugyan a német nehézheli tender el lett halasztva, de szerintem az X6 nem lesz még akkor sem kész, mire a CH53-asok a felújítás után is kilehelik az üzemidejüket.
 
K

kamm

Guest
Háát az X6-ról olyat olvastam, hogy leállították, majd megint elindították. Lett rá valami EU-s fejlesztési pénz is felvéve, de én ebben nem nagyon bíznék. Igazság szerint a látványterv arányai szerint az szerintem valahol az AW-101 méretében lesz - ha valaha elkészül.
Az X széria a jelenlegi modellek leváltására készült. A H160M már annak az első tagja.
Azonban a forgószárnyasok egy elég nagy technológiai ugrásban vannak.
És még nem vált el, hogy melyik lesz az üdvös megoldás.
Elvileg az Airbus is kísérletezik kísérleti modellekkel, de szerintem egy ilyen nehéz helikopterbe nem fognak belekezdeni csak úgy újítóként, új repülési modellt felhasználva.
Ugyan a német nehézheli tender el lett halasztva, de szerintem az X6 nem lesz még akkor sem kész, mire a CH53-asok a felújítás után is kilehelik az üzemidejüket.

En elsosorban a military HTH verziora gondoltam - azert az nekem a korai vazlatokbol joval nagyobbnak tunik, elegge Mi-26 kategoria mar (jo, tudom, az vmi abszurd, 40 meter hosszu, de erted, mire gondolok):

2106-7fd2841c488f6883cf03d007a4805e82.jpg
eurocopter%20hth.jpg

HTH+2.bmp
30377-ed0ba8b72f4323012da44a6d6978ebda.jpg
8e57eeb72e310d23b7e8cdf69e17e34e.jpg
2101-208405f3a17dd91ff17a61b38a0fe75f.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 592
113