Alapfokú kiképző repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest

Koreai drónvadász....​



2022. december 27

December 26-án a 38-as szélességi kör demarkációs vonala közelében valóságos légicsata tört ki – a Koreai Köztársaság légierejének „Wongbi” támadórepülőgépei megpróbálták elfogni az észak-koreai drónokat. Ez egy jó alkalom, hogy kicsit összefohlaljam hogy , milyen repülőgép is a "Wongbi".

Tipikus modern turbólégcsavaros kiképzőrepülőgép, mely támadó (gerillaellenes) repülőgépként is használható, és nagyon hasonlít a svájci RS-9-re. A fejlesztés az 1988-ban indult KTH program keretében valósult meg. A projekt jellegzetessége, hogy a hasonló célú repülőgépek közül elsőként fejlesztették papírmentes technológiával (SATIA számítógépes program segítségével). A tervezési megoldások tesztelésére hat prototípus készült, amelyek közül az első repülési tesztjei 1991 novemberében kezdődtek. A Korea Aerospace Industries-szel (KAI) kötött szerződés, amely 85 repülőgép szállítását írta elő a Koreai Köztársaság légierejének. 1999-ben írták alá, és a teljes tétel 2000-2002 között készült.

A sorozatváltozatot KT-1-nek nevezték el. 950 LE teljesítményű Pratt & Whitney Canada RT6A-62 dízelmotorral van felszerelve. A legénységet tandemben vetik be. Az ügyfél kérésére a kabin felszerelhető hagyományos analóg eszközökkel vagy többfunkciós kijelzőkkel ("üvegkabin"). Érdekes módon a Koreai Köztársaság légiereje mindkét repüléselektronikai opcióval rendelkező repülőgépből is vásárolt.

A Koreai Köztársaság légierőjével kötött szerződés további 20 repülőgép vásárlásának lehetőségét biztosította az OA-37B helyettesítésére. Ezt az opciót 2005-2006-ban hajtották végre. A módosított repülőgépek, amelyeket eredetileg KO-1-nek, majd később KA-1-nek neveztek, eltérnek az alapváltozattól a szélvédő hátterén lévő jelzőfény és öt felfüggesztési csomópont (fegyverek) miatt (törzs alatti és négy szárny alatti). A fő terhelési lehetőség a LAU-3/131 hordozórakéta 70 mm-es NAR-hoz (célpontok kijelölésére szolgál), de a repülőgép 12,7 mm-es géppuskákkal és 250 és 500 font (113 és 227 kg) légibombákkal is szállíthat konténereket. KA-1 repülőgépek szolgálnak a 237. AE Wonju légibázison. 2022. december 26-án egyikük lezuhant az észak-koreai drónok elfogására tett kísérlet során (a pilóták biztonságosan katapultak).

KA_2.jpg
KA_3.jpg


A KT-1 több változatát kínálják exportra: a KT-1B kiképző járművet, a KT-1S harci kiképző járművet és a KA-1 könnyű támadógépet. Az utolsó két lehetőségnél lehetőség van egy FLIR infravörös állomás beépítésére a törzsburkolat alá, a KA-1 pedig a nem irányított fegyverek mellett egy AIM-9 Sidewinder osztályú levegő-levegő rakétát is szállíthat.

A KT-1 első külföldi vásárlója Indonézia volt, amely 2001-ben 12 darab KT-1B repülőgépet rendelt 8 CN-235 szállító repülőgépért cserébe. Az első közülük 2003-ban érkezett meg. Indonézia megpróbált újabb 13 KT-1B-t cserélni, de a Koreai Köztársaság kormánya megtagadta a bartert. Később azonban még két gépet vásároltak, és 2018 novemberében további hármat rendeltek. Minden repülőgép a 102. kiképzőszázadban szolgál. Négy gép veszett el működés közben.

2007 júniusában szerződést írtak alá Törökországgal, amely 40 KT-1T oktatórepülőgép szállítását írta elő. 2009-2011 között végezték, Törökországban a KT-1T-t a T-37V/S sugárhajtóművek váltották fel. A szerződés további 15 KT-1T-re tartalmazott opciót, de Törökország ezt nem hajtotta végre, hanem saját „Khurkush” kiképző és harci repülőgépeinek fejlesztésére összpontosított.

2012 novemberében 20 darab KT-1R repülőgépet rendelt a Perui Légierő. Ez a változat egyesíti a KT-1 és a KA-1 jellemzőit, különösen megerősített szárnya van a fegyverfelfüggesztő egységek felszereléséhez. Az első négy gép 2014-ben érkezett Koreából, a többit 2015-2017-ben Peruban licensz alapján szerelték össze.A KT-1R-t az 512. és 513. század között osztják el (Pisco légibázis). Az első alapvető repülési képzést biztosít, a második pedig harci használatra való képzést. Tárgyalásokat folytattak a perui szerelvény KT-1-nek Ecuadorba és Bolíviába történő szállításáról, de sikertelenül.

A Wongbi legutóbbi vásárlója Szenegál volt, amely 2016 júliusában négy KA-1S támadórepülőt rendelt (2020-ban leszállították).


JellemzőkCT-1
Szárnyfesztávolság, m10.59
A sík hossza, m10.26
Repülőgép magasság, m3.68
Szárny területe, négyzetméter16.01
Motor típusRT6A-62
Motor teljesítmény, LE950
Súly, kg:

  • üres repülő
  • normál felszállás
  • maximális felszállás
1910
2540

3311
Sebesség, km/h:

  • a maximum
  • cirkáló
574
490
Repülési hatótáv, km1335
Praktikus mennyezet, m11 580
Maximális emelkedési sebesség, m/s17.7


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Malaysian authorities have been probing a fatal BK 160 accident at Kampung Tok Muda on 13 February...


Italian airframer Blackshape Aircraft is confident that the grounding of its BS 115 and BK 160 single-engined trainers will shortly be resolved, as it supports regulatory investigations into two accidents which triggered the decision...

website


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed