Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 2361

Guest
106420434_313946742973401_4516591767961036121_n.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Érdemes a kommenteket is elolvasni, elkeserítő. Mondom ezt úgy, hogy amúgy a tervezettel nem igazán értek egyet, mert a jelenlegi szabályozás is jó. Csak be kéne tartattni. De itt már szégyen az egyesek szerint, ha tömegközlekedsz, mert hát az autó az autó.
Iszonyatos sötétbunkók vannak a kommentek között. A csúcs az, aki szerint "Nem kell elsőbbséget adni a gyalogosnak, ezt törölni kell a KRESZ ből!"

És ezek bazdmeg vezethetnek...
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
T

Törölt tag 1711

Guest
Érdemes a kommenteket is elolvasni, elkeserítő. Mondom ezt úgy, hogy amúgy a tervezettel nem igazán értek egyet, mert a jelenlegi szabályozás is jó. Csak be kéne tartattni. De itt már szégyen az egyesek szerint, ha tömegközlekedsz, mert hát az autó az autó.

Ha követnétek a haza konteós csoportokat, akkor tudnátok, hogy a legtöbb antiintellektüel számára a vezetés a férfiasság beteljesedése.
Még ha a bekamuzott 240LE-s kompresszoros Corolla-ról ki is derül, hogy 80le-s németimport roncs...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Iszonyatos sötétbunkók vannak a kommentek között. A csúcs az, aki szerint "Nem kell elsőbbséget adni a gyalogosnak, ezt törölni kell a KRESZ ből!"

És ezek bazdmeg vezethetnek...
Nekem a kedvencem a vissza a régi szabályozást, amikor még nem volt elsőbbségük, meg a gyalogosnak csak akkor van elsőbbsége,ha már lelépett. És el is hiszik, hogy igazuk volt.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 426
113
Ha követnétek a haza konteós csoportokat, akkor tudnátok, hogy a legtöbb antiintellektüel számára a vezetés a férfiasság beteljesedése.
Még ha a bekamuzott 240LE-s kompresszoros Corolla-ról ki is derül, hogy 80le-s németimport roncs...

Ismerek csajt is, aki imád vezetni, mondjuk tudni annyira nem tud (jó átlag szinten azért igen), de a lelkesedés megvan :)
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 585
26 255
113
Iszonyatos sötétbunkók vannak a kommentek között. A csúcs az, aki szerint "Nem kell elsőbbséget adni a gyalogosnak, ezt törölni kell a KRESZ ből!"

És ezek bazdmeg vezethetnek...


Pedig vezetnek vazze és ha én megállok , hogy elengedjem a normális (ez fontos tényező) gyalogost akkor dudálnak de 10-ből 7-en nem állnak meg a szembejövő sávban !
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Érdemes a kommenteket is elolvasni, elkeserítő. Mondom ezt úgy, hogy amúgy a tervezettel nem igazán értek egyet, mert a jelenlegi szabályozás is jó. Csak be kéne tartattni. De itt már szégyen az egyesek szerint, ha tömegközlekedsz, mert hát az autó az autó.
A jelenlegi szabályozáson annyit változtatnék, hogy a zebrák, kereszteződések 5m-es körzete helyett 10m-es körzetben tiltanám a parkolást, és betartatnám, valamint ahol lehet a zebráknál a beláthatóságot zavaró tényezők megszüntetését kötelezővé tenném (hirdető oszlopok, reklámtáblák, bokrok/sövények), ahol ezt nem lehet, oda kötelezővé tenném lámpa, vagy 30-as tábla, extra figyelmeztetések kihelyezését, esetleg "kerengőt" a gyalogosoknak.

Mind gyalog, mind autóból nagyon zavaró, hogy nem látni mire számítsak, és még óvatosan is sokszor oroszulett érzéssel közelítek meg egy átkelési lehetőséget.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Iszonyatos sötétbunkók vannak a kommentek között. A csúcs az, aki szerint "Nem kell elsőbbséget adni a gyalogosnak, ezt törölni kell a KRESZ ből!"

És ezek bazdmeg vezethetnek...
Szerintem egy csipet sóval olvasd a kommenteket, a Budapesti Autósok alatt is van pár nyilvánvaló troll aki visszatérő vendég, és jól szórakozik azon, hogy a nyilvánvaló trollkodásukra kiakadnak egyesek. :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
A Biztpol Amerikai Egyesült Államok topikban írt hozzászólásra válaszolok itt:

Tiszta bohócot csinálnak ebből az általam kedvelt sportból ! 1986-óta 5 futamot nem láttam (a mait se , de abból kettőn ott voltam személyesen) élőben tehát régi rajongónak számítok . Mercedes-Benz uber alles és Hamilton a nagy kedvenc ! De ha a fekete gyerek tovább tolja ezt a buziságot kénytelen leszek bozótinak minősíteni és mást kedvelni ! Azért jó látni , hogy vannak még tökös gyerekek akik nem hajolnak meg ! Ez amúgy senki szemét nem szúrja ebben a qrva nagy egyenlőségben de a Slovan meccs White Lives Matter felirata már bűn ! Rothadjon meg minden álszent tetű ! Uff beszéltem(írtam)

Magam is igyekeztem a legtöbb F-1 futamot megnézni tévén. Lehet, sokkal több futam kimaradt az életemből, de nyilván jó okkal; rokonok, barátok, raliverseny valahol Észak-Magyarországon, netán valami repülőnap:hadonaszos: stb.
...aztán rájöttem, hogy egyre gyakrabban elalszok a tévéközvetítéseken. Nem értem, hogy mitől autóverseny az, hogy DRS-zóna, meg - ha jól emlékszem - könyökkel levegőcsatorna eltömítés, meg motor üzemmód állítgatása folyamatosan, meg az, hogy a mérnök dönti el a boxból a futamot, s nem a versenyző minimális külső információkra támaszkodva.
Elismerem, hogy ezekhez a zsonglőrködésekhez olyan kifejezett érzékek és képességek kellenek (malacokat megetetni, kapcsolókhoz nem nyúlni), amiket egy átlagember elég gyengén tudna produkálni, ha tudna.
Csak ez már az én szememben nem vegytiszta vezetés!
S az is nyilvánvaló, hogy a csapatok azért ölnek dollármilliókat a fejlesztésekbe, stratégiákba, hogy ne csak egy kényszerzubbonyban, vasálarcban a kínzóketrecbe kötözött, beszűkült látással és tudattal bíró egoista - indulatilag ingatag - alakon múljon a befektetés...
Csak ez már megint nem vegytiszta versenytechnika építés, hanem olyan - egy versenyen két óra hosszára épített - boszorkánykonyha, amihez az átlagautósnak semmi köze nincs!
(Tudom, hogy több versenyt kell kibírniuk a fő egységeknek stb.)

Na - többek között - ezek miatt váltottam az Endurance világbajnokság világába.
Ahol - igaz - alig van verseny egy évadban, de ha csak egyetlenegyet látok, de az a Le Mans-i 24 órás, akkor egész évre megvan a feltöltődés!
Azon nem alszom el hajnali kettőig, háromig, reggel ötkor ébredve (én, aki amúgy vasárnap 9 óra után ébredek) végigtekerem az átaludt órákat a médiaboxon, s utána délután fél négyig megint csak le sem veszem a szemem a képernyőről!
Mert oda olyan technikát kell építeni, aminél nem lehet spórolni:
https://belsoseg.blog.hu/2010/06/13/kampo_elfogyott_az_osszes_peugeot
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/09/miert_hullottak_szet_a_peugeot-k/

S hiába építesz profi technikát, ha egy nyomorult csatlakozó a verseny 23 óra 55-ik percében adja meg magát, s ezen veszted el a győzelmet!
https://totalcar.hu/magazin/sport/2016/06/18/le_mans_2016_-_percrol_percre/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/06/24/kiderult_mi_okozta_a_toyota_dramajat_le_mans-ban/

S ahol - hogy aki még nem látta, az is értse - olyan négy kategória van összeeresztve egy pályára egy időben, mintha összeeresztenénk a Hungaroringen egy Trabant/Kispolszki kategóriát a Suzuki Swift/ Fiat Punto kategóriával, ehhez még jönne a Megane RS/ Hyundai I30 N, s persze a saját kategóriájában mindenki győzni akar s az abszolút győzelemért holmi utcai Porschék, Ferrarik, Astom Martinok, Corvettek futnának kerülgetve a többieket - persze 24 órában szakadatlanul, sokszor a legutolsó pillanatig!