Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A mondeos simán csak megbukott a jávorszarvas teszten.
Azt mondjuk nem értem, ha már sávváltással elkerülte az ütközést, miért ment visza az eredeti sávjába, látszólag stabilan ment az autója egy rövid ideig, nem farolt. Gonosz vagyok: büntetőfékezni akart? Ha már elkerülök egy ütközést, kifújom a gőzt, mielőtt hirtelenkedni kezdek. Velem még az is előfordult, hogy leálltam a padkára és elszívtam egy cigit továbbindulás előtt...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 316
54 796
113

molnibalage

Nyugodtan induljunk ki ebből a videóból:

1.
Első esetben 100%-osan látszik, hogy az Astra kombi kijön.
5 másodperce volt megállnia 50-ről. Ez neki nem sikerült.
Mit csinál helyette?
A létező legrosszabbat!
Átmegy úgy a szembe jövő sávba, hogy onnan jönnek!
Milyen beteg agyú vadbarom csinál ilyet???? :mad:
Tételezzük fel, hogy nem tudsz megállni és el kell rántanod a kormányt. Te melyik irányba rántanád el?
A: A szembe jövő autóssal szembe, hogy biztosan baleset legyen, sokkal nagyobb mint egy sima rááfutásos
B: Az Opel irányába a földút felé ahol senki sincs.....
70-es IQ és cselekvőképesség fölött a válasz egyértelmű

2.
Emberünk ismét f@szkalap, ugyanis:
A: A kanyarba nem feltétlenül annyival kell bemenni amennyi fizikailag lehetséges
B: Mivel az ember feje mozog a kamerával ellentétben és jó esetben arra nézel amerre menni akarsz ezért itt is már 5 másodperccel előbb látnia kellet az egyterűs okoskát.
C: A videón legalább 3 másodperc alatt ér oda az egyterűhöz
D: Csak az utolsó másodpercben lassít.
Magyarán:
A: Nem arra néz amerre vezet!
B: 2 másodperc mire eldönti mit tegyen
C: Mire eldönti , hogy fékez addigra amúgy késő. Ha nem indul el az egyterű simán bele megy.

3.
0:40-nél már látszik, hogy a fehér furgon nem fog megállni, kicsit ki fog csúszni.
Ilyenkor egy normális emberi lény áthelyezi a lábát a fékpedálra. (Felkészül a megállásra)
0:42-nél kezd el lassítani ami megint egy elképesztően szar reakció idő
0:43-nál szerintem már nem lassul, levette a lábát a fékről
0:44-nél szándékosan bele megy a furgonba. (ugyanis ilyen véletlenül nincs)
+1: A furgonos is kellően hülye volt mert simán volt ideje kihajtani, ha már elmérte a féktávot. Csak hát ha okos ügyes emberek találkoznak az mindig gyönyörű.

Ezen helyzetekkel vagy hasonlókkal havi szinten legalább 30-40 szer találkozom. Nem azért mert sokat vezetek csak sok a hülye.
Csak a mai napon volt 2 db index nélkül elém kanyarodó, egy céges skodás aki indexelve akart besorolni de a tükörbe nem látta, hogy amúgy mellette állok, egy Sangyong Rextonos faszkalap aki kilógó, rögzítés nélküli farönköket szállított, miközben a tömött kocsisorban előzgetett, miközben szemből jöttek. Ezt is be tudtam engedni. Volt egy szokásos kamikaze zöld szuzuki swiftes aki csont nélkül átment a kereszteződésen, lesz ahogy lesz alapon, 1 delikvens nem ismerte föl, hogy én hajtok ki a jobb kezesből és nincs elsőbbsége és még franc tudja hány hülye akikre nem is emlékszem.
Ha csak fele olyan hülye lennék mint ez a jómadár, soha egyetlen nap se érnék haza elszenvedett baleset nélkül....
És ez kocsiba ül, arcoskodik meg baromságokat nyilatkozgat, meg hidakat rongál a szar kocsijával! :mad:
Nagyon mérges vagyok az ilyenekre.
Ennél jobban csak a szuzuki swiftesek szoktak felbaszni agyilag.
(50%-uk nettó nem normális. Itt felénk tutira....)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113

Ennél jobban csak a szuzuki swiftesek szoktak felbaszni agyilag.​

(50%-uk nettó nem normális. Itt felénk tutira....)
Pedig a Swiftet lehet normálisan is vezetni :) Nálunk egyre gyakoribb a jobb sorsra érdemes BMW sőt Porsche 911 "Suzuki módra" vezetve... :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 190
113
Pedig a Swiftet lehet normálisan is vezetni :) Nálunk egyre gyakoribb a jobb sorsra érdemes BMW sőt Porsche 911 "Suzuki módra" vezetve... :)
Én szeretem a Swiftet, ősrégi meg vasaló is volt a családban, és a maga nemében jó kis kocsinak tartom, amit akár vennék is. Viszont tudom miről (kikről) beszél a kollégaúr, és egyetértek vele.
 
  • Tetszik
Reactions: papi and fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 190
113
Tudni, hogy hol történt.
És pont fekete autó, mint a képen. Szerintem elég jól látszik.
Ezt hogyan nem vette észre?
Értem én, hogy korlát van, de fényes nappal?

Mert a videón látszik, hogy amikor a szabálytalanul (?) kihajtó autós orra már kint van és már fordul.
0:38 végén már, kint az orra. 0:41 és 0:42 között indul meg a kocsi balra.
Onnantól majdnem három másodperc telt el amíg bármit csinált.
wqmFcDe.png

ag50qEY.png



Ha ez az ember tényleg az, mint a fenti 3-as videó válogatáson, akkor egész egyszerűen soha nem fékez rendesen és kb. csukott szemmel vezet.
Egész egyszerűen a 3-as válogatás videóban is várta, hogy majd megtörténik a csoda és keresztező vektorok nem fognak találkozni...
Amikor meg fékezett, akkor is hogyan?

(Engem az oktatóm egy zsákutcában tanított vészfékezni, hogy érezzem a fék erejét...)

Ráadásul nem ez a baj.
Az elején még olyanokat mondott, hogy vészfékezett.
Most meg már nem.
Akkor most melyik igaz?

Tényleg tanulságos eset.
  • Nem kéne összevissza beszélni.
  • Ki kéne nyitni a szemét.
  • És a fék nem viccből van.
plusz a gumik is szarok lehettek a kocsin (vagy simán téliek, és túl meleg volt nekik, most hülye at időjárás, nekem is a téli van még fent, és meg is csikorgattam váratlanul a parkolóban kicsit erősebbet fékezve a ház előtt), felfüggesztés se biztos, hogy jó állapotban volt, aztán meg cserélni kellene időnként a folyadékokat, hogy az ABS segédberendezései ne rohadjanak be... Öreg kocsi, de ha megadod neki azt a karbantartást ami kell a biztonságos közlekedéshez tud az biztonságos lenni. Ha nem úgy vezetsz mint egy bamba de idegbeteg szellemi fogyatékos.
 
M

molnibalage

Guest
Azt mondjuk nem értem, ha már sávváltással elkerülte az ütközést, miért ment visza az eredeti sávjába, látszólag stabilan ment az autója egy rövid ideig, nem farolt. Gonosz vagyok: büntetőfékezni akart? Ha már elkerülök egy ütközést, kifújom a gőzt, mielőtt hirtelenkedni kezdek. Velem még az is előfordult, hogy leálltam a padkára és elszívtam egy cigit továbbindulás előtt...
Ő azt vallja, hogy már akkor elvesztette uralmát.
De én még mindig azon pislogok, hogy "vészfékezve" hogyan sikerült gyakorlatilag előzni...
 
M

molnibalage

Guest
Kb. 5 hónapos benzin az gond lehet a kocsiban?
Február végén még elindult, de márc-ra lemerült az akksi. Most fog kapni egy újat.
Csak igazam volt a helyi szuzukisokkal kapcsolatban:
A molni által betett videó itt a környéken készült. Hogy miért nem lep meg....
Régen arra jártunk az egyik nagyihoz. Akkor is voltak már ilyen faszok, de hogy ma ez átlag látvány lesz lassan...
Tényleg vérengezni kéne. Az ilyen helyzeteknél mit kell mérlegelni? Bevonni a jogsit egy időre. Majd abból ért a paraszt. Jogsi nélkül vezet? Dutyi. Csá.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ő azt vallja, hogy már akkor elvesztette uralmát.
De én még mindig azon pislogok, hogy "vészfékezve" hogyan sikerült gyakorlatilag előzni...
Valószínűleg ment mint a meszes mert a belső sávban menőket is előzte jobbról. Aki kiment elé, az sem számíthatott a sebességére, azért ment ki elé.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113


Két és fél tonnás lesz az alapváltozat.
A sok elektro-szédítés helyett inkább arra kellett volna elmozdulni, hogy a világ személyautó állományának tömege inkább az 1 tonna környékére konvergálódjon. Csak ugye a németek nem tudják a Tigris-tank fétisüket levetkőzni és náluk a biztonságot a belepakolt vasak extra tömegei jelentik immáron bő két évtizede.
Ezzel jól meg is cseszték a környezetvédelmet, mert öngerjesztő módon, az elnehezülő személyautók miatt nehezülnek el a személyautók, válnak a kisautók is másfél tonnás középkategóriás mozgó tömegekké. És akkor a nagyobb tömeghez nagyobb erő, nagyobb fék, nagyobb szállópor koncentráció járul, és így tovább.
És ha már környezetvédelem, ahelyett, hogy megatonnányi (szó szerint) acélt pakolnánk az autóiparba (az acélipar járulékos környezetterheléséről nem is beszélve), inkább millió tonnányi szemetet kellene beleforgatni a járműiparba.

Inkább azon keccsölt volna a magasságos autóipar, hogy a szemétből hogyan nyerjen ki nagy molekulasűrűségű polimereket, hogy azokből méhsejt szerekezetű struktúrákkal alakitson ki energiaelnyelő zónákat, elemeket. Mert ez egy létező eljárás.

És ne feledjük, ha fogunk két 80-100 kilós embert, beleültetjük őket egy-egy 2.5 tonnás mozgó tömegbe, magy egymásnak csapjuk őket, akkor lehet a kasztniban akármennyi felesleges acél, az inerciarendszerben a két, szerény hevederrel lazán rögzített 80-100 kilós puhatestű lesz a leggyengébb láncszem.

Amúgy értem én, hogy extra teljesítményt mindig könnyebb varázsolni, mint tömeget csökkenteni.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ha beindult, akkor majd megpróbáljuk kifogyasztani és nagyon kevés újat tankolni bele. De asszem talán 5-8 liter, ha maradt benne.
Addig ujjak keresztben.
Tölts rá szerintem, el fog indulni, de ha sokat áll, tele lehet üledékkel, és ha beszívja a rendszer, akkor abból lehet gond.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 854
15 219
113
Ha beindult, akkor majd megpróbáljuk kifogyasztani és nagyon kevés újat tankolni bele. De asszem talán 5-8 liter, ha maradt benne.
Addig ujjak keresztben.

Tele tankoljad ha sokat áll, és lehetőleg valami prémium üzemanyaggal. Nem jó a tanknak ha nincs tele + az üzemanyagpumpát maga a folyadék hűti.

Ha van akksi és jó, de nem akar indulni, kicsit rázd meg a tankot (nyitott csomagtartóba beülsz a szélére, és kicsit rugóztatod a hátulját), egyes kocsiknál az is segít, ha indítás közben gázt adsz neki (persze legyen üresben). Nálam bejött, egy évig rohadt benne kb a 100-as.

Ha áll is, két hetente megjáratod negyed órát a motort, akkor hosszabb távon se lehet nagyobb baj. A tömítéseket részben az olaj tartja életben, ha ezek kiszáradnak, berohadnak, nem jó. Ha meg inkább állatnád, szedd le az akksit, lassabban merül.

Viszont ha nincsen vele tervetek, legegyszerűbb lenne eladni.
 
M

molnibalage

Guest
Viszont ha nincsen vele tervetek, legegyszerűbb lenne eladni.
Idővel lesz használva, csak a COVID alatt nem tudtam se újra órákat venni (5 éve nem vezettem egy percet sem) és hova is lehetne menni?
Emiatt csak meg volt járatva és így is lemerült az akksi, amin pislogtunk.

Szervizbe megy szóval, ha nem indul majd a szaki tudja mi lesz.