Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 116
31 100
113
Hogy is mondta itt valaki, ha van kocsid és vezetsz, kinyílik a világ.
Jah, látom. Soha nem látott mennyiségű szándékosan veszélyezető fasz.
És akkor csodálkoznak egyesek, hogy nekem az égvilágon semmi kedvem nincs vezetni.

Tudod hányszor fékeztem ma,németben az A3 pályán?Mert az idióta kiskocsis mindenáron a legbelső sávbol a kamion elött akar lehajtani az autópályárol.....Aztán megy a nyavajgás,hogy napi szinten eltólnak kamionok ilyen idiótát,és persze csakis a kamion a hibás.....Mert annyi eszük nincs,hogy egy 40 tonnás járgány nem fog olyan gyorsan lassulni.És különben én is toltam már el igy kiskocsit-naná,hogy németet,franciában.Csendőr csak röhögött,hogy már megint egy hülye germán.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Hogy is mondta itt valaki, ha van kocsid és vezetsz, kinyílik a világ.
Jah, látom. Soha nem látott mennyiségű szándékosan veszélyezető fasz.
És akkor csodálkoznak egyesek, hogy nekem az égvilágon semmi kedvem nincs vezetni.
Erre mondom, hogy úgy kéne használni az utat, hogy más is odaférjen. Engem szívatott már meg sokszor az általam előzött szöttyögő, mert gyorsítani kezdett és/vagy lezárta maga előtt azt a helyet, ahova behúzódhattam volna (mert ha ő nem megy akkor senki se menjen). Ez nem fog megjelenni a felvételen, csak az, hogy az előző hű de csúnya. Ezen kívül ha valaki menni akar (szabályosan) akkor állandóan előznie kell, előbb-utóbb vagy elborul a agya vagy eltol valamit, vagy feladja annak a látszatát is, hogy betartaná a szabályokat... Ez meg az én magánvéleményem volt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 149
113
, előbb-utóbb vagy elborul a agya vagy eltol valamit, vagy feladja annak a látszatát is, hogy betartaná a szabályokat... Ez meg az én magánvéleményem volt.
Tehát pszichológiailag alkalmatlan a vezetésre, nem kellett volna jogosítványt kapnia.
Ebben a kis országban mennyit tudsz bukni időben ha 90-helyet egy darabig 60-al kell menned? 5 percet? Aki ennyit nem bír ki az vonatozzon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kalormen

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Tehát pszichológiailag alkalmatlan a vezetésre, nem kellett volna jogosítványt kapnia.
Ebben a kis országban mennyit tudsz bukni időben ha 90-helyet egy darabig 60-al kell menned? 5 percet? Aki ennyit nem bír ki az vonatozzon.
Elbukom a komfortzónámat és frusztrálódom és a drága időmet pocsékolja valami idióta asemmiért. Szerintem az a legalkalmatlanabb a vezetésre akinek ismeretlen fogalom a sebességkorltátozás, mert az, hogy megedett legnagyobb sebesség az neki a forma 1 :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 879
15 309
113
Szerintem a hozzáállás az lenne, hogy a videón látható összes ilyen delikvens jogsiját mérlegelés nélkül széttépik és a kocsit elveszik.
Akkor esetleg lenne javulás és nem rettegés lenne ez mezei út vasárnap délelőtt a Hungárián, ahol 2 km alatt három vészfékezés jön össze. Nem csúcsforgalom.

KIBASZOTT
VASÁRNAP
DÉLELŐTT

Kiszabadult az összes vasárnapi vezető, aki hétköznap nem vagy nagyon ritkán vezet, de most családi program van, ikeázni vagy nagybevásárolni kellett, esetleg meglátogatni az anyóst, a gyerek üvölt mert nem kapott fagyit, apu feje a volánnál meg gyöngyözik az idegtől. Ez ilyen. Az első pár év folyamatos gyomorgörcs, aztán ha figyelsz, az agyad egyre gyorsabban és rutinosabban dolgozza fel a történéseket és már fel sem tűnik ha valaki f*sz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 263
113
Kiszabadult az összes vasárnapi vezető, aki hétköznap nem vagy nagyon ritkán vezet, de most családi program van, ikeázni vagy nagybevásárolni kellett, esetleg meglátogatni az anyóst, a gyerek üvölt mert nem kapott fagyit, apu feje a volánnál meg gyöngyözik az idegtől. Ez ilyen. Az első pár év folyamatos gyomorgörcs, aztán ha figyelsz, az agyad egyre gyorsabban és rutinosabban dolgozza fel a történéseket és már fel sem tűnik ha valaki f*sz.
Meg a lényeg, hogy közben szóljon a Scooter/Break Beat/Metál, de jó pörgősen, hogy felpörögj!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
Ha már közlekedés:
Köszönhetően az átszervezett metrópótlónak a szokásos haza-kondi utat sikerült a negatív rekord közeli 28 perc alatt megtegyem. Miközben mindez kocsival 10-15 perc, de a rekordom az hétvégi forgalom mellett 8 perc. Momentán egy év kihagyás mellett is lassan kétszer lediplomázok, de ez a rohadt metró még mindig képtelen elkészülni. Nem is csodálom azokat, akik a lehető legmesszebbről elkerülik a BKV-t. Konkrétan az Arany metrómegálló kívülről tök ugyanúgy néz ki, mint amikor 2 éve lezárták, csak lekapták róla a borítást meg körbeszórták kordonnal. A teret körülötte meg már másodszorra túrják szét, igaz az mondjuk az önkormányzat sara.
De egyszerűen majd 2 hét kihagyás után nekem személy szerint nincs felesleges fél-¾ órám egy nap csak a BKV-s idő felárra, miközben a meló is vár. Arról nem is beszélve, hogy minden igyekezet ellenére sokszor a buszokon maga Mordor elevenedik meg. De lassuság terén mondhatnám a kettes villamost is, amelyet több szakaszon konkrétan gyalog lehagyok (értve itt főképp a Kossuth-Jászai szakaszt).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell
M

molnibalage

Guest
Ha már közlekedés:
Köszönhetően az átszervezett metrópótlónak a szokásos haza-kondi utat sikerült a negatív rekord közeli 28 perc alatt megtegyem. Miközben mindez kocsival 10-15 perc, de a rekordom az hétvégi forgalom mellett 8 perc. Momentán egy év kihagyás mellett is lassan kétszer lediplomázok, de ez a rohadt metró még mindig képtelen elkészülni. Nem is csodálom azokat, akik a lehető legmesszebbről elkerülik a BKV-t. Konkrétan az Arany metrómegálló kívülről tök ugyanúgy néz ki, mint amikor 2 éve lezárták, csak lekapták róla a borítást meg körbeszórták kordonnal. A teret körülötte meg már másodszorra túrják szét, igaz az mondjuk az önkormányzat sara.
De egyszerűen majd 2 hét kihagyás után nekem személy szerint nincs felesleges fél-¾ órám egy nap csak a BKV-s idő felárra, miközben a meló is vár. Arról nem is beszélve, hogy minden igyekezet ellenére sokszor a buszokon maga Mordor elevenedik meg. De lassuság terén mondhatnám a kettes villamost is, amelyet több szakaszon konkrétan gyalog lehagyok (értve itt főképp a Kossuth-Jászai szakaszt).
Egyelemes extrapolálás és költői túlzások sora. A Jászai-Kossuth szakaszon bringatempót alulról azért súrolja a villamos. Te azt le nem sétálod, max. egy 5 méteres szakaszt mintának véve.

Amúgy kondizni lehet menni bringával is, legalább bemelegítesz. :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113

"Tavaly októberben mutattuk be az angol gyártású, INEOS Automotve terepjáróját, amely magyarországi értékesítése is hamarosan elkezdődik, a Gablini cégcsoport hálózatában. A gépkocsi teljes műszaki specifikációja és vételára már április végétől elérhető lesz, míg a rendeléseket májustól lehet leadni. Az INEOS 2022 végére mintegy 50 országban kíván jelen lenni, 200 értékesítési- és szervizközponttal.

A gépkocsi a klasszikus, vérbeli terepjárós értékeket képviseli és nem tagadják, a Land Rover és a régi Mercedes G-osztály utódjának szánták: létralaváz, merev tengelyek, kívül-belül a célszerűség a lényeg.

Erőforrásként 3 literes, sorhatos benzines és dízelmotor lesz a BMW-től, 285 LE, 450 Nm, illetve 249 LE és 550 Nm paraméterekkel, természetesen Euro 6d normával. A 8 fokozatú, automata váltómű a ZF gyártmánya, a tengelyek a Carraro-tól valók, tekercsrugós felfüggesztéssel. A gázlómélység 80 cm. Súlya 2,5 tonna.

Az 5 személyes, 5 ajtós változat árát előzetesen 23 millió forint körülire taksálták korábban, a pickupnak egyelőre megközelítő ára sincs"



ineosgrenadierimage5b.jpg


ineos-grenadier.jpg

Ineos%20Grenadier%2010.jpg

img_0638.jpg


Lehet, hogy lenne benne magyar védelmiiparfejlesztési potenciál? @Szittya ? :D
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 732
113

"Tavaly októberben mutattuk be az angol gyártású, INEOS Automotve terepjáróját, amely magyarországi értékesítése is hamarosan elkezdődik, a Gablini cégcsoport hálózatában. A gépkocsi teljes műszaki specifikációja és vételára már április végétől elérhető lesz, míg a rendeléseket májustól lehet leadni. Az INEOS 2022 végére mintegy 50 országban kíván jelen lenni, 200 értékesítési- és szervizközponttal.

A gépkocsi a klasszikus, vérbeli terepjárós értékeketképviseli és nem tagadják, a Land Rover és a régi Mercedes G-osztály utódjának szánták: létralaváz, merev tengelyek, kívül-belül a célszerűség a lényeg.

Erőforrásként 3 literes, sorhatos benzines és dízelmotor lesz a BMW-től, 285 LE, 450 Nm, illetve 249 LE és 550 Nm paraméterekkel, természetesen Euro 6d normával. A 8 fokozatú, automata váltómű a ZF gyártmánya, a tengelyek a Carraro-tól valók, tekercsrugós felfüggesztéssel. A gázlómélység 80 cm. Súlya 2,5 tonna.

Az 5 személyes, 5 ajtós változat árát előzetesen 23 millió forint körülire taksálták korábban, a pickupnak egyelőre megközelítő ára sincs"



ineosgrenadierimage5b.jpg


ineos-grenadier.jpg

Ineos%20Grenadier%2010.jpg

img_0638.jpg


Lehet, hogy lenne benne magyar védelmiiparfejlesztési potenciál? @Szittya ? :D
beszállítói láncunk van gyáraink betanult embereink vannak. szerintem semmilyen autó összeszerelése legyártása nem okozhat problémát. ami nem f1
dizelbe lehet tudnánk jobb ajánlatot is vinni az üzletbe. szentgothárd révén.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 732
113
ha az áron lehetne dolgozni (azt mi tudnánk saját licensék által ami már tömeggyártásba van.) egy jó kis valóban munkás pick up vagy egy akár hadi kisegítő használatra alkalmas gép lehetne.
dolgozna az ember sok mindent a pick up okkal csak sokan sajnálják. (miközben elsősorban munkagép).
a bádogos munka meg nem probléma présgép elbírja.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
beszállítói láncunk van gyáraink betanult embereink vannak. szerintem semmilyen autó összeszerelése legyártása nem okozhat problémát. ami nem f1
dizelbe lehet tudnánk jobb ajánlatot is vinni az üzletbe. szentgothárd révén.
Nem feltétlen gyártásra gondoltam, hisz már van gyáruk -bár szerintem jó lett volna, ha nem Franciaországban, hanem Magyarországon találtak volna helyet.
Inkább a vásárlás illetve a felépítmények terén lehetne még mozgástér. Legalábbis elég csábító a tesztpéldány üres hátulja az elmélkedésre, a gulyáságyútól a dzsihád-mobilon át a katasztrófavédelmi, vagy mentő felszereltségig.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 732
113
Nem feltétlen gyártásra gondoltam, hisz már van gyáruk -bár szerintem jó lett volna, ha nem Franciaországban, hanem Magyarországon találtak volna helyet.
Inkább a vásárlás illetve a felépítmények terén lehetne még mozgástér. Legalábbis elég csábító a tesztpéldány üres hátulja az elmélkedésre, a gulyáságyútól a dzsihád-mobilon át a katasztrófavédelmi, vagy mentő felszereltségig.
igen valóban. egyébként hyluxokra is vannak tök jó felépítmények. és azzal egy már meglévő nagyon nagy piacra lehetne betörni. (és ahogy írod kb csak platót kéne tervezni) hiluxot lehet utólag könnyűpáncélozni. akár úgy hogy fel sm nagyon tünik max az üveg. repeszálló betétekkel utólagos ellátni (gyári nem tábori körülmények között(tábori javítókészlettel. kiegészítőkkel)
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
csak sokan sajnálják
Persze, hogy sokan sajnálják, mert elég szűk a keresztmetszet, hogy meg is tudja fizetni, de még nem is parádézásra kell. Az áruk meg hazai viszonylatban elég magas ahhoz, hogy nagy tömegben üssék-vágják az emberek. Meg igazságszerint sokszor simán elmész ugyan azon a terepen egy millió alatti ignissel is, ahol pickuppal; és megint csak viszonylag kevés ahol teljesen nélkülözhetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 732
113
Persze, hogy sokan sajnálják, mert elég szűk a keresztmetszet, hogy meg is tudja fizetni, de még nem is parádézásra kell. Az áruk meg hazai viszonylatban elég magas ahhoz, hogy nagy tömegben üssék-vágják az emberek. Meg igazságszerint sokszor simán elmész ugyan azon a terepen egy millió alatti ignissel is, ahol pickuppal; és megint csak viszonylag kevés ahol teljesen nélkülözhetetlen.
viszont pakolható a plató. ami hatalmas kincs. Drága mert kevés van ha a suzuki gyártana pickupot akkor más lenne az árfekvése is.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
viszont pakolható a plató. ami hatalmas kincs. Drága mert kevés van ha a suzuki gyártana pickupot akkor más lenne az árfekvése is.
Utánfutó. olcsó suzuki, és pár százezer egy nagyobb rakodófelület, mint a pickapokon. Igaz, az önsúlya miatt elég alacsony a vontatható tömeg egy kis autónak, de azért elég normálisan meg lehet pakolni.
Nyilván, nem dagonyába való, de civil felhasználásban nem is igazán szükséges dagonyában bármit is csinálni pl. a határban. (PErsze, van olyan, amikor igen, mint pl. a villanyászok stb.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 732
113
Van egy videósorozat a tervezésről, tesztelésről, gyártásról:
első rész

egy biztos ha tűzoltóknak tudnak pickup felépítményt gyártani akkor katonai igények szerint is tudnának. és az kb az egyedi igények miatt (kis szériás gyártás) szabvny méretű elemekből. ) nagymértékben testreszabható... és így az sem jelenthet problémát ha más a hordozó jármű hisz annak paramétereivel is át lehet tervezni pláne ha közel azonos a szélesség.)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 240
33 732
113
Utánfutó. olcsó suzuki, és pár százezer egy nagyobb rakodófelület, mint a pickapokon. Igaz, az önsúlya miatt elég alacsony a vontatható tömeg egy kis autónak, de azért elég normálisan meg lehet pakolni.
Nyilván, nem dagonyába való, de civil felhasználásban nem is igazán szükséges dagonyában bármit is csinálni pl. a határban. (PErsze, van olyan, amikor igen, mint pl. a villanyászok stb.)
de egy pckuppal meg elviszed a platón a felszerelést és még fér fa a platóra.és elvontatöd az utánfutón (pl a saját erdődből a fád.)

jó a futó de nem árt ha van plató is a futó elött... Hogy a vidéki munkával foglalkozó emberek könnyen juthassanak munka pick up hoz. nem kellene sok. (usaba évtizedek óta elért...) mindenféleképp termelésnövekedés.

és akkor a munkaló munkaló lenne a kocsisló kocsisló a hátas meg hátas.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
de egy pckuppal meg elviszed a platón a felszerelést és még fér fa a platóra.és elvontatöd az utánfutón (pl a saját erdődből a fád.)

jó a futó de nem árt ha van plató is a futó elött... Hogy a vidéki munkával foglalkozó emberek könnyen juthassanak munka pick up hoz. nem kellene sok. (usaba évtizedek óta elért...) mindenféleképp termelésnövekedés.
Lehet, hogy hülyeség; de szerintem úgy lehetne olcsóbbhoz jutni, hogy alapvetően fapados, munka pickupokat (és más hasonló; terepjáró képességgel rendelkező technikákat) tervszerűen, rendszeresen cserélné pl. a honvédség, vagy más szervek, állami cégek és ezek mehetnének civil piacra. Ennek lenne mondjuk három eredménye. Folyamatos korszerű és nem elhasznált technika beszerzése; hazai gazdák, kis vállalkozások támogatása és lenne egy jármű háttérbázis SÓS helyzetekre (lenne honnan bevonultatni).
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya