Y-20 (AVIC, Kína)

Tegnap január 25-én megtörtént a Y-20 nehéz szállítógép szűzfelszállása.

 

y207.jpg


y206.jpg


y205.jpg


y204.jpg


y203.jpg


y202.jpg


y201.jpg


 
 
További képek itt:

 

http://blog.sina.com.cn/s/blog_58ef0cfa0102e8tl.html

 

http://s10.sinaimg.cn/large/58ef0cfagd4331c616c19&690

 

Ha lessz egy kevés időm, majd kiteszem őket.
 
http://alert5.com/wp-content/uploads/2013/01/572cc8bfjw1e176mk9focj1.jpg

 

http://alert5.com/2013/01/26/youtube-first-flight-of-y-20-large-transport-aircraft/

 

 
 
http://defenseupdates.blogspot.hu/2013/01/xian-y-20-transport-aircraft-prepares.html

 
 
Megjelentek az első nagyfelbomtású képek a gépről.

 

y2010.jpg


y209a.jpg


y11u.jpg


 
 
Azt, nem lehet megcsinálni, hogy egy klikkre eredeti nagyságúra ugorjon fel a kéő?

Ha valaki meg akarja nézni nagyban akkor jobbklikk és "Open image in new tab"
 
Egy hozzávetőleges összehasonlítás a többi főbb típussal.

y20comparison.jpg


 
 
Még két videó:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NVQFUeT8tME

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ad7Crm3qE24
 
Most már látom a kínai repülőgép tervezés jelenlegi koncepcióját. Vesznek két rokon külföldi típust és számítógépek segítségével összeklónozzák, majd ez alapján végzik el a szükséges utómunkálatokat (szélcsatorna és strukturális tesztek).

Pl. a J-31 az F-35-ös és F-22-es szerelemgyereke, ez a mostani madár pedig az Il-76-os s a C-17-es sajátos ötvözete. Az orr-szekció kicsit B787, kicsit A350, kicsit A400M...

Úgy fest, erre a módira álltak rá, ez most a leggyorsabb út a felzárkózáshoz.
 
De miért ez a leggyorsabb? Nem lett volna sokkal egyszerűbb, ha lemásólják az IL-76-ost? Üzemeltetik a típust, rengeteg tapasztalatuk van vele stb. Lehet meg is vehetnék az oroszoktól a licencet. Ennek ellenére "újj" jéppel rukkolnak eló.

Zárójelben csak annyi, hogy személy szerint nagyobb fegyvertényként kezelem a stratégiai szállítógép kifejlesztését, mint a J-20 J-31 vadászokét.

 
 
Engem az érdekel, hogy milyen hajtóművet sikerült belekalapálni.
Pl. kétáramúsági fok, meg ilyenek.
 
Kíváncsi leszek majd a festésére, és a végleges kinézetére. (Hogy a tesztrepülések végeztével eszközölnek -e kisebb, nagyobb változtatásokat.)

De így csupaszon Il-76 + egy kicsi C-17 + A400M "szerelemgyereknek" tűnik az új szállítógépük.
 
A gépben úgy tudom, hogy orosz hajtóművek vannak, olyanok amilyenek az Il-76-ban. Azok alapján tudták lemérni és összehasonlítani a többi rípussal, amit fennebb belinkeltem.

Képet úgy töltesz fel, hogy elöbb feltöltöd az http://imageshack.us/ ra. Aztán az generál fórumok számára egy linket, amit bemásolsz.

jatek1.jpg


 
 
A gép végleges hajtóműve a WS-20 lesz. Amiről találtam képe, csak nem vagyok benne biztos, hogy valóban az-e?

ws20h.jpg


 
 
A kínai repülőgépgyártást eddig a silány másolatok jellemezték. Ezt a nagyított IL-76-ost  tekintsük végre egy biztató kezdetnek! Hisz amikor meglátták a C-17-est és az A-400M-et még kozmetikáztak rajta egy kicsit! Az eredmény jól látható...!!!

 Azért a Boeingnek és az Airbusnak még nem kell izgulnia, hisz a C-17-es nem került, az A-400M meg nem is kerülhetett kínába. Tehát /- az IL-76-al ellentétben -/ a "szétszedem és lemásolom" módszer nem valósulhatott meg...!!!