BMC ALTUG 8X8

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
478
1 392
93
A BMC hivatalosan bejelentette az új 8X8 jármű nevét, és közzétett egy promóciós videót.





 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
478
1 392
93
Érdekes módon kijelenti, hogy hivatalos honlapján Caterpillar márkájú motort használ, de a promóciós videóban állandóan fel kell mutatnia a BMC POWER által tervezett AZRA nevű 600 LE -s motort, valamint a Firtina és az Altay motorokat. Ezt a motort haszongépjárművekhez és páncélozott járművekhez tervezték.



 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
7 700
4 725
113
Amikor együttműködött a Rheinmetall -lal egy 8x8 -as jármű tervezésében, és nagyon izgatott a jövő miatt, de még Törökországban is csak 3 magáncég van a piacon.



Nem örülök az RM-es magyar 8x8-nak, szerintem azt a pénzt is inkább további Lynx-ekre meg Leo-kra kéne költeni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Vlad

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
817
1 996
93
Érdekes módon kijelenti, hogy hivatalos honlapján Caterpillar márkájú motort használ, de a promóciós videóban állandóan fel kell mutatnia a BMC POWER által tervezett AZRA nevű 600 LE -s motort, valamint a Firtina és az Altay motorokat. Ezt a motort haszongépjárművekhez és páncélozott járművekhez tervezték.



Mégiscsak a céges marketing élvez elsőbbséget! :)

Exportra biztos a Cater-t ajánlják, hazaira meg a törököt. Egy külföldi megrendelőként én is a bevált, széles körben elterjed motort választanám, amihez könnyű pótalkatrészhez jutni...

Mennyiben igaz a pletyka, hogy ez a koreai Hyundai Rotem K808 tervein alapszik? A BMC így is együttműködik az Altay kapcsán a Hyundai Rotem-el és hasonlít is a két APC... csak a törököt jól be szteroidozták. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Vlad

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
7 700
4 725
113
Én azt nem értem minek kell ez a cucc a törököknek.

A PARS 6x6 és 8x8 pont elég korrekt cuccnak tűnik.

Kb. azt tudják amit egy gumikerekes cuccnak tudnia kell.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
15 554
46 677
113
Én azt nem értem minek kell ez a cucc a törököknek.

A PARS 6x6 és 8x8 pont elég korrekt cuccnak tűnik.

Kb. azt tudják amit egy gumikerekes cuccnak tudnia kell.
Hát elvileg a PARS-ban van külföldi alkatrész meg némi jogvédett tudás amit az S400-miatt bevezetett szankciók óta macerás megoldani ennek a gépnek meg a pöcke hegye is török.

A kérdés az, hogy egyáltalán megveszi-e a török haderő mert lehet, hogy simán exportra szánják inkább.
 
  • Tetszik
Reactions: PavolR and Pogány

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
7 700
4 725
113
Hát elvileg a PARS-ban van külföldi alkatrész meg némi jogvédett tudás amit az S400-miatt bevezetett szankciók óta macerás megoldani ennek a gépnek meg a pöcke hegye is török.

A kérdés az, hogy egyáltalán megveszi-e a török haderő mert lehet, hogy simán exportra szánják inkább.

Értem. Végülis igen, az FNSS az egy vegyesvállalat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
7 563
9 665
113
Románban elég sok BMC és türkis Ford teherkocsi fut (érdekesmód,buleszban nem látni őket).Az öreg székely mondásával jellemzik őket-Láttam már jobbat is,ozt az se volt jó.....Persze a Román Dieselhez képest űrtechnika.
Hozzánk a Ford kamion IVECO motorral jön,meg ZF váltóval.Török hajtáslánc harmatgyenge
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
478
1 392
93
Az FNSS török társaság, többségi török részvényekkel. Az importált alkatrészeket minden termékben használják, mivel - amint azt a fenti megjegyzések is említik - a vásárlók általában külföldiek. Hazai Tumosan motorokat használnak a Parsban, amelyet az FNSS szállít a török hadseregnek, a BMC pedig saját motorral kínálja. Hasonlóképpen még a Ford Otosan, az Otokar másik leányvállalata is rendelkezik saját motorral, a probléma nem a Caatsa vagy bármely más embargó. Az autóiparban soha nincs embargó, kivéve a Német Kongresszust - MTU, de a végfelhasználó összezavarja a dolgokat. Arra a kérdésre, hogy miért gyártanak ennyi különböző járművet, e vállalatok egyike sem áll kapcsolatban az SSB -vel vagy más állami intézményekkel, vagyis nem kérdezik meg a kormányt a termék gyártásakor.
Szeretné azt a BMC motort, amelyet először hallott a Gidranban vagy a Cumminsban? Az SSB talán előre gondolkodik, és a BMC -t választja, de ennek nincs sok értelme magyar vagy más végfelhasználó számára.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
478
1 392
93
Románban elég sok BMC és türkis Ford teherkocsi fut (érdekesmód,buleszban nem látni őket).Az öreg székely mondásával jellemzik őket-Láttam már jobbat is,ozt az se volt jó.....Persze a Román Dieselhez képest űrtechnika.
Hozzánk a Ford kamion IVECO motorral jön,meg ZF váltóval.Török hajtáslánc harmatgyenge
Fogalmam sincs a teherautókról, de az Otosan saját Euro 6 -os FMAX motorokat használ. Amennyire én tudom, egy másik, Eskişehirben gyártott Ecotorq modellt használt az általa készített reklámokban. Melyik kamionra gondolsz?
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
7 700
4 725
113
Az FNSS török társaság, többségi török részvényekkel. Az importált alkatrészeket minden termékben használják, mivel - amint azt a fenti megjegyzések is említik - a vásárlók általában külföldiek. Hazai Tumosan motorokat használnak a Parsban, amelyet az FNSS szállít a török hadseregnek, a BMC pedig saját motorral kínálja. Hasonlóképpen még a Ford Otosan, az Otokar másik leányvállalata is rendelkezik saját motorral, a probléma nem a Caatsa vagy bármely más embargó. Az autóiparban soha nincs embargó, kivéve a Német Kongresszust - MTU, de a végfelhasználó összezavarja a dolgokat. Arra a kérdésre, hogy miért gyártanak ennyi különböző járművet, e vállalatok egyike sem áll kapcsolatban az SSB -vel vagy más állami intézményekkel, vagyis nem kérdezik meg a kormányt a termék gyártásakor.
Szeretné azt a BMC motort, amelyet először hallott a Gidranban vagy a Cumminsban? Az SSB talán előre gondolkodik, és a BMC -t választja, de ennek nincs sok értelme magyar vagy más végfelhasználó számára.

A PARS 6x6-nak vagy valami hasonló járműnek örülnék a Magyar Honvédség állományában, de annál komplexebb jármű szerintem pénzkidobás lenne.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
7 563
9 665
113
Fogalmam sincs a teherautókról, de az Otosan saját Euro 6 -os FMAX motorokat használ. Amennyire én tudom, egy másik, Eskişehirben gyártott Ecotorq modellt használt az általa készített reklámokban. Melyik kamionra gondolsz?
BMC gyárt teherautókat,törökörszági Ford művek meg kamiont is.Papiron jó mutatóik vannak,de gyakorlatban a sofőrök,kikkel beszéltem nem dicsérték.Pónilóban mérhették a lóerejét.Saját tapasztalatom nincs velük.Koszovóban mentem egy Fordal a vámudvarban egy próbakört,török soför volt vele.(egy hétig is el tud tartani ott a vámolás,van idő teázgatni,beszélgetni.Iráni manusz egy pöpec kinézetű 1978as Mack buldogfülkéssel volt ott-és pöpecül is működött,de meglepóen szűk a fúlkéje.)
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
478
1 392
93
BMC gyárt teherautókat,törökörszági Ford művek meg kamiont is.Papiron jó mutatóik vannak,de gyakorlatban a sofőrök,kikkel beszéltem nem dicsérték.Pónilóban mérhették a lóerejét.Saját tapasztalatom nincs velük.Koszovóban mentem egy Fordal a vámudvarban egy próbakört,török soför volt vele.(egy hétig is el tud tartani ott a vámolás,van idő teázgatni,beszélgetni.Iráni manusz egy pöpec kinézetű 1978as Mack buldogfülkéssel volt ott-és pöpecül is működött,de meglepóen szűk a fúlkéje.)

Érdekes, hogy az adók miatt Törökországban általában kis teljesítményű motorokat használnak, de nem értem, miért van ez így a külföldön értékesített termékek esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
7 563
9 665
113
Érdekes, hogy az adók miatt Törökországban általában kis teljesítményű motorokat használnak, de nem értem, miért van ez így a külföldön értékesített termékek esetében.
Török adóviszonyokat nem ismerem,de török rendszámú kamionok az EUban nem szoktak gyengék lenni-se nem török gyártmányuak.(különben az oroszok se Kamazzal járnak,meg a fehéroroszok se MAZzal)
Török Fordot nálunk eleinte saját motorral forgalmazták,de átváltottak az IVECO hajtásláncra.Nem vezettem,de azt mondta ki igen,hogy a papiron 520as török motor a valóságban kb egy európai 410 teljesitményét adja.Az pedig ma már EU forgalomban harmatgyenge.
 
  • Tetszik
Reactions: Vlad