Bombardier Global Express SIGINT / AEW&C / ARES / MPA / E-11A BACN / ME-11B

2019-es fotók a német VIP szállító Global flottáról: nem úgy néznek ki, mint amit már átalakítottak volna ISR géppé...
(majd a következő hármat fogják, ha megérkeznek)

5397219.jpg



5466517.jpg


4959567.jpg

5786019.jpg


5771549.jpg


16893_1577963764.jpg


5805177.jpg
 
Tényleg érdekes...
Én eddig azt hittem hogy csak túlfutott a pályán vagy kicsúszott róla, de ahogy jönnek a hírek elég egyértelmű hogy 80 km-re Kabultol egy mezőn végezte.
23927166-7933701-image-a-55_1580123100306.jpg

23940212-7933701-image-m-42_1580143554417.jpg

23940210-7933701-image-m-47_1580143606396.jpg

Ahhoz túl egyben van hogy azt mondjuk hogy simán lezuhant 10 ezer méterről. Szerintem valami kényszerleszállást akartak csinálni a mezőn ami nem jött össze nekik.

Kérdés hogy lelőtték vagy műszaki hiba volt?
Ha lelőtték és a fő CIA koma tényleg a gépen volt akkor az felettébb érdekes mert:
  • honnan tudták hogy mi a programja a krapeknek? Ilyen jók az operatív hírszerzésben az Irániak? Vagy súgtak nekik?
  • mivel tudták elérni a gépet vélhetően sok ezer méter magasan?

Megjegyzés: az élelmes bámészkodók most sokat kereshetnek ha volt annyi eszük hogy összeszedjék a szétszóródott, kissé megpörkölődött dokumentumokat...
23940260-7933701-image-m-48_1580143614406.jpg
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.
 
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.
Na erre írta azt 30 éve a Stephen Barlay, hogy nincsenek új balesetek, csak feledékeny emberek. Ilyenből csak könyv legalább egyet említ.
 
zt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.
A BAL hajtóműben a fan fokozat épnek tűnik:

the-wreckage-of-a-us-bombardier-e11a-jet-is-seen-after-it-crashed-in-picture-id1196943524

52168538_101.jpg

23940210-7933701-image-m-47_1580143606396.jpg


A jobboldali gondolán látok a fan környékéről belülről kifelé robbanás nyomait:

Screenshot_2020-01-29-Navy-SEALs-recover-remains-of-two-Americans-from-U-S-plane-wreckage-in-Taliban-held-territory.png

2000.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A BAL hajtóműben a fan fokozat épnek tűnik:
A cikk konkrétan ezt írja:
"...The aircraft (11-9358) was operating a routine mission from Kandahar on 27 January 2020 when its left engine lost a fan blade, causing it to shut down and creating significant vibration..."

A képek meggyőzőek (a bal oldalon tényleg épnek tűnik a fan fokozat...) úgyhogy lehet hogy keveredés van melyik a jobb és a bal kezük...
A lényeg hogy állítólag a pilcsik nem ismerték föl melyik hajtóművel van a gond.
Volt már ilyen....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
The U.S. Air Force has secured funding to buy the first of six new E-11A Battlefield Airborne Communication Node aircraft.

180730-F-JW594-005.JPG


The E-11A is a modified Bombardier Global Express 6000/BD-700-1A10 business jet equipped with specialized communications relay equipment to translate between tactical comm and data links.


 
Saab Swordfish MPA - Maritime Patrol Aircraft



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan
U.S. Army deploys second ARES demonstrator to Indo-Pacific

The L3Harris Technologies Airborne Reconnaissance and Electronic Warfare System (ARES) demonstrator for the U.S. Army has been flown to the Indo-Pacific.

L3Harris announced the aircraft made its first flight in August 2021 and ARES can fly above 40,000 feet and use Long Range Precision Fires (LRPF) to counter long-range threats. Mission endurance is 14 hours.



max1200.jpg
 
Sierra Nevada Corp. Wins U.S. Army’s Athena ISR Award...

Sierra Nevada’s Rapcon-X offer won the contest for the Army Theater Level High Altitude Expeditionary Next ISR-Sensor (Athena-S), which will field the small fleet of Bombardier Global 6500s outfitted with radars and sensors. Athena-S follows the March award of Athena-R to MAG Aerospace and L3Harris.

Athena will help set the requirements for the future High Accuracy Detection and Exploitation System (HADES) package of sensors, which will be outfitted on a fleet of more than a dozen Global 6500s to serve the flying ISR mission the Army previously performed with its RC-12 Guardrail fleet.


poster_composite_1.jpg


 
Army’s HADES Surveillance Bizjet Program Moves Forward With Sierra Nevada Corp. Deal...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed