Bulgária többfeladatú vadászgép beszerzési programja

Nem azzal volt a baj, hogy mennyire bizonyítottak háborús helyzetben, mint fegyver - bár egy régi Top Gun számban meg volt említve, hogy légi harcban a MiG-19 /hoppá: kéthajtóműves!/ jobb statisztikai aránnyal bírt, mint a 21-es.
Egy ilyen találattól/sérüléssel egyik egyhajtóműves harci gép sem fog hazamenni, mindegy hogy MiG-21, Dassault F-1, vagy F-16, netán F-35...
http://makettinfo.hu/upload/200809/tn_800x600_116720_35593_szu25serult.jpg
 
Na jó, de ilyen alapon vegyünk két szélsőséges, de modern példát...

EF2000
Typhoon_EF2000(T)_30+20_12095.jpg


Rafale
2062495.jpg


Mindkettőnél, ha elkapja őket egy hőkevető, akkor garantált ua. a hatás, mintha egy hajtóműves lenne. :)
 
Hézagpótló kefir :) Legalább látjuk majd őket repülőnapon :)
Az integrált fegyverzet azért elég impozáns.

Ráadásul ugye esetükben az "integrációs teszteket" is elég alapos éleslövészettel végezték.


<blockquote>


Mellesleg minden akkor lesz biztos, ha már megérkeztek a gépek. A bolgár döntés is biztosnak tűnt, meg is egyeztek, aztán most mégis eltolták. És a románok sem fürdenek a pénzben.

Fürdeni nem fürdenek, de az LTE (800+2600 MHZ) spektrum tenderből kapott pénzből kijönnek a gépek, és még marad is egy pici.
 
Erre- is - gondolhattak szerintem az amerikaiak is JSF tendernél.
Merthogy ők is az egymás mellé telepített hajtóművekkel építették - az F-15, F-22 gépeket.
De a szovjetek/oroszok a MiG-29, Szu-27, T-50 esetén meg nem.
/A MiG 1.44, Berkut esetében ők is egymás mellé telepítették; nem is lettek rendszeresítve:-) Persze inkább ezer más oka volt.
Kisebb is az esélye talán egymástól távolabb telepítve, hogy az egyik eltalálása/megrongálódása esetén teljesen kiüsse a másik hajtóművet is.
Meg asszem' van valami aerodinamikai előnye is; a sikertelen 68001-es proto után a Concorde mintájára széttelepítették a TU-144 hajtóműveit. /Volt ott probléma rendesen; egymást zavaró szívócsatornák, rezonancia/.
Azóta ez a mániájuk:-)
 
misi jól mondja Oroszoknál biztonsági szempontból jellemzően távol van, de uezen okok miatt van távol, sött kivül az A10nél is. aerodimakilag én inkább hátrányosnak gondolnám,de ugye aerodinamika. :D
 
Mindkettőnél, ha elkapja őket egy hőkevető, akkor garantált ua. a hatás, mintha egy hajtóműves lenne. :)

Egyáltalán nem. Az F-15-nél is egymás mellett van és túlélt egy elég kemény seggbelövést. Nagyon nem mindegy, hogy milyen módon van beépítve és milyenek a segédrendszerek és passzív védelem, ahogy az F-15-ön a titán válaszfal. Lehet távol a két hajtóműved, ha semmi sem fogja meg a szétrepülő törmeléket és a tüzet sem fékezi meg egy masszív válaszfal.

Az F-4 gépek túlélési aránya statiszikailag nem volt igazán kimutatható, mint az F-105-é...
 
Tisztára, mint a hazai helikopter és szállító gép tender!
Hamarosan döntünk róla, hogy mikor döntünk és miről!
 
Én nem értem hogy miért volt nagy keletje a portugál f-16-nak? Usánában is van nagy csapat leállított block 15, amiben ugyanaz a modernizációs lehetőség van! Vagy a néhány éve a románoknak felajánlott izraeli f-16 ACE csomag?
 
mert már korszerűsítésen frissen átesett darabokról beszélünk. Sok múlik a részleteken amelyek nem minden üzletnél nyilvánosak. 600 millió dollár, 12 db felújított gépért (alaktrészekkel, insfrastruktúrával stb) jó vásár egy low cost haderőnek.
 
Bulgaria To Choose New Fighter Planes Within 6 Months


http://www.novinite.com/articles/163908/Bulgaria+To+Choose+New+Fighter+Planes+Within+6+Months


new Gripen fighters
used Eurofighter from Italy
used F16 from Portugal
 
Ezzel a hírrel kapcsolatban több érdekes dolog is van...

1. Itt Bulgáriában a hírekben nemrég azt mondták, hogy 2020-ra cserélnék le a gépeket.
2. Portugália ad még el gépeket? Oo
3. Új Gripenek? :o
 
Bulgária használt görög F-16-osokat venne

http://www.aviationlive.org/2014/10/f-16-2.html
 
"a görögök eladnának régebbi Falconjaik egy részét keleti szomszédjuknak"
Inkább eladnák....
Ráadásul keletre Törökország van, Bulgária északi szomszéd....
 
...egyébként mi az a csapásmérő robotrepcsiféleség a görög F-16D Block 52+ mellett,...vlmi svéd cucc?..
 
Mégis mire elég a bolgároknak 6-8 db gép? Semmire. Abból a 6-8 gépből legalább 2-3 kiképző változat kell, hogy legyen. Így még a kivonásra váró MiG-21-eseket se fogják tudni érdemben helyettesíteni. Legalább 12-t kéne venniük, hogy érdemben legyen értelme.
 
Hát nézd meg, hogy Szlovákia mennyi Gripent vásárolna... és tudtommal a GDP-jül még mindig nagyobb, mint Bulgáriának. :S

Úgyhogy -sajnos- ez a mennyiség reális egy ilyen GDP-vel rendelkező országnak, bár abban egyetértünk, hogy az gáz, ha egy századnyit sem tudnak fenntartani/beszerezni.

Annyi mondjuk még jön hozzá, hogy a nyugati gépeknél a kétüléses oktató változat is teljes értékű gép, tehát használható mindenre, amire az együléses is.
 
Ha a putyini Oroszország megindul Kelet-Európa ellen akkor jó ha felkészül ez a régió időben.
Ha Törökországtól-Norvégiáig nyugati gépek őrzik Európa határát azért mindenki nyugodtabban alszik. Kell az a 8 gép, nem kell lebecsülni. Bulgária az utolsó rés a pajzson, miután Románia és Szlovákia gépekhez jut. A balti államokat meg úgyis felváltva őrizzük.