Chieftain / FV4201 MBT (Egyesült Királyság)

azt azért ugye tudod, hogy 1967-től a franciák embargó alá vonták Izraelt...ezért is avanzsált a Mirage III Kfir-é...

A repülőgyártásnak a legnehezebb pontja a hajtóműgyártás, és mennyire életszerű, hogy a szétembargózott Izraeliek is képesek volt a Mirage-t a hajtóművével együtt pontosan lemásolni, addig másoknak, pl. a Kínaiak a mai napig az Oroszoktól importálnak hajtóműveket még a J-10-eshez is ? Valóban titokban a Franciák lepasszolták nekik a Mirage dokumentációját meg egy-két tanácsadót, erre való a titkos szolgálat ?


a németekkel meg ugye kifejezetten "szimpatizáló" izraeli hadsereg

Annyira szimpatizáltak velük, valóban, az első M48A3-asok a Nyugat-Németektől érkeztek az IDF-nek, a Magach ezért jelent három dolgot:

- faltörő kos

- szénné égett halottas kocsi

- "m" - mem, 8 - "chet" ("ch") és 3 / g az "gimel"


Továbbá a Nyugat-Német Manfred Held segített a Blazer ERA feltalálásában, 1967 - 69 között.
 
A repülőgyártásnak a legnehezebb pontja a hajtóműgyártás, és mennyire életszerű, hogy a szétembargózott Izraeliek is képesek volt a Mirage-t a hajtóművével együtt pontosan lemásolni
Amerikai J79 hajtóműves volt a Kfir.

A dokumentációt megszerezték, szóval ez a "másolás" kurvára nem az, amit a kínaiak csinálnak, amit reverse eng.

Szezon és fazon.
 
Namost,a Nesher az a diszkréten leszállitott Mirage 5 volt,de az AMX30 már nyilt szószegés lett volna.

Minden szép okoskodás ellenére 67ben és 73ban is kilőtték a T55/62 hk-kat az IDF 105milis NATO szabványű lövegekkel felszerelt hk-i.Könnyek völgyében 3km-ről is van kilövésről adat.És vica-versa.T55/62 kilőtte a Pattont és a Centuriont is.És ekkor még import lőszerek vannak a zsidóknál is,nincs még érdemi löszerfejlődésük
 
Namost,a Nesher az a diszkréten leszállitott Mirage 5 volt,de az AMX30 már nyilt szószegés lett volna.

A Leopárd 1-esnél próbálták a szőnyeg alá söpörni a tényeket, a nulla páncélvédettségéről és túlélőképességéről, addig az AMX-30-asról 1976-ban megírták, hogy az is egy Glass Cannon harckocsi, a sebessége / manőverezése és az üss és fuss taktikája adja a túlélőképességét, öngyilkos osztagnak megfelelő, de az Izraeliek kevés besorozható / hadrafogható katonával olyan kellett volna nekik, ami masszív, erős, a dokumentációkból kitűnt, hogy az AMX eleve alkalmatlan, addig a Chieftain jó lett volna, csak az a fránya különösen gyenge lábakon álló brit gazdaság ...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Hát ja, égő amit az M60A3 személyzete művelt, de hát ez nem a technika hibája volt. De ugyanakkor az nem égő, hogy a német Leo-1A1 leverte a kanadai A4-et? Kettős mérce, kettős mérce...

nem létezett olyan, hogy kanadai A4...a kanadaiak alapból 1A3-at kaptak amiket a 80-as évek közepén korszerűsítették a belga SABCA csomaggal...semmi közük nem volt semmilyen német modernizációs csomaghoz...

De lássuk a tényeket, Leo-1A1 vs M60A3:

Távmérő: optikai vs lézer
Tűzvezető rendszer: nincs/analóg lőelemképző vs digitális tűzvezetőrendszer + hőképes optika (Abrams-nál JOBB minőségű!)
Stabilizátor: eredeti Cadillac Gage vs javított modell

Hol van itt a Leopardnak bármilyen előnye is? Nem hogy az A1-nek, még az A4-nek sem... Ugyanazok az előnyei az M60-nak mint az M1-nek a Leopardhoz képest. Az amcsik egyszerűen elqrták. Ezt kéne megérteni.

persze...elqrták 85-ben...meg 83-ban is...ugyanis az M60A3-kat akkor is elp*csázták....

És mégvalami. A Leo-1 vs T-62 kapcsán emlegetted, hogy a Leo-1 parancsnoka milyen hatalmas előnyben volt a T-62-vel szemben a célfelderítés szempontjából az über optika miatt. Itt jön képbe az Abrams. Mert az Abrams parancsnokának akkoriban szinte semmi más nem volt, csak nagyítás nélküli periszkópok! Tehát még az T-62 szintjét sem érte el!
Ennek ki kellett volna ütköznie a CAT-on is a célfelderítés ideje terén. Mégis az Abrams volt a gyorsabb.

persze...az M1-en a Leo1-hez képest csak ezek voltak:

these three components are determined using a laser rangefinder, crosswind sensor, a pendulum static cant sensor, data concerning performance and flight characteristics of each specific type of round, tank-specific boresight alignment data, ammunition temperature, air temperature, barometric pressure, a muzzle reference system (MRS) that determines and compensates for barrel drop at the muzzle due to gravitational pull and barrel heating due to firing or sunlight, and target speed determined by tracking rate tachometers in the Gunner's or Commander's Controls Handles. All of these factors are computed into a ballistic solution and updated 30 times per second. The updated solution is displayed in the Gunner's or Tank Commander's field of view in the form of a reticle in both day and Thermal modes. The ballistic computer manipulates the turret and a complex arrangement of mirrors so that all one has to do is keep the reticle on the target and fire to achieve a hit. Proper lead and gun tube elevation are applied to the turret by the computer, greatly simplifying the job of the gunner.

meg sokkal jobb stabilizátor, stb...te most tényleg egyváltozóssá akarod tenni a célleküzdést???

Ez az egész CAT olyan, mintha a SETC kapcsán kijelentenénk, hogy a Leo-2A4 jobb mint az M1A2 vagy akár a Leo-2A6... Mert 2017-ben az osztrákok nyerték a régi A4-el.
Szerintem a CAT nem alap semmiféle összehasonlításra, hacsak nem a résztvevők felkészültségét nézzük.

persze a német sorozott állomány amelyik folyamatosan cserélődött a cAT-on nyilván jobb volt mint a US hivatásos....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
nem tudom, hogy feltűnt-e, de az egész onnan indult, hogy @Hpasp írt a chieftan problémáiról...utána ti jötettek a Leo-val megint elő ;)

A Chieftain problémáit senki nem tagadja, ellenben igazságtalanul felnagyítjátok, és ti dobjátok be a CAT-et, ez olyan, mintha IDPA / IPSC meccses eredményeket akarnának átváltani valós hadira, és kisarkított következtetéseket levonni.
 
Hogyan lett a Leopárd 1-esnek is ekkora fanbase-je, amikor eléggé tévútnak bizonyult, az AMX-30-assal együtt ?
 
Mellébeszélések helyett, tiszta vizet öntve a pohárba vegyük lajstromba, hogy ki - ki rendszeresített Chieftain-t, M48 / M60-as Patton-öket, Leopárd 1-est, és AMX-30-ast, és találgassunk, hogy Miért.

Országonként legyen a haladás, ne típusonként, mert pl. a Törökök és a Görögök egyszerre üzemeltetnek Leopárdokat és Patton-öket.
 
A Chieftain problémáit senki nem tagadja, ellenben igazságtalanul felnagyítjátok, és ti dobjátok be a CAT-et, ez olyan, mintha IDPA / IPSC meccses eredményeket akarnának átváltani valós hadira, és kisarkított következtetéseket levonni.
Bocs,de nem kell azokat felnagyitani.Elég nagyok azok maguktol is.És soha nem lettek megoldva.Igy bármennyire is biztató és király koncepció volt 1958ban,soha nem lett kiforrott harceszköz.
 
Mellébeszélések helyett, tiszta vizet öntve a pohárba vegyük lajstromba, hogy ki - ki rendszeresített Chieftain-t, M48 / M60-as Patton-öket, Leopárd 1-est, és AMX-30-ast, és találgassunk, hogy Miért.

Országonként legyen a haladás, ne típusonként, mert pl. a Törökök és a Görögök egyszerre üzemeltetnek Leopárdokat és Patton-öket.
keresem a kandi kamerát ezzel a kérdéssel kapcsolatban...viszont ha már így rákérdeztél, nézd csak mit találtam:

Netherlands: One Chieftain was tested alongside a Leopard between 15 January and 22 March 1968 by the Detachement ter Beproeving van Voertuigen (“Detachment for Testing of Vehicles”) of the Royal Netherlands Army; the tank was allocated British registration number 03 EB 81 and Dutch number KZ-99-65.[40][41] The Leopard was eventually selected largely because of the Chieftain's poor construction quality, especially the engine, which leaked so much oil that the engine compartment turned black
 
keresem a kandi kamerát ezzel a kérdéssel kapcsolatban...viszont ha már így rákérdeztél, nézd csak mit találtam:

Netherlands: One Chieftain was tested alongside a Leopard between 15 January and 22 March 1968 by the Detachement ter Beproeving van Voertuigen (“Detachment for Testing of Vehicles”) of the Royal Netherlands Army; the tank was allocated British registration number 03 EB 81 and Dutch number KZ-99-65.[40][41] The Leopard was eventually selected largely because of the Chieftain's poor construction quality, especially the engine, which leaked so much oil that the engine compartment turned black

Szerinted ezt nem akartam írni ? Szerinted nem vagyok objektív ?