Folyt. köv:
A Britek még csak alig jutottak tovább a Nullszérián, a hadrendbe állítás kicsit váratott magára, de belátták, hogy az ATGM-ek, és a 115 milis APDS veszélyesek az övéikre, sőt át is ütik, a hagyományos RHA + öntött acélt jó hogy, a korszellemmel ellentétben fontosnak tartották a személyzet túlélését, ezt a páncélvédettségben látták, nem a mobilitásban és álcázásban, és kezdtek is azonnal a fejlesztéseiknek. 1963-ban kezdték, 1971-re lett kézzelfogható eredménye, az FV 4201-es Chieftain FV 4211-es Aluminium Chieftain-né nőtt fel, korlátozottan ismert a fórumon, és
@fip7 kolléga topicindító posztjában is szúrt be róla képet.
Papíron egy nagyon jó harckocsi volt, de annak is elestek az exportpiacától, Iránnak szerették volna eladni, az Ajatollah miatt dőlt kútba, és pénzhiányosan születtek meg a Chieftain Stillbrew - Challenger 1 - Challenger 2, amik mind - mind nagyon egyszerű, kispórolt megoldásúak, és nem csoda, hogy más, gyengébbnek tekintett harckocsik is képesek legyőzni őket.
A Chieftain Stillbrew-en rémprimitív módon a toronyra csavaroztak acéllemezeket, közöttük gumival, egy kezdetleges és alternatív NERA-rendszerű páncélzat jött létre, azonban nyersgumiból állt, az acéllemezek minősége is hagyott kívánnivalót, és a csavarozás minősége is, 1 - 2 találatot viselt el, és a következőnél az egész leszakadt, ellenben a T-55-ös Enigma moduljai 3 MILAN-t is elviseltek, vagy az Alu Chieftain-é 9 találatot is, mielőtt a szerkezeti integritásuk tönkre ment. A motorhoz nem nyúltak, és jelezték, hogy "Emergency / Interim" dizájn, csodákat nem szabad várni tőle.
A Chally 1 - 2 masszív és minőségi Dorchester-t kapott a toronyra, de a teknő továbbra is 80 mili RHA.
A Challenger 1 lebőgésében szerepet játszott az osztott lőszerhez való ragaszkodásuk, és a gyakran meghibásodó füstelszívó / NBC rendszerük, ami a bennük ülőket is akadályozta. Papíron minden harckocsi bír füstelszívóval és NBC rendszerrel, de gyakorlatban az Abrams-en, a Leopárd 2-esen, és a Leclerc-en működik sterilen, addig a T-90A-n is tüzelés után úgy ömlik a lövegzárból az égéstermék, hogy nem szégyellik ezt a hibáját.