Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 480
3 901
113
Én úgy látom, hogy a srácnak lényegében igaza van, ha a részleteken fel is bosszantottátok magatokat. Hosszútávú utakra a 340est tervezték, és az a kezdetektől hozta is a szükséges paramétereket. Az A330ast meg a "majd meglátjuk" elképzeléssel.

Én úgy látom, hogy a nevezetes 2009-es Air France esemény pont ugyanígy megtörtént volna akkor is, ha éppen egy A340-esükben ülnek a zsokék... Nem típusspecifikus okból estek le.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
875
1 780
93
Miért, lett belőle valami? Vettünk tőlük két gépet, az ACE megkapta a jogot a karbantartásukra, más eddig nem történt. A majdnem 2 éve bejelentett budapesti Embraer (mérnök?)irodáról hallottunk azóta valamit?
Egyáltalán összeültek a Svédekkel? Nem-e csak kölcsönösen érdeklődtek egymás gépei után?
Ez a régi 2021-es cikk .
Nagy a csend azóta is. Ez pedig a "jövő tervei" Hogy mennyire lesz valós az kérdés.
A program elhalasztása. A brazil gyártó közlése szerint a beszállítók nem tudják teljesíteni az új generációs turbó légcsavaros típussal kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseket.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
511
1 412
93
Nade ez 1970ben volt. És nem "jó lessz valamire", hanem terveztek egy ingázó repülőt, azzal a reménnyel, hogy később még jó lehet másra is.
Én azért megnézném a cixxámokat az "azonos" alkatrészeken.
Pl a 330asnak a teljes élettartama alatt 100ezer nyomásciklust, és leszállást kell kibírnia, a 340esnek csak 25ezret.
Mi volt a hetvenes években? A 330/340 a 80as évek végének/90es évek elejének a terméke. Korábbi nem is lehet, mert a 320-as, amin bevezették az Airbus Fly-by-wire rendszerét 1987-ben repült először.
Mi az, hogy ingázó repülő? Mikor elkezdenek tervezni egy gépet, az első kritérium, hogy hány utast akarnak és milyen messzire elvinni. Ha nem akarnak messzire menni, akkor minek raknának bele bazi nagy tartályokat? Ha meg messzire tud menni, akkor minek terveznék olyanra, ami nem repülhet víz fölött?! Biztos vagyok benne, hogy a mérnökök láttak már földgömböt. "Ingázó" gépnek készült az a néhány 747-400D, ami japán belföldi járatokra lett tervezve. Meg az Il-86-os, aminek kb. akkora volt a hatótávja, amilyen hosszú csővel a tartálykocsira volt csatlakoztatva.
A cikkszámokról nem fogok neked linket túrni, de biztos óriási különbségek lehettek, ha egy szalagon készült a 330 és a 340.
Az eltérő ciklusra pedig, légy szíves, keress egy linket! Amit én találtam, ott mindkettőnél 25ezer ciklus van átlagban 4 óra repidővel! Ja, a 320as család volt 48000 ciklusra tervezve!


 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Az orosz MS-21 utasszállító repülőgép feleannyiba kerül, mint a Boeing. A repülőgép ára körülbelül hárommilliárd rubel lesz az orosz légitársaságok számára. Erről a TASS forrása számolt be kormányzati szerveknél.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Ezt eddig is tudtuk. Ehez nem kell hidrogén. A probléma a hangrobbanás, azzal meg nem lehet mit kezdeni. egyébként esetleg a repülés az, ahol a hidrogén szóba jöhet, mint üzemanyag. Ott ugyanis pontosan tudják, hogy milyen rövid ideig kell kitartania. Ha leszállás után marad, azt vagy elengedik, vagy lefejtik. A másik a vasút, ugyanebből az okból.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 742
80 145
113
A probléma a hangrobbanás, azzal meg nem lehet mit kezdeni.
Lockheed Martin X-59 QueSST


In collaboration with NASA's Quesst Mission, the Lockheed Martin Skunk Works® team is solving one of the most persistent challenges of supersonic flight – the sonic boom.
The X-59 will be used to collect community response data on the acceptability of a quiet sonic boom generated by the unique design of the aircraft. The data will help NASA provide regulators with the information needed to establish an acceptable commercial supersonic noise standard to lift the ban on commercial supersonic travel over land.

 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Lockheed Martin X-59 QueSST


In collaboration with NASA's Quesst Mission, the Lockheed Martin Skunk Works® team is solving one of the most persistent challenges of supersonic flight – the sonic boom.
The X-59 will be used to collect community response data on the acceptability of a quiet sonic boom generated by the unique design of the aircraft. The data will help NASA provide regulators with the information needed to establish an acceptable commercial supersonic noise standard to lift the ban on commercial supersonic travel over land.

Marhaság.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 463
16 041
113
Mostanában nincs szerencséje a Cargoluxnak. Ezúttal az egyik futóművét hagyta el a 747-400

IMG-20230515-174514.jpg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 480
3 901
113
Jajj, szegény fapadosok, csődbe viszi őket Órbááán különadója vol. 2: