Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Akkor az ügyész hülye. Bosszúból elkövetett ön és gyilkosság volt már. A pilóta azt őneki keresztbe tetőt ölte meg, saját magát és az összes utas is.

Miert lenne az ugyesz hulye , ha egyszer gyilkossaggal vadolta meg a pilotat?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="joker">Azt írják a pilóta szándékosan vezette a földnek a gépet. Az ilyen rohadékot nem tudom megérteni, ha már öngyilkos akar lenni van bőven rá lehetőség, hogy másokat is ne vigyen magával.
http://www.origo.hu/nagyvilag/percrolpercre/20150326-ongyilkos-lett-a-nemet-gep-masodpilotaja.html

Az ügyész kategorikusan elutasította, hogy öngyilkosságnak minősítse Lubitz tettét. „Ha valaki öngyilkosságot akar elkövetni, akkor egyedül hal meg. Amikor valaki 150 ember életéért felelős, akkor én ezt nem hívnám öngyilkosságnak” – mondta.</blockquote>

Az ügyész "úr" egy kissé túlszaladt a célon, hozzászokott hogy neki vádolni kell, így tömeggyilkosságra célzott. Csakhogy még azt se tudják, hogy a másodpilóta magánál volt-e, esetleg elaludt mert bevett valami fejfájás-csillapító nyugtató gyógyszert vagy elájult pl. a tehertérből a kabinba beszivárgó vegyszergőztől (volt már szabálytalanul szállított tehercsomagból katasztrófa). Az egyenletes légzéshang (amit a CVR rögzített), nekem nem arra utal, hogy a pilóta éberen végignézte, ahogy 700-al nekirepülnek a hegynek. A két nagy kérdés számomra, hogy tudatosan zárta-e ki a kapitányt, és tudatosan vitte-e süllyedésbe a gépet, vagy már akkor se tudta egészen tisztán hogy mit csinál.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
23 999
113
Az ügyész szerint tudatosan csinálta:

A fekete doboz adataira hivatkozik:

A francia főügyész beszámolója szerint a fekete doboz felvételén azt hallatszik, ahogy a pilóta megkéri a másodpilótát, hogy vegye át a gép irányítását. Ezután azt hallani, ahogy a pilóta hátratolja a székét, és becsukja maga után az ajtót. Ebben a pillanatban a másodpilóta átveszi a gép kézi irányítását, és megnyomja a gombot, amely megkezdi süllyedést. A pilótafülkében innentől kezdve teljes csend honol, csak a kizárt pilóta egyre hangosabb és egyre kétségbeesettebb dörömbölése hallatszik, az utolsó pillanatokban pedig beszűrődik az utasok sikoltozása.

Az ajtót csak akkor lehet teljesen zárva tartani, ha folyamatosan nyomnak egy gombot, ehhez pedig magánál kellett lennie:

"A másodpilóta bezárhatta úgy az ajtót, hogy kintről már senki se tudjon bemenni, ha ő nem akarja. A pilótafülke ajtaja külső behatolás ellen erős védelmet nyújt ugyan, kifelé nyílik, betörni eszköz nélkül lényegében lehetetlen, kóddal azonban kívülről is nyitható.
A kódot a két pilóta mellett a légikísérők is ismerik. Természetesen gondolni kell arra, hogy egy terrorista rákényszeríti a kód beütésére a személyzetet, ám a fülkében lévő pilóta egy gombbal ilyenkor is blokkolni tudja az ajtó kinyitását. Az ajtó előtti részt egy kamerán keresztül is látja a pilóta.
A blokkoló egy rugós gomb, amelyet folyamatosan zárt pozícióban kell tartani, elengedéskor visszaugrik szabad pozícióba. Véletlenül bekapcsolni, tehetetlenül rádőlni, – például ha a pilóta elveszítené eszméletét – nem lehet.
A fekete doboz által rögzített hangfelvételen hallható dörömbölés is arra utal, hogy a kint lévő pilóta nem tudott a kóddal sem bejutni.
Ez a tény mindent felülír, hiszen azt jelenti, hogy ha a bent maradt pilóta rosszul lett volna, akkor a kinti pilóta be tudott volna menni. A gép süllyedése is szándékosságra utalt. Az Indexnek nyilatkozó hazai, több légitársaságnál is dolgozó szakember szerint nem lehetséges az sem, hogy a pilóta rosszulléte miatt, testével akaratlanul nyomta meg a süllyedést elindító kart.
Az sem lehetséges, hogy az áramellátási zavar miatt mondott volna csődöt a kódolt zár. Ez ugyanis külön hálózatra van kapcsolva, a gépen lévő teljes áramszünet esetén is működik.

http://index.hu/tech/2015/03/26/hogy_zarta_magara_az_ajtot_a_masodpilota/

Újabb infók:
http://index.hu/kulfold/2015/03/26/a_masodpilota_vitte_zuhanasba_a_gepet/
 
M

molnibalage

Guest
És akkor próbáljon az ember nem üvölteni a fájdalomtól...
http://sg.hu/forum/uzenet/1080657777/13472
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Lehet hogy ez az ember is csak egy citaloprammal kezelt depressziós volt? Nem olyan rossz az a szer. Tényleg segít, hogy ne vágd fel az ered, de ha elrontják a terápiát akkor másokét is felvágod. :/ Ha kiderül hogy ezen a szeren volt, akkor a gyépés tömeggyilkos pilóta is csak egy áldozat.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
meg nem erősített:

http://speisa.com/modules/articles/index.php/item.1086/the-co-pilot-of-the-germanwings-airbus-was-a-convert-to-islam.html

http://pamelageller.com/2015/03/germanwings-co-pilot-andreas-lubitz-praised-on-facebook-our-holy-martyr-lubitz-died-for-our-prophet.html/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
meg nem erősített:

http://speisa.com/modules/articles/index.php/item.1086/the-co-pilot-of-the-germanwings-airbus-was-a-convert-to-islam.html

http://pamelageller.com/2015/03/germanwings-co-pilot-andreas-lubitz-praised-on-facebook-our-holy-martyr-lubitz-died-for-our-prophet.html/

Ezt nem is fogják megerősíteni, mert érdekes módon csak a katasztrófa után kerültek fel a netre - MÁSOK ÁLTAL - ilyen "vicces" önvallomások a pilóta nevében. Szerencsére akik nálam jobban értenek a számítógéphez azok gyorsan vissza tudják követni, hogy mikor írták és azt is, ki írta más nevében az ilyen "humort". Remélem, jól szétrúgják a hátsójukat a "humoristáknak"!!

Más volt ott a baj - lásd fentebb a linket.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Equadorban lezuhant egy svájci pilóta, aki a Földet akarta körberepülni.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20150329-vulkan-oldalaba-csapodott-egy-repulogep.html
 

stendre

Active Member
2014. december 4.
410
207
43
http://hir.ma/kulfold/szines-hirek/felbukkant-egy-erdekes-konspiracio-a-germanwings-katasztrofaja-kapcsan/503228
No co....
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
23 999
113
Egy katasztrófa margójára, egy pilóta gondolatai:

http://iho.hu/hir/aki-tudja-vezetni-a-gepet-es-aki-pilota-150329

http://iho.hu/hir/aki-tudja-vezetni-a-gepet-es-aki-pilota-2-resz-150330
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Lezuhant egy repülő Úrhidán
http://www.origo.hu/itthon/20150409-lezuhant-egy-repulo-urhidan.html
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Egy nem mindennapi megemlékezés:

http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20150410_Fotok_hatalmas_magyar_repulos_sikert_ikta
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Solt magasságában, valószínűleg egy Wizzair gép 2 hajtóművel, nem hiszem, hogy 700 m magasság fölött repültek ma 19:00 körül. Eléggé visszafolytott turbinahangot hallottam. Valószínű kényszerleszállást hajtott végre. Folyamatos süllyedő pályán volt. Ha valaki esetleg hall tud valamit, megköszönöm az infót.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
FR24-ben nem találtam olyan Wizz gépet, amelyik Solt felett áthaladva ment volna Ferihegyre a kérdéses időben.
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Ez az, én is beszóltam ferihegyre, hátha már radarszint alatt volt. Hazafelé menet igen érdekes hullámvonalas kondenzcsíkokat láttam egy szakaszon. Nekem úgy tűnt, fel le hullámban haladt a csík hagyója.
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Egyébként a gyerek fehér hegyesorrú gépet látott, de év úgy láttam rózsaszín volt az eleje
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Sia 326 nyilván ő volt, és a srácoknak volt igaza, de mit keresett ilyen alacsonyan egy Szingapúri gép!
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Nem itt szállt le? Vagy a környéken?
Láttam már olyat, hogy egy 737 ezer méteren repült a Mátrától kissé északra, és Kassán szállt le. Teljesen normális lehet.