Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
A nyár végi Ferihegyi indulások is hasonló volt, nem láttam még gépet ennyire alacsonyan a 13R küszöb felett.
Egyébként Radáék a napokban leigazoltak egy másik Il-62-est is, remélhetőleg az is meg fog fordulni majd nálunk.
Amúgy érdekes, hogy az Il-62M-ek, Tu-154M-ek és Il-76-osok ki vannak (voltak, de inkább elfogytak mára)) tiltva az EU légteréből a zajosságuk miatt, de aki hallotta ezeket a nagy D-30-asokat, az tudja, hogy sem frekvenciára, se decibelre nem rosszabbak, mint a nyugati nagyátlag. Csak ez is egy üzletpolitika volt.
Hozzáteszem, kétség nem fér a modernebb Boeing és Airbus gépek technológiai, élettartam és főleg gazdaságossági fölényéhez.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Amúgy érdekes, hogy az Il-62M-ek, Tu-154M-ek és Il-76-osok ki vannak (voltak, de inkább elfogytak mára)) tiltva az EU légteréből a zajosságuk miatt, de aki hallotta ezeket a nagy D-30-asokat, az tudja, hogy sem frekvenciára, se decibelre nem rosszabbak, mint a nyugati nagyátlag. Csak ez is egy üzletpolitika volt.
Hozzáteszem, kétség nem fér a modernebb Boeing és Airbus gépek technológiai, élettartam és főleg gazdaságossági fölényéhez.
Vannak azok a szállítmányok, amelyek jelentősen megkönnyítik a hatósági jóváhagyás beszerzését EU-szerte :)
 
K

kamm

Guest
https://simpleflying.com/wizz-air-airbus-a321-cardiff-base

“The creation of our fourth UK base at Cardiff Airport reflects Wizz Air’s continued commitment to serving the UK market and generating economic growth, as we create local jobs, stimulate the tourism and hospitality industries and deliver on our promise of providing affordable, direct flights to exciting holiday destinations,” Jones said.

“Today’s expansion into Wales brings increased connectivity to the region, so passengers can take advantage of Wizz Air’s ultra-low fares to travel to their favourite sunny holiday spots on-board our young and green aircraft fleet. With the launch of 47 new routes from the UK this year alone, we’re making sure that passengers can make up for lost time in creating amazing travel memories.”

Azon keves cegek egyike, amelyek idoben rafordulnak a post-Brexit kaoszra a briteknel; lefogadom, hogy csinalnak rajtuk egy marek penzt...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Számomra ez amúgy mindig is egy nagy rejtély volt. Az An-2-es eredetileg ezzel az amúgy szemre igencsak modern kialakítású, de fa légcsavarral jött ki, később tértek át az egyenes, de biztosabb aerodinamikájú, strapabíróbb és egy egyszerűbben gyártható fém tollakra. De ezekkel volt előremutatóbb a légcsavar aerodinamika (ráadásul a jóval elegánsabb légcsavarkúppal együtt).
Mindezt már 1947-ben!

1565396_d94bfdc4a0a1b47f17a574dd74a20f38.jpg

1565399_9ca31c2eaa59b9fbf18c1e0d43817806.jpg

1565414_afa2a65fabbcddb5dcb708bba1d0a847.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 830
113
Valakinek van ötlete mi célból látogatott felénk ez az An-12BK? RA-11529 lajstrom alapján a MiG irodához tartozik és elsőként Zólyom/Besztercebánya térségében tűnt fel a radarokon, onnan halad déli irányba, Budaörs mellett repült el, de köszönhetően a kerozint hanggá átalakító hajtóműnek még a belvárosban is hallottam. Arra tippelnék a szlovák 29-sekhez érkeztek technikusok/egyéb a MiG-től, csak nem értem miért déli irányba távozott.
https://www.flightradar24.com/26430a9b
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Valakinek van ötlete mi célból látogatott felénk ez az An-12BK? RA-11529 lajstrom alapján a MiG irodához tartozik és elsőként Zólyom/Besztercebánya térségében tűnt fel a radarokon, onnan halad déli irányba, Budaörs mellett repült el, de köszönhetően a kerozint hanggá átalakító hajtóműnek még a belvárosban is hallottam. Arra tippelnék a szlovák 29-sekhez érkeztek technikusok/egyéb a MiG-től, csak nem értem miért déli irányba távozott.
https://www.flightradar24.com/26430a9b
Szliácsról szoktak dobbantani a szerbekhez Batajnicára.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Ahogy elnézem, a románoknak, lengyeleknek, csehszlovákoknak és a keletgermánoknak is NK-8-assal szerelt Il-62-eseik voltak kezdetben:

46755_1517413735.jpg

LOT-Ilyushin-IL-62-SP-LAA-PRG-8-8-77-Gerhard-Plomitzer-airliners-net-1024x640.jpg

ok-ebg-ceskoslovenske-aerolinie-csa-ilyushin-il-62_PlanespottersNet_503977_839ccfe596_o.jpg

ddr-seg-interflug-ilyushin-il-62_PlanespottersNet_681027_Felix-Goetting.jpg


de érdekes, hogy a Malév amit a csehszlovák CSA-tól bérelt, az viszont egy Szolovjov D-30KU hajtóműves Il-62M volt:

aeronews.jpg


Sőt, úgy tudom (de majd kijavít valaki), hogy a keletnémet, lengyel és csehszlovák Il-62-es katasztrófák is mind Kuznyecov hajtóműves verziókkal történtek és ha minden igaz, pont a hajtóműtűz miatt. Legalábbis a lngyel Il-62-eseknél minden esetben a hajtóművel volt a gond. És ezek az országok ezért szerezték be a Szolovjov hajtóműves Il-62M-eket. Merthogy mindegyik Il-62-est üzemeltető KGST ország Il-62-essel kezdett, begyűjtött egy rakat légikatasztrófát és átállt Il-62M-re.