Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 593
7 861
113
0fa339b7613d9b12567d37217267318a.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 618
12 794
113
Il-62-es érkezése a Monyino-i múzeumba:


Anno, még 2005-ben pont Monyino felett láttam Cskalovszkijra leszállni eredeti Il-62-est. Nem a közismert, D-30KP hajtóműves Il-62M-et, hanem még a Kuznyecov hajtóműveset.

Ha már itt tartunk, akkor nekem beugrott, hogy láttam fotót a Tu-144-es Moninoba érkezéséről.
Most rákerestem, s szerencsére kettőt is találtam.

Az első linken vannak érdekes adatok is a Tu-144-ről.
tu_144_land.jpg

http://monino.ru/index.sema?a=aviation&sa=item&id=4

Ezt a képet viszont még nem ismertem!

a91ca2d27b0328311dcb94230063322f.jpg


http://www.kr-media.ru/news/samolet...ov-tu-144-sssr-77106-istoriya-prodolzhaetsya/
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Beindították ma a PD-14 hajtómüvet az MSz-21-310 gépen. December végéig tervben a felszállás.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Számomra ez amúgy mindig is egy nagy rejtély volt. Az An-2-es eredetileg ezzel az amúgy szemre igencsak modern kialakítású, de fa légcsavarral jött ki, később tértek át az egyenes, de biztosabb aerodinamikájú, strapabíróbb és egy egyszerűbben gyártható fém tollakra. De ezekkel volt előremutatóbb a légcsavar aerodinamika (ráadásul a jóval elegánsabb légcsavarkúppal együtt).
Mindezt már 1947-ben!


1565396_d94bfdc4a0a1b47f17a574dd74a20f38.jpg

1565399_9ca31c2eaa59b9fbf18c1e0d43817806.jpg

1565414_afa2a65fabbcddb5dcb708bba1d0a847.jpg
Holott 37ben kellett volna.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ahogy elnézem, a románoknak, lengyeleknek, csehszlovákoknak és a keletgermánoknak is NK-8-assal szerelt Il-62-eseik voltak kezdetben:

46755_1517413735.jpg

LOT-Ilyushin-IL-62-SP-LAA-PRG-8-8-77-Gerhard-Plomitzer-airliners-net-1024x640.jpg

ok-ebg-ceskoslovenske-aerolinie-csa-ilyushin-il-62_PlanespottersNet_503977_839ccfe596_o.jpg

ddr-seg-interflug-ilyushin-il-62_PlanespottersNet_681027_Felix-Goetting.jpg


de érdekes, hogy a Malév amit a csehszlovák CSA-tól bérelt, az viszont egy Szolovjov D-30KU hajtóműves Il-62M volt:

aeronews.jpg


Sőt, úgy tudom (de majd kijavít valaki), hogy a keletnémet, lengyel és csehszlovák Il-62-es katasztrófák is mind Kuznyecov hajtóműves verziókkal történtek és ha minden igaz, pont a hajtóműtűz miatt. Legalábbis a lngyel Il-62-eseknél minden esetben a hajtóművel volt a gond. És ezek az országok ezért szerezték be a Szolovjov hajtóműves Il-62M-eket. Merthogy mindegyik Il-62-est üzemeltető KGST ország Il-62-essel kezdett, begyűjtött egy rakat légikatasztrófát és átállt Il-62M-re.
A LOT Il-62essel lehetett fillérekért utazni Kubába. Drágább volt a vonatjegy Varsóba, mint a repülőjegy Havannába.