Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    161

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 170
113
a Yamato tornya és egy Tigris tank
GXukhLAXMAAWLF_
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 153
21 862
113
Ágyúkat elvileg nem gyártottak hozzá (lövedékeket igen, és talán max bélés csöveket). Az amerikai felújítás során a Jean Bart lövegeit kapta meg.
Igen,arra emlékszem hogy volt csere - bere.
Pedig azok a 380-asok is agyon voltak szopkodva. Mi lett a vége?
Csak a festékpatronok váltak be, gázszelence, töltőrendszer blama...
Dakarban kivitt a gránát magával egy pár méter huzagolást is a f@sminőségű megmunkálás miatt, csavarozott gázszelence rulez.
:)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 742
113
Igen,arra emlékszem hogy volt csere - bere.
Pedig azok a 380-asok is agyon voltak szopkodva. Mi lett a vége?
Csak a festékpatronok váltak be, gázszelence, töltőrendszer blama...
Dakarban kivitt a gránát magával egy pár méter huzagolást is a f@sminőségű megmunkálás miatt, csavarozott gázszelence rulez.
:)
Az amerikai gránátok jobb mínőségűek voltak. Az ágyúkkal magukkal elvileg nem volt gond, legalábbis nekem nem dereng, hogy később bármi probléma lett volna velük.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 153
21 862
113
Az amerikai gránátok jobb mínőségűek voltak. Az ágyúkkal magukkal elvileg nem volt gond, legalábbis nekem nem dereng, hogy később bármi probléma lett volna velük.
Dakarban volt csőrobbanás is.
Átzsákolták a kivetőtöltekez,és csökkentették a töltet súlyát is. Emiatt maradt álom a gyári adat.
Amerikában már nem volt gázszelence a gránátokon, csak színező patron.
Dakarban a gázszelence gyenge , csavarozott (!) fedele vált le a kilövésnél, a fémszilánkok szagatták ki a huzagokazt.
Csőrobbanás is azért lehetett szerintem, valami nagyobb maradvány lehetett a csőben,vagy belógott a szakadt huzag....passz.
Meg az elektromos rendszer. Nagyon jó volt,az első találatig,aztán a rázkódás rendezte a dolgokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 316
113
A már eléggé rottyon lévő Gneisenau csatahajó, leszerelve, záróhajóként félig elsüllyesztve Gdyniaban, 1945. márciusban.

Hiába ‘csak’ harmincvalahányezer tonna, a mérete az emberekhez képest brutális.


January 1946, the battleship Gneisenau frozen in winter ice. She was sunk by the Germans on March 27th 1945 to block the port of Gotenhafen (Gdynia) in Poland. Her turrets were removed and re purposed as coastal defense batteries. She was finally cut up and scraped between 1951 and 1953.

A Gneisenau kiemelése Gdynia kikötőjében

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 716
60 989
113
Cèltalan pazarlás...
Ebböl a pénzböl több tucat ( száz?) tengót lehetett volna épiteni, amik hasznosabbak lettek volna. Szerintem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 367
113
Cèltalan pazarlás...
Ebböl a pénzböl több tucat ( száz?) tengót lehetett volna épiteni, amik hasznosabbak lettek volna. Szerintem.
A tengeralattjáróháború és egyáltalán: a kereskedelmi flották elleni háború egy zsákutca volt. A németeknek repülőgép-anyahajókat kellett volna építeniük. A legkomolyabb felszíni egységeik max nehézcirkálók kellett volna legyenek, de azok is csak azért, hogy egy-egy német anyahajó ne járjon úgy, mint a Glorious. Éspedig azért, mert a tengeri háborút a flották főerejeinek a döntő ütközetei döntik el és ezek a csaták döntenek arról is, hogy ki hajózhat szabadon a nemzetközi vizeken. Amíg a brit flotta uralta az Atlanti-óceánt, addig nem volt kétséges: Nagy-Britannia tengeri ellátása nincs veszélyben. A német tengeralattjáró háború egy pillanatra nem tudta megingatni Nagy Britannia háborús erőfreszítéseit, ellenben harmincezernyi német tengerészt pazarolt el teljesen értelmetlenül és mérhetetlen mennyiségű acélt és üzemanyagot, amiből harckocsit és repülőt is lehetett volna építeni!

Soha a történelemben a zsákmányhadviselés nem vezetett eredményre, akár angolok, hollandok, franciák és németek űzték! Ráadásul a németek pont azután hitették el magukkal, hogy ezzel sikert érhetnek el, hogy ott volt előttük az igazi nagymesterek: a franciák több évszázados kozárkodásának kudarca, mint jelképe annak, hogy miért a Hochseeflotte az egyetlen lényeges haditengerészeti erő! A németek nem ismerték fel, hogy a nagy felszíni egységek összecsapása a tengeri hatalom alapja továbbra is és azt sem, hogy ezek a nagy egységek a repülőgép-hordozók. Még annyira sem, mint a potenciális ellenségeik, akik legalább foglalkoztak a kérdéssel! A második világháború előestélyén egyedül a japánok és az amerikaiak álltak készen a tengeri háborúra. Volt megfelelő típusú, kialakítású és felszereltségű (tengerészeti repülés!) hajóegységük és doktrínájuk ahhoz.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 170
113
A tengeralattjáróháború és egyáltalán: a kereskedelmi flották elleni háború egy zsákutca volt. A németeknek repülőgép-anyahajókat kellett volna építeniük. A legkomolyabb felszíni egységeik max nehézcirkálók kellett volna legyenek, de azok is csak azért, hogy egy-egy német anyahajó ne járjon úgy, mint a Glorious. Éspedig azért, mert a tengeri háborút a flották főerejeinek a döntő ütközetei döntik el és ezek a csaták döntenek arról is, hogy ki hajózhat szabadon a nemzetközi vizeken. Amíg a brit flotta uralta az Atlanti-óceánt, addig nem volt kétséges: Nagy-Britannia tengeri ellátása nincs veszélyben. A német tengeralattjáró háború egy pillanatra nem tudta megingatni Nagy Britannia háborús erőfreszítéseit, ellenben harmincezernyi német tengerészt pazarolt el teljesen értelmetlenül és mérhetetlen mennyiségű acélt és üzemanyagot, amiből harckocsit és repülőt is lehetett volna építeni!

Soha a történelemben a zsákmányhadviselés nem vezetett eredményre, akár angolok, hollandok, franciák és németek űzték! Ráadásul a németek pont azután hitették el magukkal, hogy ezzel sikert érhetnek el, hogy ott volt előttük az igazi nagymesterek: a franciák több évszázados kozárkodásának kudarca, mint jelképe annak, hogy miért a Hochseeflotte az egyetlen lényeges haditengerészeti erő! A németek nem ismerték fel, hogy a nagy felszíni egységek összecsapása a tengeri hatalom alapja továbbra is és azt sem, hogy ezek a nagy egységek a repülőgép-hordozók. Még annyira sem, mint a potenciális ellenségeik, akik legalább foglalkoztak a kérdéssel! A második világháború előestélyén egyedül a japánok és az amerikaiak álltak készen a tengeri háborúra. Volt megfelelő típusú, kialakítású és felszereltségű (tengerészeti repülés!) hajóegységük és doktrínájuk ahhoz.
Semmi értelme, soha nem tudtak volna olyan messze a partoktól csatát kezdeményezni, hogy szföldi telepítésű repülők ne érhessék el őket.
Meg mondjuk annyi hordozót sem építeni, amennyivel fölényben lettek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 367
113
Semmi értelme, soha nem tudtak volna olyan messze a partoktól csatát kezdeményezni, hogy szföldi telepítésű repülők ne érhessék el őket.
Meg mondjuk annyi hordozót sem építeni, amennyivel fölényben lettek volna.
A brit hordozók gépparkja hulladék volt, egyetlen hordozóval is fölényben lettek volna! Egy háború eleji döntő ütközetet nem élt volna túl a brit flotta, ha a németek repülőgéphordozókkal támadnak. Gyakorlatilag a brit flotta legfölöslegesebb hajói voltak a brit repülőgéphordozók a háború első éveiben. A RN sikere a német, francia és olasz hatalmak mégroszabb tengerészeti doktrínáin dőlt el. Ott gyakorlatilag hiányoztak a bevethető -vagy egyáltalán létező- repülőgéphordozók.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77