Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    166
Epwt479VEAAZlmX
 
Szivârvânyszinübb megvilágitâs lellene, az növelné az elfogadottsâgât a modern târsadalom âltal. :)
 
Valószínűleg nincs. A nehezebb három ütegfedélzetes sorhajóknak volt 2000-2500 tonna körül a vízkiszorításuk.

Annak is jó része a ballaszt volt meg a halom ágyú és agyúgolyó.Azt olvastam,hogy a vitorlázat és a kötélzet összesen a szerkezet tömegének akár a negyedét is adhatta...
 
 
A japán Tosa csatahajó vízrebocsátás előtt, 1921-ben. A Washingtoni Flottaegyezmény miatt nem állították szolgálatba, helyette célhajó lett intenzív teszt lövészeteken, ahol a jövő japán csatahajóinak páncélzatát és páncéltörő gránátjait igyekeztek kidolgozni. A testvérhajója ismerősebb lehet, a Kagát átépítés után repülőgép-hordozóként állították szolgálatba.

137032256_3734227759953500_9102551847839817980_o.jpg
 
Ansaldo művek, 1917. Száz ember pózol egy 381mm-es Cannone navale da 381/40 hajóágyún. A végül papíron maradt Francesco Caracciolo-osztály fő tüzérségéhez tartozott volna.

A lövegek egy része elkészült, partvédő ütegekbe vagy partvédő monitorok tornyába kerültek, 4 db-ot pedig vasúti lövegként használtak.
sm0hb4deq2961.png


USS Idaho(BB-42), 1944.
vflw5jt8r5a61.jpg


A Prinz Eugen nehézcirkáló dupla 10,5cm-es SK C/33 jelű légvédelmi lövege. A fotót az amerikai haditengerészet készítette, 1946. június 17-én, útban Bikini Atoll felé.
uhl202d9a4961.jpg


A Strasbourg francia csatahajó 130mm-es kettős célú(dual purpose) lövegei négycsövű elrendezésben.
WNFR_51-45_m1932_Strasbourg_pic.jpg


1940. június. Gneisenau csatacirkáló a kieli szárazdokkban, miután a HMS Clyde tengeralattjáró megtorpedózta.
zqszq2wjioa61.jpg
 
A US Navy az I. Világháború előtt kísérletezett azzal, hogy a hadihajóik gyorsabban legyenek képesek csökkenteni a sebességüket. 1910-ben a gyakorlati vizsgálatok céljából a USS Indiana csatahajó oldalát vízvonal alatt két, kihajtható masszív lemezzel szerelték fel. Bár a megoldás bevált, nem került rendszeresítésre, egyrészt, mivel visszafogta a hajó sebességét, és csökkentette legnagyobb sebességét (a vastag lemezek nem simultak bele a hajó oldalába, kiálltak), másrészt tartottak tőle, hogy a mozgató mechanika, a kisebb-nagyobb rések könnyen eltömődhetnek. A Titanic katasztrófája után újra előkerült az ötlet, de ismét elvetették.

138838852_10158894509377173_2604924684130679380_o.jpg
 
Apró adalék a fenti poszthoz: az egyik Iowa-osztályú csatahajóval (azt hiszem, a Wisconsinnal) egyszer végrehajtottak egy vészhelyzeti fék gyakorlatot, talán a 80-as években. Teljes sebességgel haladtak (kb 33 csomó), amikor elkezdték a manővert: amilyen gyorsan tudták, a turbinákat hátramenetbe kapcsolták, plusz a két kormánylapátot maximálisan kitérítették, mindkettőt kifelé. A 270 méteres csatahajó így képes volt 3 hajóhosszon belül megállni! Hátulütője viszont volt, a teszt után szárazdokkba kellett állítani, mivel a masszív igénybevétel miatt károsodtak a kormánylapátok bekötési pontjai.