Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
Apu kezdődik....

Interpelláció

országgyűlési képviselő Ing. Pavla Růžičky

ügyben:

Gyalogsági lánctalpas harcjárművek vásárlása

az

Mgr. Jana Černochová honvédelmi miniszter


Interpellációmban pontos és egyértelmű válaszokat kérek a lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzésével kapcsolatos kérdésekre. Negyven pontba fogalmaztam meg őket. Jelenleg a Honvédelmi Bizottság tagjaiként rendelkezésünkre álló információk eltérnek a médiában közöltektől, a Honvédelmi Minisztérium e szerződésre vonatkozó eljárása véleményem szerint nem átlátható.Egyes tények szándékosan elferdítettek, és a Honvédelmi Bizottság aktuális információi néhány hónapot nem kapnak meg

1) Milyen okból szűnt meg a korábban lefolytatott pályáztatás a Cseh Köztársaság honvédség igényeire szolgáló lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítójára?

2) Visszalépett-e valamelyik részt vevő szállító a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszállítóira kiírt eredeti pályázattól? Ha igen, miért?

3) Milyen okból nem indult ki új pályázat a Cseh Köztársaság szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszállítói számára, amely lehetővé tenné a versenyeztetést, és reálisan a szerződés összárának csökkenéséhez vezethet?

4) Milyen indokkal döntött a Honvédelmi Minisztérium a verseny jelentős korlátozásáról, ami abból állt, hogy megszüntette a Cseh Köztársaság szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítójára kiírt eredeti pályázatot? Miért csak egy szállítóval folyt a tárgyalás?

5) Milyen jogalap alapján zajlanak most a tárgyalások a Cseh Köztársaság szükségleteihez szállító lánctalpas gyalogsági harcjárművek lehetséges szállítójával?

6) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a közbeszerzési szerződések odaítéléséről szóló, módosított 134/2016. sz. törvény (ZZVZ) hatályán kívül folytatják, a ZZVZ melyik rendelkezése alapján döntöttek az eljárásról e törvény rendszerén kívül?

7) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 29 dolláros levél rendelkezéseire hivatkozva s) ZZVZ, milyen konkrét Csehország alapvető biztonsági érdekei kerülhetnek veszélybe, ha a Honvédelmi Minisztérium a közbeszerzési szerződés odaítélésének más, átláthatóbb és különösen versenyképesebb módját választja?

8) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják, a 191 $ záradék 2. bekezdésének rendelkezéseire hivatkozva. c) ZZVZ (azaz a kormányzás – kormány elve alapján), hogyan választották a kormányt, ill az állam, amellyel ezeket a tárgyalásokat folytatják?

10) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművekről szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 191 dolláros 2. pont rendelkezéseire hivatkozva. c) ZZVZ (azaz a kormányzás – kormány elve alapján), megkeresték más államok kormányait is a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállításának lehetőségéről? Ha igen, milyen? Ha nem, milyen okból?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
Apu kezdődik....

Interpelláció

országgyűlési képviselő Ing. Pavla Růžičky

ügyben:

Gyalogsági lánctalpas harcjárművek vásárlása

az

Mgr. Jana Černochová honvédelmi miniszter


Interpellációmban pontos és egyértelmű válaszokat kérek a lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzésével kapcsolatos kérdésekre. Negyven pontba fogalmaztam meg őket. Jelenleg a Honvédelmi Bizottság tagjaiként rendelkezésünkre álló információk eltérnek a médiában közöltektől, a Honvédelmi Minisztérium e szerződésre vonatkozó eljárása véleményem szerint nem átlátható.Egyes tények szándékosan elferdítettek, és a Honvédelmi Bizottság aktuális információi néhány hónapot nem kapnak meg

1) Milyen okból szűnt meg a korábban lefolytatott pályáztatás a Cseh Köztársaság honvédség igényeire szolgáló lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítójára?

2) Visszalépett-e valamelyik részt vevő szállító a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszállítóira kiírt eredeti pályázattól? Ha igen, miért?

3) Milyen okból nem indult ki új pályázat a Cseh Köztársaság szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszállítói számára, amely lehetővé tenné a versenyeztetést, és reálisan a szerződés összárának csökkenéséhez vezethet?

4) Milyen indokkal döntött a Honvédelmi Minisztérium a verseny jelentős korlátozásáról, ami abból állt, hogy megszüntette a Cseh Köztársaság szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítójára kiírt eredeti pályázatot? Miért csak egy szállítóval folyt a tárgyalás?

5) Milyen jogalap alapján zajlanak most a tárgyalások a Cseh Köztársaság szükségleteihez szállító lánctalpas gyalogsági harcjárművek lehetséges szállítójával?

6) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a közbeszerzési szerződések odaítéléséről szóló, módosított 134/2016. sz. törvény (ZZVZ) hatályán kívül folytatják, a ZZVZ melyik rendelkezése alapján döntöttek az eljárásról e törvény rendszerén kívül?

7) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 29 dolláros levél rendelkezéseire hivatkozva s) ZZVZ, milyen konkrét Csehország alapvető biztonsági érdekei kerülhetnek veszélybe, ha a Honvédelmi Minisztérium a közbeszerzési szerződés odaítélésének más, átláthatóbb és különösen versenyképesebb módját választja?

8) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják, a 191 $ záradék 2. bekezdésének rendelkezéseire hivatkozva. c) ZZVZ (azaz a kormányzás – kormány elve alapján), hogyan választották a kormányt, ill az állam, amellyel ezeket a tárgyalásokat folytatják?

10) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművekről szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 191 dolláros 2. pont rendelkezéseire hivatkozva. c) ZZVZ (azaz a kormányzás – kormány elve alapján), megkeresték más államok kormányait is a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállításának lehetőségéről? Ha igen, milyen? Ha nem, milyen okból?
11) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 191 dolláros 2. levél rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (tehát kormány-kormány elven), részt vesz-e még valaki (pl. egy lehetséges beszállító) ilyen tárgyalásokon az érintett államokon kívül? Ha igen, milyen okból?

12) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 191 dolláros 2. levél rendelkezéseire hivatkozva. c) ZZVZ (azaz kormány - kormány elve alapján), és ha ezekben egy lehetséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítója is részt vesz, melyik cégről van szó, és milyen tények alapján határozták meg ezt a szállítót?

13) 2021-ben a Cseh Köztársaság kormánya jóváhagyta a fegyverkezésre és a Cseh Köztársaság védelmi iparának fejlesztésének támogatására vonatkozó stratégiát 2030-ig (stratégia), amely többek között kimondja, hogy „A katonai felszerelések beszerzése a kormány – a kormány kivételt képez a szokásos közbeszerzési rendszer alól az Európai Parlament és a Tanács 2009/81/EK irányelve (13. cikk £) értelmében, amelyet megszorítóan alkalmaznak, azzal a céllal, hogy nem teremt olyan indokolatlan akadályokat, amelyek nem teszik lehetővé az uniós fegyverkezési jogalanyok számára a katonai szerződésekhez való megkülönböztetéstől mentes és átlátható hozzáférést. Az Európai Bizottság közleménye szerint (Útmutató a közigazgatás és a védelem és biztonság területei közötti szerződések odaítélésére (13. cikk, levél) £) Az EP és a Tanács 2009/81/EP (20016/C 450/01)) kormány-kormányzati eljárási irányelve főként az egyik államigazgatási szerv tulajdonában lévő hadianyag-feleslegnek egy másik közigazgatási szerv részére történő értékesítésére vonatkozik. Bár az Európai Bizottság nem zárja ki új katonai felszerelések kormányközi beszerzését, megfelelően rögzíti, hogy a vásárló államnak a 2009/81/EK irányelv szerint kell eljárnia (azaz közbeszerzési szerződést kell kötnie). , vagy élnie kell az adott állam által meghatározott beszállítóval kötött meglévő szerződésben biztosított kiegészítő felszerelés beszerzési lehetőségével, Ha a Cseh Köztársaság honvédség igényeire lánctalpas harcjárművek szállítása megvalósul. a ZZVZ rendszeren kívül a 191 dolláros (2) bekezdés rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? Bár az Európai Bizottság nem zárja ki új katonai felszerelések kormányközi beszerzését, megfelelően rögzíti, hogy a vásárló államnak a 2009/81/EK irányelv szerint kell eljárnia (azaz közbeszerzési szerződést kell kötnie). , vagy élnie kell az adott állam által meghatározott beszállítóval kötött meglévő szerződésben biztosított kiegészítő felszerelés beszerzési lehetőségével, Ha a Cseh Köztársaság honvédség igényeire lánctalpas harcjárművek szállítása megvalósul. a ZZVZ rendszeren kívül a 191 dolláros (2) bekezdés rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? Bár az Európai Bizottság nem zárja ki új katonai felszerelések kormányközi beszerzését, megfelelően rögzíti, hogy a vásárló államnak a 2009/81/EK irányelv szerint kell eljárnia (azaz közbeszerzési szerződést kell kötnie). , vagy élnie kell az adott állam által meghatározott beszállítóval kötött meglévő szerződésben biztosított kiegészítő felszerelés beszerzési lehetőségével, Ha a Cseh Köztársaság honvédség igényeire lánctalpas harcjárművek szállítása megvalósul. a ZZVZ rendszeren kívül a 191 dolláros (2) bekezdés rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? vagy élnie kell az adott állam által egy adott szállítóval kötött, már meglévő szerződésben rögzített kiegészítő anyag vásárlási lehetőséggel, ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas harcjárművek szállítása a ZZVZ rendszeren kívül történik. hivatkozással a 191 dollár 2. bekezdésének rendelkezéseire c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? vagy élnie kell az adott állam által egy adott szállítóval kötött, már meglévő szerződésben rögzített kiegészítő anyag vásárlási lehetőséggel, ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas harcjárművek szállítása a ZZVZ rendszeren kívül történik. hivatkozással a 191 dollár 2. bekezdésének rendelkezéseire c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium?

15) Végeztek-e piackutatást az országnak a lánctalpas gyalogsági harcjárművek lehetséges szállítójaként való kijelöléséről szóló döntés előtt, amellyel a tárgyalásokat lefolytatják? Ha igen, más államok vagy más lehetséges beszállítók jelezték-e érdeklődésüket egy ilyen közbeszerzési eljárásban való részvétel iránt? Ha igen, milyen okból nem keresték meg? Ha több országot vagy lehetséges beszállítót is megkerestek, szíveskedjenek tájékoztatást adni és azonosítani azokat, akik érdeklődésüket fejezték ki lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítása iránt.

16) Ha nem végeztek piackutatást, miért nem végezték el? ( Nah, tessék, ezt mi, főleg Benkő Pápa mindig elvégezte!!!) :D

17) Milyen információk, tények és dokumentumok alapján választották ki a tárgyalásokra az országot, a szállítót, akivel jelenleg is folynak a tárgyalások a Cseh Köztársaság hadserege szükségleteihez szükséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállításáról?

18) Milyen okok miatt döntött a Honvédelmi Minisztérium olyan eljárás mellett, amely kizárja a gazdasági versenyt az Európai Unió belső piacán?

19) Kötött-e olyan megállapodást (pl. együttműködési megállapodás, szándéknyilatkozat) a Cseh Köztársaság és egy másik állam (egy másik állam kormánya) között a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek esetleges szállításáról? , és ha igen, mikor.

20) Ha az előző kérdés szerint létrejött megállapodás, azt át tudja adni a Honvédelmi Bizottság tagjainak?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
11) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 191 dolláros 2. levél rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (tehát kormány-kormány elven), részt vesz-e még valaki (pl. egy lehetséges beszállító) ilyen tárgyalásokon az érintett államokon kívül? Ha igen, milyen okból?

12) Ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges gyalogsági lánctalpas harcjárművek szállításáról szóló tárgyalásokat a ZZVZ rendszeren kívül folytatják a 191 dolláros 2. levél rendelkezéseire hivatkozva. c) ZZVZ (azaz kormány - kormány elve alapján), és ha ezekben egy lehetséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítója is részt vesz, melyik cégről van szó, és milyen tények alapján határozták meg ezt a szállítót?

13) 2021-ben a Cseh Köztársaság kormánya jóváhagyta a fegyverkezésre és a Cseh Köztársaság védelmi iparának fejlesztésének támogatására vonatkozó stratégiát 2030-ig (stratégia), amely többek között kimondja, hogy „A katonai felszerelések beszerzése a kormány – a kormány kivételt képez a szokásos közbeszerzési rendszer alól az Európai Parlament és a Tanács 2009/81/EK irányelve (13. cikk £) értelmében, amelyet megszorítóan alkalmaznak, azzal a céllal, hogy nem teremt olyan indokolatlan akadályokat, amelyek nem teszik lehetővé az uniós fegyverkezési jogalanyok számára a katonai szerződésekhez való megkülönböztetéstől mentes és átlátható hozzáférést. Az Európai Bizottság közleménye szerint (Útmutató a közigazgatás és a védelem és biztonság területei közötti szerződések odaítélésére (13. cikk, levél) £) Az EP és a Tanács 2009/81/EP (20016/C 450/01)) kormány-kormányzati eljárási irányelve főként az egyik államigazgatási szerv tulajdonában lévő hadianyag-feleslegnek egy másik közigazgatási szerv részére történő értékesítésére vonatkozik. Bár az Európai Bizottság nem zárja ki új katonai felszerelések kormányközi beszerzését, megfelelően rögzíti, hogy a vásárló államnak a 2009/81/EK irányelv szerint kell eljárnia (azaz közbeszerzési szerződést kell kötnie). , vagy élnie kell az adott állam által meghatározott beszállítóval kötött meglévő szerződésben biztosított kiegészítő felszerelés beszerzési lehetőségével, Ha a Cseh Köztársaság honvédség igényeire lánctalpas harcjárművek szállítása megvalósul. a ZZVZ rendszeren kívül a 191 dolláros (2) bekezdés rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? Bár az Európai Bizottság nem zárja ki új katonai felszerelések kormányközi beszerzését, megfelelően rögzíti, hogy a vásárló államnak a 2009/81/EK irányelv szerint kell eljárnia (azaz közbeszerzési szerződést kell kötnie). , vagy élnie kell az adott állam által meghatározott beszállítóval kötött meglévő szerződésben biztosított kiegészítő felszerelés beszerzési lehetőségével, Ha a Cseh Köztársaság honvédség igényeire lánctalpas harcjárművek szállítása megvalósul. a ZZVZ rendszeren kívül a 191 dolláros (2) bekezdés rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? Bár az Európai Bizottság nem zárja ki új katonai felszerelések kormányközi beszerzését, megfelelően rögzíti, hogy a vásárló államnak a 2009/81/EK irányelv szerint kell eljárnia (azaz közbeszerzési szerződést kell kötnie). , vagy élnie kell az adott állam által meghatározott beszállítóval kötött meglévő szerződésben biztosított kiegészítő felszerelés beszerzési lehetőségével, Ha a Cseh Köztársaság honvédség igényeire lánctalpas harcjárművek szállítása megvalósul. a ZZVZ rendszeren kívül a 191 dolláros (2) bekezdés rendelkezéseire hivatkozva c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? vagy élnie kell az adott állam által egy adott szállítóval kötött, már meglévő szerződésben rögzített kiegészítő anyag vásárlási lehetőséggel, ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas harcjárművek szállítása a ZZVZ rendszeren kívül történik. hivatkozással a 191 dollár 2. bekezdésének rendelkezéseire c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium? vagy élnie kell az adott állam által egy adott szállítóval kötött, már meglévő szerződésben rögzített kiegészítő anyag vásárlási lehetőséggel, ha a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas harcjárművek szállítása a ZZVZ rendszeren kívül történik. hivatkozással a 191 dollár 2. bekezdésének rendelkezéseire c) ZZVZ (azaz kormány-kormányzati elv alapján), tehát ennek a stratégiának megfelelően jár el a Honvédelmi Minisztérium?

15) Végeztek-e piackutatást az országnak a lánctalpas gyalogsági harcjárművek lehetséges szállítójaként való kijelöléséről szóló döntés előtt, amellyel a tárgyalásokat lefolytatják? Ha igen, más államok vagy más lehetséges beszállítók jelezték-e érdeklődésüket egy ilyen közbeszerzési eljárásban való részvétel iránt? Ha igen, milyen okból nem keresték meg? Ha több országot vagy lehetséges beszállítót is megkerestek, szíveskedjenek tájékoztatást adni és azonosítani azokat, akik érdeklődésüket fejezték ki lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítása iránt.

16) Ha nem végeztek piackutatást, miért nem végezték el?

17) Milyen információk, tények és dokumentumok alapján választották ki a tárgyalásokra az országot, a szállítót, akivel jelenleg is folynak a tárgyalások a Cseh Köztársaság hadserege szükségleteihez szükséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállításáról?

18) Milyen okok miatt döntött a Honvédelmi Minisztérium olyan eljárás mellett, amely kizárja a gazdasági versenyt az Európai Unió belső piacán?

19) Kötött-e olyan megállapodást (pl. együttműködési megállapodás, szándéknyilatkozat) a Cseh Köztársaság és egy másik állam (egy másik állam kormánya) között a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez szükséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek esetleges szállításáról? , és ha igen, mikor.

20) Ha az előző kérdés szerint létrejött megállapodás, azt át tudja adni a Honvédelmi Bizottság tagjainak?
21) Az előző kérdések értelmében a megállapodás szerződő fele egy másik államon kívül lehetséges szállítója-e a Cseh Köztársaság hadseregének lánctalpas gyalogsági harcjárműveit?

22) Melyek a várható szerződő felek abban a szerződésben (vagy szerződésekben), amelyek alapján a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítása a továbbiakban megvalósul?

23) A részt vevő államokon kívüli jogalany (pl. beszállító) lesz-e részese annak a szerződés(ek)nek, amely(ek) alapján a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítása a cseh hadsereg szükségleteire utólag megvalósul?

24) Hány lánctalpas gyalogsági harcjárművet kell szállítani?

25) Milyen időkeretben kell leszállítani a lánctalpas gyalogsági harcjárműveket?

26) Mennyi az összes gyalogsági lánctalpas harcjármű összköltsége és mennyibe kerül egy gyalogsági lánctalpas harcjármű?

27) Módosultak-e valamilyen módon a BVP szalagra vonatkozó követelmények az eredeti pályázatban meghatározott követelményekhez képest?

28) Maguk a gyalogsági lánctalpas járművek szállításán túl az eredeti ajánlat tartalmazott tartozékokat is, pl.: TATRA alvázon lévő műhelyjárműveket, akadályozókat stb. Módosult-e bármilyen módon ezeknek a tartozékoknak a köre? Ha igen, hogyan és milyen okból?

29) Hogyan szabják meg a fizetési feltételeket a Cseh Köztársaság hadserege szükségleteihez szükséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására?

30) A teljesítményár megfelelőségét szakértői vélemény fogja felülvizsgálni? Ha igen, ki fogja feldolgozni?

31) Lesz-e előleg a Honvédelmi Minisztériumtól a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállításáért a Cseh Köztársaság hadserege számára? Ha igen, mennyit?

32) A Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására vonatkozó szerződés részeként várható-e cseh cégek bevonása? Ha igen, van-e minimális mértéke a cseh vállalatok részvételének? Ha igen, mennyi?

33) A Cseh Köztársaság hadserege számára lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására vonatkozó szerződés részeként kötelező a VOP CZ, sp. Ha igen, milyen mértékben?

34) Ha a VOP CZ sp kötelező bevonása megállapításra került, mi volt az oka ennek a feltételnek?

35) Ha a VOP CZ sp. kötelező bevonása megállapításra került, milyen okból részesítik előnyben az említett szervezetet a többi gazdálkodó szervezettel szemben?

36) A VOP CZ sp kötelező bevonása esetén a Honvédelmi Minisztérium, ill államtól, a VOP CZ, sp. biztosításával, további finanszírozás?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
21) Az előző kérdések értelmében a megállapodás szerződő fele egy másik államon kívül lehetséges szállítója-e a Cseh Köztársaság hadseregének lánctalpas gyalogsági harcjárműveit?

22) Melyek a várható szerződő felek abban a szerződésben (vagy szerződésekben), amelyek alapján a Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítása a továbbiakban megvalósul?

23) A részt vevő államokon kívüli jogalany (pl. beszállító) lesz-e részese annak a szerződés(ek)nek, amely(ek) alapján a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítása a cseh hadsereg szükségleteire utólag megvalósul?

24) Hány lánctalpas gyalogsági harcjárművet kell szállítani?

25) Milyen időkeretben kell leszállítani a lánctalpas gyalogsági harcjárműveket?

26) Mennyi az összes gyalogsági lánctalpas harcjármű összköltsége és mennyibe kerül egy gyalogsági lánctalpas harcjármű?

27) Módosultak-e valamilyen módon a BVP szalagra vonatkozó követelmények az eredeti pályázatban meghatározott követelményekhez képest?

28) Maguk a gyalogsági lánctalpas járművek szállításán túl az eredeti ajánlat tartalmazott tartozékokat is, pl.: TATRA alvázon lévő műhelyjárműveket, akadályozókat stb. Módosult-e bármilyen módon ezeknek a tartozékoknak a köre? Ha igen, hogyan és milyen okból?

29) Hogyan szabják meg a fizetési feltételeket a Cseh Köztársaság hadserege szükségleteihez szükséges lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására?

30) A teljesítményár megfelelőségét szakértői vélemény fogja felülvizsgálni? Ha igen, ki fogja feldolgozni?

31) Lesz-e előleg a Honvédelmi Minisztériumtól a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállításáért a Cseh Köztársaság hadserege számára? Ha igen, mennyit?

32) A Cseh Köztársaság hadseregének szükségleteihez lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására vonatkozó szerződés részeként várható-e cseh cégek bevonása? Ha igen, van-e minimális mértéke a cseh vállalatok részvételének? Ha igen, mennyi?

33) A Cseh Köztársaság hadserege számára lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására vonatkozó szerződés részeként kötelező a VOP CZ, sp. Ha igen, milyen mértékben?

34) Ha a VOP CZ sp kötelező bevonása megállapításra került, mi volt az oka ennek a feltételnek?

35) Ha a VOP CZ sp. kötelező bevonása megállapításra került, milyen okból részesítik előnyben az említett szervezetet a többi gazdálkodó szervezettel szemben?

36) A VOP CZ sp kötelező bevonása esetén a Honvédelmi Minisztérium, ill államtól, a VOP CZ, sp. biztosításával, további finanszírozás?
37) A médiában a cseh védelmi ipar legalább 40%-os részesedéséről beszélnek. Milyen eljárás (módszertan) alapján számítják ki a cseh vállalatok érintettségének mértékét?

38) Eltér-e a cseh vállalatok bevonásának számítási módja abban az esetben, ha a teljesítményt vagy annak egy részét a VOP CZ, sp.-n keresztül hajtják végre? Ha igen, milyen módon?

39) Ha a részesedést a cseh cégektől a fő gyártó felé küldött számlázás mennyiségének a teljes vételárhoz viszonyított arányaként számítják ki, akkor a VOP CZ sp. alvállalkozási szerződésének számítása eltér a többi cseh alvállalkozótól?

40) Ha a részesedést a cseh vállalatoktól a fő gyártó felé számlázott számlák mennyiségének a teljes vételárhoz viszonyított arányaként számítják ki, akkor mi a helyzet, amikor a cseh vállalat meghatározott alvállalkozóktól vásárolja meg a fő alkatrészeket, és ezt követően számlázza ki azokat a szerződés részeként. a járműgyártók ellátása megoldott? Ez a "viszonteladás" benne van a cseh cégek részesedésében?

41) Terveznek-e katonai teszteket a Cseh Köztársaság hadseregének igényeire a lánctalpas gyalogsági harcjárművekkel kapcsolatban? Szükség lesz ezek végrehajtására?

42) Mikor tervezi a Honvédelmi Minisztérium a lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására vonatkozó szerződés megkötését?

43) A lánctalpas gyalogsági harcjárművek szállítására vonatkozó szerződéssel egyidejűleg kötnek-e szerviz- és alkatrészszállítási szerződést (ún. szolgáltatási szerződés)?

44) Ha egyidejűleg szolgáltatási szerződés megkötésére kerül sor, akkor a Kbt.

45) Ha a szolgáltatási szerződést egyidejűleg nem kötik meg, akkor az mikor, kivel és a közbeszerzési szerződések odaítéléséről szóló törvény szerinti szakasza alapján kerül megkötésre. Hogyan garantálható a minisztérium erős alkupozíciója a szolgáltatási szerződés feltételeinek megtárgyalásakor, ha már úgynevezett "szállítózár" helyzetben van?

46) 2021-ben a Cseh Köztársaság kormánya jóváhagyta a Cseh Köztársaság 2030-ig tartó fegyverkezési és védelmi ipar fejlesztési támogatási stratégiáját (Stratégia). Ebben a honvédelmi tárca vállalta a haditechnikai eszközök életciklusának komplex költségeit meghatározó rendszer bevezetését, különös tekintettel a stratégiai és jelentős szerződésekre, beleértve a környezetterhelést és a védelmi infrastruktúra méretének szükségességét. A MoD átfogó életciklus-költségeket határozott meg. Mennyit érnek a komplex költségek a lánctalpas gyalogsági harcjármű projekt életciklusára?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 273
13 879
113

Nekem mindig fura hogy a pilotak arca nincs kitakarva.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113
MV_01.jpg


MV-3 122 mm

 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113

A cseh hadsereg is kedvet kapott a török drónokra

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ceska-armada-ma-zalusk-i-na-turecke-drony-40428615?amp=1

A védelmi minisztérium még nem zárta le a tárgyalásokat az izraeli állami tulajdonú IAI-val három Heron 1 drón vásárlásáról, és már megkezdte a többi drón vizsgálatát. A védelem konkrétan a Baykar cég török Bayraktar drónjai iránt mutatott érdeklődést, amely az ukrán katonák nagy segítőjeként vált híressé az orosz agresszorokkal szemben.

A Právo információi szerint a Védelmi Minisztérium és a vezérkar népes küldöttsége április elején indult Törökországba.
Némi vonakodás után a Védelmi Minisztérium végül megerősítette az információt. "Az ipari együttműködési szekció égisze alatt április elején látogatást szerveztek a Baykar cég gyártóüzemeibe, hogy bemutassák a vállalat teljes portfólióját a pilóta nélküli rendszerek, irányítási és irányítási rendszerek, valamint repüléstechnika területén." elmondta Simona Cigánková szóvivő a Právonak.

Az izraeliek ráfaragnak?

A kérdés az, hogy a védelem miért szondázik egy másik dróngyártót, amikor tavaly augusztus óta tárgyal az izraeli Heron 1 gépeket gyártóval, a cseh hadsereg három garnitúrát szeretne vásárolni ezekből a közepes hatótávolságú gépekből. 2,7 milliárd koronát kellene fizetnie a gépekért és a berendezésekért.

A Pravo szerint azonban az izraeli dróngyártóval nem a VM vezetés tervei szerint zajlanak a tárgyalások, ezért megkezdődött a B lehetőség keresése, a tárca azonban elutasítja az utazás ilyen értelmezését. Törökországba. Cigánková szerint a tisztviselők és a katonák csak szakmai látókörük bővítésére mentek.

„A látogatásnak nincs köze a harcászati pilóta nélküli rendszer területén folyó beszerzési eljáráshoz. Kizárólag a hivatásos katonai közvélemény e technológiákkal és azok operatív felhasználásával kapcsolatos ismereteinek és tudatosságának bővítése jegyében készült és zajlott" – tette hozzá a szóvivő.

Négy hónapon belül a harmadik meghíbásodozás

Az izraeli Heron 1 drónok vásárlása kezdettől fogva ellentmondásos volt. A szakértők azért kritizálják a vásárlást, mert a védelem pályázati eljárás nélkül döntött úgy, hogy egy régebbi típusú gépet választ, amitől a többi hadsereg már megvál.

A szakértők arra is számítanak, hogy a védelemnek nehézséget okoz majd a cseh légtérben való gémhasználatra vonatkozó tanúsítvány megszerzése. Ráadásul az is kiderült, hogy a három drón nem az eredetileg meghirdetett 1,5 milliárd koronába (azaz darabonként félmilliárdba) kerül, hanem a felszerelés vásárlása miatt további 1,2 milliárd koronával nő a vásárlás.

Összehasonlításképpen három Heron 1-est nyolc éve vett Dél-Korea 36,5 millió dollárért (jelenlegi árfolyam szerint darabonként 255 millió koronáért). 2019-ben India szerződést írt alá Izraellel 50 darab Heron 1-re, 500 millió dollár értékben (darabonként 210 millió korona).

A választás mögött a hadsereg áll, eszerint egy jól bevált gépről van szó, amelyet az izraeli hadsereg húsz éve használt felderítésre, újabban fegyverhordozóként. Az utóbbi időben azonban az izraeli sajtóban egyre gyakrabban kezdtek megjelenni információk a Heron 1 drónok műszaki problémáiról.

Legutóbb idén januárban az egyik Heron megsérült felszállás közben, és az izraeli hadseregnek négy hónapon belül harmadszor kellett a teljes flottát leállítani. Tavaly novemberben az egyik felfegyverzett drón leesett Arad város közelében, és tüzet okozott.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 713
113
2027-30-ra tervezik az új tankok, valszeg A7 beszerzését.

 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113

A hadsereg nem hajlandó elfogadni a golyóálló mellényeket a bélés minősége miatt.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ochranne-vesty-armada-stv-group_2304141105_krp

A Védelmi Minisztérium által 2020-ban megrendelt ballisztikus mellényeket még nem kapta meg a hadsereg. A beszállítót - az STV Group cégét - a bélés minőségéről kérdezik, amely állítólag eltér a jóváhagyott mintától. A társaságnak most 10 000 mellény van raktáron, melyeket nem akar a katonaság. Ugyanakkor kifogynak a készletekből.

A hadseregben most fogynak a golyóálló mellények. Ezért a Védelmi Minisztérium már 2020-ban pályázatot írt ki új beszállítóra. A legfeljebb 47 000 darab vásárlására szóló keretszerződést 1,7 milliárd koronáért az STV Csoport nyerte el nyilvános pályázaton.

Tavaly év végéig kellett volna leszállítania az első 10 000 mellényt. De még mindig a raktáron vannak. A Védelmi Szabványügyi és Minőségbiztosítási Hivatal megtagadta a mellények átvételét, mert az eredetileg jóváhagyott bélésminta eltérő volt.

"Szerintük az érdesség és a fényesség területén szenzoros különbségeket mutatott pontosan a referenciamintához képest. Nem értünk teljesen egyet ezzel a véleménnyel” – erősítette meg a Radiožurnálának Pavel Beran, az STV társaság munkatársa.

Ivo Zelinka ezredes, a vezérkar szóvivője így magyarázza, miért utasítja el a honvédség a mellényeket: „Ha nem tartják be a specifikációt, az eredményt utólag ellentmondhatják azok a jelentkezők, akik nem feleltek meg a specifikációnak, és nem kerültek kiválasztásra."

A cég cáfol

Az eredeti kínai gyártó a covid-járvány miatt leállította a bélésszövet gyártását, így az STV új beszállítót talált Törökországban. Beran szerint az anyag megfelelt a szerződésben rögzített műszaki feltételeknek.

„Csak az van meghatározva, hogy milyen anyagból készüljenek, milyen legyen a kötés, a szakítószilárdság, a vízben és izzadságban való színállóság, az anyagvastagság, de a finomság vagy a durvaság nincs leírva. A mellények, amelyeket készen állunk a szállításra, 100 százalékban megfelelnek a műszaki feltételekben megbeszélteknek” – magyarázta. Beran azt is kifogásolja, hogy a katonák nem viselnek mellényt csupasz testükön.

Ivo Zelinka, a hadsereg szóvivője azonban azt mondta, hogy a katonák csak hálóinget viselnek a mellényük alatt. „Nem arról van szó, hogy a kereslet önkényes. Éppen ellenkezőleg, egy katona számára elengedhetetlen, hogy napi 8, 10-12 órát kibírjon” – mondta.

A Védelmi Minisztérium továbbra is foglalkozik a nem megfelelő ballisztikus mellények ügyével. Az STV társaság tárgyalni akar az osztállyal a jogorvoslatról, mivel milliós bírságra számíthat, amiért nem szállította le a mellényeket.

------------------------------------------------------------------------------------

Chili con carne gulyás helyett, doboz helyett csak zacskó. A cseh hadsereg korszerűsítette az élelmezést a katonák számára

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ceska-armada-jidlo-bojove-davky-potravin_2304121027_nel

A hadsereg korszerűsítette a katonák csomagolt élelmiszereit. Az úgynevezett harci ételadagokat (BDP) a katonák csomagolják oda, ahol a tábori konyha nem fog főzni. A modernebb receptúrák és a nagyobb választék mellett az élelmiszercsomagok is kisebbek lettek, így hátizsákban is jobban elférnek. Egy másik újítás a lángmentes fűtőtest, amelynek köszönhetően a katonák anélkül melegíthetik fel ételeiket, hogy tüzet kellene gyújtaniuk.

img_2662_230412-083650_nel.JPEG


A cseh katonák által csomagolt élelmiszercsomagokban a gulyást vagy sültet rizzsel helyettesítik, például chili con carne-t vagy bolognai ragut.

És maga a csomagolás is megváltozik. A kilencvenes években bevezetett, egész napos élelmiszert tartalmazó eredetit kisebb kiszerelések váltják fel.

"Az eredeti verzió régi cucc. Úgy néz ki, mint egy cipős doboz, de ez már a múlté. Az új BDP-ket már csomagolják, több kisebb csomagból állnak, reggelire, ebédre és vacsorára osztják” – magyarázza Markéta Neradová kapitány a rakovníki katonai helyőrségtől a cseh rádiónak.

A papírdobozok és konzervdobozok is felváltják a tömör zacskókat. Ennek köszönhetően az élelmiszer jobban bepakol a hátizsákba és kevesebb hulladék marad utána.

„Amikor leülsz és kicsomagolod azt a dobozt, a műanyag fóliát és főleg a dobozokat, máris van egy szép halom hulladék. De nem hagyhat ott semmit, mindent magával kell vinnie” – magyarázza Neradová.

A táplálkozási szakemberek is részt vettek az új harci táplálékadagok összeállításában. Egy adag akár 14 ezer kilojoule-t is hoz egy katonának, ami körülbelül harmadával több, mint egy felnőtt férfi ajánlott napi energiabevitele.

Melegítés tűz nélkül

A fejlesztés során a cseheket az amerikai hadsereg és az észak-atlanti szövetség országainak más hadseregei inspirálták.

„Nincs értelme újra feltalálni a kereket. A NATO-hadseregek nagy része már jóval előttünk megoldotta ezt, minket a legjobb ihletett meg” – mondja a vezérkar szóvivője, Ivo Zelinka ezredes, egykori chrudimi ejtőernyős.

Felhívja a figyelmet egy másik újításra is, amelyet a cseh hadsereg vezet be – a lángmentes melegítőkre, amelyek jelentősen megkönnyítik az élelmiszerek melegítését terepi körülmények között.

Ez egy speciális zacskó, amelybe egy zacskó élelmiszert tesznek, egy kis vizet adnak hozzá, és egy kémiai reakciónak köszönhetően rövid időn belül felmelegszik az étel.

Korábban a katonák gázfűtést használtak – vagy legalábbis autóik motorját, ami nem mindig volt elérhető.

„Azt az alumíniumtálcát, amely a főétkezést tartotta, a motorblokkra lehetne helyezni. Ejtőernyősként jellemzően nem volt járművünk, így nem nagyon lehetett, így hidegen ettem” – írja le Zelinka, majd hozzáteszi:

"A legtöbb környezetben ez nem probléma, meg lehet szokni, de lehet, hogy valamilyen sarkvidéki környezetben csontig fagy, és ez nagyon problémás."

Humanitárius segítségnyújtás

A harci élelmiszeradagokat válsághelyzetben lévő civileknek is szánják. Ezért a receptek a kulturális szokásokat is tiszteletben tartják.

„Vannak vegetáriánus vagy vegán csomagok. A csomagok rendkívüli események részeként is felhasználhatók akár területünkön, akár humanitárius segítségnyújtás esetén valahol külföldön. Egyes országokban például nem esznek sertés- vagy marhahúst, ezért ezt is figyelembe vették” – magyarázza Markéta Neradová kapitány.

A cseh hadsereg évente körülbelül 20 000 adag harci élelmet fogyaszt el, egy adag 200-300 koronába kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113

A hadsereg nem hajlandó elfogadni a golyóálló mellényeket a bélés minősége miatt.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ochranne-vesty-armada-stv-group_2304141105_krp

A Védelmi Minisztérium által 2020-ban megrendelt ballisztikus mellényeket még nem kapta meg a hadsereg. A beszállítót - az STV Group cégét - a bélés minőségéről kérdezik, amely állítólag eltér a jóváhagyott mintától. A társaságnak most 10 000 mellény van raktáron, melyeket nem akar a katonaság. Ugyanakkor kifogynak a készletekből.

A hadseregben most fogynak a golyóálló mellények. Ezért a Védelmi Minisztérium már 2020-ban pályázatot írt ki új beszállítóra. A legfeljebb 47 000 darab vásárlására szóló keretszerződést 1,7 milliárd koronáért az STV Csoport nyerte el nyilvános pályázaton.

Tavaly év végéig kellett volna leszállítania az első 10 000 mellényt. De még mindig a raktáron vannak. A Védelmi Szabványügyi és Minőségbiztosítási Hivatal megtagadta a mellények átvételét, mert az eredetileg jóváhagyott bélésminta eltérő volt.

"Szerintük az érdesség és a fényesség területén szenzoros különbségeket mutatott pontosan a referenciamintához képest. Nem értünk teljesen egyet ezzel a véleménnyel” – erősítette meg a Radiožurnálának Pavel Beran, az STV társaság munkatársa.

Ivo Zelinka ezredes, a vezérkar szóvivője így magyarázza, miért utasítja el a honvédség a mellényeket: „Ha nem tartják be a specifikációt, az eredményt utólag ellentmondhatják azok a jelentkezők, akik nem feleltek meg a specifikációnak, és nem kerültek kiválasztásra."

A cég cáfol

Az eredeti kínai gyártó a covid-járvány miatt leállította a bélésszövet gyártását, így az STV új beszállítót talált Törökországban. Beran szerint az anyag megfelelt a szerződésben rögzített műszaki feltételeknek.

„Csak az van meghatározva, hogy milyen anyagból készüljenek, milyen legyen a kötés, a szakítószilárdság, a vízben és izzadságban való színállóság, az anyagvastagság, de a finomság vagy a durvaság nincs leírva. A mellények, amelyeket készen állunk a szállításra, 100 százalékban megfelelnek a műszaki feltételekben megbeszélteknek” – magyarázta. Beran azt is kifogásolja, hogy a katonák nem viselnek mellényt csupasz testükön.

Ivo Zelinka, a hadsereg szóvivője azonban azt mondta, hogy a katonák csak hálóinget viselnek a mellényük alatt. „Nem arról van szó, hogy a kereslet önkényes. Éppen ellenkezőleg, egy katona számára elengedhetetlen, hogy napi 8, 10-12 órát kibírjon” – mondta.

A Védelmi Minisztérium továbbra is foglalkozik a nem megfelelő ballisztikus mellények ügyével. Az STV társaság tárgyalni akar az osztállyal a jogorvoslatról, mivel milliós bírságra számíthat, amiért nem szállította le a mellényeket.

------------------------------------------------------------------------------------

Chili con carne gulyás helyett, doboz helyett csak zacskó. A cseh hadsereg korszerűsítette az élelmezést a katonák számára

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ceska-armada-jidlo-bojove-davky-potravin_2304121027_nel

A hadsereg korszerűsítette a katonák csomagolt élelmiszereit. Az úgynevezett harci ételadagokat (BDP) a katonák csomagolják oda, ahol a tábori konyha nem fog főzni. A modernebb receptúrák és a nagyobb választék mellett az élelmiszercsomagok is kisebbek lettek, így hátizsákban is jobban elférnek. Egy másik újítás a lángmentes fűtőtest, amelynek köszönhetően a katonák anélkül melegíthetik fel ételeiket, hogy tüzet kellene gyújtaniuk.

img_2662_230412-083650_nel.JPEG


A cseh katonák által csomagolt élelmiszercsomagokban a gulyást vagy sültet rizzsel helyettesítik, például chili con carne-t vagy bolognai ragut.

És maga a csomagolás is megváltozik. A kilencvenes években bevezetett, egész napos élelmiszert tartalmazó eredetit kisebb kiszerelések váltják fel.

"Az eredeti verzió régi cucc. Úgy néz ki, mint egy cipős doboz, de ez már a múlté. Az új BDP-ket már csomagolják, több kisebb csomagból állnak, reggelire, ebédre és vacsorára osztják” – magyarázza Markéta Neradová kapitány a rakovníki katonai helyőrségtől a cseh rádiónak.

A papírdobozok és konzervdobozok is felváltják a tömör zacskókat. Ennek köszönhetően az élelmiszer jobban bepakol a hátizsákba és kevesebb hulladék marad utána.

„Amikor leülsz és kicsomagolod azt a dobozt, a műanyag fóliát és főleg a dobozokat, máris van egy szép halom hulladék. De nem hagyhat ott semmit, mindent magával kell vinnie” – magyarázza Neradová.

A táplálkozási szakemberek is részt vettek az új harci táplálékadagok összeállításában. Egy adag akár 14 ezer kilojoule-t is hoz egy katonának, ami körülbelül harmadával több, mint egy felnőtt férfi ajánlott napi energiabevitele.

Melegítés tűz nélkül

A fejlesztés során a cseheket az amerikai hadsereg és az észak-atlanti szövetség országainak más hadseregei inspirálták.

„Nincs értelme újra feltalálni a kereket. A NATO-hadseregek nagy része már jóval előttünk megoldotta ezt, minket a legjobb ihletett meg” – mondja a vezérkar szóvivője, Ivo Zelinka ezredes, egykori chrudimi ejtőernyős.

Felhívja a figyelmet egy másik újításra is, amelyet a cseh hadsereg vezet be – a lángmentes melegítőkre, amelyek jelentősen megkönnyítik az élelmiszerek melegítését terepi körülmények között.

Ez egy speciális zacskó, amelybe egy zacskó élelmiszert tesznek, egy kis vizet adnak hozzá, és egy kémiai reakciónak köszönhetően rövid időn belül felmelegszik az étel.

Korábban a katonák gázfűtést használtak – vagy legalábbis autóik motorját, ami nem mindig volt elérhető.

„Azt az alumíniumtálcát, amely a főétkezést tartotta, a motorblokkra lehetne helyezni. Ejtőernyősként jellemzően nem volt járművünk, így nem nagyon lehetett, így hidegen ettem” – írja le Zelinka, majd hozzáteszi:

"A legtöbb környezetben ez nem probléma, meg lehet szokni, de lehet, hogy valamilyen sarkvidéki környezetben csontig fagy, és ez nagyon problémás."

Humanitárius segítségnyújtás

A harci élelmiszeradagokat válsághelyzetben lévő civileknek is szánják. Ezért a receptek a kulturális szokásokat is tiszteletben tartják.

„Vannak vegetáriánus vagy vegán csomagok. A csomagok rendkívüli események részeként is felhasználhatók akár területünkön, akár humanitárius segítségnyújtás esetén valahol külföldön. Egyes országokban például nem esznek sertés- vagy marhahúst, ezért ezt is figyelembe vették” – magyarázza Markéta Neradová kapitány.

A cseh hadsereg évente körülbelül 20 000 adag harci élelmet fogyaszt el, egy adag 200-300 koronába kerül.
Azt lehetne, hogy egy hozzászólásban mindig csak egy téma legyen? Ez nem az ukrán topik, itt lehet fél percenként is hozzászólni. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113

Végtelen történet: A gyalogsági harci jármű vásárlását az ágyúvita blokkolja​

https://www.denik.cz/veda-a-technika/armada-tendr-bojova-vozidla-pechoty.html
( írja: Jiří Vojáček )
Újabb epizóddal folytatódnak a viták a gyalogsági harcjárművek vásárlásáról a Cseh Köztársaság hadserege számára. Bár Csehország már túljutott a kezdeti nehézségeken, és a Védelmi Minisztérium által felkért ügyvédek kibogozták az elhibázott pályázat összetett hálóját, a vásárlást most pusztán technikai probléma akadályozza. Vita arról, hogy milyen kaliberű legyen a toronykészletben lévő ágyú.

...
A szlovák kormány néhány hete 152 darab, 35 mm-es ágyúval felszerelt CV90-es gyalogsági harcjármű vásárlásáról írt alá szerződést. Szlovákia némileg "leszakadt" a Cseh Köztársasággal folytatott tanácsos eljárásról, és a maga útját járja. Addig is azon tanakodunk, hogy klasszikus "30-assal" vegyünk-e BVP-t, vagy élesítsük át 35 mm-es kaliberre.
...
2016. december 15-én, az úgynevezett Ipari Napon mutatták be a régi BVP-t felváltó új jármű alapvető követelményrendszerét, később a 7. Gépesített Dandár parancsnok-helyettese, ezredes. Zdenek Mikula. Fél évvel később a védelmi minisztérium minden gyártót meghívott tesztekre a Libavá katonai körzetben található tesztterületen és a vyškovi kiképző parancsnokság komplexumban. A járművek meglehetősen alapos tesztelésen estek át, az éles lövés jelentette a legnehezebb akadályt minden résztvevő számára. A tesztelt BVP mindegyike összesen negyven lövést lőtt egy mozgó célpontra 700 méter távolságból, és két statikusat 1200 és 1800 méter távolságból.

A vitathatatlan győztes a német Puma gép lett, amely negyven lövésből harminchétszer talált el. A pályázati favorit technológiai fölényét bizonyítja a második legjobb résztvevő eredménye, aki mindössze tizenkilenc találatot ért el. Annál is meglepőbb volt, amikor kilenc hónappal később a minisztérium módosított műszaki leírást tett közzé, amelyben egyes követelményeket 180 fokkal elfordítottak, és amelyeknek paradox módon még a tárca által a pályázatra meghívott egyes résztvevők sem feleltek meg.

Az új kormány hivatalba lépése után a pályázatot alaposan átvizsgálták, végül mint ilyent törölték. Az olyan dolgok, mint a kilencezer tételre vonatkozó kérdőjel, inkább feledésbe merültek, és azonnal megkezdődtek a tárgyalások a pályázat valószínű nyertesével, a bevált CV90-es típus gyártójával.

Alig néhány hete a cseh és a szlovák miniszter kéz a kézben megígérte, hogy együttműködnek a BVP megvásárlásában, de már akkor is ismert volt a szakértők körében, hogy a két ország között megoszlik a hozzáférés a fontosabb fegyverekhez. . Míg a szlovákok a 35 mm-es ágyút preferálták, addig a csehek a hagyományos „harmincast” szerették volna.

30 mm vs. 35 mm
A cseh katonák felhívják a figyelmet arra, hogy a Pandurokon már 30 mm-t használunk, ezért jó lenne ugyanazt a kalibert használni. Elméletileg ez természetesen igaz, de a gyakorlat némileg más. Néhány évvel ezelőtt tárgyalásokat folytattak a KBVP Pandur izraeli tornyokat szállítójával, és a csapatokkal végzett közvetlen vizsgálat után megállapította, hogy a hadsereg kissé árvácska módon viselkedik az ágyúkkal szemben. Egyes kulisszák mögötti találgatások szerint egyeseket állítólag nem karbantartottak megfelelően, másokat a lövöldözés után meg sem takarítottak. Ráadásul az eredeti Samson RCWS-30 toronykészletet már nem kínálja a gyártó, az izraeli Rafael fegyvergyártó.

Emiatt is előfordulhat, hogy a KBVP-t, azaz a 30 mm-es Bushmaster ágyúkkal ellátott toronnyal rendelkező Pandurokat újra fel kell fegyverezni. És ebben az összefüggésben miért érdekelne a 35 mm-es kaliber?

Először is, a 30 mm-es lőszerek már nem rendelkeznek elegendő áthatolóerővel a mai szabványok szerint. Nemcsak a harckocsik ellen, amelyek ellen már a szárnyban sem elég, hanem főleg a gyalogsági harcjárművek és páncélozott szállítójárművek ellen már a legerősebb 30 mm-es lőszer sem elég erős.

Minden modern BVP, vagy a régebbi verziók továbbfejlesztett változata úgy készült, hogy ellenálljon az oldalsó 12,7 vagy 14,5 mm-es lőszernek. De elölről mindannyian képesek ellenállni a legerősebb, áthatoló al-kaliber 30 mm-es lőszereinek. A koreai K21, a CV-90 új verziói, az Ajax új verziói (ASCOD), a német Puma épül így. És ami még rosszabb, az orosz és kínai OT és BVP így épül fel. Természetesen a harckocsikból előállított nehéz BVP-k mellett vannak BMP-3 modernizációs készletek és kínai Type 04 és 05 gépek is, ami talán távolinak hangzik számunkra, de a kínaiak szerte adják a páncélozott szállítóikat. világ, különösen a fejlődő világ, és csak idő kérdése, hogy katonáink mikor találkoznak velük valamilyen küldetés során.

A Bushmaster ágyúk egy másik gyártója ma két alapváltozatot gyárt. 30 mm-es Bushmaster II és 35 mm-es Bushmaster III. De fontos tudni, hogy mindkét változatnak van "testvér" kalibere. Mindkettő mechanikája gyakorlatilag csak a hordó és néhány alkatrész cseréjével készen áll, hogy az eredeti kalibert magasabbra állítsák. De míg a 30 mm-es Bushmaster II csak 40 mm-esre képes, a 35 mm-es Bushmaster III 50 mm-esre.
...
Tehát ha most veszünk 30 mm-es ágyúkat, akkor most megspórolunk, de csak azon az áron, hogy néhány éven belül a többszörösét költjük a 30-asról 50-es kaliberre való átállásra, amelyek nem kompatibilisek egymással. Ha viszont most szlovák 35 mm-t veszünk, akkor a néhány év múlva már szabványos 50 mm-esre való átállás egyszerű és jóval olcsóbb lesz.

Vigyázz a drónokra
A kaliberváltás harmadik, talán legkomolyabb oka a drónok elleni küzdelem. Ha az ukrajnai háború megtanított valamit, akkor az az, hogy mostantól minden hadsereg tömegesen használ drónokat harci tevékenységekhez. Olcsóak és erősek, egy 500 dolláros drón kétségtelenül elpusztít egy 15 millió dolláros tankot. Ezért a következő években szorgalmazni kell, hogy az egységek saját légvédelmüket tekintve önellátóak legyenek.

RBS-70-es rendszerekkel felszerelt gépesített egységeink légvédelmét régóta bírálják, állítólag MANPADS (shoulder-launched) légvédelmi rendszerek nagy beszerzése is készül. Ez azonban nem elég a jelenlegi harctéren, szó szerint minden tanknak és minden BVP-nek védekeznie kell a drónok ellen, különben esélye sincs hosszú távú harci tevékenység végzésére. A szabványos 30 mm-es lőszer (kivéve, ha kifejezetten légvédelmi fegyverek által használt speciális lőszerről van szó) nem hatékony a drónok ellen. A drónok ellen robbanó lőszerre van szükség, ideálisan programozható és a lehető legnagyobb robbanási sugarú. 30 mm-es lőszert azonban nem biztosít. Ez az oka annak is, hogy a rövid hatótávolságú PL ágyúrendszerek (például az Oerklion és a Rheinmetall modern Skyrangerei) 35 mm-es kalibert használnak.

Hamarosan kiderül, hogy a Védelmi Minisztérium és a honvédség a progresszív kaliberek felé hajlik-e, és a szlovák utat választja, vagy ragaszkodunk-e a hagyományos fegyverkezéshez még azzal a kockázattal is, hogy hamarosan újra kell fegyverkeznünk. Mindenesetre az új BVP negyven év szovjet technológia alkalmazása után már megérdemli a gépesített egységeket.