CT-114 Tutor / CL-41 (Canadair, Kanada)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Snowbird Jet Crashes In British Columbia

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

EYPfNOLUcAAAkDK


EYPfg5GUEAAi1rc


https://globalnews.ca/news/6954775/...cvPQmbmCpboyCL3ezCGX78m9HnSRKf42R8gKt5cx5WPoE

Felszállás után egyből.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 410
113
Felszállás után egyből.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez az ülés még az ötvenes évekből való, ahogy a gép is. Ha maradt még esze a kanadaiaknak, akkor ezt a gépet sűrgősen kivonják. Erősen sejthető a felvételek alapján, hogy a pilóta tudta, hogy mit miért tesz, a felszállás közben valószínű, hogy valami hajtóműhibát észlelt és ezért próbálta meg a maradék lendülettel magasságot gyűjteni.
Ezzel szemben a gépnek még volt ideje bedugózni és a Martin Baker-ekhez, meg K-36-osokhoz szokott szemnek 2020-ban szokatlannak ható módon, a kellő magasság(?) ellenére sem történt szinte semmi. Az ülések épphogy kirepültek, de szinte a géppel azonos vektoron zuhantak tovább a föld felé. Stabilizáló, meg a főernyő meg sehol. Egy korszerű ülés ennél jóval kisebb magasságokról is megmentette volna őket.
Ezeknek az üléseknek a minimuma eszerint jóval magasabban van, így viszont képtelenség túlélni egy fel-, vagy leszállás közbeni vészhelyzetet.
 
M

molnibalage

Guest
Ahogy én láttam, ott a madár csak a kiváltó ok volt, de a nagyobb baj az elavult katapult volt és az ő elégtelen teljesítménye.
Hát igen. Egy 30 éves ülés is abban a helyzetben olyan simán mentené elvileg a pilótát, hogy normális működés esetén a pilóta kb. elsétált volna.
Valahol egészen furcsa, hogy ezt még használták.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Feltehetően egy madár miatt zuhant le május közepén a kanadai légierő egyik harci repülője - adta hírül hétfőn a kanadai hadsereg."
A madàr csak az események elindítója volt.
Nem tudom ki vezette a gépet de a hajtómű leállása utáni felhúzásból kár volt erőltetni a visszafordulást...
A sebességük a fordulóban teljesen elkopott és bedugóztak.
Nem tudom mi volt a reptér pályatengelyében előttük, de hacsak nem egy ovoda, akkar a felhúzás után forgolódás helyett egyből kattintaniuk kellett volna,...vagy egyenesből megpróbálni kényszerleszállni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 410
113
Igen, igazad van, a belehúzást követően elkopik a sebesség, de még abba belehúznak egy fordulót, amitől a gép szárnyai aszimmetrikusan estek át, azaz bedugóztak. Itt látszik jól:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed