CT-114 Tutor / CL-41 (Canadair, Kanada)

  • Téma indítója Téma indítója molnibalage
  • Indítva Indítva
M

molnibalage

Guest
Snowbird Jet Crashes In British Columbia

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

EYPfNOLUcAAAkDK


EYPfg5GUEAAi1rc


https://globalnews.ca/news/6954775/...cvPQmbmCpboyCL3ezCGX78m9HnSRKf42R8gKt5cx5WPoE

Felszállás után egyből.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Felszállás után egyből.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez az ülés még az ötvenes évekből való, ahogy a gép is. Ha maradt még esze a kanadaiaknak, akkor ezt a gépet sűrgősen kivonják. Erősen sejthető a felvételek alapján, hogy a pilóta tudta, hogy mit miért tesz, a felszállás közben valószínű, hogy valami hajtóműhibát észlelt és ezért próbálta meg a maradék lendülettel magasságot gyűjteni.
Ezzel szemben a gépnek még volt ideje bedugózni és a Martin Baker-ekhez, meg K-36-osokhoz szokott szemnek 2020-ban szokatlannak ható módon, a kellő magasság(?) ellenére sem történt szinte semmi. Az ülések épphogy kirepültek, de szinte a géppel azonos vektoron zuhantak tovább a föld felé. Stabilizáló, meg a főernyő meg sehol. Egy korszerű ülés ennél jóval kisebb magasságokról is megmentette volna őket.
Ezeknek az üléseknek a minimuma eszerint jóval magasabban van, így viszont képtelenség túlélni egy fel-, vagy leszállás közbeni vészhelyzetet.
 
Ahogy én láttam, ott a madár csak a kiváltó ok volt, de a nagyobb baj az elavult katapult volt és az ő elégtelen teljesítménye.
Hát igen. Egy 30 éves ülés is abban a helyzetben olyan simán mentené elvileg a pilótát, hogy normális működés esetén a pilóta kb. elsétált volna.
Valahol egészen furcsa, hogy ezt még használták.
 
Feltehetően egy madár miatt zuhant le május közepén a kanadai légierő egyik harci repülője - adta hírül hétfőn a kanadai hadsereg."
A madàr csak az események elindítója volt.
Nem tudom ki vezette a gépet de a hajtómű leállása utáni felhúzásból kár volt erőltetni a visszafordulást...
A sebességük a fordulóban teljesen elkopott és bedugóztak.
Nem tudom mi volt a reptér pályatengelyében előttük, de hacsak nem egy ovoda, akkar a felhúzás után forgolódás helyett egyből kattintaniuk kellett volna,...vagy egyenesből megpróbálni kényszerleszállni.
 
Igen, igazad van, a belehúzást követően elkopik a sebesség, de még abba belehúznak egy fordulót, amitől a gép szárnyai aszimmetrikusan estek át, azaz bedugóztak. Itt látszik jól:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed