Dán vadászgépbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 506
9 340
113
Az a baj, hogy a hadiiparban nem igazán lehet megtenni, hogy kitelepíted a részegységek és azok részegységeinek gyártását a harmadik világba. Emiatt pedig, minden kis szirszarnak, aminek a civil piacra gyártott alkatrészeit kínai munkások gyártják fél petákért az ára két-három peták is lesz, mert az amerikai munkás pénzbe kerül és mégcsak nem is a munkás, hanem a vezetés, a gyár, a marketing, a fehérgalléros részek táplálása lesz nagyon durva költségnövelő tényező a nyugati világban. Akkor azzal még nem is számoltam, hogy számos szirszarnak a gyártástechnológiáját és gépsorait is ki kell fejleszteni, mert már e szirszarok fejlettlenebb elődeinek kitelepítették anno a harmadik világba, ezért most, amikor nemzetbiztonsági szempontok miatt hazai gyártósorról kell a legújabb technológiájú kis szirszar, ezért egy komplett gyártósort kell építeni gyakran, amit aztán könnyen lehet, hogy semmi másra nem fognak használni, mert a civil piacra gyártott azonos, majd pár év múlva sokkal jobb képességű szirszar harmad-negyedannyiba került Kínából behozva!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
<blockquote>Ha viszont 3 Trench 3+ Typhoon kijön legalább 2 F-35 árából, hát én még mindig maradnék az Euroharcosnál...
Rosszul tennéd. Ilyen erőviszonyok között esélye nincs a nem stealth gépeknek.</blockquote>
Mire? Valós harci körülmény között, ugyan úgy leeshet mindkettő egy egyszerű hajtómű hiba miatt... Illetve nem, mert a Typhoon lehet hazajön a maradék eggyel... Egy két százados F-35 légierő nem tud annyi célpontot támadni, mint egy 3 százados Typhoon. WVR ben szinte biztos hogy jobb 1:1 ben is a Typhoon. Az hogy van e BVR, és mit tud ott az intenzív elekronikai zavarás mellett egy radar/radaros rakéta, én nem tudom. Azt sem, hogy a geometriai stealth képesség mennyit véd pl. a Pirate ellen. Ezek ötletelések. Nem állítom fixre, hogy igazam van, de én még mindig maradnék az Eurofighter mellett, HA 3-kijön 2 F-35 árából...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 272
35 452
113
Jaj, azért ne ilyennel érveljünk már. Több százezer repült órára esik ma gépveszteség hajtóműhiba miatt manapság. Az F-15 írtásban 2000-2008 között egyetlenegy katasztrofális hajtóműhiba volt emlékeim szerint és szerencsére még az is a földön. Az F-16 stat megnézése házi feladat.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Érveltem mással is, egyébként repesemény nem csak hajtóműhiba miatt lehet, de nyilván nem ez miatt mondom azt, hogy nekem 36 Trench 3 jobb választásnak tűnik, mint 24 F-35. Leírhatnám hogy az 3 reptéren van, 3 felé telepítve(1 el így máris több Iszkander M-kell rájuk 50kt-t fejjel pl.), 1.5 x annyi célpontot támadva etc. Ezek a fő okok. Itt nálam egyértelműen az ÁR lenne a döntő tényező, mert kiváló képességű fegyverrendszer mindkettő.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 851
113
Talán AO fejtette ki,hogy 1 vagy 2 százados valós képességekkel rendelkező légierő nem létezik minimum egy 3 százados ezred ami valós képességekkel rendelkező légierőt jelent.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Talán AO fejtette ki,hogy 1 vagy 2 százados valós képességekkel rendelkező légierő nem létezik minimum egy 3 százados ezred ami valós képességekkel rendelkező légierőt jelent.

Nem feltétlen erre akartam kitolni, de igen, sokan lebecsülik a valós képességekben a létszámot. Hogy korrekt legyen a példám, 3 ezred Typhoont is többre tartanék, mint 2 ezred F-35 öt, csak azért mondtam százados példát, mert ez a 3 ezred Typhoon ez kb. már majdnem Anglia ligája már gazdasági erőben, ami ezt el is bírja, ilyen ország meg nem sok van ugye aki potenciális vevő, gyaníthatóan a Dánok sem 100+ darabot fognak venni F-35 ből. Ezért mondom azt még mindig, hogy HA valóban olcsóbban jutnak az F-35-höz, mint a Typhoonhoz jutottak volna, akkor jó választás. Nekem viszont ez gyanús, hogy nincs így, ahogy láttam a számokat, ezért kérdeztem rá a cikkíróra, hogy nem e elírás, félrefordítás ez a rész...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
2 875
958
113
"Jaj, azért ne ilyennel érveljünk már. Több százezer repült órára esik ma gépveszteség hajtóműhiba miatt manapság. Az F-15 írtásban 2000-2008 között egyetlenegy katasztrofális hajtóműhiba volt emlékeim szerint és szerencsére még az is a földön. Az F-16 stat megnézése házi feladat."

Najó de ez F-16...
ehez képest elmúlt 2évben csak Indiában 34* landolt Su-30 egy hajtóművel. Az egy hajtóművel sanszosan -34 gép. Mielött üzemeltetésre fognánk, Mirage 2000t tudják üzemeltetni?

Ennyit tud az Orosz technika :p

F-35 árak: Nem mindegy mivel számolunk. gatyában, fejlesztési költségekkel, csomagárral, 40év üzemeltetéssel. Igen 40év üzemeltetéssel horror jön ki, ehez képest még LRIP 2014árak:
F-35A - $94.8
F-35B - $102
F-35C - $115.7
(excl. engine)[508] engine még +10m$.
ha ehez hozzá dobjuk a fejlesztési ktsgeket az 60b$/3000 = +20m$/db

uez vonatkozik minden más tipusra is, ef/rafi darabárra is simán ki lehet hozni 300m*/dbot.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 851
113
Fade

Nézd meg,hogy máshol mi a h helyzet,meg,hogy mennyit repülnek a Mirageok meg mennyit a Szuhojok(jah,hogy így már nem neked áll a zászló).
Csúsztatásból ötös,nem akarsz kormányszóvivő lenni?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
"Jaj, azért ne ilyennel érveljünk már. Több százezer repült órára esik ma gépveszteség hajtóműhiba miatt manapság. Az F-15 írtásban 2000-2008 között egyetlenegy katasztrofális hajtóműhiba volt emlékeim szerint és szerencsére még az is a földön. Az F-16 stat megnézése házi feladat."

Najó de ez F-16...
ehez képest elmúlt 2évben csak Indiában 34* landolt Su-30 egy hajtóművel. Az egy hajtóművel sanszosan -34 gép. Mielött üzemeltetésre fognánk, Mirage 2000t tudják üzemeltetni?

Ennyit tud az Orosz technika :p

F-35 árak: Nem mindegy mivel számolunk. gatyában, fejlesztési költségekkel, csomagárral, 40év üzemeltetéssel. Igen 40év üzemeltetéssel horror jön ki, ehez képest még LRIP 2014árak:
F-35A - $94.8
F-35B - $102
F-35C - $115.7
(excl. engine)[508] engine még +10m$.
ha ehez hozzá dobjuk a fejlesztési ktsgeket az 60b$/3000 = +20m$/db

uez vonatkozik minden más tipusra is, ef/rafi darabárra is simán ki lehet hozni 300m*/dbot.
Gondolom az angol wikiből vannak az adatok. Ezzel kezdtem én is, csak az a bökkenő, hogy olyan ORDAS hülyeségek vannak benne, hogy ihajj csuhajj... Kezdjük rögtön azzal, hogy akárhogy próbálom összeegyeztetni az adatait a mindenhol máshol talált adatokkal, sehol nem látom azt, hogy a helyből felszálló változat(F-35B) lenne olcsóbb, mintsem a CATOBAR-ra optimalizált F-35C, amelyben nincs ilyen képesség, csak szimplán az alap változathoz képest megerősített a sárkány, futó, ill. növelt a szárnyfelület. No meg ez is kicsit alábecsült érték, hogy mivel ezek ugye HAJTÓMŰ (és még ki tudja mi) nélküli árak, hogy a hajtómű +10 millió dodó/darab, mert én már itt rögtön 16 millát láttam leírva az ALAP verziónál, a B-nél meg a FINOM 38 millió dollárt... Vicces azért, hogy két B-hajtóműből kijön cakk pakk két SZU-35 hajtómű is, csak az oroszok adnak mellé grátiszba KÖRÉ még egy vadászgépet is, meg marad pénzed némi fegyverzetre is(uccsó adatok szerint a Szu-35 65 millió...)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 272
35 452
113
Fade

Nézd meg,hogy máshol mi a h helyzet,meg,hogy mennyit repülnek a Mirageok meg mennyit a Szuhojok(jah,hogy így már nem neked áll a zászló).
Csúsztatásból ötös,nem akarsz kormányszóvivő lenni?

Kérlek linkeld a statisztikát szájkarate helyett.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 341
10 160
113
Előző oldalon írtam árakat. De azt is írtam, hogy a Dánoknak lehet fix áras szerződésük van. Most ha X éve kötöttek egy előszerződést 100 millió/gép összegre az F-35 kapcsán akkor persze, hogy olcsóbb nekik, mint az EF 130 milliós ára. Nem olyan bonyolult dolog ez szerintem :)
Kanadának is hasonló szerződése van ha jól emlékszem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 851
113
molni

Tekintve,hogy 50 Mirage meg 250+ Szuhojuk van nem kell nagyon statisztikákat böngészni.Minden Szuhojban két hajtómű van...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 272
35 452
113
Most nem értem, hogy akkor mikről is beszélsz. Semmiféle statot nem linkeltél arra vonatkozólag, hogy mennyit vesztenek el hajtóműhiba miatt egyhajtóműves gépből X óra alatt. Szájkaratézol.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 851
113
Miről beszélsz molni?Milyen gépveszteség?Fade előjött azzal,hogy 30 akárhány leállt hajtóműves Szuhoj leszállás történt ellenben Mirageból egy sem erre írtam,hogy cirka 5x annyi Szuhoj van mint Mirage ráadásul ő sem írta oda a lényeget azaz:hány repült órára vannak ez a statisztika...Tehát ez a szájkarate nem az amit én csinálok!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 851
113
Mondott egy értelmezhetetlen statisztikát(nincs repült óra így nem lehet összehasonlítani) és én szájkaratézok?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 272
35 452
113
Most már végképp nem értem azt sem, hogy egyáltalán mi a fenét akarsz mondani...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 851
113
molni

Najó de ez F-16...
ehez képest elmúlt 2évben csak Indiában 34* landolt Su-30 egy hajtóművel. Az egy hajtóművel sanszosan -34 gép. Mielött üzemeltetésre fognánk, Mirage 2000t tudják üzemeltetni?

Tessék erről beszélek...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 272
35 452
113
Még most sem értem, hogy mit akarsz mondani. Kérlek célozgatások helyett akkor leírnád, hogy akkor mit akarsz mondani?

Keveset repült a kevés M-2k, ezért nincs baleset?
Sokat repült, de nincs baleset?
Vagy ezek és más tetszőleges kombója...?

A hajótművek számának mai napig erős mítosza van. Vietnám idejéban levő harci gépeknél sem számított sokat, az F-4 és F-105 bevetésarányos vesztesége kb. azonos bevetési profilnál azonos volt.