DCS FC / Flaming Cliffs sorozat (Eagle Dynamics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 527
113
Íme, az 1.2.6-os update-el (szárny hajlás és szárnyvégi indukált ellenállás-örvények) készített kis F-15C demóm:


Kotta nem volt, fejből nyomtam, a manővereket, ami az eszembe jutott.
 
M

molnibalage

Guest
F-15-ön is megcsinálták ezt? Sajnos 10+ év után is legfeljebb örömrepkedésre jó a Lomac széria leszárzmazott. FPS a béka segge alatt ("FPS radar" szindróma) multiban totál instabil, stb. Egyszer talán.

(Igazából minden repszimet csak annyira tolnak el, hogy ne játsszak vele. A DCS-ben nincs még talán féldinamikus hadjárat sem, instabil, a BMS4 meg olyan adazbázissal bír, hogy a röhögőgörcs kerülget és abban is vannak "showsoppter" bugok.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 527
113
http://www.youtube.com/watch?v=OXjDhZhpEu8

Repültem egy demot a Szu-33-assal, de eléggé odavertem magam. Nem is éltem túl. :)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
AO

Kicsit korábban kellett volna nyomni a pedált meg adni neki kakaót és akkor túléled. :)

molni

Legutóbbi patch elég sokat segített a bug keresésben. Elvileg ebben az évben ki kéne jönnie az új grafikus motornak, remélem így is lesz. Már most is egész stabil (legalábbis az utóbbi fél évhez képest), szerintem egy bő fél év múlva már kellően stabil lesz, hogy bármiféle értelmes OPFOR vagy redflag vagy akármi lehessen.

Arra viszont még sokat kell várni, hogy A-10C szintű vadászok legyenek :\ most szenvednek az F-15C AFM-jével, asszem már végfázisban van. Mondjuk a repteljesítmény még a legkisebb dolog, n+1 sokkal nagyobb gond van, az elektronikától kezdve odáig, hogy a rakéták össze vissza manővereznek a nem ritkán laggoló playerek után :D
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113

Repültem egy demot a Szu-33-assal, de eléggé odavertem magam. Nem is éltem túl. :)

Hát van ez így, hogy kicsit darabosra sikerül a vége :) Én inkább Békalábakat szoktam tördelni :D

Am mivel repülöd a gépeket?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Na live a 1.2.8, azt meg ne kérdezzétek miért, mert rettenet a bug ami keletkezett, és a Sas új flight modelje is elég messze van a véglegestől.

Hogy röviden ecseteljem, a trimmelés használhatatlan mert nem elég finom, a pilóta 8G fordulót kitart bármeddig, légitankolás után a Sas végtelen keró mennyiséggel bír, és még rengeteg hasonlóan röhelyes bug. Reggel amikor láttam a postot majdnem a falba vertem a fejem.
 
M

molnibalage

Guest
Az én véleményem az, hogy a DCS soha nem lesz játszható. Mindig csak bővül, bővül és emiatt egy bughalom az egész.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Lassan már nekem is, a szimulátor logó helyett inkább a sci-fit kéne ráaggatni, egyes területeken annyira katasztrofális hülyeségek vannak, hogy köszönő viszonyban sincs semmiféle valósággal.

Az meg csak hab a tortán, hogy a fejlesztők sz@rnak bele a multiplayerbe, pedig az lenne a legfontosabb.
 
M

molnibalage

Guest
Igen. Ha nincs Falcon 4.0 szerű dinamikus vagy legalább féldinamikus hadjárat, akkor multi nélkül az egész teljesen értelmetlen.

Az is valahol vicces, hogy egyesek ekézték az Falcon szériát az FM miatt - a nagy része tényleg elég pontatlan - de az kiderült kb. 2 éve, hogy a Lomac-DCS szériában semmiféle rakéta FM nem volt, csak scriptelt volt az egész. A Falcon a '90-es évek végén már bírt valódinak mondható paraméterhezhető FM-mel, amivel sikerült nekem pl. olyan pontosa belőni egyes szovjet-orosz SAM rendszerek rakétáit, hogy a valós teszlövészeti sebesség - idő karakterisztika 5%-os pontossággal lemodellezhető volt.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ne is mondd, az FM-ek valami katasztrofálisak voltak, FC2-ben gyakorlatilag a gravitáció nem hatott a rakétákra.

A célravezetési logika meg kabaré, olyan manővereket hajt végre sok esetben szinte bármelyik rakéta, hogy a visszanézett ACMI-k nagy részénél csak a hajunkat tépjük. Az sem mellékes, hogy a DLZ köszönő viszonyban sincs sem a valósággal, sem a modellezett rakéták teljesítményével. Röviden tömören, kb tisztán tapasztalatból kell tudni, hogy hol mit tud az adott fegyver.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 448
84 384
113
Én a Lock Onnal játszottam(igazából csak kipróbáltam).Az mennyire valósághű?
 
M

molnibalage

Guest
A DCS széria annak távoli leszármazottja és még ott is csak nagyon kevés gépnek van AFM-je vagy egyáltalán normális FM-je. A maga korában nem volt rossz, de ma már a múlté, bár az legalább stabil és viszonylag bugmentes volt tudommal.

A DCS-nél évekre le kellen állni a plusz tartalom hozzáadással és csak bugmentesíteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 448
84 384
113
Köszönöm.

Van valami új szimulátor a láthatáron(modern vagy II.vh.)?
 
M

molnibalage

Guest
Helikopteres fronton a Combat Helo.
http://www.combat-helo.com/

Jetszimes fronton gyakorlatilag nincs semmi tudtommal. Van a DCS széria és az ingyenes Falcon BMS4 (Falcon 4.0 leszármazott.)

II. Vh-s az már van több is, de mivel én nem vagyok érintett, ezért azokat nem ismerem.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
II. vhs az IL-2 Battle of Stalingrad, illetve a DCS is beizzított egy hasonló projektet, abból nemtudom mikorra lesz valami, de az a többi modultól külön mozog. Ez előbbi meg is van nekem, de valahogy sosincs kedvem elindítani.

Modern téren tényleg baromi sötét a helyzet, gyakorlatilag több irányból blokkolva van a haladás. A fejlesztők teljesen hülye irányba viszik az ipart, nem fektetnek elég hangsúlyt a kooperatív multiplayer jellegű funkciók tökéletesítésére. A marketing is rettentő halvány. Persze ehhez még azt is hozzá lehet tenni, hogy rengeteg információ titkos és még felsőbb szinteken is gyakorlatilag elérhetetlen, de szerintem jelenleg ez a legkevesebb.

Másik oldalról nézve, a közönség rendkívül kicsi, és annak is jelentős százaléka mindig mindent azonnal akar, ez elég szépen látszik az utóbbi évek játékiparán úgy általában mondjuk. A közönség nagyságán lehetne azzal segíteni, hogy megfelelő vállalati stratégiát alakítanak ki, de erre kevés az esély. Ha lenne egy jó termék, ami ténylegesen masszív online használható (mondjuk 100+ pilóta egy szerveren), ami többé kevésbé úgy működik, ahogy kellene, azzal szerintem nagy sikert lehetne aratni megfelelő reklámozás mellett.

Csak jelenleg kb ott tartunk, hogy 3 hétig nincs G-effekt reprezentálás a játékban, hanem húzod húzod azt semmi visszajelzés nélkül elájul. Ahelyett, hogy ilyen alapvető bugot kijavítanának, inkább azzal vesződnek, hogy MANPAD-ot tudj irányítani egyszemélyben, meg hasonló értelmetlen faszságokkal. Már bocs a kifejezésekért, az ezredem miatt van némi belátásom arra, hogy mit csinálnak odabent, és csoportosan szoktunk agyfaszt kapni amikor meglátunk ilyen dolgokat.
 
M

molnibalage

Guest
Persze ehhez még azt is hozzá lehet tenni, hogy rengeteg információ titkos és még felsőbb szinteken is gyakorlatilag elérhetetlen, de szerintem jelenleg ez a legkevesebb.

Mert a fejlesztőik idióták sajnos. Nem a Super Hornetet F-35-öt és új csilivi vasakat kellene modellezni. Miért?

ad1. Túl sok adat bizalmas vagy titkos. Úgysem modellezhető rendesen.

ad2. Csak fikcionális hadjáratok / bevetések repülhetőek ami ok, hogy mehet, de sokkal inkább olyan fikcionális bevetéseket támoganék aminek van történelmi háttere.

ad3. A túl táp fegyverrendszerek miatt az egész "fodg be és indítsd a rakétát" helyzetet szül. A régi gépekkel messze szélesebb és változatosabb taktikai helyzet modellezhető le és mivel a fegyverrendszerk hatékonyság messze alacsonyabb volt, ezért sokkal kevésbé fej/írás a túlélés a szimulátorban.

A '60-as és '70-es gépekről egyre több nyilvános adat van. Egy rakás szovjet és jenki gép kereskedelmi szinten eszméletlen pontosan lenne modellezhető. Az F-4E, MiG-21bisz, MiG-23 változatok F-16 és F/A-18A és F-14A/B gépekkel mia baj? Már az F-15A-ról is elég szép public adat van. Talán ezekkel kellene foglalkozni és nem mindeféle nem rendesen modellezhető vacakkal...

ad4. A fenti vasak és hideháborús környezet = kimeríthetetlen bevetés és dinamikus hadjárat téma...

A DCS nagyon szépen telepakolta magát 20k poligonos járművekkel a játék LOD kezelése meg olyan fosmétely szinten van, hogy nem tudja, hogy sírjak vagy nevessek... 20 mérföldre vannak egységek és, ha elnézek arra, akkor megfeleződik az FPS. Röhej.

Nem tudom, hogy javították már, de a CBU bomba füsteffektje egy ideig minden gépnél 1 FPS vagy alá vitte a frameratet. Anno a Lock On hangjai olyanok voltak, hogy rádiózás közben ricegett a játél. Csak át kellett volna konvertálni a hangoat alacsonyabb bitrátára és 0 minőségvesztéssel megszűnt volna a jelenség. Erre képtelenek voltak ezek a "fejlesztők"...

Másik oldalról nézve, a közönség rendkívül kicsi, és annak is jelentős százaléka mindig mindent azonnal akar, ez elég szépen látszik az utóbbi évek játékiparán úgy általában mondjuk.

<b>/*MODERÁLVA*/</b>

Mikor meghallottam, hogy mi lesz a jövő, akkor reménykedtem, hogy végre lesz itten egy szim, ami modulszerűen építkezhet a jövőben. Hát nem lett.

Hiába van már DCS World ennyi koncepcióváltás után egy fostaliga az egész, egy javíthatatlan bughalom.

A CA-hoz is nagy reményket fűztem, mert a szárazföldi egységek MI helyetti balfaszkodása helyett még a legprimitívebb modell is jobb, mert a taktikai helyzetet nagyban bonyolítja. Aztán az sg-n azt is megtudtam, hogy az is egy bughalom...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Mert a fejlesztőik idióták sajnos. Nem a Super Hornetet F-35-öt és új csilivi vasakat kellene modellezni. Miért?

ad1. Túl sok adat bizalmas vagy titkos. Úgysem modellezhető rendesen.

ad2. Csak fikcionális hadjáratok / bevetések repülhetőek ami ok, hogy mehet, de sokkal inkább olyan fikcionális bevetéseket támoganék aminek van történelmi háttere.

ad3. A túl táp fegyverrendszerek miatt az egész "fodg be és indítsd a rakétát" helyzetet szül. A régi gépekkel messze szélesebb és változatosabb taktikai helyzet modellezhető le és mivel a fegyverrendszerk hatékonyság messze alacsonyabb volt, ezért sokkal kevésbé fej/írás a túlélés a szimulátorban.

A '60-as és '70-es gépekről egyre több nyilvános adat van. Egy rakás szovjet és jenki gép kereskedelmi szinten eszméletlen pontosan lenne modellezhető. Az F-4E, MiG-21bisz, MiG-23 változatok F-16 és F/A-18A és F-14A/B gépekkel mia baj? Már az F-15A-ról is elég szép public adat van. Talán ezekkel kellene foglalkozni és nem mindeféle nem rendesen modellezhető vacakkal...

ad4. A fenti vasak és hideháborús környezet = kimeríthetetlen bevetés és dinamikus hadjárat téma...

Egyetértek. Pont ugyanezt beszéltük a kiképzőmmel ma este, ha kb a '80as évekig húznák a határt sokkal élvezetesebb és valósághűbb lenne. Ehelyett olyan F-15-el repülünk, amin nincs datalink, de C5 slammer viszont igen. Elszállok..

A DCS nagyon szépen telepakolta magát 20k poligonos járművekkel a játék LOD kezelése meg olyan fosmétely szinten van, hogy nem tudja, hogy sírjak vagy nevessek... 20 mérföldre vannak egységek és, ha elnézek arra, akkor megfeleződik az FPS. Röhej.

Nem tudom, hogy javították már, de a CBU bomba füsteffektje egy ideig minden gépnél 1 FPS vagy alá vitte a frameratet. Anno a Lock On hangjai olyanok voltak, hogy rádiózás közben ricegett a játél. Csak át kellett volna konvertálni a hangoat alacsonyabb bitrátára és 0 minőségvesztéssel megszűnt volna a jelenség. Erre képtelenek voltak ezek a "fejlesztők"...

Én nem nagyon foglalkozok semmiféle bombázással ugyhogy erről sajnos nem tudok nyilatkozni, és elég régóta nem is beszéltem senkivel erről a témáról, de 2 patcchel (1.2.6) ez még létező probléma volt.

Hiába van már DCS World ennyi koncepcióváltás után egy fostaliga az egész, egy javíthatatlan bughalom.

A CA-hoz is nagy reményket fűztem, mert a szárazföldi egységek MI helyetti balfaszkodása helyett még a legprimitívebb modell is jobb, mert a taktikai helyzetet nagyban bonyolítja. Aztán az sg-n azt is megtudtam, hogy az is egy bughalom...

Ja, hiába toldozzák foldozzák meg adnak hozzá javított alkatrészeket ha az alváz egy rakás szar.

A CA nagyjából arra jó, hogy haza vágja a szervert minimális időn belül, és amíg nem vágja haza, progresszíven nő a lagg. Kabaré.

Jelenleg a stabilitás ott tart, hogy olyan bevetéseket kell tervezni, amin nulla trigger van, és erősen válogatott AI tevékenység, különben akár egy óra alatt is elszáll. Amilyen röhelyesen hangzik, ez is nagy teljesítmény, 1.2.6 alatt ha elégszer földhöz vágtál egy gépet akkor akár egy klienssel (ismétlem, EGY!) is rövid időn belül hazavágtad a szervert. Az mi?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Meg az is közröhely, hogy saját grafikust motort fejlesztenek. Még kész sincs, de már nagyságrendekkel elavult. Különben is, manapság senki sem fejleszt saját grafikus motort. Megveszi valamelyiket azoktól akik nagyban foglalkoznak ezzel azt kész, olcsóbb és jobb. Talán még supportot is kapnak hozzá.