DCS World (Eagle Dynamics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Egyébként ez a legbosszantóbb ED-vel. A harcászatilag kritikus dolgokat sok esetben alul priorizálják és "majd lesz valami". Az F-16 kb 2 éve megy úgy early accessel, hogy olyan flight model van alatta, amivel bármelyik kortárs géppel szemben szinte garantálta a vereség egy dogfightban. Papíron ennek a gépnek kéne a legjobb turn rate-el rendelkezni kb. M0.7 - M0.9 tartományban ehhez képest gyakorlatilag az összes kortárs gép rate fight esetén hülyére veri bármilyen tartományban. Hornet kb. bármilyen elképzelhető repülési profilban azonos vagy lényegesebb jobb rate-t hoz és nyilván egy F-16al radius fight estén alapból esélyed sincs. Ugyanez igaz a M2000, F-15, F-14, flanker család stb. ellen.

Az IR vs. felhő dolog nem zavar, örülök hogy végre van új időjárás és végre nem csak 100x van lespawnolva ugyanaz a 3d model alapú felhő, rendkívüli mértékben növeli az élményt.. de az hogy évek óta early access alatt fut egy gép aminek a FM-je gyakorlatilag egy vicc az nevetséges.
Hát ez vicces.
Annyi tehetség nincs meg bennük, hogy az F-16CJ supplementet használják?
Így fejlesztenek modult?

Hogy a fenébe van a DSC-ben hogy például a szu57 mindent lever mint vak a poharat, F18-tól az F22-ig. Máskor meg pl F35 F22 ellen nem megy semmire. Valami itt nem kerek.
A Szu-57 az csak nem hivatalos mod, nem referencia a hivatalos modulfejlesztésre.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Hogy a fenébe van a DSC-ben hogy például a szu57 mindent lever mint vak a poharat, F18-tól az F22-ig. Máskor meg pl F35 F22 ellen nem megy semmire. Valami itt nem kerek.
Nincs, FC3 F-15C avionikával/FM-el valaki tákolt hozzá egy 3D modelt, aztán valami fantázia alapon belenyúlt az FM-be is (vagy lehet, csak az FBW-t barmolták össze, én az F-22 modon nem éreztem, hogy repteljesítményben bármivel többet tudna mint az F-15C.. kb. ugyanaz volt.

A PAK-FA-t nem próbáltam, de szerintem az is kb. ugyanez a kategória.

Szerintem nevetséges, hogy az egyik legnagyobb DCS YT csatorna kurva nagy szenzáció hajhászsággal bemutatja, hogy PAK-FA vs F-22 in DCS. Nagyon jól mutatja, hogy mennyire technikailag analfabéta a közönség nagy része, hogy fogalmuk sincs semmiről. Raptor 3D skin van rajta? Akkor az bizony Raptor..

Egyúttal meg is magyarázza, hogy miért eye candy szimulátor. Az userek minimum 95%-a nem veszi észre a különbséget.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs, FC3 F-15C avionikával/FM-el valaki tákolt hozzá egy 3D modelt, aztán valami fantázia alapon belenyúlt az FM-be is (vagy lehet, csak az FBW-t barmolták össze, én az F-22 modon nem éreztem, hogy repteljesítményben bármivel többet tudna mint az F-15C.. kb. ugyanaz volt.

A PAK-FA-t nem próbáltam, de szerintem az is kb. ugyanez a kategória.

Szerintem nevetséges, hogy az egyik legnagyobb DCS YT csatorna kurva nagy szenzáció hajhászsággal bemutatja, hogy PAK-FA vs F-22 in DCS. Nagyon jól mutatja, hogy mennyire technikailag analfabéta a közönség nagy része, hogy fogalmuk sincs semmiről. Raptor 3D skin van rajta? Akkor az bizony Raptor..
Melyik csatorna?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Hát ez vicces.
Annyi tehetség nincs meg bennük, hogy az F-16CJ supplementet használják?
Így fejlesztenek modult?


A Szu-57 az csak nem hivatalos mod, nem referencia a hivatalos modulfejlesztésre.

Én sem értem, ugyanakkor.. amikor legutóbb felületesen megnéztem pár pontban a görög manualhoz képest, akkor úgy emlékszek, hogy kb. stimmeltek az értékek. Szóval az is előfordulhat, hogy ez pont kb. jó, viszont a többi modul tud többet mint kéne, bár az meg tök irreális, hogy 5+ gép több különböző fejlesztőtől jelentősen pozitív irányban lett pontatlan..

Azt lehet tudni, hogy a Hornet FM-je lényegesen erősebb, mint kéne. Én azt megértem, hogyha anno elbaszták, azt viszont nem, hogy azóta le van szarva az user meg oldja meg.
 
M

molnibalage

Guest
Hát, ennek értelme így semmi.
Mintha a Falcon BMS-sel repülnék MiG-21bisz-szel. Nem lenne releváns, mert F-16 kabin és avionika lenne.
Itt csak mert himihumi kabin display van az F-22 képességeiből kb. semmit nem modellez a DCS

Nuku MAWS
Nuku ASEA
Nuku LPI mód
Nincs stealth
Nincs szupercirkálás

Ez legfeljebb bazári látványosság, de semmi köze nincs még egy repszimhez se nagyon.
De, ha ez kell a népnek...?
Én picit máshova igyekszek lőni a csatornámmal...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Hát, ennek értelme így semmi.
Mintha a Falcon BMS-sel repülnék MiG-21bisz-szel. Nem lenne releváns, mert F-16 kabin és avionika lenne.
Itt csak mert himihumi kabin display van az F-22 képességeiből kb. semmit nem modellez a DCS

Nuku MAWS
Nuku ASEA
Nuku LPI mód
Nincs stealth
Nincs szupercirkálás

Ez legfeljebb bazári látványosság, de semmi köze nincs még egy repszimhez se nagyon.
De, ha ez kell a népnek...?
Én picit máshova igyekszek lőni a csatornámmal...
Pontosan. 5gen gépet DCS-ben modellezni semmi értelme. Nincs EW, és az AESA radart sem tudnád értelmesen modellezni. Maximum úgy, hogy alapból mindent lát, őt meg nem érzékeli. Azt meg arcade játéknak hívják :) Ja és adatok sincsenek hozzá, szóval csak scifi lenne az egész, de ez már csak a hab a tortán. De ha lennének adatok, sem lenne értelme.

Ezt írta most az F-16 FM-re egy pilóta aki blk30/blk42-vel repült:
I will say it feels like the g-onset rate is slow and energy bleed rates are high. In some places it accelerates faster than I remember. It seems to be much harder to hit and sustain 9Gs in the game than in real life.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Nagyon szépek az új felhők, de igazából csak különféle volumetrikus alakzatok, melyek többrétegű felhőzetnek látszanak.
Az eddigi random pamacsok helyett, melyek korábban még forogtak is, ez mindenképpen óriási előrelépés.
De az igazi majd az lesz, ha ezek dinamikussá válnak és eleve követik a meteorológia fizikáját.
Gomolyfelhők, zivatarfelhők, rétegfelhők, esőrétegfelhők, mindenféle magasságon, egészen a jégtűkig.
Odébb van még a DCS 3.0, így biztos lesz majd ilyen is egyszer.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon szépek az új felhők, de igazából csak különféle volumetrikus alakzatok, melyek többrétegű felhőzetnek látszanak.
Az eddigi random pamacsok helyett, melyek korábban még forogtak is, ez mindenképpen óriási előrelépés.
De az igazi majd az lesz, ha ezek dinamikussá válnak és eleve követik a meteorológia fizikáját.
Gomolyfelhők, zivatarfelhők, rétegfelhők, esőrétegfelhők, mindenféle magasságon, egészen a jégtűkig.
Odébb van még a DCS 3.0, így biztos lesz majd ilyen is egyszer.
Na várj, akkor ezek szerint ezen a téren a sokkal szebb látványt leszámítva a BMS4 csuklóból pofozza le a "profik" által fejlesztett DCS-t?
Mert ahhot tool-lal importálni lehet tudtommal valós meteorológiát is...
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Na várj, akkor ezek szerint ezen a téren a sokkal szebb látványt leszámítva a BMS4 csuklóból pofozza le a "profik" által fejlesztett DCS-t?
Mert ahhot tool-lal importálni lehet tudtommal valós meteorológiát is...

Én nem tulajdonítok nagy jelentőséget annak, hogy tudsz-e real time időjárást importálni. Általában úgy is valami teljesen fiktív harctér van. Arra meg teljesen jó, ha magadnak csinálsz időjárást. Igazából arra lesz majd szükség, ami most nincs, hogy menet közben változzon, akár előre definiált módon. Ezt nyilván lehetne helyettesíteni úgy is, hogy az aktuális időjárást importálja.. de én belegondolva abba, hogy korábban a dinamikus időjárás offline módon is instabillá tette a szervereket, hát inkább nem szeretnék olyat, hogy a szerver óránként lekérdezze, hogy mi az időjárás, és próbálja on the fly updatelni mert ilyen featurek nélkül is van épp elég bug :D

Pl. a hornet radarja pont annyira stabil feature, hogy az utóbbi 2 nagyobb patchben teljesen szétcseszték megint. Én ezt vagyok képtelen megérteni amúgy, értem hogy beta meg early access meg minden faszom, de hogy lehet így bármit fejleszteni, hogy amikor hozzáadnak 1 új featuret a létező 2+ éves modulhoz, akkor basic funkciók elbaszódnak? Azért az valahol vicces, hogy DCS-ben az egyik legfontosabb típusú tudás a harchoz az, hogy pontosan mikor és hogyan bugos a játék..

Minden nüansznyi featureben ami a harctéren lényeges és nem eye candy a BMS fényévekkel jobb a DCS-nél. Mert nekik ez számít elsősorban. DCS-ben sajnos úgy tűnik, hogy rohadtul nem.. pl. 2021-ben még ott tartunk, hogy az ARH rávezetést nem befolyásolja semmilyen szinten, ha pitbull után lockolja a gép a célt vagy nem.. egészen más tészta lenne egy ARH-t notcholni, ha két különböző szögből az indító platform is megvilágít és updateli a rakétát, hogy hova kell menni pitbull után is.
 
M

molnibalage

Guest
Én nem tulajdonítok nagy jelentőséget annak, hogy tudsz-e real time időjárást importálni. Általában úgy is valami teljesen fiktív harctér van. Arra meg teljesen jó, ha magadnak csinálsz időjárást. Igazából arra lesz majd szükség, ami most nincs, hogy menet közben változzon, akár előre definiált módon. Ezt nyilván lehetne helyettesíteni úgy is, hogy az aktuális időjárást importálja.. de én belegondolva abba, hogy korábban a dinamikus időjárás offline módon is instabillá tette a szervereket, hát inkább nem szeretnék olyat, hogy a szerver óránként lekérdezze, hogy mi az időjárás, és próbálja on the fly updatelni mert ilyen featurek nélkül is van épp elég bug :D

Pl. a hornet radarja pont annyira stabil feature, hogy az utóbbi 2 nagyobb patchben teljesen szétcseszték megint. Én ezt vagyok képtelen megérteni amúgy, értem hogy beta meg early access meg minden faszom, de hogy lehet így bármit fejleszteni, hogy amikor hozzáadnak 1 új featuret a létező 2+ éves modulhoz, akkor basic funkciók elbaszódnak? Azért az valahol vicces, hogy DCS-ben az egyik legfontosabb típusú tudás a harchoz az, hogy pontosan mikor és hogyan bugos a játék..

Minden nüansznyi featureben ami a harctéren lényeges és nem eye candy a BMS fényévekkel jobb a DCS-nél. Mert nekik ez számít elsősorban. DCS-ben sajnos úgy tűnik, hogy rohadtul nem.. pl. 2021-ben még ott tartunk, hogy az ARH rávezetést nem befolyásolja semmilyen szinten, ha pitbull után lockolja a gép a célt vagy nem.. egészen más tészta lenne egy ARH-t notcholni, ha két különböző szögből az indító platform is megvilágít és updateli a rakétát, hogy hova kell menni pitbull után is.
Nem maga az importálásnak van jelentősége. Hanem az, hogy akkor ehhez ott van mögötte valamiféle "fizika".
Meg az időjárás függést tudja mindenféle csinnadratta nélkül. Ez csak egy a feature-ök közül. És működik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Na várj, akkor ezek szerint ezen a téren a sokkal szebb látványt leszámítva a BMS4 csuklóból pofozza le a "profik" által fejlesztett DCS-t?
Mert ahhot tool-lal importálni lehet tudtommal valós meteorológiát is...
Nem a meteorologia importálására gondoltam, hanem a felhők kiakaitására. A jelenlegi 2.7-es upgrade egy nagyon szép imitáció, mindenféle, felhőnek látszó volumetrikus objektummal. Pont, mint az elődje, csak egy fokkal komolyabb. Már több réteg van és kétféle karakter. Egy cumulus és egy cirrus-jellegű, azaz egy gomolyfelhőzetnek és egy rétegfelhőzetnek látszó 3D-s alakzat halom.
De fizikialag kissé fals módon a gomolyfelhő réteg felett gomolyfelhőréteg van és még 10 ezer méteren is vastag rétegfelhőzet van.
Félreértés ne essék, a videókon látott időjárási helyzethez rendkívül hasonló, több rétegű felhőzet igen is létezik, nincs is ezzel semmi baj, de az azért látszik, hogy az egész egy amolyan wannabe időjárás, mintha a dizájnerek láttak volna pár izgalmas fényképet vagy videót és anélkül, hogy értenék a mögöttes fizikát, csináltak egy 3D-s hasonlót.
Persze az is lehet, hogy tévedek és igenis volt köztük olyan, aki vitt a dologba fizikai modellezést, de az az ért látszik, hogy többszörös időgyorsításnál is a szép eye-candy felhőzet csak egyhelyben hullamázik.

Az igazán élethű időjáráshoz nem a valóssal összeszinkronizált másolat kell, mert ahhoz a szervernek már majdhogynem kvantumszámítógép szinten kellene lennie, hanem egy virtuális is elég lenne, ha azt egy korrekt megjelenítés és korrekt belső időjárásfizika támogatná.

De látva, hogy hol máshol vannak még bosszantó bugok, nem hiszem, hogy ez a legfontosabb.
 
M

molnibalage

Guest
de az azért látszik, hogy az egész egy amolyan wannabe időjárás, mintha a dizájnerek láttak volna pár izgalmas fényképet vagy videót és anélkül, hogy értenék a mögöttes fizikát, csináltak egy 3D-s hasonlót.
Az egész DCS modellezése helyenként erre emlékeztet, lásd a hegyet kikerülő és mögötte repülő gépet eltaláló AIM-9X és társait...
 
  • Hűha
Reactions: arcas

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 684
5 895
113
DCS amikor a SZU56 - rá indított 9 infrás rakétából 8 világgá ment, azt fejtegették hogy a modell lézeres zavaró tornyai tartalmazza a modell. Egyáltalán van azon ilyen? Helikopteren van, azt tudom, de hogy a SZU57-en lenne nem tudom, nem emlékszem hogy a fórumon említette volna valaki.
 
M

molnibalage

Guest
DCS amikor a SZU56 - rá indított 9 infrás rakétából 8 világgá ment, azt fejtegették hogy a modell lézeres zavaró tornyai tartalmazza a modell. Egyáltalán van azon ilyen? Helikopteren van, azt tudom, de hogy a SZU57-en lenne nem tudom, nem emlékszem hogy a fórumon említette volna valaki.
Dehogy van. És nincs DIRCM semmilyen vadászgépen.
Tényleg legalja az csatorna, amit ennyi ember követ?
Beszarok.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
DCS amikor a SZU56 - rá indított 9 infrás rakétából 8 világgá ment, azt fejtegették hogy a modell lézeres zavaró tornyai tartalmazza a modell. Egyáltalán van azon ilyen? Helikopteren van, azt tudom, de hogy a SZU57-en lenne nem tudom, nem emlékszem hogy a fórumon említette volna valaki.

Az AIM-9X-et leszámítva gyakorlatilag az összes többi IR rakéta szemből indítva garantáltan elkerülhető DCS-ben. Egyszerűen annyi kell hozzá, hogy ne lásson rá a hajtóműre, előre levedd a gázt és megfelelő folytonossággal dobáld a csalit. A folytonosság nem is annyira fontos, akkor van jelentősége, ha váratlan, közeli indítást is ki akarsz kerülni.

3/9 vonal mögött indított IR rakéták már nehezebben lerázhatóak.. itt már nem működik ennyire megbízhatóan a fenti taktika. De szerintem az önmagában irreális, hogy a szemből indított IR rakétának konkrétan 0 a találati esélye, ha az ellenfél látja és megfelelő ellentevékenységet folytat. A legtöbben azon szoktak elbukni, hogy a gázt nem kellő előrelátással veszik le, és emiatt a még égő utánégető mellett kevésbé hatékonyak a csalik.

Mondjuk egyúttal hozzáteszem, hogyha úgy akarnák ezt áthidalni, hogy 10% eséllyel mindig talál, az sem lenne jobb.. szóval ha már irreális akkor legalább legyen viszonylag konzekvens a viselkedés, ami ebben az esetben kb. így is van.

Dehogy van. És nincs DIRCM semmilyen vadászgépen.
Tényleg legalja az csatorna, amit ennyi ember követ?
Beszarok.

A tartalom minősége is vicc. Felrak egy videót, hogy F-15 vs F-14 dogfight, és perceking flat scissorban kb. 10+ szor keresztül repül a másik gép tűzvonala előtt, úgy, hogyha az ellenfél egy picit is tudna célozni akkor már lelőtte volna legalább 5x, majd utána valami teljesen röhelyes helyzetben fordít és lelövi a másikat.. és ebből mit von le a nézőközönség?

.. hogy ő mekkora istencsászár és mennyire király hogy végre olyan embereket látni, akik értik a dolgukat. Hát lol. Ha az újoncainknak meg kéne mutatni, hogy HOGYAN NE dogfightolj, akkor kb. bemutatnám azt a videót..
 
M

molnibalage

Guest
Az AIM-9X-et leszámítva gyakorlatilag az összes többi IR rakéta szemből indítva garantáltan elkerülhető DCS-ben. Egyszerűen annyi kell hozzá, hogy ne lásson rá a hajtóműre, előre levedd a gázt és megfelelő folytonossággal dobáld a csalit. A folytonosság nem is annyira fontos, akkor van jelentősége, ha váratlan, közeli indítást is ki akarsz kerülni.
A Sivatagi Vihar alatt égháttérben utánégetővel robogó MiG-25 vágott haza több AIM-9M6-ot kevesebb, mint egy tucat infracsapával. Szóval szemből, alapgázon közeledő cél ellen, ami dob sok csalit a realitás kb. bizony ez.

Na, a BMS4.34-ig ezen a téren meg a BMS volt rakás szar. A tényéeg régi szutyokt leszámítva minden immúnis volt az infracsapádra.
Ha bárki szerint ez reális egy AIM-9M ellen, akkor röhögök egy jót. Ezért moddoltam szénné régen a Falcont. Hála istennek, ez most már ne kell.

3/9 vonal mögött indított IR rakéták már nehezebben lerázhatóak.. itt már nem működik ennyire megbízhatóan a fenti taktika. De szerintem az önmagában irreális, hogy a szemből indított IR rakétának konkrétan 0 a találati esélye, ha az ellenfél látja és megfelelő ellentevékenységet folytat. A legtöbben azon szoktak elbukni, hogy a gázt nem kellő előrelátással veszik le, és emiatt a még égő utánégető mellett kevésbé hatékonyak a csalik.
Mert a realitás kb. ez minden marketing duma ellenére.
.. hogy ő mekkora istencsászár és mennyire király hogy végre olyan embereket látni, akik értik a dolgukat. Hát lol. Ha az újoncainknak meg kéne mutatni, hogy HOGYAN NE dogfightolj, akkor kb. bemutatnám azt a videót..
:)
 
  • Tetszik
Reactions: blaze

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A Sivatagi Vihar alatt égháttérben utánégetővel robogó MiG-25 vágott haza több AIM-9M6-ot kevesebb, mint egy tucat infracsapával. Szóval szemből, alapgázon közeledő cél ellen, ami dob sok csalit a realitás kb. bizony ez.

Na, a BMS4.34-ig ezen a téren meg a BMS volt rakás szar. A tényéeg régi szutyokt leszámítva minden immúnis volt az infracsapádra.
Ha bárki szerint ez reális egy AIM-9M ellen, akkor röhögök egy jót. Ezért moddoltam szénné régen a Falcont. Hála istennek, ez most már ne kell.


Mert a realitás kb. ez minden marketing duma ellenére.

:)

Rémlik, hogy korábban ezt mondtad, bár erre nem gondoltam mielőtt írtad. A videó azért durva.. :D
 
M

molnibalage

Guest
Rémlik, hogy korábban ezt mondtad, bár erre nem gondoltam mielőtt írtad. A videó azért durva.. :D
És ez csak az AIM-9M és R-73. Az AIM-9X értéke ennél még tízszer jobb volt.
Most kb. az van a játékban, amit annó én lőttem be a modban. Még az AIM-9X sem legyőzhetetlen.
Felhő szélén esős időben szemből gyorsan közeledő MiG-23-at is nehéz lelőni úgy, hogy nem dob semmit. an, hogy indul a rakéta és mire odaér a felhő szélén van és a cél fordulójával el is veszti a célt.

Beállítottam rossz időt és kb. 4-ból 1 AIM-9X-et i tudtam kerülni. Persze labels-szel, de a cél az érzékenység vizsgálat volt.
Brutál élmény a dogfigh úgy, hogy itt egy 180 fokos 7.5G-s forduló után nem ájul el a pilóta, mint a DCS-ben...
De bőven van itt is G lock.

De régen ez is szar volt. Az FF5 rakta helyre és követte a BMS is. Azelőtt az SP időjben a Falcoban nem volt lényegében G lock. 60 sec 9 után jött = soha nem láttad.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
És ez csak az AIM-9M és R-73. Az AIM-9X értéke ennél még tízszer jobb volt.
Most kb. az van a játékban, amit annó én lőttem be a modban. Még az AIM-9X sem legyőzhetetlen.
Felhő szélén esős időben szemből gyorsan közeledő MiG-23-at is nehéz lelőni úgy, hogy nem dob semmit. an, hogy indul a rakéta és mire odaér a felhő szélén van és a cél fordulójával el is veszti a célt.

Beállítottam rossz időt és kb. 4-ból 1 AIM-9X-et i tudtam kerülni. Persze labels-szel, de a cél az érzékenység vizsgálat volt.
Brutál élmény a dogfigh úgy, hogy itt egy 180 fokos 7.5G-s forduló után nem ájul el a pilóta, mint a DCS-ben...
De bőven van itt is G lock.

De régen ez is szar volt. Az FF5 rakta helyre és követte a BMS is. Azelőtt az SP időjben a Falcoban nem volt lényegében G lock. 60 sec 9 után jött = soha nem láttad.

A g modellezést abszolút nem értem. Az összes F-16 pilóta minimum követelménye, ha jól tudom, hogy minimum 15 sec 9G-t ki kell bírni. Ehhez képest DCS-ben F-16ban ülve kb. 10 sec 8G után annyira nem látsz semmit, hogy nincs értelme tovább fordulni, mert fogalmad sincs, hogy hol az ellenfél.

Amit PM-ben küldtem, tengerszinten nem tudtam letesztelni a M0.8 turn ratet, mert elájult a pilóta. Szóval gyakorlatilag van egy tartomány, ami mondjuk kb. Mach 0.7-0.9 amiben az F-16nak rongyosra kéne vernie egy rate fight alatt a többi teen szériát. Ebből te amúgy nagyjából M0.75 ig repülhetsz mert efölött nem repülhető a gép. Ennek a tetejébe még a flight model is egy rakás szar, mert túl gyorsan kopik el a sebesség (főleg abban a tartományban, amiben a szar G model miatt lehet repülni), és ha ez még nem lett volna elég akkor a többi gép ugyanakkora sebesség mellett legalább ugyanakkora rate-t tud, vagy többet mint te. Ami az összes pilóta interjú alapján teljesen bullshit kategória.

És a láthatóság ezt még tovább rontja.. 1 - 5 nm között gyakorlatilag ha leveszed a szemed a célról akkor vége a dalnak mert alig lehet újra megtalálni. BMS-ben ez is sokkal jobb. De ez legalább mindenkinek pont ugyanannyira szar, talán csak annak tűrhető aki VR-al repül.