Successor-program: A Vanguard-osztály leváltását célzó brit tengeralattjáró-fejlesztési projekt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.
Felszínen való közlekedésénél érdekes lenne nélküle.
.
Bizarr kérdés, de mint ezen is, tulajdonképpen miért van a modern tengeralattjárók tetején klasszikus "torony"? Miért nem lehet simán torony nélküli forma, kb mint egy torpedóé?
Áramvonalasabb lenne, nehezebben észlelhető, az antennák, szenzorok is lehetnének a testbe süllyesztve.
.Felszínen való közlekedésénél érdekes lenne nélküle
+a mindenféle árbocok és periszkópoknál:
Mert a tengerek és óceánok nem egy Balaton?.
.
Hát igen, ez is lehetne egy paradigmaváltás lehetne lassan.... Miért nem lehet egy úszó digitális kameraplatform a periszkóp, amit csak egy fel-lecsőrlőzhető kábel köt a tengeralattjáróhoz? És a platformon lenne egy girostabilizált kamera, hogy a hullámzás kevésbé zavarja, sőt akár kismértékben felemelhető is lehetne erről, hogy átlásson a kisebb hullámok felett.
Igy akár százméteres mélységből láthatnák a felszint. Azután visszahúzzák le a tengeralattjáróba, ha már nem kell.
.Mert a tengerek és óceánok nem egy Balaton?
+itt olyan érzékenységű, technológiájú rendszerek, szenzorok stb vannak, amik hajótesten kívül nem használhatók/tárolhatók.
Maga a periszkóp csak egy a sok cucc közül a toronyban..
.
Az, hogy a periszkoprendszerben digitalis kamerak vannak, az nem ujdonsag, mar 15 eve is a Los Angeles, Seawolf osztalynak van egy type18 tipusu rendszere kamerakkal, full 360 fokos kepet adva, söt meg ejszaka is ad infraval egy 640x480 pixeles kepet.
.
Itt amit fentebb ötletelek, az ujdonsag annyi lenne, hogy ez a rendszer nem lenne mereven a tengeralattjarohoz rögzitve, nem egy kis platformon felbocsathato lenne nagy melysegböl is, azutan visszahuzhato.
.A kis platform lehetne vezetékes vagy távirányítású. A platform radarjele mekkora lenne egy periszkóppal vagy antennával összevetve? Sérülés, veszteség esetére hány platformot kellene telepíteni a hajóra? Például jégfelszín-áttöréskor az egész testnek át kellene törnie, így "csak" a toronynak. Stb....
Én azért feltételezném a helyedben, hogy akinek ez a szakmája, az is gondolt már rá,.
.
Isten látja lelkem, amikor a vezetékes, úszó platformos periszkóp ötletét beirtam, full csak beugrott (újnak hitt) saját ötletként, de most látva, hogy vannak válaszok rá, kiváncsi lettem, és rágugliztam a témára. És nincs új a nap alatt, másnak is jutott már ugyanez eszébe....
A Redditen pl ilyen, szintén friss témázást találtam pont erről:
,