EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

Everton Pacheco da Silva tábornok, a Brazil hadsereg Stratégiai Projektek Irodájának (EPEx) vezetője által a Szenátus Külügyi és Védelmi Bizottsága előtti meghallgatáson ismertetett információk szerint az ütemterv - amely a költségvetési megszorítások vagy kiigazítások miatt változhat - négy Sikorsky UH-60M Black Hawk és tizenkét Airbus H145M helikopter érkezését írja elő 2028 és 2032 között , amelyeket a folyamatban lévő tárgyalások szerint Brazíliában gyártanának.

A modell sikeresen működött a brazil rendőrség és tűzoltóság körében, különösen a SAR-missziókban, nevezetesen Ceará és Minas Gerais régiókban. 2019 óta a brazil fegyveres erőknek is bemutatták, és közel 40 egység áll szolgálatban, köztük rendőrségi, tűzoltósági, valamint állami és magán egészségügyi szolgálatok számára.

They would also include options available for the light attack model, up to the HForce system and another configuration, featuring 20 mm cannons, guided rockets, air-to-air and air-to-ground missiles, to reinforce the warfighting capabilities of the recently upgraded Fennec squadron, although not capable of sophisticated weaponry.

 
40373-jpg.10038579
 
A francia Csendőrség egyre nagyobb nehézségekkel küzd helikoptereinek karbantartásában...

Those of the EC135 and EC145 helicopters, with 76% and 69.3% respectively, are far from reaching the 90% mentioned by General Lizurey seven years ago.“The year 2025 is marked by increasing difficulties in the supply of parts which imply a significant extension of periodic visits [VP], in particular for the EC145.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Tumpek
A berlini védelmi minisztérium megerősítette szándékát további 20 Airbus H145M könnyű harci helikopter vásárlására, mintegy 1 milliárd euróért. Ez azt jelenti, hogy a Bundeswehr élni fog a 2023 decemberében aláírt, eredetileg 62 repülőgépre vonatkozó szerződés meghosszabbítására vonatkozó opciójával. Ezzel a német hadsereg számára 82 helikoptert szállítanak – ez az Airbus történetének legnagyobb ilyen jellegű megrendelése.


Az Opex360 szerint a H145M beszerzése eredetileg átmeneti megoldásnak tűnt, amely az elöregedő Tiger EC665 harci helikopterek lecserélésére szolgált, amíg az utódot ki nem fejlesztik. A német védelmi minisztérium dokumentumai azonban azt mutatják, hogy Berlin hosszú távon tervezi a H145M szolgálatban tartását, mivel rugalmasabbnak és gazdaságosabbnak tartja az üzemeltetését.

A döntés egybeesik a csatatér „drónosításának” növekvő trendjével, amelyet a fegyveres erők világszerte megfigyelnek. Németország, akárcsak az Egyesült Államok, amely idén lemondta ambiciózus FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) programját, úgy tűnik, hogy felhagy a nehéz támadóhelikopterek koncepciójával. Az ukrajnai háború tapasztalatai azt mutatják, hogy a drónok egyre inkább átveszik a célpontok felderítését és megtámadását, és használatuk jelentősen olcsóbb és kevésbé kockázatos.
Nem mindenki ért azonban egyet ezzel az értékeléssel. Franciaország, Nagy-Britannia és Olaszország hadseregei az ellenkező irányba haladnak, modern harci helikopterekbe fektetnek be, amelyeket a drónok mellett kell használni, nem pedig azok általi helyettesítésre. Ilyen például az olasz AW249 "Fenice" program, amelynek célja a meglévő A.129 Mangusta leváltása, valamint a franciák a Tigre Mk3 verzióra való fejlesztésén dolgoznak.

A Tigrist nem fogják Németországban modernizálni. Berlin kilépett a Franciaországgal és Spanyolországgal közösen megvalósított projektből, mivel úgy vélték, hogy a fejlesztés költségei túl magasak lennének a várt eredményekhez képest. Ehelyett a Bundeswehr a kisebb, de modernebb H145M mellett döntött – egy eredetileg polgári használatra tervezett helikopter, amelyet csak 2014-ben „fegyvereztek fel” a HForce rendszerrel. A két Turbomeca Arriel 2E hajtóművel és FADEC digitális vezérléssel felszerelt repülőgép lézervezérelt rakétákat, gondolára szerelt ágyút és Spike ER páncéltörő rakétákat is képes szállítani.

A korábban megrendelt 62 helikopterből 24-et harci konfigurációban szállítanak majd. A fennmaradó helikoptereket szállításra, kiképzésre és a különleges erők támogatására fogják használni. A teljes program becslések szerint 2,7 milliárd euróba kerül, a további 20 helikopter várhatóan további 1 milliárd euróval növeli ezt az összeget. A vásárláshoz még a Bundestag Költségvetési Bizottságának jóváhagyása szükséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Aladeen
A berlini védelmi minisztérium megerősítette szándékát további 20 Airbus H145M könnyű harci helikopter vásárlására, mintegy 1 milliárd euróért. Ez azt jelenti, hogy a Bundeswehr élni fog a 2023 decemberében aláírt, eredetileg 62 repülőgépre vonatkozó szerződés meghosszabbítására vonatkozó opciójával. Ezzel a német hadsereg számára 82 helikoptert szállítanak – ez az Airbus történetének legnagyobb ilyen jellegű megrendelése.


Az Opex360 szerint a H145M beszerzése eredetileg átmeneti megoldásnak tűnt, amely az elöregedő Tiger EC665 harci helikopterek lecserélésére szolgált, amíg az utódot ki nem fejlesztik. A német védelmi minisztérium dokumentumai azonban azt mutatják, hogy Berlin hosszú távon tervezi a H145M szolgálatban tartását, mivel rugalmasabbnak és gazdaságosabbnak tartja az üzemeltetését.

A döntés egybeesik a csatatér „drónosításának” növekvő trendjével, amelyet a fegyveres erők világszerte megfigyelnek. Németország, akárcsak az Egyesült Államok, amely idén lemondta ambiciózus FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) programját, úgy tűnik, hogy felhagy a nehéz támadóhelikopterek koncepciójával. Az ukrajnai háború tapasztalatai azt mutatják, hogy a drónok egyre inkább átveszik a célpontok felderítését és megtámadását, és használatuk jelentősen olcsóbb és kevésbé kockázatos.
Nem mindenki ért azonban egyet ezzel az értékeléssel. Franciaország, Nagy-Britannia és Olaszország hadseregei az ellenkező irányba haladnak, modern harci helikopterekbe fektetnek be, amelyeket a drónok mellett kell használni, nem pedig azok általi helyettesítésre. Ilyen például az olasz AW249 "Fenice" program, amelynek célja a meglévő A.129 Mangusta leváltása, valamint a franciák a Tigre Mk3 verzióra való fejlesztésén dolgoznak.

A Tigrist nem fogják Németországban modernizálni. Berlin kilépett a Franciaországgal és Spanyolországgal közösen megvalósított projektből, mivel úgy vélték, hogy a fejlesztés költségei túl magasak lennének a várt eredményekhez képest. Ehelyett a Bundeswehr a kisebb, de modernebb H145M mellett döntött – egy eredetileg polgári használatra tervezett helikopter, amelyet csak 2014-ben „fegyvereztek fel” a HForce rendszerrel. A két Turbomeca Arriel 2E hajtóművel és FADEC digitális vezérléssel felszerelt repülőgép lézervezérelt rakétákat, gondolára szerelt ágyút és Spike ER páncéltörő rakétákat is képes szállítani.

A korábban megrendelt 62 helikopterből 24-et harci konfigurációban szállítanak majd. A fennmaradó helikoptereket szállításra, kiképzésre és a különleges erők támogatására fogják használni. A teljes program becslések szerint 2,7 milliárd euróba kerül, a további 20 helikopter várhatóan további 1 milliárd euróval növeli ezt az összeget. A vásárláshoz még a Bundestag Költségvetési Bizottságának jóváhagyása szükséges.
Ebből a rendelésből fog kikerülni az első felfegyverzett német H145M ? Jó lassú ez a spike integráció.