Egyéb stratégiai, taktikai bombázó repülőgépekkel kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BrysonWalkker

Member
2019. május 26.
26
9
6
Bombers size comparison
bombers.jpg
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
871
4 851
93
Mennyire van jövője, egyáltalán, létjogosultsága a stratégiai bombázóknak?
(Stratégiai bombázó alatt a jelentős tömegű bombaterhet (min. 10-15 tonna bomba, nukleáris fegyver, föld-felszín rakéta) jelentős távolságra eljuttató repülőgépeket értem.)

A második világháború virágkorát követően a kategória utolsó fénykora az 1950-es évekre tehető, amikor olyan ikonikus vasak emelkedtek a levegőbe, mint a Tu-16, a Tu-95 (1952) és a Mjasziscsev M-4 (1953) a szovjet oldalon, valamint a B-52 (1952) és a brit V-bombázók Valiant (1951), Victor (1952), Vulcan (1952) Nyugaton. Aztán jött még a Tu-22 (1969), a B-1 Lancer (1974), a Tu-160 (1981), végül, új utakat keresve a B-2 Spirit (1989), de már utóbbi gyártását is lassan negyed évszázada, hogy beszüntették.

Beszédesek a darabszámok is. A B-52-esből 744, szovjet megfelelőjéből, a Tu-95-ből több, mint 500 db épült (közel ilyen számban készültek a Tu-22-esek is). A Tu-16-osból bő 1500-as példányszámot produkáltak, és a V-bombázókból is 329 db-ot gyártott le a brit hadiipar. A Lancerből azonban már csak 104, a Tu-160-ból már csupán 35, a Spiritből mindössze 21 db épült.

A britek vagy 30 éve kivonták az utolsó stratégiai bombázóikat, a kínaiaknak is csupán 120 db. Tu-16-os klónjuk van (70 éves konstrukció!), Oroszország és az USA szintén saját régi vasait repteti, vélhetően sokkal inkább a presztízs miatt, mint gyakorlati haszonnal.

Van még értelme az ilyen gépeknek a jelen (és a jövő) haditechnikai eredményei, fejlesztései mellett?
Rendszerbe áll-e valaha a B-21 Raider? Ha igen, milyen doktrína mentén? Hol lesz majd jobb, hatékonyabb, kifizetődőbb opció minden egyéb megoldás (hiperszonikus rakéták, cirkálórakéták, ICBM-ek, vagy (az ellenséges légierő lenullázása után) a közönséges, százesztendős bombakamionok) helyett?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113

Az XB-51, Martin gyors bombázója (1. rész)

 
  • Tetszik
Reactions: Negan and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan