Egyéb UGV-k

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Galthran

Well-Known Member
2020. január 31.
1 508
5 475
113
az észtek mernek nagyot álmodni!
távirányított könnyű harckocsi, egyelőre csak számítógépes terveket láttam róla, gondolom olyan fegyverzete lenne mint egy gyalogsági harcjárműneik
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 521
15 631
113
az észtek mernek nagyot álmodni!
távirányított könnyű harckocsi, egyelőre csak számítógépes terveket láttam róla, gondolom olyan fegyverzete lenne mint egy gyalogsági harcjárműneik
Az az igazság, hogy ha már van egy jól működő platformod (Themis) akkor azért ez nem nagy kunszt.
Itt a platform elsősorban az érzékelő rendszert, az útkereső algoritmust, valamint a védett kommunikációt jelenti. Ha belegondolunk egy távirányított tank esetében még annyi érzékelőre sincs szükség, mint egy autóban. Ha azt vesszük, egy tank vezetője oldalra igen korlátozottan lát. Persze ritkán is vesz részt egy tank a forgalomban. ;)
Nem véletlen, hogy a Patria AMV is ott szokott lenni a robotizált/távirányított katonai járművek versenyén.
Én az ilyen nagy méretű járművek esetén azt látom viszonylag gyorsan meghonosodó gyakorlatnak, hogy a járművek opcionálisan távirányíthatóakká válnak.
Azaz a személyzet akár minden tagja IS deszantolhat annak ellenére, hogy odabent megvan a helyük.
Az új izraeli félig virtualizált ( tulajdonképpen augmented reality) lehetővé teszi egyrészt az általánosan használt 3 fős személyzet csökkentését (akár 1-re is), másrészt a teljes kezelőfelület virtualizálható, és akár külső kezelőfelületre is átrakható. Így lehetséges a teljes személyzet kiszállása.
A virtualizált kezelőfelület továbbá abban is segíthet, hogy a kezelőszemélyzet függetlenné válik a fizikai kezelőszervektől. Tehát nem fontos, hogy a sofőr vagy a toronykezelő hol ül. Ezzel optimalizálható a belső tér kihasználása. Azaz az eddigi 3+6, 3+8-as, általánosnak mondható kialakítások átalakulhatnak 0+10, 0+12-re. És még a jármű mérete is lehet, hogy minimálisan csökkenhet.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 987
6 459
113
Ezek a fajta távirányított eszközök a leginkább életképesek, alkalmazhatóak szerintem.


https://www.janes.com/defence-news/news-detail/2020/05/18/2ca4706d-c7bd-4a8d-9cd2-e3ce278a5f86
Egy valamirevaló haderő, ha már új eszközöket vásárol, az aknamentesítés, átjárónyitás területén kész, kiforrott eszközöket vehet. Azt is nagy előnyének tartom, hogy jóval kisebb, mint egy átjárónyitó ekével felszerelt harckocsi vagy műszaki jármű. Tutti fogyóanyag lenne háborúban, de nem hal meg benn senki...:rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 521
15 631
113
Ezek a fajta távirányított eszközök a leginkább életképesek, alkalmazhatóak szerintem.


https://www.janes.com/defence-news/news-detail/2020/05/18/2ca4706d-c7bd-4a8d-9cd2-e3ce278a5f86
Egy valamirevaló haderő, ha már új eszközöket vásárol, az aknamentesítés, átjárónyitás területén kész, kiforrott eszközöket vehet. Azt is nagy előnyének tartom, hogy jóval kisebb, mint egy átjárónyitó ekével felszerelt harckocsi vagy műszaki jármű. Tutti fogyóanyag lenne háborúban, de nem hal meg benn senki...:rolleyes:
És ugye van egy még kisebb, 2t-s verziója is (M-2) ennek a horvát távirányított műszaki járműnek.
Ilyen funkciói vannak:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 521
15 631
113
az észtek mernek nagyot álmodni!
távirányított könnyű harckocsi, egyelőre csak számítógépes terveket láttam róla, gondolom olyan fegyverzete lenne mint egy gyalogsági harcjárműneik
Hoppá!
Ez nem nagyot álmodás. Már működő prototípusok léteznek. Mi több, már egy Cockerill torony is felkerült rá!
Íme.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
3 024
4 881
113
Az az igazság, hogy ha már van egy jól működő platformod (Themis) akkor azért ez nem nagy kunszt.
Itt a platform elsősorban az érzékelő rendszert, az útkereső algoritmust, valamint a védett kommunikációt jelenti. Ha belegondolunk egy távirányított tank esetében még annyi érzékelőre sincs szükség, mint egy autóban. Ha azt vesszük, egy tank vezetője oldalra igen korlátozottan lát. Persze ritkán is vesz részt egy tank a forgalomban. ;)
Nem véletlen, hogy a Patria AMV is ott szokott lenni a robotizált/távirányított katonai járművek versenyén.
Én az ilyen nagy méretű járművek esetén azt látom viszonylag gyorsan meghonosodó gyakorlatnak, hogy a járművek opcionálisan távirányíthatóakká válnak.
Azaz a személyzet akár minden tagja IS deszantolhat annak ellenére, hogy odabent megvan a helyük.
Az új izraeli félig virtualizált ( tulajdonképpen augmented reality) lehetővé teszi egyrészt az általánosan használt 3 fős személyzet csökkentését (akár 1-re is), másrészt a teljes kezelőfelület virtualizálható, és akár külső kezelőfelületre is átrakható. Így lehetséges a teljes személyzet kiszállása.
A virtualizált kezelőfelület továbbá abban is segíthet, hogy a kezelőszemélyzet függetlenné válik a fizikai kezelőszervektől. Tehát nem fontos, hogy a sofőr vagy a toronykezelő hol ül. Ezzel optimalizálható a belső tér kihasználása. Azaz az eddigi 3+6, 3+8-as, általánosnak mondható kialakítások átalakulhatnak 0+10, 0+12-re. És még a jármű mérete is lehet, hogy minimálisan csökkenhet.


A svédek ezt megcsinálták a harckocsijukkal "korábban" a vezetővel...: Strv 103 tank

 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
3 024
4 881
113
A svédek ezt megcsinálták a harckocsijukkal "korábban" a vezetővel...: Strv 103 tank



...és szerintem ez a harckocsi jövője, és nem a Leopard 2-3-4...
2 fő kezelő, +szabad hely (hátul) más technikának, + lövészeknek (3-4-5 lövész)
...de ez nem ide tartozik, csak gondolat-ébresztő, nehogy elfelejtsem.

...ja: "... In service 1967–1997..." Opppááaaaaa
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
6 860
8 409
113
A Szerbek a legutóbbi gyakorlaton helikopterből raktak ki Milos N UGV-ket

Rohamdeszant UGV ( Tessék @Negan,... segítek ):)

Amúgy tényleg nem rossz ötlet.
Bár inkább olyan kéne amihez nem kell leszállni hanem külső függesztéssel viszik és egy-két m magasról le lehet dobni.
https://www.armyrecognition.com/def...nstrates_efficiency_of_milos_n_armed_ugv.html
Ez nem rohamdeszant,hanem robot záró örláncnak van.
Sajnos nem értik a kollégák,hogy a rohamdeszant az egy eljárás,amit mindik kell alkalmazni,ha nem biztositott területre száll le a heli.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
6 860
8 409
113
Csak a félreértések elkerülése végett...én sem értem...:(
Szerintem is te beszélsz minimum furcsákat:rolleyes:
Hát,el kéne olvasni néhány könyvet,hogy hogy is néz ki egy hadrend háborúban.Addig mindenki eljut,hogy zl harccsoport,meg kétlépcsős harcrend.Még hallottak a harcfelderitőkröl.De a biztositási öv,az előrevetett osztag,diverizos portya,beszivárgó osztag fogalmak,feladatkörök már jótékony homályba burkolóznak.Mint ahogy a hadműveleti szentháromság,a tér-idő-erő viszonyrendszere is.
A lényeg az,hogy bármilyen estben,ha nem vitán felül biztositott területre szállsz le a hadműveleti körzetben,a rohamdeszant kirakás szabályait kell alkalmaznod.Akkor is,ha saját,elvileg nem ellenség álltal megszállt mögöttes területen is vagy.Mert bárhol botolhatsz felderitő-beszivárgó alegységekbe.
És minden ellenséges területre való kirakás első lépését ugyancsak a rohamdeszant szabályai szerint kell végrehajtani.
A helikopteres harcászatrol meg sokszáz oldalas könyveket irtak.Nagyon szerteágazó,igen összetett dolog,ne várd azt tőlem,hogy 3 hsz-ben összefoglaljam.
De azt azért gondolhatod,hogy a legtapasztaltabb művelőik az amcsik nem véletlenül nem mondanak le se a szállitóhelik és a célirányos rohamdeszant szállitok,meg a csatahelik alkalmazásárol és fejlesztéséről.