EMB-145 AEW&C / P-99 / R-99 / Netra (EMBRAER, Brazília)

EMB 145SA (R-99A) – Airborne Early Warning model
EMB 145RS (R-99B) – Remote sensing model
EMB 145MP/ASW (P-99) – Maritime patrol model
EMB 145H (Hellenic Air Force) – Airborne Early Warning model
EMB 145I (Indian Air Force) – Airborne Early Warning model


Brazilian Air Force : R-99A/B
Hellenic Air Force : R-99A
Mexican Air Force : R-99A/P-99
Indian Air Force: NETRA
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Elkészült az utolsó indiai AEW
India két évente elveszít egy századnyi gépet

http://www.business-standard.com/article/economy-policy/iaf-crashes-lose-one-fighter-squadron-every-2-yrs-113032100022_1.html
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Elkészült az utolsó indiai AEW
Ez a gép a sok antennával úgy néz ki,mint valami elb---ott karácsonyfa....A knight rider jut róla eszembe...Mikor ki nyílt a sok stab szárny meg minden....adiigra a cv értéke a 42x-ére nőtt....
 
DRDO_AEW%26C_Embraer_ERJ_145.JPG


_DSC9394.jpg
 
Szerintem az egyik leg érdekesebb hír (eddig) az idei pározsi repülő kiállításról:
Embraer és az ELTA Systems közös terméke a P600 AEW
getasset.aspx

Ez tulajdonképp az EMB-145 kistesója egy nagyon korszerű radarral.

A rendszer alapja az ELTA új GaN bázisú ELM-2096 radarja ami 240°-os lefedettséget biztosít.
A radart az Embraer vadi új Praetor 600-as gépére applikálják.
large_1726_14b6c.jpg

Szerény véleményem szerint így kb. 8 óra őrjárati időt lehet elérni 13 km magasan. A gép alapára $25 millió(átépítéssel) körül lehet, úgyhogy a teljes rendszer (gép + radar + C4ISR rendszer) esélyesen nem sokkal lesz több $100 milliónál ami ebben a kategóriában abszolút jó árnak számít.
Az előnye a C295 AEW-vel szemben hogy ez képes 13 km magasan őrjáratozni.
 
Eszméletlen milyen kompakt lett ez a koncepció. 40 éve ehhez IL-76 vagy B707 méretű platform kellett.
Azért feltételezem ehhez azért kell egy masszív földi infrastruktúra (operation center) amit a AEW géppel egy oda-vissza műholdas datalink köt össze.
A gépen lévő a radart kiszolgáló operátorok száma v.színű csökkent (ezért lehet kisebb a hordozó gép), de a többi operátorok (pl. a SIGINT felelősök) nem tűntek el csak a földön maradnak.
Az adatokat datalinken keresztül kapják meg, és a földön hozzák a döntéseket.
A levegőben lévő többi gépnek meg a megszokott módon Link 16-on lövik át a helyzetképet, úgyhogy amit ez a kis dög lát, azt látja az összes saját gép is.
 
Azért feltételezem ehhez azért kell egy masszív földi infrastruktúra (operation center) amit a AEW géppel egy oda-vissza műholdas datalink köt össze.
A gépen lévő a radart kiszolgáló operátorok száma v.színű csökkent (ezért lehet kisebb a hordozó gép), de a többi operátorok (pl. a SIGINT felelősök) nem tűntek el csak a földön maradnak.
Az adatokat datalinken keresztül kapják meg, és a földön hozzák a döntéseket.
A levegőben lévő többi gépnek meg a megszokott módon Link 16-on lövik át a helyzetképet, úgyhogy amit ez a kis dög lát, azt látja az összes saját gép is.
Pont erről beszélek. Anno nem tudtak ennyi adatot mozgatni kódoltan. A Link 16 sávszélessége csak kódolatlanul 56kbit/sec tája, kódolta a fele, nagy táv esetén asszem a negyede. Emiatt is kell sok operátor a gépen. Meg persze így fért el rá a kellően nagy mecha legyezésű radar és annak gépészete, stb.

Ez meg tényleg egy radar grid egy eleme, de az AVR több eleme a földön van. Az orosz koncepció is erre hajaz volt, de ahhoz is az A-50 kellett 30+ éve és ebből ma sem engednek.
 
Azt gondolom hogy ahhoz hogy ki lehessen használni egy ilyen AEW gép képességeit minimum kell hogy legyen a földön valahol egy "Operációs Központ" ahol összefutnak az összes földi és légi telepítésű radaroktól (pl. fönti AEW gép), drónoktól, passzív ELINT szenzoroktól származó elektronikus és videó jelek, a saját csapatok pozíciói stb…
Itt dolgozgatnak azok az operátorok akinek már nem muszály hogy a gép fedélzetén legyenek és vannak azok a döntéshozók akik a beérkező és rendszerezett adatok alapján megfelelő döntéseket tudnak hozni.

Valami olyasmire gondolok mint az Izraeliek MOIC (Mission Operation Intelligence Center) drón központja.
MOIC.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Azt gondolom hogy ahhoz hogy ki lehessen használni egy ilyen AEW gép képességeit minimum kell hogy legyen a földön valahol egy "Operációs Központ" ahol összefutnak az összes földi és légi telepítésű radaroktól (pl. fönti AEW gép), drónoktól, passzív ELINT szenzoroktól származó elektronikus és videó jelek, a saját csapatok pozíciói stb…
Itt dolgozgatnak azok az operátorok akinek már nem muszály hogy a gép fedélzetén legyenek és vannak azok a döntéshozók akik a beérkező és rendszerezett adatok alapján megfelelő döntéseket tudnak hozni.

Valami olyasmire gondolok mint az Izraeliek MOIC (Mission Operation Intelligence Center) drón központja.
MOIC.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen. Valójában a Patriot FDC koncepciója is már részben ez. A '70-es évek beli E-2 is lesugározta az adatok egy részét a CV(N)-ek harcászatijába és képes volt adatkapcsolatra az F-14-gyel.

Cseréld ki a kövezkezőre
E-2 --> A-50U/100
F-14 --- > MiG-31
CVN+AEGIS ---> Sz-300/400.

Voilá. A koncepció ugyanaz csak ma már van ARH-s SM rakéta és a 40N6. Lehet a horizont alá tüzelni. Csak 40 évig tartott megcsinálni, de éljen soká az evolúció. Csak az oroszok nem hajókat védenek vele, ennyi a difi.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and arbalest
EMB 145SA (R-99A) – Airborne Early Warning model
EMB 145RS (R-99B) – Remote sensing model
EMB 145MP/ASW (P-99) – Maritime patrol model
EMB 145H (Hellenic Air Force) – Airborne Early Warning model
EMB 145I (Indian Air Force) – Airborne Early Warning model


Brazilian Air Force : R-99A/B
Hellenic Air Force : R-99A
Mexican Air Force : R-99A/P-99
Indian Air Force: NETRA
 
EMB 145SA (R-99A) – Airborne Early Warning model
EMB 145RS (R-99B) – Remote sensing model
EMB 145MP/ASW (P-99) – Maritime patrol model
EMB 145H (Hellenic Air Force) – Airborne Early Warning model
EMB 145I (Indian Air Force) – Airborne Early Warning model


Brazilian Air Force : R-99A/B
Hellenic Air Force : R-99A
Mexican Air Force : R-99A/P-99
Indian Air Force: NETRA
Kép nincs hozzá?