Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 644
113
a Typhoonok jelenlegi gyártási üteme évi 12 repülőgép. A konzorcium azon dolgozik, hogy ezt a számot 20 vagy akár 30 repülőgépre növelje. Eközben 2020-ban Németország 38 repülőgépet rendelt; 2022-ben Spanyolország 20-at, amely 2023-ban további 25-öt rendelt, 2024-ben pedig Katar 12 darabot rendelt, Németország 20-at, Olaszország pedig további 24-et vásárolt . Ez 139 Typhoonból álló rendelési portfóliót jelent, amelyből körülbelül 50-60 darabot valószínűleg 2020-2025-ben fognak legyártani. Még 70-80 repülőgépet kell leszállítani. Eközben a konzorcium tárgyalásokat folytat további repülőgépek értékesítéséről Szaúd-Arábiának (54 darab), Törökországnak és más országoknak.
Ez a fenti hír a kapacitásbővítésről ennek tükrében fura.

A brit gyártmányú Typhoon gyártása leállt, ami aggodalmakat kelt a brit védelmi képességekkel kapcsolatban.

Az Eurofighter Typhoon harci repülőgépek brit gyártása leállt az új megrendelések hiánya miatt – írta a Financial Times.


A Typhoon repülőgépet évtizedek óta a BAE Systems hatalmas, Wartonban található gyárában szerelik össze. Az utolsó összeszerelő soron végzett munka azonban most leállt, mivel a gyár felkészül az utolsó Typhoon repülőgép Katarba történő leszállítására, egy 2017-ben rögzített 5 milliárd fontos megrendelés keretében.

„Van egy gép a hangárban, amely gyakorlatilag néhány alkatrészre és festésre vár még – mondta egy szakszervezeti tag. – Ami a nagyobb összeszerelést illeti, befejeződött, nem tartanak fenn munkásokat” – tette hozzá.

A brit kormány 2009 óta nem rendelt új repülőgépeket, míg Szaúd-Arábia és Katar további exportmegrendeléseiről még nem született megállapodás.

Sharon Graham, a Unite szakszervezet főtitkára szerint a BAE és az Egyesült Királyság védelmi iparának dolgozói „azt fogják kérdezni: hogyan engedhetik meg, hogy ez megtörténjen egy olyan kormány alatt, amely azt ígéri, hogy a védelmi kiadásokat »brit növekedéssé, brit munkahelyekké, brit készségekké és brit innovációvá« alakítja át”.

A Typhoont egy páneurópai konzorcium építi, amelyben a BAE, az Airbus és a Leonardo is részt vesz, és minden vállalat minden repülőgéphez más alkatrészeket gyárt. Emellett minden partnerországban üzemeltetnek egy végső összeszerelő sort is arra – amikor egy partnerország repülőgépeket rendel, vagy exportmegállapodást köt, illetve összeszereli a repülőgépet.


A spanyolok, olaszok, németek adtak le saját maguknak rendelést így él a végső összeszerelés. Ha jól értem az angoloknál, csak a projekt közös alkatrészgyártó része maradt.

Igazából ez a brit kormány szegénységi bizonyitványa. De a fenti Leonardo propi szöveggel elég kontrasztos. Mondjuk ők nem tehetnek róla, hogy a britek az amcsi érdekeket a sajátjuk elé helyezik ..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 465
113
Igazából ez a brit kormány szegénységi bizonyitványa. De a fenti Leonardo propi szöveggel elég kontrasztos. Mondjuk ők nem tehetnek róla, hogy a britek az amcsi érdekeket a sajátjuk elé helyezik ..
Aha...Bocs,de ez akkora baromság,hogy csak na.
Britek átállnak az 5G F35re,amibe szintén beszállitók.Ezt amcsi érdekek kiszolgálásának tekinteni,marhaság.
És közben bent vannak amcsi mentes 5G fejlesztési programba.
Egyébként ha anno az MDD+BAe JSF terv nyert volna,akkor az amcsik használnának brit gyökerű gépet.....(a pályaterv alapja a brit BAe Replica volt)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 644
113
Aha...Bocs,de ez akkora baromság,hogy csak na.
Britek átállnak az 5G F35re,amibe szintén beszállitók.Ezt amcsi érdekek kiszolgálásának tekinteni,marhaság.
És közben bent vannak amcsi mentes 5G fejlesztési programba.
Egyébként ha anno az MDD+BAe JSF terv nyert volna,akkor az amcsik használnának brit gyökerű gépet.....(a pályaterv alapja a brit BAe Replica volt)
Nem az F-35 beszerzés a hülyeség. Csak olyan áron, hogy a saját gyártási kapacitás leáll. Szálljanak be az F-35 gyártásba, ne csak a beszerzésbe, mint a németek és mellette gyártanak maguknak Eurofightert is. Nem mindenre kell F-35.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 590
48 859
113
Nem az F-35 beszerzés a hülyeség. Csak olyan áron, hogy a saját gyártási kapacitás leáll. Szálljanak be az F-35 gyártásba, ne csak a beszerzésbe, mint a németek és mellette gyártanak maguknak Eurofightert is. Nem mindenre kell F-35.
Valszeg nincs szükségük ennyi gépre: csak azért meg nem gyártanak, hogy gyárthassanak. Komoly létszám problémákkal küzd a RAF is, valszeg mostani gépállomány sincs kihasználva igazán.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 626
10 933
113
Valszeg nincs szükségük ennyi gépre: csak azért meg nem gyártanak, hogy gyárthassanak. Komoly létszám problémákkal küzd a RAF is, valszeg mostani gépállomány sincs kihasználva igazán.
Meg aztán miért kéne minden ország összeszerelő csarnokaiban teljes összeszerelést végezni?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 465
113
Nem az F-35 beszerzés a hülyeség. Csak olyan áron, hogy a saját gyártási kapacitás leáll. Szálljanak be az F-35 gyártásba, ne csak a beszerzésbe, mint a németek és mellette gyártanak maguknak Eurofightert is. Nem mindenre kell F-35.
Khm...BESZÁLLITÓK az F35 gyártásba.És nem is kicsik.
Nem rentábilis még1 F35 szerelősor a megrendelésállományra.
A gyártási kapacitást nem a szerelősor jelenti,azt könnyen fel lehet állitani.A részegységeket ellőállitó háttéripar a gyártási kapacitás lelke,az meg dolgozik tovább az F35,EF,Gripen,stb beszállitásokban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 644
113
Ez egyre jobb, már az Airbus vezetőinek sem tetszik a francia partner

Airbus Üzemi Tanács: A Dassault nem megfelelő partner az FCAS számára


Thomas Pretzl, az Airbus Defence and Space üzemi tanácsának elnöke úgy véli, hogy az 2040-es évek közepére tervezett Future Combat Air System (FCAS) rendszer feltétlenül szükséges. A francia Dassault Aviation cég azonban nem a megfelelő partner – mondta Pretzl ma az Airbus manchingi üzemi ülésén, irodája közleménye szerint. „A partnerség az együttműködésen alapul, nem a versenyen. Európában vannak vonzóbb és megfelelőbb partnerek” – hangsúlyozta az üzemi tanács elnöke.

Nem közölt további részleteket a lehetséges új partnerekről. Valószínűleg elsősorban a brit vezetésű Globális Harci Légi Program (GCAP) vállalataira és a svéd Saabra gondol . A Dassault nemrégiben nyilvánosan nagyobb részesedést követelt Franciaországnak az FCAS projektben, ami neheztelést váltott ki.

Az üzemi tanács szerint mindaddig, amíg az FCAS szerződései és a kapcsolódó kérdések rendezetlenek maradnak, a vállalat jövője és európai piacvezető pozíciója bizonytalan. Pretzl ebben az összefüggésben rámutatott a németországi, európai és amerikai agilis és aktív versenyre.
Emellett az Airbus Üzemi Tanács további megrendeléseket szorgalmazott az Eurofighter repülőgépekre és a repülőgép továbbfejlesztésére. „Scholz volt pénzügyminiszter 20 Eurofighter beszerzésére vonatkozó kötelezettségvállalásával és Söder miniszterelnök azon követelésével, hogy ezt a beszerzést 35 Eurofighterrel növelje, a politikusok egyértelmű célokat tűznek ki” – mondta Pretzl Manchingban.

A politikusoknak most azonnal cselekedniük kell, hogy megvalósítsák Merz kancellár által megfogalmazott célt, miszerint Európa legerősebb hagyományos hadseregével kell rendelkeznünk.

Az üzemi tanács elnöke felszólítja az Airbus igazgatótanácsát és a politikusokat, hogy fejlesszék tovább az Eurofighter gépet „Super Eurofighter”-ré. Szerinte ez a 2030-as évek elejére megvalósíthatóvá teheti a lopakodó technológiát és a megnövelt hatótávolságot.

Az Airbus Defence and Space az Airbus Csoport része, és a vállalati tanács közleménye szerint világszerte több mint 36 000 alkalmazottjával 180 telephelyen Európa legnagyobb védelmi vállalatának számít. A több mint 6000 alkalmazottat foglalkoztató manchingi telephely a német katonai repülés vezető ipari központja. Többek között itt történik a német Eurofighter vadászgépek végső összeszerelése, valamint a német légierő és a NATO Eurofighter és Tornado vadászgépeinek, valamint egyéb széles törzsű repülőgépeinek karbantartása, javítása és fejlesztése
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113