Ez a fenti hír a kapacitásbővítésről ennek tükrében fura.a Typhoonok jelenlegi gyártási üteme évi 12 repülőgép. A konzorcium azon dolgozik, hogy ezt a számot 20 vagy akár 30 repülőgépre növelje. Eközben 2020-ban Németország 38 repülőgépet rendelt; 2022-ben Spanyolország 20-at, amely 2023-ban további 25-öt rendelt, 2024-ben pedig Katar 12 darabot rendelt, Németország 20-at, Olaszország pedig további 24-et vásárolt . Ez 139 Typhoonból álló rendelési portfóliót jelent, amelyből körülbelül 50-60 darabot valószínűleg 2020-2025-ben fognak legyártani. Még 70-80 repülőgépet kell leszállítani. Eközben a konzorcium tárgyalásokat folytat további repülőgépek értékesítéséről Szaúd-Arábiának (54 darab), Törökországnak és más országoknak.
A brit gyártmányú Typhoon gyártása leállt, ami aggodalmakat kelt a brit védelmi képességekkel kapcsolatban.
Az Eurofighter Typhoon harci repülőgépek brit gyártása leállt az új megrendelések hiánya miatt – írta a Financial Times.
A Typhoon repülőgépet évtizedek óta a BAE Systems hatalmas, Wartonban található gyárában szerelik össze. Az utolsó összeszerelő soron végzett munka azonban most leállt, mivel a gyár felkészül az utolsó Typhoon repülőgép Katarba történő leszállítására, egy 2017-ben rögzített 5 milliárd fontos megrendelés keretében.
„Van egy gép a hangárban, amely gyakorlatilag néhány alkatrészre és festésre vár még – mondta egy szakszervezeti tag. – Ami a nagyobb összeszerelést illeti, befejeződött, nem tartanak fenn munkásokat” – tette hozzá.
A brit kormány 2009 óta nem rendelt új repülőgépeket, míg Szaúd-Arábia és Katar további exportmegrendeléseiről még nem született megállapodás.
Sharon Graham, a Unite szakszervezet főtitkára szerint a BAE és az Egyesült Királyság védelmi iparának dolgozói „azt fogják kérdezni: hogyan engedhetik meg, hogy ez megtörténjen egy olyan kormány alatt, amely azt ígéri, hogy a védelmi kiadásokat »brit növekedéssé, brit munkahelyekké, brit készségekké és brit innovációvá« alakítja át”.
A Typhoont egy páneurópai konzorcium építi, amelyben a BAE, az Airbus és a Leonardo is részt vesz, és minden vállalat minden repülőgéphez más alkatrészeket gyárt. Emellett minden partnerországban üzemeltetnek egy végső összeszerelő sort is arra – amikor egy partnerország repülőgépeket rendel, vagy exportmegállapodást köt, illetve összeszereli a repülőgépet.

Vége: leállt a legendás európai vadászgép gyártása, az utolsó darab már csak festésre vár, hatalmas a felháborodás – videón a gyár - Világgazdaság
A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.
A spanyolok, olaszok, németek adtak le saját maguknak rendelést így él a végső összeszerelés. Ha jól értem az angoloknál, csak a projekt közös alkatrészgyártó része maradt.
Igazából ez a brit kormány szegénységi bizonyitványa. De a fenti Leonardo propi szöveggel elég kontrasztos. Mondjuk ők nem tehetnek róla, hogy a britek az amcsi érdekeket a sajátjuk elé helyezik ..