Európai 5. generációs repülőgép fejlesztése

Ja, és a rendszeresítést úgy is el lehet kezdeni, mint az EF-nél. A teljes képességét majd eléri kb. 2030 körül, ha éppen béke van.
Mert azért azzal remélem mindenki tisztában van, hogyha Európának nagyon kellett volna az EF teljes képessége, akkor fénysebességgel készült volna minden, pl. az AESA radar is.
Mások a prioritások békében és háborúban.
 
Fehért Tamás nem áll le a privátban hülyeségekkel való bombázással. Íme. Figyelem, előtte tessék bevenni nyugatót, igen erős az anyag...

<i>
A nyugat-németek (NSZK) fejlesztettek önállóan egy lopakodó szuperszonikus vadászgépet, MBB Lampyridae (Firefly) néven. Pénz is volt rá, jó erős német márka, meg szükség is volt rá, az állig felfegyerzett VSz (NDK+SZU) miatt a keleti határon.

Mindössze akarat nem volt szembeszállni az amcsikkal, amikor jött a CIA és szólt, hogy a németek nem fejleszthetik tovább, mert nem támaszthatnak konkurenciát az éppen akkortájt, 1988-ban Panamában lelepleződött F-117-esnek, másrészt a lopakodó technológia nem juthat úgymond a komcsi kémek kezébe. (Miközben ekkor valójában az USA szemét lopták ki a bejuttatott szovjet kémek és az NSZK elhárítás egsz jól működött...)

De hát a II. vh. utáni vesztes németség egy ilyen megalázott népfajta, a bele nevelt bűntudat (schuldkult) miatt nem mer ellenszegülni az urainak. Szépen bezúzták a Lampyridae-t, maradt utána pár deszka-modell, fénykép és rajz:

http://www.b-domke.de/AviationImages/Deutsches_Museum/Images/Lampyridae_Stealth_WTT_23494.jpg

http://home.xmsnet.nl/hdejong/curious/Lampyridae%20from%20Flight%20International.jpg

http://home.xmsnet.nl/hdejong/curious/Lampyridae%20front.jpg

Nagyjából ugyanaz az eset, mint a kanadai Avro Arrow-nál: ha engedik a jenkik kifejlődni a projektet, akkor az USAF / USN / USSR gépparkja lábbal-hajtós gyerek tricikli szintjére süllyedt volna összehasonlításban.

Konklúzió: Németország ma még erősebb gazdaságilag, mint a 80-as évek végén volt és a még fejlettebb technológia is náluk van. Jelenleg persze csak autógyártásban élhetik ki magukat. Ha azonban egy ügyes hipnotizőr megszabadítaná a németeket a beléjük szuggerált "schuldkult"-tól, akkor a BMW, Daimler és más hasonló német cégek hónapok alatt képesek lesznek olyan
aerospace technológiákat gyártásba venni, amiket eddig csak Zs-kategóriás scifi-kben láthattunk.

A németek ugyanis döbbenetes mérnöki és ipari tehetséggel rendelkeznek! Kurt Tank prof a II. vh. végén dobbantott Argentínába, akik ennek hatására 1 év alatt eljutottak a bikaheréléstől a szuperszónikus vadászgépig. Ugyanez ismétlődött később Indiában. Von Braun és az ex-Avro csapat nélkül az amcsik
gyalog mehettek volna a Holdra!
</i>
 
Mock-up és koncepciót kezel kifejlesztett gépként. NSZK anno egy Tornado szintű gépet nem tudott önállóan kifejleszteni, nehogy alacsony észlelhetőségű gépet. Még a '70-es évek elején is is a röhejes F-104G-t gyártották talán, amihez kb. 0 komoly dolgot fejlesztett a német ipar.

Az Arrow-os legenda meg tényleg a hab a tortán és a könyökömön jön már ki. Nem igaz, hogy annak a '90-es évek beli filmben ennyi ember bedől...

A gép repteljesítménye közelében nem volt semmilyen mai 4. gen vadászgépnek, de még a jobb 3. gen gépek is sanszosan leverik ott, ahol kell, a légharcok jellemző magasságában.

Igen, nagy elméleti csúcssebessége volt, de ezt minden '50-es évek végén és '60-as évek elején tervezett gép elmondhatja magáról, a MiG-21F is kb. rendelkezik az F-16 elméleti csúcssebességgével. Számít..? Hát már elnézést, de kurvára nem. Ezt hányszor kell még elmagyarázni és az FT féle zseniknek...?

A spec. excess power értékei a vadászok légiharc tartományában meg röhejesek a mai gépekkel összevetve. Elég megnézni az F-104, F-4, F-5 és F-16 gépek Ps értékét az F-15 írás mellékletében. Az F-4 egy változata még az F-104-nél is jobb volt vagy 20%-kal, az F-15 meg hülyére verte a F-4-et is.

Ehhez képest a szuperszonikus 500 km-es zárt körön repülés sebességi rekordját mai napig F-4 tartja. Miért? Mert erre a tartományra volt belőve, ott jobban működött. Ettől még a légiharcok jellemző sebesség tartományában alulmarad paraméterek terén minden későbbi elsővonalas vadásszal szemben. Az F-15 hülyére veri manőverező légiharcban low subsonictól low supersonic tartományban az Arrow-ot, de sanszosan még az F-4 későbbi változatai is. Az Arrow egy MiG-25 féle elfogó, honi légvédelmi vadász volt, csak belső térrel bírt, mert az akkori hajtóművel csak úgy volt elérhető a nagy sebessség. A MiG-25 már négy rakétával is képest volt M2,5+ sebességre, mert később készült.

(Az egyik MAKSZ-on megpróbálták megdönteni az oroszok a rekordot, nem sikerült.)

Az Arrow fegyverzete lényegében soha nem készült el, egy ígéret volt, ahogy az egész gép, és ha még elkészült volna, a kor általános színvonala determinálta volna, hogy mennyire alkalmas vadász-vadász harca. Kb. semennyire. Közpes magasságban dogfigtban egy F-5 is megette volna, ahogy tette ezt a MiG-25-tel Irak-Irán között.
 

TFX C100 tipust vagy a TFX C200 választják alapul vagyis kinézetre és a hajto müvet is ,és persze magyar fejlesztésü lopakoto bevonatot kapja ,akkor magyarországnak vagyis nekkünk erre ,a tipusra lesz e jogunk ,megvenni ha arra jutna a sor ?
 
Ezt egyébként annyiból én is kérdezném, hogy ilyenkor mi a helyzet? Mert gondolom ettől a bevonattól még nem vagyunk benne a fejlesztők között és kell pályázatot írni... Vagy mi kell hozzá, hogy azt mondjuk, hogy a fejlesztők országok között vagyunk, úgyhogy mi ebből veszünk és kész?
Nem mintha ne lehet úgy megírni a pályázatot, hogy ne erre az egy gépre legyen kihegyezve... A kérdés, hogy lesz-e majd rá keret, meg akarat, amikor majd ott tartunk... Gondolom. :)
 
Az Arrow fegyverzete lényegében soha nem készült el, egy ígéret volt, ahogy az egész gép, és ha még elkészült volna, a kor általános színvonala determinálta volna, hogy mennyire alkalmas vadász-vadász harca. Kb. semennyire.

Mi lett volna, ha...

Az egész legendagyártás erre épül.
Mi lett volna, ha ez elkészül, ha azt nem állítják le a politikusok. Ha, ha...
Hahahaha.

Csakhogy a történelem nem ismeri a ha fogalmát.

Ha (sic!) ismerné, akkor már egy konstrukció megvalósulása, még inkább rendszerbeállítása is újabb ellenintézkedéseket/típusokat vont volna maga után, ami újabb ellenintézkedé...
Szóval ellehet játszani a gondolattal, lehet nézegetni pl. ezt a honlapot, meg lehet szörfölgetni a "navigation"-jában.
http://www.testpilot.ru/type/fighter_e.htm

De ettől még meddő ábrándozás, vita és okoskodás ezen ötletek, tervek élet és harcképességén való filózás.

Tényleg!
Mi lett volna, ha a SAAB valósította volna meg az első lopakodót!? :-)
 
Szerintem semmi. Az első digitális adatátviteli rendszer repcsik és földi cucc között is svéd volt a '60-as években, ettől még azért az F-35/F-22 szintű datalink mégis jenki...
 
molni

A Gripen adatátviteli rendszere van olyan fejlett mint a Raptoré.
 
100 MB/sec nagyságrendű átvitelre képes? A Raptorral komplett SAR képet nyomtak át néhány sec alatt. Gripennél ilyenről nem hallottam.
 
http://htka.hu/2013/02/25/htka-hirhalom-2013-8-het/

"A következő lépés a 3.2A szoftver, melyet az USAF reményei szerint 2014-től kezdődően kapnák meg a F-22 vadászbombázók. Ez kibővíti az elektronikai zavaró képességeket és magában foglalja a Link 16-os adatátviteli rendszer integrációját is. Utóbbit eddig nem kapta meg a flotta nagyobbik része, így a gépek csak a többi Raptorral voltak képesek titkosított adatátvitelre, más típusokkal nem."
 
TFX C100 tipust vagy a TFX C200 választják alapul vagyis kinézetre és a hajto müvet is ,és persze magyar fejlesztésü lopakoto bevonatot kapja ,akkor magyarországnak vagyis nekkünk erre ,a tipusra lesz e jogunk ,megvenni ha arra jutna a sor ?

Hm, ha mondjuk az Uniriv kft gyártja a szegecseket meg csavarokat a Leopard II-höz akkor még nem hiszem hogy a fejlesztők között vagyunk.
 
http://htka.hu/2013/02/25/htka-hirhalom-2013-8-het/

"A következő lépés a 3.2A szoftver...."

Persze ez nem azt jelenti hogy nem volt fejlett adatátviteli rendszere, csak nem volt kompatibilis a többi géppel.
 
Szerintem semmi. Az első digitális adatátviteli rendszer repcsik és földi cucc között is svéd volt a '60-as években, ettől még azért az F-35/F-22 szintű datalink mégis jenki...

A válaszodat köszönöm.
A kérdésemet kicsit "kópésnak" szántam, de hangulatjelek nélkül néha nehéz átadni a mögöttest.
/Érdekes, a diyaudio.hu-n lehet hangulatjelekkel operálni, pedig az sem egy bulvároldal/

Lehet, hogy félreérthető voltam; "...De ettől még meddő ábrándozás, vita és okoskodás ezen ötletek, tervek élet és harcképességén való filózás..."

"...Mock-up és koncepciót kezel kifejlesztett gépként..." kezdetű encikli...akarom mondani hozzászólásod nagyon profi!
 
<blockquote rel="Terminator">http://htka.hu/2013/02/25/htka-hirhalom-2013-8-het/

"A következő lépés a 3.2A szoftver...."

Persze ez nem azt jelenti hogy nem volt fejlett adatátviteli rendszere, csak nem volt kompatibilis a többi géppel.</blockquote>

Ahogy a Gripené sem, csak a magyar Griffek képesek tudommal Link 16 alapú hálózatra csatlakozni, senki más.
 
" Ha azonban egy ügyes hipnotizőr megszabadítaná a németeket a beléjük szuggerált "schuldkult"-tól, akkor a BMW, Daimler és más hasonló német cégek hónapok alatt képesek lesznek olyan
aerospace technológiákat gyártásba venni, amiket eddig csak Zs-kategóriás scifi-kben láthattunk."

A németek már elsorvadtak haditechnika terén kivéve tank fejlesztésben .
És itt nem a jelenről van szó hanem a jövőről is.
A jenkiknek ott van a f-135 hajtómű az oroszok is gőzerővel fejlesztik a pakfa új hajtóművét 2030 közepén ez a két ország 6 gen gépe már guruló próbákat fog végezni szintén egy hajtóművel.
És sajnos már kína is lehagyta őket és a távolság még tovább nő.
 
Ez az elsorvadás kicsit erős kifejezés. Mostanában igaz, hogy nem fejlesztettek a németek pl 5. gen gépet sem, de ha van rá igény és a politikai légkör is megfelelő, akkor össze tudnak szedni annyi és olyan mérnököt akik képesek rá. Pénzük mint a tenger, ingyen hitelezik őket vagy negatív kamatra és hatalmas gazdaságuk van fejlett iparágakkal.
 
Én is így látom. A németek gyakorlatialg semmiből összeraktak elvben egy csúcskategóriás HOBS képességű TVC hajtóműves légiharcrakétát úgy, hogy nem jut eszembe semmiféle német légiharcrakéta fejlesztés a hidegháborúból. (Légvédelmi rendszert azt csináltak, de az radaros volt.)

Persze egy légiharcrakéta nem egy repülőgép, de azért nem kell őket félteni. Egyszerűen igény nincs és pénz sincs erre.
 
A németek gyakorlatialg semmiből összeraktak elvben egy csúcskategóriás HOBS képességű TVC hajtóműves légiharcrakétát úgy, hogy nem jut eszembe semmiféle német légiharcrakéta fejlesztés a hidegháborúból.

Oké tehát ha 2030 környékén a németek bejelentik hogy fejlesztenek 6 gen gépet akkor azt hogy oldanák meg ?