Érdekes, 1989-es jelentés az 1991-től tervezett F-15E IPE (Increased Performance Engine) program alternatív F110GE129 tesztjéről:
Az F100PW220-as hajtómű leváltására kidolgozott program győzetse végül az F100PW229-es lett, a 135. F-15E már ezzel lett szerelve (ilyenek repülnek többek között Lakenheath-ben, de ilyennel van szerelve az izraeli F-15I-is), viszont 1989-ben a GE is lehetőséget kapott a saját, aktuális legújabb hajtóművének tesztelésére, amihez a No 20-as F-15E példányt adta át neki a McDD.
Érdekesség - sok más cikkel ellentétben, melyeket én is idéztem idáig - hogy végül a nagyobb GE129-es amúgy SEMMILYEN szerkezeti módosítást nem igényelt a hajtómű gondolák környékén, mert majdhogynem 1:1-ben befért a P&W hajtóművek helyére.
Az USAF végül nem ezt választotta és legközelebb csak 1999-ben merült fel újra az amerikai rendszeresítés, de akkor ezt megint lefújták. Az első, kifejezetten GE129-essel szerelt F-15E variáns a koreai F-15K volt, de abból is csak az első 40 darab, majd ezután beindult az üzlet és a szaúdiak is ilyenre építették át a gépeiket illetve vettek további 85 darab GE-hajtóműves gépet, ahogy a szingapúri és katari gépek is ilyen így készültek és így jutopttunk el az F-15EX-hez.
Azaz, végül az USAF is beadta a derekát.
Az F100PW220-as hajtómű leváltására kidolgozott program győzetse végül az F100PW229-es lett, a 135. F-15E már ezzel lett szerelve (ilyenek repülnek többek között Lakenheath-ben, de ilyennel van szerelve az izraeli F-15I-is), viszont 1989-ben a GE is lehetőséget kapott a saját, aktuális legújabb hajtóművének tesztelésére, amihez a No 20-as F-15E példányt adta át neki a McDD.
Érdekesség - sok más cikkel ellentétben, melyeket én is idéztem idáig - hogy végül a nagyobb GE129-es amúgy SEMMILYEN szerkezeti módosítást nem igényelt a hajtómű gondolák környékén, mert majdhogynem 1:1-ben befért a P&W hajtóművek helyére.
Az USAF végül nem ezt választotta és legközelebb csak 1999-ben merült fel újra az amerikai rendszeresítés, de akkor ezt megint lefújták. Az első, kifejezetten GE129-essel szerelt F-15E variáns a koreai F-15K volt, de abból is csak az első 40 darab, majd ezután beindult az üzlet és a szaúdiak is ilyenre építették át a gépeiket illetve vettek további 85 darab GE-hajtóműves gépet, ahogy a szingapúri és katari gépek is ilyen így készültek és így jutopttunk el az F-15EX-hez.
Azaz, végül az USAF is beadta a derekát.