F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 311
70 870
113
Érdekes, 1989-es jelentés az 1991-től tervezett F-15E IPE (Increased Performance Engine) program alternatív F110GE129 tesztjéről:


Az F100PW220-as hajtómű leváltására kidolgozott program győzetse végül az F100PW229-es lett, a 135. F-15E már ezzel lett szerelve (ilyenek repülnek többek között Lakenheath-ben, de ilyennel van szerelve az izraeli F-15I-is), viszont 1989-ben a GE is lehetőséget kapott a saját, aktuális legújabb hajtóművének tesztelésére, amihez a No 20-as F-15E példányt adta át neki a McDD.
Érdekesség - sok más cikkel ellentétben, melyeket én is idéztem idáig - hogy végül a nagyobb GE129-es amúgy SEMMILYEN szerkezeti módosítást nem igényelt a hajtómű gondolák környékén, mert majdhogynem 1:1-ben befért a P&W hajtóművek helyére.

Az USAF végül nem ezt választotta és legközelebb csak 1999-ben merült fel újra az amerikai rendszeresítés, de akkor ezt megint lefújták. Az első, kifejezetten GE129-essel szerelt F-15E variáns a koreai F-15K volt, de abból is csak az első 40 darab, majd ezután beindult az üzlet és a szaúdiak is ilyenre építették át a gépeiket illetve vettek további 85 darab GE-hajtóműves gépet, ahogy a szingapúri és katari gépek is ilyen így készültek és így jutopttunk el az F-15EX-hez.
Azaz, végül az USAF is beadta a derekát.