F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Haló. Nem azzal töltöttem az egész napom, hogy minden sz@rt elolvassak mindenhol, amit írtak erről.
Nem kell ezzel tölteni az időt, csak nem kell ész nélkül minden szart betenni.
Ha csak legalább megnézted volna a videót, akkor láthattad volna, hogy a roncsok utánégetőinek semmi köze nincs az F-35-öshöz.
Ha meg fingod sincs magáról a típusról, akkor meg ne kommentel vele kapcsolatban.
Az F35 lopakodó mivolta miatt az utánégető végei nem egyenesek, hanem minden lemez csúcsban végződik. De maga az egész farok kialakítás olyan, hogy az egy hajtómű 2 oldalán vannak a függőleges vezérsíkok, és nem a hajtómű felett, annak hosszanti tengelyében.
Ne legyen már az a tempó, hogy rohangálsz össze vissza a Twitteren, és minden figyelemhiányos majom kamuvideóit kritika nélkül behajigálsz a Fórumra!
Én is futottam már bele hasonlóba, de azért az ott picit bonyolultabb ügy volt.
Higgadtság elvtársak!
 
Ha a training squad része volt a gép, akkor elképzelhető, hogy távolról katapultatták a pilótát.
Egészen biztos vagyok benne, hogy mivel nincs 2 üléses verzió, így az instruktor távirányitásban felügyeli az oktató repüléseket, és akár távolról is beleavatkozhat az eseményekbe.
Életemben nem hallottam még olyanról, hogy egy gép vészmentő rendszere távoli eléréssel is rendelkezzen.
Az tipikusan az a valami, ami izolált és autonóm.
Elég csak egy interferencia a földi jelben és aktiválódik magától.
Az F-35B katapultja is olyasmi, mint a Jak-38-asé, vagy a Jak-141-esé volt. Vagy a pilóta működteti, vagy a gépen levő gyorsulásérzékelők alapján egy automatika.
Azt tudom, hogy az F-35-ös típuscsalád komoly telemetrikus adatcsomaggal kommunikál, de kétlem, hogy egy X helyen repülő gép vészelhagyását úgymond bárki képes lenne távolról is aktiválni.
Képzeld el, hogy kap a földi rendszer egy fals jelet a gépről és valaki egyszercsak kirepíti a mit sem sejtő pilótát, mondjuk egy nagyváros, vagy egy forgalmas autópálya felett. Nem egy ésszerű koncepció.
 
Életemben nem hallottam még olyanról, hogy egy gép vészmentő rendszere távoli eléréssel is rendelkezzen.
Az tipikusan az a valami, ami izolált és autonóm.
Elég csak egy interferencia a földi jelben és aktiválódik magától.
Az F-35B katapultja is olyasmi, mint a Jak-38-asé, vagy a Jak-141-esé volt. Vagy a pilóta működteti, vagy a gépen levő gyorsulásérzékelők alapján egy automatika.
Azt tudom, hogy az F-35-ös típuscsalád komoly telemetrikus adatcsomaggal kommunikál, de kétlem, hogy egy X helyen repülő gép vészelhagyását úgymond bárki képes lenne távolról is aktiválni.
Képzeld el, hogy kap a földi rendszer egy fals jelet a gépről és valaki egyszercsak kirepíti a mit sem sejtő pilótát, mondjuk egy nagyváros, vagy egy forgalmas autópálya felett. Nem egy ésszerű koncepció.
Nincs olyan, hogy fals jel. Többszörösen (hardveresen) kódolt adatkommunikáció van gép és az irányítás között. Ha megszakad a kapcsolat, akkor nincs katapult jel. Csak egy a megfelelő módszerrel kódolt helyes utasításra léphet működésbe a gép mentő mechanizmusa.
Ha belegondolsz, hogy mi a normál eljárás egy valódi kétüléses kiképző gép esetén egy kattintás esetére, akkor megérted, hogy egy együléses gépnél miért szükséges az, hogy távolról is el lehessen indítani a katapultálást.
Légiharc közbeni eszméletvesztés esetén valakinek be kell tudnia avatkoznia. Egy automata rendszer sokkal veszélyesebb, mivel fals adatok esetén is elkattinthatja a katapultot, ami ráadásul komoly egészségkárosítást is okozhat.
Egy távoli beavatkozási rendszer sokkal biztonságosabb, mert kb. olyan biztonságos lehet egy ilyen rendszer, mint egy nukleáris indítási eljárás.
Én biztos vagyok benne, hogy az F-35-nek kell ilyennel rendelkeznie.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Lockheed Distibuted Mission Training rendszere mit takar, akkor látni kell, hogy egy valós gép bevonása egy ilyen szimulációs környezetbe nem egy nagy kunszt.
 
Azt irják, a pilóta véletlenűl hagyta el a gépet minden figyelmeztetés nélkül.
Ez jó! :)
Szerintem eltérítették a gépet... :oops:
Mi ez cukorka, hogy véletlenül elhagyja?:confused:
Robbanós....cukorka...:rolleyes:
Biztos nem volt ráirva a megfelelő fogantyura, hogy "Vigyázat! Tilos fogdosni. A fogantyu meghúzàsa a gép szàndék nélküli elhagyàsához vezethet."
:)
Szerintem ukrán pilóta volt, és még a Streamline English Departures köteténél járt.
144068f.gif

ez elég egyértelmű. már most fellázadt, hogy háborúra akarják kényszeríteni
:)
Dezertált az AI...
 
Nincs olyan, hogy fals jel. Többszörösen (hardveresen) kódolt adatkommunikáció van gép és az irányítás között. Ha megszakad a kapcsolat, akkor nincs katapult jel. Csak egy a megfelelő módszerrel kódolt helyes utasításra léphet működésbe a gép mentő mechanizmusa.
Ha belegondolsz, hogy mi a normál eljárás egy valódi kétüléses kiképző gép esetén egy kattintás esetére, akkor megérted, hogy egy együléses gépnél miért szükséges az, hogy távolról is el lehessen indítani a katapultálást.
Légiharc közbeni eszméletvesztés esetén valakinek be kell tudnia avatkoznia. Egy automata rendszer sokkal veszélyesebb, mivel fals adatok esetén is elkattinthatja a katapultot, ami ráadásul komoly egészségkárosítást is okozhat.
Egy távoli beavatkozási rendszer sokkal biztonságosabb, mert kb. olyan biztonságos lehet egy ilyen rendszer, mint egy nukleáris indítási eljárás.
Én biztos vagyok benne, hogy az F-35-nek kell ilyennel rendelkeznie.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Lockheed Distibuted Mission Training rendszere mit takar, akkor látni kell, hogy egy valós gép bevonása egy ilyen szimulációs környezetbe nem egy nagy kunszt.
A katapultálás szent dolog, a döntés joga mindig a fedélzeten levőké, vagy a pilóta/pilóták, vagy a gyorsulásjelző adata határozza el a beindítását.
Ezt soha senki nem tervezi meg úgy, hogy kívülről is aktiválható legyen.
A légiharcos példátad sem értem. Ha a repülőgépvezető eszméletét is veszíti egy légiharcban, az csak pár másodpercre történik, mire valaki távolról rájön, hogy esetleg ez zajlott le a kabinban, rég késő.
Amúgy is a g-shock nem eszméletvesztés, hanem rövid ideig tartó korlátozott cselekvőképesség. Ha földközelben jön létre, akkor lehet baj, de csak ezért nem katapultál senki.
Minden másra meg ott a g-ruha, az FbW-be integrált g-limiter és a spec tréning.
Arról nem is beszélve, hogy a valóságban a manőverező légiharcok éles fegyverhasználatnál nem többek fél - másfél percnél, ahol nagyon rövid időre jön össze a 7.5 g-nél nagyobb túlterhelés.
Szép is lenne, ha valaki egyszercsak kilőné a gyanútlan pilótát.

Egyszerűen nem látom az okát miért is kéne egy harmadik félnek jogot adni, hogy a katapultálást ő döntse el. Alapszabály, hogy ha a repülőgépvezető vészhelyzetet jelent, akkor a repvez engedélyezi a gép vészelhagyását. Ez egy formális jog, azért, mert amúgy is adott a repülőgépvezető számára, onnantól kezdve, hogy lecsukta a kabintetőt. Igazából ezzel nyugtázza a repülésvezető, hogy a repülőgépvezető bármely pillanatban elhagyhatja a gépet, ami így egy kettős vészhelyzet. Ezzel együtt intézkedik a kutató-mentő szolgálat riasztásáról is. Ez formálisan parancs formájában történik meg, de a vészelhagyás eldöntésének joga minden esetben a repülőgép személyzetéé.

Egy kivételt tudnék mondani, de az speciális. A Szojuz rakéták esetében az indítóasztalon történő meghibásodásnál földi (külső) parancsra is aktiválható a vészrendszer.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem az. Ráadásul a katona oldalán ott a Kalasnyikov.

"Ez egy orosz Szu-34-es bombázó (RF-95070) roncsa, amelyet 2022. március 7-én lőttek le az ukrajnai Harkovban."
 
A katapultálás szent dolog, a döntés joga mindig a fedélzeten levőké, vagy a pilóta/pilóták, vagy a gyorsulásjelző adata határozza el a beindítását.
Ezt soha senki nem tervezi meg úgy, hogy kívülről is aktiválható legyen.
A légiharcos példátad sem értem. Ha a repülőgépvezető eszméletét is veszíti egy légiharcban, az csak pár másodpercre történik, mire valaki távolról rájön, hogy esetleg ez zajlott le a kabinban, rég késő.
Amúgy is a g-shock nem eszméletvesztés, hanem rövid ideig tartó korlátozott cselekvőképesség. Ha földközelben jön létre, akkor lehet baj, de csak ezért nem katapultál senki.
Minden másra meg ott a g-ruha, az FbW-be integrált g-limiter és a spec tréning.
Arról nem is beszélve, hogy a valóságban a manőverező légiharcok éles fegyverhasználatnál nem többek fél - másfél percnél, ahol nagyon rövid időre jön össze a 7.5 g-nél nagyobb túlterhelés.
Szép is lenne, ha valaki egyszercsak kilőné a gyanútlan pilótát.

Egyszerűen nem látom az okát miért is kéne egy harmadik félnek jogot adni, hogy a katapultálást ő döntse el. Alapszabály, hogy ha a repülőgépvezető vészhelyzetet jelent, akkor a repvez engedélyezi a gép vészelhagyását. Ez egy formális jog, azért, mert amúgy is adott a repülőgépvezető számára, onnantól kezdve, hogy lecsukta a kabintetőt. Igazából ezzel nyugtázza a repülésvezető, hogy a repülőgépvezető bármely pillanatban elhagyhatja a gépet, ami így egy kettős vészhelyzet. Ezzel együtt intézkedik a kutató-mentő szolgálat riasztásáról is. Ez formálisan parancs formájában történik meg, de a vészelhagyás eldöntésének joga minden esetben a repülőgép személyzetéé.

Egy kivételt tudnék mondani, de az speciális. A Szojuz rakéták esetében az indítóasztalon történő meghibásodásnál földi (külső) parancsra is aktiválható a vészrendszer.
Ne felejtsd el, itt egy kiképző századról van szó. Normálisan ezt a kiképzést 2 üléses gépen csinálnák. Ilyen nincs az F-35-ből. Tehát mindenképpen kell a kiképző repüléshez egy instruktor/oktató.

Nálunk még annak idején a Góbéban, ha önhatalmúlag ledobtam volna a plexit a mögöttem ülő oktató addig ver, amíg mozgok. Kiképző repülés alatt mindig az oktató, az instruktor felelős elsősorban egy kialakult helyzetért. Ha nincs semmilyen beavatkozási lehetősége, akkor hogyan vállaljon felelősséget? Ugye oktató autóban is azért van pedál az oktatónál is.
 
Ne felejtsd el, itt egy kiképző századról van szó. Normálisan ezt a kiképzést 2 üléses gépen csinálnák. Ilyen nincs az F-35-ből. Tehát mindenképpen kell a kiképző repüléshez egy instruktor/oktató.

Nálunk még annak idején a Góbéban, ha önhatalmúlag ledobtam volna a plexit a mögöttem ülő oktató addig ver, amíg mozgok. Kiképző repülés alatt mindig az oktató, az instruktor felelős elsősorban egy kialakult helyzetért. Ha nincs semmilyen beavatkozási lehetősége, akkor hogyan vállaljon felelősséget? Ugye oktató autóban is azért van pedál az oktatónál is.
És az F-22-esnél miért nem volt ez szempont? Rég megoldhatták volna, ha bárkinek eszébe jutna ez az agyrém, hogy a kataputálást a géptől függetlenül is be lehessen indítani.
A kiképzéshez valóban kell oktató, de nem kell, hogy az oktató, vagy bárki a földről beleszóljon a gép vészelhagyásába. Az ilyen döntést mindig a gépen hozzák meg. Ennek objektív okai vannak.

A Góbéban lehet, hogy az oktató a gépparancsnok, de vészhelyzet esetén bárkinek joga van a dekk vészledobásához, ha az megalapozott. Még jó, hogy elvert volna az oktató, ha csak úgy ok nélkül ledobod a dekket. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
Kétüléses nagysebességű típusokon nem a gépparancsnok privilégiuma a katapultálás, ennek persze megvannak az árnyaoldalai is. Erről bővebben talán azok a szovjet oktatók mesélhetnének, akiknek kijutott néhány afrikai növendék Krasznodarban, akik a legkisebb fordulatszámesésre meghúzták az UTI gépek katapult karját és ezzel ment is ki mind a két ülés. De mert az oktató nem volt erre felkészülve, volt, hogy a kezei bánták a váratlan utazást.
De mindettől függetlenül sehol nincs leírva, hogy csak a gépparancsnok hozhat meg ilyen döntést.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Egy kis szemfényvesztés. Úgy csinálnak, mintha a gép ilyen bevetésre kész lenne.
Ugy tudom, hogy ezek a gépek még nem teljes mértékben bevethetőek és nem rendelkeznek a tervezett fegyverzet teljes skálájával.
Ez az utról való felszállás ezekhez a gépekhez egy olyan logisztikát kiván, amit nem lehet elrejteni. Hány óra karbantartàs kell 1 óra repüléshez? Lehet ezt az út mellett valóságban, háborúban biztositan? Nem hinném.
Ezt a koncepciót 1- 2.gen gépekhez tervezték, amelyek üzemeltetése sokkal egyszerűbb volt minden szempontból.
De poénnak jó.

Ha tévedek, bocs.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Terminator