Nincs olyan, hogy fals jel. Többszörösen (hardveresen) kódolt adatkommunikáció van gép és az irányítás között. Ha megszakad a kapcsolat, akkor nincs katapult jel. Csak egy a megfelelő módszerrel kódolt helyes utasításra léphet működésbe a gép mentő mechanizmusa.
Ha belegondolsz, hogy mi a normál eljárás egy valódi kétüléses kiképző gép esetén egy kattintás esetére, akkor megérted, hogy egy együléses gépnél miért szükséges az, hogy távolról is el lehessen indítani a katapultálást.
Légiharc közbeni eszméletvesztés esetén valakinek be kell tudnia avatkoznia. Egy automata rendszer sokkal veszélyesebb, mivel fals adatok esetén is elkattinthatja a katapultot, ami ráadásul komoly egészségkárosítást is okozhat.
Egy távoli beavatkozási rendszer sokkal biztonságosabb, mert kb. olyan biztonságos lehet egy ilyen rendszer, mint egy nukleáris indítási eljárás.
Én biztos vagyok benne, hogy az F-35-nek kell ilyennel rendelkeznie.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Lockheed Distibuted Mission Training rendszere mit takar, akkor látni kell, hogy egy valós gép bevonása egy ilyen szimulációs környezetbe nem egy nagy kunszt.
A katapultálás szent dolog, a döntés joga mindig a fedélzeten levőké, vagy a pilóta/pilóták, vagy a gyorsulásjelző adata határozza el a beindítását.
Ezt soha senki nem tervezi meg úgy, hogy kívülről is aktiválható legyen.
A légiharcos példátad sem értem. Ha a repülőgépvezető eszméletét is veszíti egy légiharcban, az csak pár másodpercre történik, mire valaki távolról rájön, hogy esetleg ez zajlott le a kabinban, rég késő.
Amúgy is a g-shock nem eszméletvesztés, hanem rövid ideig tartó korlátozott cselekvőképesség. Ha földközelben jön létre, akkor lehet baj, de csak ezért nem katapultál senki.
Minden másra meg ott a g-ruha, az FbW-be integrált g-limiter és a spec tréning.
Arról nem is beszélve, hogy a valóságban a manőverező légiharcok éles fegyverhasználatnál nem többek fél - másfél percnél, ahol nagyon rövid időre jön össze a 7.5 g-nél nagyobb túlterhelés.
Szép is lenne, ha valaki egyszercsak kilőné a gyanútlan pilótát.
Egyszerűen nem látom az okát miért is kéne egy harmadik félnek jogot adni, hogy a katapultálást ő döntse el. Alapszabály, hogy ha a repülőgépvezető vészhelyzetet jelent, akkor a repvez engedélyezi a gép vészelhagyását. Ez egy formális jog, azért, mert amúgy is adott a repülőgépvezető számára, onnantól kezdve, hogy lecsukta a kabintetőt. Igazából ezzel nyugtázza a repülésvezető, hogy a repülőgépvezető bármely pillanatban elhagyhatja a gépet, ami így egy kettős vészhelyzet. Ezzel együtt intézkedik a kutató-mentő szolgálat riasztásáról is. Ez formálisan parancs formájában történik meg, de a vészelhagyás eldöntésének joga minden esetben a repülőgép személyzetéé.
Egy kivételt tudnék mondani, de az speciális. A Szojuz rakéták esetében az indítóasztalon történő meghibásodásnál földi (külső) parancsra is aktiválható a vészrendszer.