F-5 Freedom Fighter / Tiger II (Northrop,USA)

Svájciak felszállás közben
tQUlRPBb2bU.jpg
 

Már olvastam valamikor a szovjet tesztről, de jó volt bővebben újra olvasni róla.
Ugyanígy kiváló volt az a cikksorozat az Aranysasban, amelyik a MiG-ek amerikai teszteléséről és üzemeltetéséről szólt.

A tanulság számomra az, hogy amíg ember, meg autóskártya lesz a földön, addig újra és újra belefog sétálni ebbe a hibába.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A_HESA_Saeqeh_of_IRIAF.jpg

Nem uj az iráni F5 koppintgatás.Ez a változat már hadrendbe is állt.Külnben szerintm nem olyan nagy hülyeség nekik,mint első blikkre gondolná az ember
 
First Thai F-5ST Super Tiger fighter jet rolls out

Elbit Systems F-5 upgrade converts the TIGER into a powerful platform with GEN 4 capabilities. Equipped with modern and powerful radar, a sophisticated EW suite, glass cockpit, high accuracy Air-Ground capabilities, advanced Air-Air missiles and Elbit Systems’ Helmet Mounted Display, the upgraded F-5 can successfully compete with other modern and advanced platforms.

http://defence-blog.com/aviation/first-thai-f-5st-super-tiger-fighter-jet-rolls.html
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
Fasza a cikk amit linkeltél hozzá, ami nagyon tetszett az az a rész ahol leírja hogy miért is használják az F-5 öt agresszor gépként holott messze van az 5 gentől. Egyfelől a rengeteg statisztikai technokrata adat fontossága mellett rámutat bizony olyan emberi/hiúsági problémákra és kérdéskörre is, hogy ha egy F-5 el érnek el ellened győzelmet, akkor a nagyképernyős Sony arcméretből hamarabb lesz óvatos pilóta, aki nem becsüli le az ellenfelet és annak technikáját. Ez bizony nagyon fontos dolog, ahogy a másik is amit említenek, AESA radarok ide oda - hogy a gép nagyon kicsi és vizuálisan nehezen észlelhető, követhető - no meg a szokatlan álcázó színeket és mintát is szokni kell a szemnek, mert utána ha tudod mit kell keresni, sokkal jobban fog működni ez a képesség, a pilóták egyszerűen "elkezdenek" látni.

Jó link!
 
Egen, az akár már 6g-t is tudott folyamatosan húzni, persze csak 0.8..0.9Mach között, 5kft esetén...

2018_07_13_17_54_11_Window.jpg
Nem véletlenül van ilyen diagramokat magyarazo fejezete az osszefoglalonak.

Persze azert, ha elképzelunk all aspect ir aam-et f5 es f104-en azert az igen komoly faktor a p repteljesitmenyen túl.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1945
Szuperszonikus "kólásüveg"

"Az amerikai Northrop F-5-ös már régen nem számít a legkorszerűbb típusnak, de még a világ számos országában üzemelnek eredeti, vagy korszerűsített változatai. Utóbbiak a negyedik generációs harci gépekkel összevethető fedélzeti elektronikával és fegyverzettel még hosszú időn át képesek ellátni feladataikat, mégpedig nagyon kedvező üzemeltetési költségek mellett. Ha még Svájc is üzemben tartja az F-5-öst, akkor ez jelent valamit..."

https://jetplanes.blog.hu/2018/11/06/szuperszonikus_kolasuveg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed